Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ישור קו מזדה 3 ספיריט 2008


admtaynov13?
שימו לב! השרשור הזה בן 1370 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

השמן לא נמדד רק לפי צמיגות או מותג, יש תקנים.
בספר הרכב יהיה רשום מה התקן שהשמן צריך לעמוד בו, ולפי זה תבחר איזה מהמגנטקים מתאים לך (אני חושב שזה A5, אבל אל תתפוס אותי במילה).
לגבי שמן גיר, אם הגיר עובד חלק, תבדוק מהמדיד שהשמן לא נראה ומריח שרוף, אם לא - אז אין לחץ להחליף.

לגבי מצתים - 6 שנים זה המון, וגם 35 ק"מ זה לא רחוק מהגבול העליון של מצת מצופה אירידיום בנסועה כנראה עירונית לפי הזמן. אני הייתי מחליף, זאת עבודה פשוטה מאד. תקנה NGK, BOSCH או DENSO.

כתבת 50 פעם את המילה תושבת מקורית, אני מציע שתעצור שניה ותבין שמאזדה לא יודעים לייצר תושבות מנוע, הם קונים אותה מחברות מתמחות. אתה לא חייב לשלם פרימיום על קופסא שכתוב עליה מאזדה, זה לא יתן הרבה.
כל תושבת מיצרן אירופאי\יפני\אמריקאי איכותי - תעשה את העבודה, בארץ לצערי יש בעיקר זבל עותמאני, בזה אל תגע. כל הקטע הוא שתכנון חלקי גומי דורש מהנדסים אמיתיים, ובתעשייה הסינית והטורקית עוד לא הבינו את זה.
לגבי איך לבדוק - אם המנוע מאד רועד, הייתי מתחיל מהראשית ואחריה ממשיך לזאת שמתחת למצבר. תושבת הגיר התחתונה ניתנן לאבחור על ידי תנועה מוגזמת של המנוע במכות גז, אבל היא לא זאת שתתן לך ויברציות בעמידה לרוב אלא השתיים האחרות.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק מחדד לגבי הנוזל גיר שהציעו כמה הודעות קודם.

התקן M-V שנדרש לך לא תואם לתקן Mercon V שהציעו לך בנוזל של וולווליין, שלא תתבלבל.

You may kiss the bride.

בא לשאול על חשבון בנק, יצא נשוי. קארספורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוזל הממסרה של ולוולין מתאים לתקן - VALVOLINE MAX LIFE ATF 

 

עוד נוזל ממסרה טוב ומתאים לרכבי מאזדה, וגם במחיר סביר - שמן גיר GS Oil Kixx ATF Multi 4L

מכסה את כל התקנים - Mazda ATF M-III, M-V, FZ

 

https://www.autostore.co.il/product/שמן-גיר-gs-oil-kixx-atf-multi-html/

 

kixx.jpg

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, shellcase כתב:

השמן לא נמדד רק לפי צמיגות או מותג, יש תקנים.
בספר הרכב יהיה רשום מה התקן שהשמן צריך לעמוד בו, ולפי זה תבחר איזה מהמגנטקים מתאים לך (אני חושב שזה A5, אבל אל תתפוס אותי במילה).
לגבי שמן גיר, אם הגיר עובד חלק, תבדוק מהמדיד שהשמן לא נראה ומריח שרוף, אם לא - אז אין לחץ להחליף.

לגבי מצתים - 6 שנים זה המון, וגם 35 ק"מ זה לא רחוק מהגבול העליון של מצת מצופה אירידיום בנסועה כנראה עירונית לפי הזמן. אני הייתי מחליף, זאת עבודה פשוטה מאד. תקנה NGK, BOSCH או DENSO.

