Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עמליה דואק יוצאת לדרך בפרויקט מיוחד בחדשות על עומסי התנועה בישראל


yorng
שימו לב! השרשור הזה בן 1612 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אגרת הגודש בלונדון הוא לא דוגמא שמתאימה לישראל. בישראל יפעילו את האגרה אבל לא יוסיפו 300 אוטובוסים כפי שעשו בלונדון וכל עוד לא הסתיים פרויקט הרכבת הקלה, אין בכלל על מה לדבר על זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 205
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אגרת גודש זה רק לאפשר לעשירים להכנס עם רכב.

איזה רכבים אתה רואה במרכז לונדון? הרבה רכבים יפים, כמו למבורגיני :) [האמת שקודם כל אני מרגיש למבורגיני, ולאחר מכן מחפש אותה עם עיניים] והרבה רכבי שרד עם נהג פרטי.

 

עבודה מהבית ופיזור ריכוזיות מקומות מהמרכז לערים סמוכות (פתח תקווה איפה שאני גר תופסת תאוצה למשל) כנראה יהיה הפתרון

מה יש בעזריאלי שכל סטארטפיסט חולם לעבוד שם? הרצליה פיתוח חונקת ללא חניה?

 

כיף לעבוד ליד הבית, איכות חיים אמיתית.

 

גם יעזור להתמודד עם יוקר הדיור במרכז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^^^^^

 

גם העולם מתקדם יותר ויותר לעבודה מהבית כשזה אפשרי. תכל'ס עכשיו אני נמצא בסניף הצפון כשהמשרד הראשי שלי נמצא בכלל בירושלים. אני עובד כאן יומיים. את אותה עבודה בדיוק אני יכול לעשות גם מהבית בצפון.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה הצעתי מנגנון פיצוי לעובדים שעדיין נאלצים להגיע לעבודה.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא ללמוד ממי שכבר היה במקום שלנו? בלו-אנג'לס, חשבו שאין מספיק כבישים ובנו יותר והוסיפו מחלפים, מפלסים וגשרים. המצב השתנה? בסופו של דבר, לא גם בגלל גידול בכמות כלי הרכב.

בו נפעיל את ההגיון הזה לכל שרות שהמדינה מספקת: אין טעם להרחיב בתי חולים ולבנות בתי ספר משום שבסופו של דבר גם אלו יתמלאו באנשים

מספר דברים שצריך לשנות:

 

1. אני חושב שעל מנת לצמצם את כמות המכוניות שנוסעות בכביש, המדינה צריכה לחוקק חוק של פעם-פעמיים בשבוע עבודה מהבית למי שמתאפשר לו (עובדי היי-טק למשל) ולמי שלא מתאפשר לו לעבוד מהבית אז המדינה צריכה לפצות בכסף על תחבורה ציבורית (למשל, 500-1000 ש"ח נטו בחודש על 4 נסיעות חודשיות כנגד הוכחה שהעובד באמת נסע).

 

2. חוק נוסף שהמדינה צריכה לחוקק, רכב חדש שעלה על הכביש לא יוכל להימכר כרכב יד שנייה ב-3-4 שנים הראשונות. נכון, קצת מגביל את חופש הסחר והפרט וגם יש לוביסטים בכנסת מטעם היבואניות שילחמו בזה, אבל כשמגיעים למצבי קיצון, חייבים לפעול בצורה דרמטית על מנת להביא לאיזון. כמות המכוניות שנמכרות כאן כחדשות היא לא פרופורציונלית בעליל.

 

כמובן שיש עוד אפשרויות, אבל אלו הן 2 האפשרויות "החזקות" שעליהן אני יכול לחשוב עליהן בשעה זו.

 

ככה אני חושב שכמות המכוניות תרד ב-20-30 אחוז בעיקר בשעות העומס.

אולי ניקח את ההגיון שלך עד הסוף וננהג כפי שנהגו בברית המועצות: המדינה תקצה מכוניות, תהיה רשימת המתנה עם עדיפות לאנשי צבא ועובדי מדינה

המדינה צריכה לספק לך תשתיות של תחבורה ציבורית נורמלית, בשביל זה אתה משלם מיסים!

עדיף לשלם פחות מיסים ולתת לשוק לספק תשתיות תחבורה. ראה למשל את כביש 6

תחבורה ציבורית נורמאלית זה הדבר הכי קריטי שחסר פה, אני גר בפריפריה ופשוט אי אפשר להתקיים פה בלי רכב פרטי.

גם אחרי שיגיע היום שיעשו שינוי בתחבורה הציבורית והיא תתחיל לתפקד, יקח זמן רב עד שהציבור יצבור אמון ויהיה מוכן באמת לוותר על הרכב הפרטי.

