Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תמחור עלות עבודה


shachar187
 שיתוף
עוקבים 6

פוסטים מומלצים

השבוע ראיתי בפייסבוק סרטון מעמוד של מוסך באשר לתיקון תקלה.

משך התיקון - 15 דקות. לא היה שם פירוק מיוחד ולא שימוש בכלים מיוחדים, אלא חיבור של רכיב חשמלי לצמה.

עלות עבודה - 290 ש"ח.

אני לא בא בביקורת כלפי המחיר או בדרישה להוזלה שלו, אלא מבקש לדעת איך מתמחרים עבודה.

בעבר שמעתי על "עלות שעת עבודה" או "עלות שעת יצרן" ומה שהסבירו לי זה עובד כמו תשלום בחניון - עלות שעת עבודה או חלק ממנה עולה X.

בין אם התיקון ערך 10 דקות או שעה שלמה, התשלום זהה.

ובהנחה וזה נכון, למה זה ככה? למה לא לתמחר לפי סוג העבודה ומשך הזמן שהיא באמת לוקחת? 

ואיך בכלל מחליטים ששעת עבודה עולה 290 ולא 350 או 400? זה סתם מספר שרירותי שאמור להיות באמצע? לא יקר מדי ולא זול מדי?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה שראית כנראה, זה שהתחברו בסורק ממוחשב לרכב ע"מ לבדוק (לחלץ קוד תקלה).

נהוג על בדיקה כזו בלבד לגבות כ-שעת עבודה.

אם אתה גם מתקן את הרכב באותו מקום שנבדק בסורק - מאמין שיתחשבו בך ויקזזו את העלות הבדיקה מסך התיקון עצמו (+ חלפים).

מניח ששעתון עבודה נקבע ע"י כל יבואן ויבואן (נכון למוסכי יבואן), עם פערים קטנים ביניהם, אבל - כן קיימים פערים בשעתון עבודה עבור פולקסווגן או אאודי למשל (אותם מוסכי יבואן מטפלים גם בזה וגם בזה - אאודי ממותג יותר "גבוה" - ושעתון לטיפול באאודי יהיה לכן יותר יקר).

מוסכים "כלליים" - מניח שגובים בדר"כ סכומי שעתון עבודה נמוכים במעט ממוסכי היבואן (אא"כ אולי יש מישהו שמחשיב עצמו עילוי ומומחה ייחודי בתחומו).

 

נ.ב. - מוסך יבואן, אמור (בדגש על אמור) להיות מנוסה יותר בטיפול ברכביו, בעל ציוד בדיקה מתאים וחלקי חילוף זמנינים במלאי (גם את כל אלה הוא משכלל במחיר ש"ע שלו).

עריכה אחרונה על ידי חולגי
תוספת

alfa 156 2.5.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@חולגי, לאו דווקא חיבור לסורק תקלות.

היצרן מגדיר בספרות הטכנית שלו שעתון עבודה לכל פעולה/ תיקון.

בא מוסך, שיש לו עובד מיומן שמבצע את אותה העבודה בחצי מהזמן. עדיין- לרוב החיוב יתבצע ע"פ אותו שעתון יצרן.

ישנם מוסכים (בדגש על הלא מורשים) שיפחיתו חלק מהשעות בשעתון היצרן, אך לא בהכרח שבהתאמה הדוקה לזמן העבודה בפועל.

למה?

אני מניח שיש מקרים שעובד כזה או אחר מוצא דרך לקצר את תהליך העבודה (נניח פחות פירוקים והרכבות לפתרון התקלה) וזה ידע ששווה כסף.
גם מיומנות וניסיון שווה כסף (וזמן).

או שהיצרן לוקח בחשבון הסתבכויות במהלך התיקון, שלא תמיד קורות. ואם לא הסתבך- המוסך הרוויח.

אני חושב שאני יודע על איזה סרטון מדובר (בפייסבוק), במקרה הנ"ל אני כמעט בטוח ששעתון/ מחיר העבודה במוסכי היבואן היה יוצא כפול אם לא יותר מזה.

 

  • אהבתי 2
עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה שאני קיבלתי לפני הרבה שנים הייתה מורכבת , פילוסופית אבל הגיונית.

 

לכל  עבודה, יש זמן תקן שקבע היצרן .  המחיר זו קביעה מקומית משתנה על פי הרצון הבעלים.  על מנת לפשט את החישוב מוסכים גובים מחיר אחיד לעבודות "מומחה" ועבודות פשוטות כמו שרות. במחיר השעה משוקלל הזמן המשולב בין שעתון היצרן והתשומות לביצוע העבודה , כלאמר, כמה זמן תתפס עמדת עבודה עם או בלי ליפט ומי הגורם שיעבוד על האוטו. 

שרות למשל בגרמניה זה בית מרקחת, דיאגנוסטיקה מתומחרת שונה מטיפול קטן, ופרוקים של מכלולים עולים הכי הרבה. 