כתבת 50 פעם את המילה תושבת מקורית, אני מציע שתעצור שניה ותבין שמאזדה לא יודעים לייצר תושבות מנוע, הם קונים אותה מחברות מתמחות. אתה לא חייב לשלם פרימיום על קופסא שכתוב עליה מאזדה, זה לא יתן הרבה.
כל תושבת מיצרן אירופאי\יפני\אמריקאי איכותי - תעשה את העבודה, בארץ לצערי יש בעיקר זבל עותמאני, בזה אל תגע. כל הקטע הוא שתכנון חלקי גומי דורש מהנדסים אמיתיים, ובתעשייה הסינית והטורקית עוד לא הבינו את זה.
לגבי איך לבדוק - אם המנוע מאד רועד, הייתי מתחיל מהראשית ואחריה ממשיך לזאת שמתחת למצבר. תושבת הגיר התחתונה ניתנן לאבחור על ידי תנועה מוגזמת של המנוע במכות גז, אבל היא לא זאת שתתן לך ויברציות בעמידה לרוב אלא השתיים האחרות.

אני יודע שיש תקנים, וראיתי רשום A3/A5 אז כנראה זהמ תאים

לגבי הגיר הוא יחסית עובד חלק(יחסית לשנה) אין מכות חזקות או דברים כאלה הוא מתפקד לדעתי טוב בהעברת הילוכים, יש קטע מעצבן שאני בהילוך 4 ואני יוצא לעקיפה אני לוחץ על דוושת הגז והרכב מוריד הילוך 2, אבל יש רעש ממש מעצבן כאילו של גרגור ויש השהייה של 1-2 שניות עד שאני מקבל את הגז שאני צריך, לא ידוע לי אם זה תקין או לא(בכל זאת גיר ישן ופלנטרי)

אבדוק מדיד שמן ואעדכן בהתאם.

רוב הנסיעות היו בין עירוניות אבל פעם בשבוע נסיעה ולפעמים בתוך העיר(רוב הקילומטר היה בין עירוני) ידוע לך אם אני צריך ידית מומנט כדי להבריג את הפלאג בחזרה בעוצמה מסויימת? יש לי את כל הכלים גם בוקסה מיוחדת לפלאגים עם מגנט אבל עם ראצט חצי פשוט בלי אופציות לבחור עוצמות.

אני אמרתי הרבה פעמים תושבת מקורית משום שזה מה שראיתי בחיפוש נרחב מאוד ברחבי האינטרנט, הרוב רשמו לשים מקורי בגלל שחליפי(כנראה משהו זול וגם יצור תאילנדי ) לא עושות את העבודה, אין לי בעיה לקחת צ'אנס בשביל 300 שקל שהבחור הביא קישור מאיביי ולנסות אותם ולראות לפי זה, אבל הרכב יהיה אצלי לטווח ארוך בגלל זה העדפתי מקורי ולא להחליף כל שנה.

בכל מקרה אנסה תושבות חליפיות ואבדוק לגבי זה.

אין מכות חזקות במנוע בהאצה רק בעמידה. כמו שנאמר אברר את זה עם החלפת תושבת.

מודה מאוד על התגובה הבונה.

לפני 12 שעות, Michael_N כתב:

רק מחדד לגבי הנוזל גיר שהציעו כמה הודעות קודם.

התקן M-V שנדרש לך לא תואם לתקן Mercon V שהציעו לך בנוזל של וולווליין, שלא תתבלבל.

ואיך השמן שהוצע למטה? נראה שהוא תואם לתקן M-V, אני מכיר את החברה והמחיר דיי מפתה הייתי אומר.

לפני 9 שעות, ליין מן כתב:

נוזל הממסרה של ולוולין מתאים לתקן - VALVOLINE MAX LIFE ATF 

 

עוד נוזל ממסרה טוב ומתאים לרכבי מאזדה, וגם במחיר סביר - שמן גיר GS Oil Kixx ATF Multi 4L

מכסה את כל התקנים - Mazda ATF M-III, M-V, FZ

 

https://www.autostore.co.il/product/שמן-גיר-gs-oil-kixx-atf-multi-html/

 

kixx.jpg

 

אייל.