 

אני בכנות לא מבין למה אני צריך לנסוע ברכב לעבודה, יש לי תחנת אוטובוס צמוד לבית ותחנת אוטובוס מרחק דקה הליכה מהעבודה, זמן הנסיעה ברכב עומד על 20-25 דקות. זמן הנסיעה בתחבורה ציבורית על שעה ו20 וכמובן שגם זה לא באמת קורה כי האוטובוס מאחר, מפספסים את קו ההמשך ושורפים עוד זמן בהמתנה מיותרת.

זה פשוט בזיוני ואין לזה טיפת הצדקה, לא מצפה שנסיעה בתחבורה ציבורית תיהיה שוות ערך לרכב, הייתי מוכן לקבל זמן כפול ואפילו פי 3, אבל מדובר כאן על זמן נסיעה של פי 5 ויותר מזמן נסיעה ברכב (!!) זה פשוט לא הגיוני.

זה הגיוני כשהתחבורה הציבורית פועלת בשיטת תכנון מרכזי בה המדינה מכתיבה לכל זכיין את מסלולי ותדירות הקווים וכמה מותר לו לגבות.

 

 

הפתרון לגודש בכבישים הוא אגרת גודש. אגרת גודש היא דרך טובה יותר להקצות משאב ציבורי במחסור מהדרך שקיימת היום כאשר אנשים משלמים בזמן במקום בכסף.

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אולי ניקח את ההגיון שלך עד הסוף וננהג כפי שנהגו בברית המועצות: המדינה תקצה מכוניות, תהיה רשימת המתנה עם עדיפות לאנשי צבא ועובדי מדינה

 

 

אין צורך להגזים, רק לנקוט בקצת צעדים דרסטיים כדי לאזן את כמות המכוניות. יש כאן השתוללות חסרת מעצורים של תרבות צריכה בגלל הלוואות זולות ותנאי מימון הזויים של 100 אחוז וחוסר חוקים שמגבילים. אין מה לעשות, לפעמים שוק חופשי חייב גורם שמאזן ולעיתים הגורם הזה אינו נמצא בשוק, אלא רק בידיים של הממשלה.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בו נפעיל את ההגיון הזה לכל שרות שהמדינה מספקת: אין טעם להרחיב בתי חולים ולבנות בתי ספר משום שבסופו של דבר גם אלו יתמלאו באנשים

זה לא עניין של כסף, זה עניין של היתכנות: מעל צפיפות או כמות מסויימת של אנשים, אי אפשר שאנשים יתניידו רק ברכב פרטי והתנועה תזרום, לא משנה כמה כבישים תוסיף. מה גם, שבניית הכבישים הזו תהיה מאוד יקרה.

 

המטרה היא לאפשר לאנשים להתנייע באפקטיביות, לא לאפשר להם להתנייע ברכב פרטי. הדרך הנכונה לעשות את זה היום (בהעדר רכב אוטונומי) היא בתחבורה ציבורית.

 

זה כמו שתגיד שהמדינה צריכה לתת לאנשים לגור בבתים פרטיים, ואין שום סיבה שהם יצטרכו להצטופף במגדלים. זו פרדיגמה שמפסיקה להיות פיזבילית בשלב מסוים.

 

עדיף לשלם פחות מיסים ולתת לשוק לספק תשתיות תחבורה. ראה למשל את כביש 6

כביש 6 הוא לא יוזמה פרטית. הוא יוזמה ממשלתית מוחלטת, מלאה ברגולציה, כולל הבטחה מהמדינה לתשלום מינימלי לזכיין אם לא יסעו בכביש מספיק אנשים. אתה הרי לא מציע שמחר בבוקר כל אחד יוכל לסלול כביש איפה שבא לו...

 

הפתרון לגודש בכבישים הוא אגרת גודש. אגרת גודש היא דרך טובה יותר להקצות משאב ציבורי במחסור מהדרך שקיימת היום כאשר אנשים משלמים בזמן במקום בכסף.

הפיתרון לגודש רחוק מלהיות טריוויאלי.

 

יש כאן שלל בעיות, החל מריבוי טבעי לא סביר וכלה בתכנון עירוני מופרך. תוסיף את זה לשאר הבעיות שיש בישראל, ותגיע למצב הנוכחי בכבישים. לא בטוח שזה פתיר בצורה טובה בקרוב, עם כל הצער שבדבר.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

גם העולם מתקדם יותר ויותר לעבודה מהבית כשזה אפשרי. תכל'ס עכשיו אני נמצא בסניף הצפון כשהמשרד הראשי שלי נמצא בכלל בירושלים. אני עובד כאן יומיים. את אותה עבודה בדיוק אני יכול לעשות גם מהבית בצפון.