אצלנו יש קיצורי דרך ומחירים גבוהים גם בגלל שעבודות מסויימות תופסות ליפטים לזמן ארוך. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

א. לא כל מוסך גובה על 10 דקות עבודה שעת עבודה. בדר"כ אם זה מוסך הבית שלך ואתה לקוח קבוע, הם לא ייגבו ממך על 10 דקות 300 שקל עבודה. 

מנגד, לפעמים נותנים ללקוח הצעת מחיר, העבודה בפועל מסתבכת ואורכת יותר זמן, ויש לא מעט מוסכים שלא ייגבו ממך את האקסטרה.

כל זה נכנס תחת המושג "שימור לקוחות".

 

ב. וכעת סיפור לשבת-

מספרים על פלוני שהחליט לעשות עבודת מנוע בבית. עשה, היה מרוצה ובתהליך הסגירה נפל לו אום קטן לתוך המנוע. אובד עיצות ניסה לחשוב מה עושים. הלך למוסכים שונים, קיבל הצעות של אלפי שקלים על עבודה של כמה ימים בלי הבטחה לפתור את הבעיה.

כעת כבר היה מוכן לשלם גם 3000 שקל רק שמישהו יוציא אותו מהברוך שנקלע אליו.

לבסוף הגיע לאיזה מכונאי מבוגר שנראה שכבר עברו לו כמה מנועים (בלשון המעטה) בין הידיים.

אמר לו "1000 שקל אני פותר לך את הבעיה. באחריות".

פלוני שלנו, אובד העיצות, הביא את המנוע לבחור, הבחור הוציא מפתח 10, פתח איזה מכסה קטן בצד המנוע ועם מגנט שלף לו את האום. 8 דקות עבודה.

"עכשיו, איפה ה1000 שקל שלי?"

"1000 שקל??  אבל עבדת פחות מ10 דקות! אתה גנב!" אמר לו פלוני.

"כן, המומחיות שלי עולה 1000 שקל, עכשיו תביא כסף וטוס לי מהעיניים, שלא אראה אותך יותר"

 

הסיפור הזה מסופר בכל מיני תחומים ומוסר ההשכל הוא פשוט. לא באמת צריך להסביר את מוסר ההשכל, נכון?

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונתי לבן אדם שעושה עבודה עצמאית, אם הוא כבר עשה עבודת מנוע מה זה לפרק קרטר? :)

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי את הסרטון והוא עצמו כ 10 דקות, אבל העובד כבר היה ברכב, המחשב מחובר,

הרכב המקום העבודה, כרטיס עבודה נפתח, איבחון מוקדם כבר בוצע וכל הכלי עבודה

הרלבנטיים כבר מוכנים.

כך ש 10-15 דקות עבודה, זה הנטו של הנטו.

בברכה  -  רפי לין

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 שעות, אורח לרגע כתב:

א. לא כל מוסך גובה על 10 דקות עבודה שעת עבודה. בדר"כ אם זה מוסך הבית שלך ואתה לקוח קבוע, הם לא ייגבו ממך על 10 דקות 300 שקל עבודה. 

מנגד, לפעמים נותנים ללקוח הצעת מחיר, העבודה בפועל מסתבכת ואורכת יותר זמן, ויש לא מעט מוסכים שלא ייגבו ממך את האקסטרה.

כל זה נכנס תחת המושג "שימור לקוחות".

 

ב. וכעת סיפור לשבת-

מספרים על פלוני שהחליט לעשות עבודת מנוע בבית. עשה, היה מרוצה ובתהליך הסגירה נפל לו אום קטן לתוך המנוע. אובד עיצות ניסה לחשוב מה עושים. הלך למוסכים שונים, קיבל הצעות של אלפי שקלים על עבודה של כמה ימים בלי הבטחה לפתור את הבעיה.

כעת כבר היה מוכן לשלם גם 3000 שקל רק שמישהו יוציא אותו מהברוך שנקלע אליו.

לבסוף הגיע לאיזה מכונאי מבוגר שנראה שכבר עברו לו כמה מנועים (בלשון המעטה) בין הידיים.

אמר לו "1000 שקל אני פותר לך את הבעיה. באחריות".

פלוני שלנו, אובד העיצות, הביא את המנוע לבחור, הבחור הוציא מפתח 10, פתח איזה מכסה קטן בצד המנוע ועם מגנט שלף לו את האום. 8 דקות עבודה.

"עכשיו, איפה ה1000 שקל שלי?"

"1000 שקל??  אבל עבדת פחות מ10 דקות! אתה גנב!" אמר לו פלוני.

"כן, המומחיות שלי עולה 1000 שקל, עכשיו תביא כסף וטוס לי מהעיניים, שלא אראה אותך יותר"

 

הסיפור הזה מסופר בכל מיני תחומים ומוסר ההשכל הוא פשוט. לא באמת צריך להסביר את מוסר ההשכל, נכון?