נראה ממש טוב, נראה עומד בתקן, 4 ליטר אמור להספיק להחלפה חלקית.

יש לך ניסיון עם השמן הזה במזדות?

PEUGEOT 206XS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ציטוט

ראה ממש טוב, נראה עומד בתקן, 4 ליטר אמור להספיק להחלפה חלקית.

יש לך ניסיון עם השמן הזה במזדות?

כן יש לי נסיון טוב מאוד - במאזדות בכל הדגמים (כולל החדשים) הדורשים תקנים Mazda ATF M-III M3, M-V M5, FZ

-  קאיה מיצובישי יונדאי טויוטה וכו'

אבל - בשאר הרכבים, לבדוק בכל רכב התאמה לפי התקן הנדרש..

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע במזדה זה M-V התקן וזה נראה מתאים וקיקס אחלה חברה, המחיר ממש זול אני כנראה אקנה את זה ולא את המקורי.( תאכלס אין ממש הבדלים נכוו?)

PEUGEOT 206XS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 25.6.2020 בשעה 09:51, admtaynov13? כתב:

 

ידוע לך אם אני צריך ידית מומנט כדי להבריג את הפלאג בחזרה בעוצמה מסויימת?

תראה, אני לא יודע מה רמת הידע והנסיון שלך, מי שהידיים שלו "מחוברות לראש" טוב יכול גם להחליף פלאג בלי ידית, מי שמפחד לגזור (והפחד מוצדק, כי אם גוזרים פלאג זה חרא ענק) - עדיף להשיג ידית מומנט.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחובר טוב, השאלה זה לא אם לגזור או לא אלה האם באמת צריך סגירה בכוח מסויים או פשוט לסגור עד שאתה מרגיש שזה מסכים מחוזק.

 

PEUGEOT 206XS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה סך הכל צריך לאטום וזאת הברגה רכה יחסית. מומנט סגירה של פלאג בעל קוטר הברגה 14 מ"מ - הוא סביבות 25nm, שזה אומר שעל ידית של 35 ס"מ צריך להפעיל בערך 7.5 ק"ג כח בקצה שלה - זה ממש לא הרבה. מקסימום תמצא חבר להשאיל ממנו ידית לשעה :).

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוחלף פלאגים עם ידית מומנט ב25NM

הוחלף שמן ופילטר שמן

הכל כרגע נראה תקין, משום מה הפלאגים הקודמים היו עליהם קצת שמן בהברגה שלהם הבנתי זה כנראה קשור לאטם מכסה שסטומים.

בכל מקרה, בדקתי לגבי החלפת שמן גיר והבנתי צריך להחליף גפ פילטר וזה נראה סיפור סיפור, האם יש אפשרות להחליף רק שמן גיר בלי פילטר?

לגבי הנוזל בלם מתוך יאוש שהלכתי לכל חנות חלפים בנתניה ולא מצאתי נוזל שעומד בתקן דוט 4 קלאס 6(או דוט 4 סופר) 

הלכתי למוסך מרכזי של מזדה ששם נאמר לי שזה שטויות אבל מצד שני הם בעצם מחזיקים דוט 4 סופר( מוצר יחודי שלהם) הם היו צריכים לחזור אליי יום שישי כדי באמת לוודות איתי שזה מה שאני צריך לרכב, האם באמת חייב לקנות נוזל בלמים כל כך יקר(אצל אבי הכי זול 50 שקל פלוס משלוח שזה יוצא 70-80, מאוד יקר) או שלהסתפק בדוט 4 הרגיל?

