Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2163 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום לחברי הפורום מקווה שהשאלה קשורה לפה כי לא מצאתי פורום אחר- אז אני נהג חדש יש לי רישיון כבר 3 חודשים, יש קטע שאני נלחץ בגללו לפעמים ולא נוסע רחוק מדי לאזורים עמוסים, זה הנתיבי השתלבות איפה שצריך להשתלב בכביש שיש בו תנועה ומכוניות שנוסעות מהר וצריך לתזמן מתי להכנס ולהאיץ. מה שאני עושה בעקרון זה ככה:

אני בעקרון מגיע לנתיב השתלבות מסתכל במראות אם פנוי אז עובר במתינות ומשתלב, אם יש מכוניות לפעמים אני מחכה דקה רואה כבר שהתפנה ואז אני מאיץ קצת אז פתאום איזה אוטו טס וצופר לי במקום לעבור לנתיב השני שהוא ריק  ולתת לי להשתלב החתיכת *** ולא חסר כאלה נהגים האמת , אני פשוט מרגיש די מוזר עם זה כי אני רואה שכולם נוסעים ולא עוצרים כמעט ומצליחים להשתלב בתנועה והרכב שלי די ישן וגם מאיץ לאט אז אפילו שאני תופס את ההזדמנות של לעבור לוקח לאוטו זמן להאיץ והנהגים די חותכים אותי ... לפעמים אני עומד בסבלנות בנתיב המתנה רואה שהתפנתה התנועה ורוצה לפנות ויש רק אוטו ממש רחוק- ואז פתאום הוא בא וטס ככה וזה סיטאוציה די מלחיצה האמת

אז האם יש למישהו יותר מנוסה ממני  טיפים איך להשתלב נכון בנתיבים כאלה ואיך לדעת מתי התזמון הכי טוב לפנות ? 

 

תודה מראש, אביחי

עריכה אחרונה על ידי avihai604
פורסם (נערך)

שלום אביחי,

קודם כל, אני שמח שאתה שואל ורוצה ללמוד. הרבה נהגים חיים עם הפחד וחוסר הביטחון שלהם במקום למצוא תשובות ופתרונות.

באשר לבעיה שלך -

א. עם הזמן והתרגול, תדע לאמוד מהירות של רכב במראה ולפי זה לדעת האם תספיק להכנס או לא.

ב. ציינת שאתה שם לב שהתפנה, אתה מאיץ ואז רכב טס וצופר לך. יכול להיות שלא ראית אותו במראה? יכול להיות שהמראות שלך לא מכוונות כראוי?

 

זה סרטון שיכול להסביר לך איך לכוון את מראות הרכב בצורה אפקטיבית.

ג. אמרת שהרכב שלך מאיץ לאט, לא תמיד יש קשר לגיל הרכב, יש רכבים ישנים (לא יודע מה אתה מגדיר ישן), שהם יותר חזקים וזריזים מרכבים חדשים יותר. בכלל, בגזרה העממית רכבים לא השתפרו בנתוני האצה ברמה כל כך דרסטית שתעזור או תמנע ממך להשתלב בבטחה בנתיב השתלבות. באיזה רכב מדובר? שנה, נפח מנוע?

ד. כשנתיב ההשתלבות מספיק ארוך (100 מטרים בתנועה עירונית אמורים להספיק), נצל אותו על מנת לצבור מהירות, אל תפחד ללחוץ על דוושת הגז, והשתלב. כמובן עשה זאת תוך מבט במראות ותשומת לב לתנועה. איתות גם כן חשוב, יכול להיות שנהגים חותכים וצופרים לך כי אתה לא מאותת.

ה. תתרגל, במדינתנו נהגים נוהגים בצורה חסרת התחשבות לעיתים קרובות, במקום להגדיל ראש ולעבור לנתיב הסמוך ולפנות לך את דרך ההשתלבות, הם מעדיפים ללחוץ על הגז ולא לתת לך להשתלב, שחס וחלילה לא תהיה לפניהם. זה יקרה גם בהשתלבות וגם במעברי נתיבים רגילים.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • אהבתי 2
פורסם

נסה מראש להאיץ למהירות שבה זורמת התנועה פחות או יותר, למצוא מרווח בין רכבים, ואז להאט או להאיץ כדי להתמקום נכון בינהם ולהשתלב בלי להפריע.

נהגים רבים נכנסים לכביש מהיר ב-70 קמ״ש ורק בנתיב ההשתלבות מתחילים להאיץ, כאשר רמפת ההשתלבות אפשרה להם להגיע במהירות מתאימה הרבה קודם.

 

בנוסף, צריך לבחור בהילוך הנכון, כשאתה יודע שאתה מגיע למקום בועליך להשתלב ואולי תצטרך להאיץ, אל תעלה להילוך גבוה בלי כח, תשאר בהילוך אחד מתחת כדי שתוכל לנצל את המנוע להאצה זריזה.

 

יש גם עניין של נסיון להערכת מרחק ומהירות. יגיע עם הזמן. נסה להעזר במלווה.

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
פורסם
לפני 4 דקות, EliC25 כתב:

שלום אביחי,

קודם כל, אני שמח שאתה שואל ורוצה ללמוד. הרבה נהגים חיים עם הפחד וחוסר הביטחון שלהם במקום למצוא תשובות ופתרונות.