 

 

 

 

כמובן שמומחיות,מקצועיות וידע עולים כסף.

לא זאת הייתה מטרת הדיון.

אלא להבין ממה נובע צורת התמחור ולמה עבור כל תהליך יש זמן עבודה ועלות עבודה מוגדרת מראש שלא בהכרח תואם את המצב בפועל.

יכול להיות שבאותו סרטון יש חשמלאי מאוד מקצועי שעושה את זה כבר בעיניים עצומות ועבור מישהו אחר זה היה לוקח 40 דקות...אולי.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

את הגדרות זמן תקן להרבה פעולות ידועות וקבועות קובע יצרן הרכב בחו"ל 

ולא היבואנים או המוסכים בארץ.

לרוב, יצרני הרכב מודדים זמנים לקביעת זמני תקן כשהם משתמשים

בעובדים מקצועיים ומיומנים מאוד כשלצידם כבר כל הכלים והציוד הנדרשים

לעבודה המסוימת.

לאחר מכן, לפעמים, נכנסים בשיקולי היצרן גם מניעים מסחריים ותחרותיים ביצרני רכב אחרים

על זמני תקן לתחזוקת הרכבים שגורמים לקבוע דווקא זמני תקן נמוכים יחסית.

גם רוב יצרני הרכב "מפצים" את המוסכים במתן זמני תקן גם לפעולות פשוטות, בסיסיות וקצרות זמן

(שהישראלי לא אוהב לשלם תמורתן) כזמנים עבור בדיקת מפלס שמן, נוזל קירור, וכו'.

יש יצרנים שמחקים את השעה כעשרונית (ואז כל 0.10 שעה זה 6 דקות) ויש כאלו שמחלקים אותה ל 60 דקות.

בזמנו, הציג לי לקוח חשבונית ממוסך בשוייץ, שאליו הוא נכנס בגלל מגב אחד קדמי שלא פעל ורק חיזקו

את האום שמקבע את זרוע המגב אל הציר וגבו עבור זאת 8 פרנקים (אוי ואבוי למוסך ישראלי שיגבה על פעולה כזאת

תשלום).

בברכה  -  רפי לין

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בישראל (אולי גם בחו|ל, אין לי ניסיון...) אוהבים לגבות על כל דבר.

עכשיו אני מבין שאם מישהו יגיע לצורך X וY בלבד, צריך לחייב אותו. אבל אם X וY זו פעולה שלוקחת גג 10 דקות גם לאדם לא מיומן (למשל החלפת פילטר אויר ומזגן ברכב סטנדרטי ולא ביצור זוועתי כמו מזדה 3 או רנו פלואנס), אני לא רואה סיבה לחייב אותו על הפעולות האלו כשהן באות ביחד עם טיפול מלא של למשל החלפת פלאגים, שמן וכדומה.

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בסוג הרכב שבו עבדתי, בזמנו, טיפול שכלל גם החלפת מסננים, מצתים וכו', השעתון טיפול כלל את כל הפעולות הנלוות

שכתובות המפרט הטיפול.

אם התגלו תקלות ו/או בלאי אחר, שלא מופיע במפרט הטיפול, אז כמובן שצריך להציג זאת ךךקוח, לקבל אישור

לתיקוני/החלפות הנוספים וברור שזה יהיה בחיוב נוסף הן עבור החלפים והן עבור העבודות הנוספות (גם הן לפי השעתון).

בברכה  -  רפי לין

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 שעות, EliC25 כתב:

... אני לא רואה סיבה לחייב אותו על הפעולות האלו כשהן באות ביחד עם טיפול מלא של למשל החלפת פלאגים, שמן וכדומה.

זה לא עובד בדיוק ככה.

יש מפרט טיפולים למוסך עפ"י היצרן/יבואן.

בכל טיפול מפורט בדיוק מה לעשות, וכמה זמן עבודה זה. טיפול X זה 1 שעות, טיפול Y זה 2.4 שעות וכו'. למוסך כמובן מותר לעשות הנחה אך אם לא נעשו פעולות מעבר למפרט הטיפול אסור לו לחייב יותר שעות עבודה.

עם זאת אפשר לציין שברוב הטיפולים כתוב במפרט לעבור על ברגים, לעשות חיזוקים, לשמן אי אילו מכלולים וכו'- שבדר"כ במוסך לא עושים אבל זה נכלל במחיר.

כל האמור לעיל נכתב עפ"י נסיון עבר שלי כעובד מכונאי במוסך.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע איך עובד תמחור של היצרן. אבל בפועל רוב האנשים אחרי 5 שנות טחזקה מגיעים למוסך ושם הרכב עובר טיפול על פי מצבו הנוכחי.

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...