דרך אגב, מה סדר הגלגלים שצריך לנקז בהם את הנוזל(ראיתי איפשהו שיש סדר מסוים של ניקוז כדי באמת לנקז כמו שצריך)

PEUGEOT 206XS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי החלפת שמן גיר, ואני כבר מוכן לשלל התגובות הכועסות שיבואו על דבריי, אבל מהתייעצות עם מוסכניקים רבים עולה כי החלפת שמן גיר ברכב מתיישן רק תיגרום בעיות לגיר וגם למותו טרם עת. לא הייתי נוגע אם הגיר מעביר הילוכים חלק. כמובן לשיקול דעתך האישי, והייתי ממליץ להתייעץ עם מישהו שמבין בגיר הספציפי שלך.

Suzuki Alto GLX 1.0 2011 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעתי את זה רבות.

הוא לא עובד מושלם, יכול להיות שיש לו בעיה או שיכול להיות שזה הגיר כי בכל זאת זה גיר פלנטרי ישן, בהעברות יש לפעמים דפיקות(בעיקר מ1 ל2)

מתי שאני מאיץ והגיר על הילוך רביעי או שלישי הוא רוצה להוריד לשני יש גרגור של שנייה שנייה וחצי מאוד מאוד מעצבן שכאילו הרכב נוסע על "ניוטרל" ואחרי שנייה שנייה וחצי הרכב מעביר תהילוך ואתה מקבל את הכוח שאתה צריך. לא נסעתי על עוד מזדות אבל לפי דעתי זה בעיה.

לפי הסדרת טיפולים של מזדה לא צריך להחליף שמן גיר לעולם.

PEUGEOT 206XS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בזה סיכון כי שמן גיר ATF מנקה חזק מאוד ויכול לגרום לנזק יותר מתועלת בגיר ישן. אבל אני יתן למומחים להגיב. אני הייתי מוריד חצי קילו/קילו שמן ושם Lucas Transmission fix תוסף שמן גיר (חצי בקבוק).

עריכה אחרונה על ידי dorban3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

120 שקל אני קונה שמן גיר 4 ליטר ונשאר לי עודף לדלק...

הרבה פה אמרו שלא להתבייש להחליף ואין בזה שום בעיה, אין לי בעיה לחיות עם הגיר הזה ככה האמת עדיף מאשר שהוא יהרס, אבל אם הוא יעשה לו טוב אז אין לי בעיה להשקיע תכסף הזה וגם לקנות כלים בשביל להחליף פילטר גיר (או להעזר בחברי הכנופיה שמשום מה חסמו אותי מתשאלו כנופצון בפייסבוק)

PEUGEOT 206XS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקפיץ לעדכן.

היום נוקז מכל קאפילר נוזל בלם והוחלף בחצי ליטר חדש של רנו שעומד בתקן דוט 4 קלאס 6.

לשם זה קניתי משאבה לנקז מכל קאליפר. משום מה מסרטונים שראיתי ביוטיוב שמתי לב שמתי שמנקזים מכל קאליפר הנוזל יוצא ברציפות וללא מרווחים.

משום מה אצלי הוא יצא בלגימות קטנות ועם הרבה אוויר, ככה זה יצא מכל 4 הקאליפרים של הרכב, האם יש חשש שיש אוויר במערכת? מיכל הנוזל בלם תמיד מילאתי אותו שהיה מלא כדי שלא יכנס באמת אוויר וככה הקפדתי עד שיצא נוזל יחסית נקי(הקודם נראה זוועה עם הרבה "קצף", האם יש חשש לאוויר? הדוושה של הבלם רכה, אין לי אפשרות כרגע לעשות נסיעת מבחן משום שהרכב עדיין על בוקים באוויר בגלל שבצעתי החלפה של נוזל גיר כולל פילטר, הכל הלך חלק עד שנכנסתי לשעות הלילה ולא שמתי לב שלא סגרתי את בורג הריקון! אז 4 ליטר נשפכו ישר לרצפה, מחר על הבוקר קופץ לקנות גלון חדש של קיקס להמשיך את הטיפול.

PEUGEOT 206XS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1370 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...