Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכישה של רכב בן 20 שנה


Car freak
שימו לב! השרשור הזה בן 1469 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

בני שהשתחרר מצבא לפני מספר חודשים מחפש רכב ידני (בלבד), ביקרנו בהרבה מגרשי רכבים ( צפון עד נתניה),  בשלל הרכבים "שמצאנו" ישנם שני רכבים מודל 2000, (פולו GTI, ובמוו סידרה 5) הקילומטרז שלהם באזור ה 300000ק"מ, האם כדי לרכוש אותם במחיר של עד 8000שח ולהשקיע עוד כסף "יישור קו" ( לא תצוגה) כדי שישמשו רכב לשימוש יומיומי, הרכב  אמור לנסוע בערך 15000 ק"מ בשנה ?  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מכניס פה למשוואה שני רכבים עם קילומטראז מאוד גבוה, אחד רכב ספורטיבי שככול הנראה שעבר ימים מאוד לא קלים מאחוריו אבל בלי דוח טיפולים או היסטוריה לא ניתן לדעת מה עבר ומה הוחלף, האם המנוע מקורי ? גיר ?

ומצד שני מכונית יוקרה עם קילוטראז בשמיים שעברה אלוהים יודע כמה ידיים...׳קח בחשבון שעלויות החלפים יהיו גבוהות מאוד ובטח בב.מ.וו. 

בכל מקרה במחירים כאלה ובקילומטראז כזה וכנראה מספר גבטה מאוד של ידיים אין קשר לתג אמינות של יצרן כזה או אחר וצריך להתייחס לכל רכב לגופו ולמצב שלו ולהיסטוריה שלו.

להגיד לך שאתה יכול לצפות לרכב של להתניע ולנסוע אז ככול הנראה התשובה היא לא.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה, אני מבין ש"להתעסק" עם מי מהרכבים הללו, זה יכול להיות "בור בלי תחתית" וכדי לעזוב אותם למקצוענים,

 באותו נושא, דרך "יד 2" ראיתי שתי מודעות לגבי :

1) מיני קופר 2002

2) גולף GTI 2002

לפי המודעה בטוח יש לשניהם היסטוריית טיפולים,

איפה אני אוכל לבדוק את רמת האמינות של כל אחד מהם, אני לא מחפש לקנות רכב לסופי שבוע, אלא לשימוש יומיומי, האם הם מתאימים להגדרה, או בגלל הגיל שלהם, וארץ המוצא שלהם, אני צפוי לשלם ביוקר את האחזקה השוטפת שלהם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשימוש יום יומי הייתי מחפש רכב סופר מיני מודרני יחסית. קח את התקציב של הקניה ותוסיף לזה משהו (שהבן יחסוך למשל), וקנה איזו קליאו 3 ידנית, 208, פאביה, איביזה, לא חסר.

רכבים כאלו כמו שאתה מציע, יכולים להיות טובים כרכב סופ"שים או כרכב לתחביב ולהשקעה. כרכב דיילי לא הייתי קונה כזה בתקציב נמוך.

קח בחשבון שרכב כמו GTI כנראה לא עבר חיים קלים ומדובר על רכב בן 20 כמעט.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין תשובה רצינית לשאלה שלך, אוטו הוא מוצר מתבלה, אחרי עשרים שנה זה אתה והמזל שלך בתוספת כמובן האופן בו טופל הרכב טרם הגיע אליך. כל רכב לגופו ואפילו התזות המלומדות של רק טויוטה או משהו יפני אחר, אינן רלבנטיות לדעת כולי עלמא בגיל כזה. לי יש אוטו בן עשרים שאני קניתי חדש ולכן מכיר אותו מצוין, ע"פי ניסיוני בהחלט אפשרי למצוא רכב בגיל כזה שלא יעשה בעיות ולא יגרור אותך להוצאות עודפות על רכב חדש, עם זה ככל שהגיל מתקדם הסיכוי הסטטיסטי לבעיות אמינות בהחלט גדל. אם אתה רוצה לברר אמינות של רכב ספציפי נסה לאתר היסטורית טיפולים ומוסכניק ידידותי שיוכל לבדוק את מצב המכללים העיקריים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Car freak כתב:

אלא לשימוש יומיומי, האם הם מתאימים להגדרה

לא

 

לפני כשעה, Car freak כתב:

או בגלל הגיל שלהם, וארץ המוצא שלהם והמורכבות היחסית והנדירות היחסית שלהם, אני צפוי לשלם ביוקר את האחזקה השוטפת שלהם

כן

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לדעתי לא מומלץ לקנות רכבים כאלה לשימוש יום יומי אם אין לך שום מושג במכונאות ויכולת לטפל בתקלות בעצמך. 