 

בגלל זה הצעתי מנגנון פיצוי לעובדים שעדיין נאלצים להגיע לעבודה.

 

בוא נשמור על פרופורציות, מי שלא מגיע לעבודה זה מיעוט שבמיעוט, שבריר פרומיל וזה מתקדם (אם בכלל) בשברירי פרומילים.

 

אז להחריג ולצפר את מי ש"נאלץ עדיין" להגיע לעבודה זה מגוחך.

 

 

אין צורך להגזים, רק לנקוט בקצת צעדים דרסטיים כדי לאזן את כמות המכוניות. יש כאן השתוללות חסרת מעצורים של תרבות צריכה בגלל הלוואות זולות ותנאי מימון הזויים של 100 אחוז וחוסר חוקים שמגבילים. אין מה לעשות, לפעמים שוק חופשי חייב גורם שמאזן ולעיתים הגורם הזה אינו נמצא בשוק, אלא רק בידיים של הממשלה.

 

 

פששששש,

"הישתוללות בשל חוסר חוקים מגבילים"?

מי אתה? סטלין?

 

אנשים כולה רוצים להגיע לעבודה וגם רחמנא ליצלן, לזוז מהבית בשישי בערב או שבת.

שם החוקים המגבילים שלך כובלים אותם לבית אם אין להם רכב.

 

 

סחטיקה עליך איך שאתה מאפשר בהתנדבות לממשל להגביל את זכויותיך הדמוקרטיות...

 

מקווה שכלום ממה שאתה מציע לא יתממש אפילו במעט.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בו נפעיל את ההגיון הזה לכל שרות שהמדינה מספקת: אין טעם להרחיב בתי חולים ולבנות בתי ספר משום שבסופו של דבר גם אלו יתמלאו באנשים.

 

הרחבת בתי חולים לא מעודדת אנשים להתאשפז יותר. הרחבת כבישים מעודדת אנשים לנהוג יותר. השקעת יתר בפיתוח כבישים זה סוג של הכשלה עצמית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באגירה, אתה בכלל קראת את ההצעה שלי בפוסט הראשון שלי ?

 

במה שונה ההצעה שלי מהחוק של מחיר למשתכן שמגביל מכירה ב-5 שנים הראשונות ?

 

אתה הלכת רחוק מידי בגישתך כלפיי, אל תזלזל.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרחבת בתי חולים לא מעודדת אנשים להתאשפז יותר. הרחבת כבישים מעודדת אנשים לנהוג יותר. השקעת יתר בפיתוח כבישים זה סוג של הכשלה עצמית.

שום הכשלה.

 

זה רציונל מעוות.

 

זה רציונל שאומר "בוא לא נאסוף יותר זבל בפחי זבל כי הם יראו שאנחנו מנקים אז זה מעודד ייצור זבל".

 

מדינה צריכה לתת שרות הולם לאזרחים.

 

אנחנו דמוקרטיה מערבית נעורה, לא בולשיבקיה עילית במזרח אירופה.

 

באגירה, אתה בכלל קראת את ההצעה שלי בפוסט הראשון שלי ?

 

במה שונה ההצעה שלי מהחוק של מחיר למשתכן שמגביל מכירה ב-5 שנים הראשונות ?

 

אתה הלכת רחוק מידי בגישתך כלפיי, אל תזלזל.

 

קראתי.

 

שונה בזה שכל מאן דהוא יכול להחליט אם הוא רוצה ללכת על "מחיר למשתכן" ואז יש להנחה מגבלות או שלקנות דירה בשוק החופשי ואז אין שום מגבלות.

איפה אצלך ההקבלה למי שרוצה לקנות אוטו ולשיטתך 100% מנהגי ישראל יוגבלו במכירה ל 4 שנים?

 

אני לא מזלזל כלל, אני פשוט חושב שאתה טועה ב 100% וב 180 מעלות.

אם עלה צליל זלזול, סליחה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתי שהמדינה תבין שהפתרון החלקי לפחות לבעיות האלו זה דו"ג, יתחיל להיות פה שינוי.

 

כרגע, רוכב צעיר יחסית עם כלי מעל 250 סמק משלם 5500 שקל לשנה רק לביטוח חובה.

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרחבת בתי חולים לא מעודדת אנשים להתאשפז יותר. הרחבת כבישים מעודדת אנשים לנהוג יותר. השקעת יתר בפיתוח כבישים זה סוג של הכשלה עצמית.

 

אם יהיו פי שתיים יותר כבישים, איך זה מעודד אותי או נהגים אחרים לנהוג יותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1612 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...