באשר לבעיה שלך -

א. עם הזמן והתרגול, תדע לאמוד מהירות של רכב במראה ולפי זה לדעת האם תספיק להכנס או לא.

ב. ציינת שאתה שם לב שהתפנה, אתה מאיץ ואז רכב טס וצופר לך. יכול להיות שלא ראית אותו במראה? יכול להיות שהמראות שלך לא מכוונות כראוי?

 

זה סרטון שיכול להסביר לך איך לכוון את מראות הרכב בצורה אפקטיבית.

ג. אמרת שהרכב שלך מאיץ לאט, לא תמיד יש קשר לגיל הרכב, יש רכבים ישנים (לא יודע מה אתה מגדיר ישן), שהם יותר חזקים וזריזים מרכבים חדשים יותר. בכלל, בגזרה העממית רכבים לא השתפרו בנתוני האצה ברמה כל כך דרסטית שתעזור או תמנע ממך להשתלב בבטחה בנתיב השתלבות. באיזה רכב מדובר? שנה, נפח מנוע?

ד. כשנתיב ההשתלבות מספיק ארוך (100 מטרים בתנועה עירונית אמורים להספיק), נצל אותו על מנת לצבור מהירות, אל תפחד ללחוץ על דוושת הגז, והשתלב. כמובן עשה זאת תוך מבט במראות ותשומת לב לתנועה. איתות גם כן חשוב, יכול להיות שנהגים חותכים וצופרים לך כי אתה לא מאותת.

ה. תתרגל, במדינתנו נהגים נוהגים בצורה חסרת התחשבות לעיתים קרובות, במקום להגדיל ראש ולעבור לנתיב הסמוך ולפנות לך את דרך ההשתלבות, הם מעדיפים ללחוץ על הגז ולא לתת לך להשתלב, שחס וחלילה לא תהיה לפניהם. זה יקרה גם בהשתלבות וגם במעברי נתיבים רגילים.

 

קודם כל תודה רבה על התשובה, ויש לי רכב יחסית "ישן" - איביזה 2007... אבל היא מאיצה לאט יחסית לרכבים יותר חדישים שנסעתי בהם של חברים ומשפחה (למשל סקודה אוקטביה 2013,רנו פלואנס 2016...) וחבר אמר לי שיותר קל להאיץ ברכבים יותר חדשים שמטופלים נכון והכל... יכול להיות שהוא טועה אם אתה אומר שזה לא קשור ...

ולגבי הרכב שהאיץ- כן ראיתי את הרכב אבל הייתי בטוח שהוא ממש רחוק אז נתתי גז מהר ופתאום הוא כבר שניה מאחורי צפר לי וסטה לנתיב הנגדי כאילו הפרעתי לו

לפעמים אני מצליח לעבור בחלקות נתיבים אבל יש לי תמיד חוסר תחושת ביטחון בנוגע לזה במיוחד שיש עוד רכב שמחכה מקדימה וזה מבלבל...

 

פורסם (נערך)

אין שום סיבה לא להצליח להאיץ עם אביזה 2007, יש לי פיאט פנדה בת 9 ואין לי כל קושי להשתלב. בתנועה, נהגי ישראל הם פלגמטים ברובם ולרוב לא מפריעים בכוונה, הם פשוט לא רואים אותך בזמן ונבהלים. 

 

יש את הכולירות שעושים דווקא, הם מעטים, יש טריק נחמד איתם, תפעיל איתות מראש, הכולירה יראה ויאיץ, אתה תאט ותתן לו לעבור אותך ותכנס בשלווה מאחוריו.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם

לאיביזה (לא יודע אם יש לך מנוע 1400 או 1600 או 1800 שם, מאמין שאת החלש מביניהם) יש מספיק כוח בשביל להאיץ, אלא אם יש בעיה מיוחדת בגיר או במנוע, שאני חושב והיית שם לב לזה. לסקודה ולפלואנס יש כמה מנועים שונים לכן תלוי בסוג המנוע, הסקוןדה אמורה להיות יותר זריזה מהאיביזה אבל הפלואנס לא ממש. בכל אופן, לרכב קטן עם 100 כוח סוס לא אמורה להיות בעיה להאיץ ולהשתלב בתנועה, יכול להיות שאתה מאיץ בהססנות ולכן מגיע למצב הנ"ל. כדאי שתסע עוד קצת ותכיר את הרכב, את התגובה שלו, ואת אומדני המרחק והמהירות בכביש.

פורסם

די אמרו פה הכל, אבל אני מרגיש צורך לחדד שני דברים:
- אל תפחד ללחוץ על הגז! בימינו כשהרכבים מודרניים וזריזים אחת הסיבות העיקריות שבגללה רכבים זוחלים בעליות או בנתיבי השתלבות היא אנשים שמהססים להשתמש ברוב הספק המנוע שלהם, כלומר ללחוץ יותר על הגז. כבר שמעתי טיעונים מגוחכים של פחד מהרעש של סל"ד גבוה (המנוע לא יתפוצץ פתאום...) פחד מתחושת ההאצה ועוד.
- מבחינה בטיחותית מומלץ מאוד לא לעצור בנתיב האצה, בייחוד לכזה שמשתלב עם תנועה במהירות בינעירונית. עם הזמן והניסיון מבט חטוף במראה יספק לך מספיק מידע לשפוט כיצד להשתלב ויהיה לך קל יותר להשתלב בלי עצירה.

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

×
×
  • תוכן חדש...