עדיף לקנות רכב עממי שהחלפים שלו זולים, כמה שיותר פשוט מכאנית, עם טסט הכי ארוך שתמצא וכמה שיותר חדש בשנתון.

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכם חברים יקרים על חוות הדעת שלכם, אני לא מכונאי, ובגלל העבודה שלי, אני באמת לא יכול "לבזבז" זמן על מוסכים, כשיתחילו דברים להתקלקל, לכן אני לוקח את העיצה של DORSHT, ואני אתחיל לחפש בין הרכבים הנפוצים יותר 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב גם לדירוגי בטיחות. בחור צעיר עם רכב "חזק" שמצבו הטכני לא ברור זה מתכון לא בריא.

 

עדיף רכב יותר צעיר עם ציונים טובים במבחני בטיחות ופחות פוטנציאל ל-abuse שעלול להגמר רע, במיוחד בידיים של צעיר מתלהב אבל חסר ידע וניסיון.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח בחשבון שיש שני טסטים בשנה,+אישור בלמים ממוסך,  שזה חתיכת כאב ראש.

מה גם שיתכן בלאי וחלודה, אחרי הכל 20 שנה..

הייתי ממליץ בתקציב זה לחפש 2008-9 למשל פולו ידנית, ועם פחות ק"מ.

יש ענין דווקא ספורטיבי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול עלה רעיון חדש, לקנות רכב שעבר "שיפור" כלומר הותקן עליו "סטייג 1" - חוקי, מספר שאלות

1) יש דבר כזה "סטייג 1" חוקי - האם מופיע סעיף ברשיון הרכב ? 

2) לפני בדיקה וקניית רכב כזה, אני חייב להודיע לבוחן ? 

3) בקניית רכב יד שנייה הכי חשוב בעיניי זה מצב המנוע, מכון בדיקה ייבצע בדיקה כש"סטייג 1" מורכב ?  ואיך ייראה גיליון הבדיקה ? 

4) האם לא כדי לרכוש רכב "סטוק" ואז להרכיב את כל האקסטרות ? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

במדינת ישראל לא מאשרים שיפורים כאלה ובטח לא מציינים אותם ברשיון הרכב. בעיקרון מדובר בתוכנה משודרגת לניהול המנוע שמעלה את ההספק. זה לא משהו שבמכון טסטים יכולים לגלות.

מצב המנוע זה לא הדבר החשוב ביותר. אתה יכול לקנות רכב שהוחלף בו מנוע לחדש ואחרי שבוע הגיר יתקלקל, או חס וחלילה הבלמים.

רכב זה מכלול של מערכות וכולן צריכות להיות תקינות ולתפקד בשביל שתרצה לקנות אותו. בדרך כלל ברכב מוזנח כל המערכות יהיו בעייתיות וברכב שמור המצב יהיה הפוך.

בסכום של 8000 ש"ח אין הרבה טעם בללכת עם הרכב למכון בדיקה ולשלם 500 שקל כדי לקבל דף מלא בתקלות, כי זה מה שכל רכב במחיר ובגיל הזה יוציא שם. עדיף ללכת למוסך שמתמחה בדגם ולעשות שם בדיקה.

מהכתיבה שלך ניכר שאתה לא ממש מתמצא בתחום, לדעתי בתקציב שלך כדאי ללכת על בטוח ולהתמקד במכוניות עממיות נפוצות, כמו שכבר נכתב, ולא ברכבים ספורטיביים ישנים ומשופרים שדורשים תשומת לב ניסיון ותקציב נוסף לתיקונים מעבר לטיפולים רגילים. 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון שאינני מתמצא בתחום, , ולכן אני שואל, (אני מקווה שזה בסדר ?!!!) והרכב שאני מתכוון לרכוש הוא לא בסכום של 8000שח, אלא פי 4 ( 32000שח)

ואני חוזר על השאלה : רכב שכבר מותקנת עליו תוכנת שיפור מנוע, האם לפני "בדיקה לפני קנייה" אני חייב לדווח לבוחן, ויש סיכוי שהוא לא ירצה לבדוק את הרכב ?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לשאול זה לא בסדר, זה מצויין.

אתה לא צריך לדווח לבוחן שום דבר וזה לא אמור להשפיע על הבדיקה.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1469 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...