Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Chevy Sonic RS 2014 - סיכום 5 שנות בעלות ו50 אלף ק"מ (כולל עלויות)


Mr. MAG
שימו לב! השרשור הזה בן 1767 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יאפ. היא נמכרת שם כהאצ'בק רק בגרסת RS (עם כל קישוטי הפנים שהופכים אותה לסבירה בשוק האמריקאי), אחרי מתיחת פנים דומה למה שיש בקרוז ובספארק וכמה שדרוגים (לוח מחוונים חדש, מערכת מולטימדיה חדשה וכו') וב2 דגמים: LT עממי יותר, או Premier "ספורטיבי" יותר (חישוקי 17" שחורים, מתלי ספורט ועוד כמה הבדלים). בשני המקרים אפשר לקבל אוטומט או ידני.

 

זה מצחיק שדווקא בשוק שבו סופר-מיני כל כך לא פופולרי היא נמכרת ובארץ, היא לא, אבל יש מצב שזה כי אין כרגע גרסה פשוטה שתיכנס לאותו שוק מקומי של ליסינג והשכרה, ולהביא את הRS לבד כנראה לא משתלם. חבל.

 

המחיר שלה אגב בגרסה הבכירה עם כל התוספות, יוצא 23 אלף דולר או קצת מעל 80 אש"ח, בקיצור - מחיר של ספארק אוטומטית פשוטה. לגמרי נגיש לקהל היעד שם (ילדים) לעומת המצב פה שהיא התקרבה במחיר למאזדה 3 הפופולרית יותר מאשר לרכבי רף הכניסה כמו הפיקנטו שכל הילדים קנו בסוף.

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסוניק תמיד קרצה לי כהאצבק דיילי שובבה, אחד הדברים שמורידים ממנה לחובבי הנהיגה לדעתי זה המתגי העברת הילוכים בידית - פשוט דיל ברייקר למי שנהנה לשחק עם ההילוכים.

אבל, ויש אבל, ביצעתי בזמנו מחקר מעמיק בפורומים בחו"ל ונכחתי לגלות שלא מסובך כלל להרכיב הגה עם מנופים ולהפעיל אותם, כל מה שצריך זה להריץ חוט מהצמה בהגה אל הצמה הראשית, בוצע מס' רב של פעמים בחול ויש פוסטים עם מדריכים מעולים, לדעתי זה אמור לשפר משמעותית את החוויה מהסוניק, אם מישהו מעוניין שישלח לי בפרטי ואני אמצא שוב את המדריכים הללו, אם הייתי קונה אחת זה היה בצ'ק ליסט שלי באופן מיידי.

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסוניק תמיד קרצה לי כהאצבק דיילי שובבה, אחד הדברים שמורידים ממנה לחובבי הנהיגה לדעתי זה המתגי העברת הילוכים בידית - פשוט דיל ברייקר למי שנהנה לשחק עם ההילוכים.

אבל, ויש אבל, ביצעתי בזמנו מחקר מעמיק בפורומים בחו"ל ונכחתי לגלות שלא מסובך כלל להרכיב הגה עם מנופים ולהפעיל אותם, כל מה שצריך זה להריץ חוט מהצמה בהגה אל הצמה הראשית, בוצע מס' רב של פעמים בחול ויש פוסטים עם מדריכים מעולים, לדעתי זה אמור לשפר משמעותית את החוויה מהסוניק, אם מישהו מעוניין שישלח לי בפרטי ואני אמצא שוב את המדריכים הללו, אם הייתי קונה אחת זה היה בצ'ק ליסט שלי באופן מיידי.

 

זה מאוד פשוט ראיתי את המדריכים הללו. כל מה שצריך זה הגה מקמארו מאותו שנתון שהוא למעשה זהה בצורתו לשל הסוניק רק מצופה בעור הפוך ומכיל את המנופים הללו, הבעיה זה שהיבוא לארץ לא קל והמחיר לא ממש קורץ בלשון המעטה.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Mr. MAG ו-dalet11, אתם תסלחו לי אבל אני חייב.. :)

 

אכן הרכב לא יקר וגם מדליק, מתאים לחבר'ה צעירים שמחפשים רכב קטן וזריז, אבל יש כאן אבל גדול..

באופן מפתיע, שמתי לב שלא מעט רכבי סוניק RS ננהגים ע"י פנסיונרים ;)

 

קרוב לוודאי שאותם רוכשים חיפשו רכב קומפקטי, אמין (יחסית) וניתנו מבצעים בזמנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה מהווה יתרון לרוכשי יד 2, אפשר למצוא אקזמפלר שמור מפנסיונר שלא גמע קילומטרז' גדול וכנראה גם לא קרע את הרכב.

כזאת אני מצאתי ונוהג בה כבר שנתיים - נקנתה מפנסיונר אשר קנה אותה ישירות מהחברה בשנת 2014, טופלה ב-UMI כל ימי חייה עם תיעוד טיפולים מלא כל שנה, חנתה בחניון מקורה ואפילו זכיתי להוריד את הניילונים מהמושב האחורי. אה כן, נקנתה עם 19,500 ק"מ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, זה מעניין, שמתי לב שבדגם הזה נוסעים פחות קהל היעד ויותר אנשים מבוגרים, לאו דווקא פנסיונרים. לדעתי זה בגלל המחיר, שכאמור לא היה נגיש פה לצעיר הממוצע (אני מדבר על גילאי 17-25 כזה) שלו הדגם נועד במקור בארה"ב. הוא קומפקטי וזול יותר ממשפחתיות עם אבזור דומה, ולא היה רכב אחר בשוק שהציע את החבילה הזו.

 

מה שמעניין אותי זה מי קונה את הרכב הזה יד שניה - בבוא היום הוא יוחלף, ואני אהיה בדילמה אם לנסות למכור יד שניה או לשחרר אותו לטרייד-אין. ברור שבטרייד אקבל עליו פחות, אבל ההבדל זניח וזה לא כ"כ מעניין אותי. הדילמה היא, מצד אחד הייתי רוצה שהרכב יעבור לידיים טובות ומישהו שיהנה ממנו כי השקעתי בו - חנה בחניה מקורה רוב חייו, טופל במרכזי בלי לחסוך שקל, יש קבלות על הכל והקילומטרז' נמוך. מצד שני, החוויה של למכור רכב בישראל מזעזעת כמעט כמו החוויה של לקנות - המיקוח, וההברזות, והילדים, והסוחרים, ותרגילי העוקץ וכל ההתעסקות עם התשלום... את ה206 הצלחתי למכור במחירון בלי בדיקה ועם מזומן ביד, אבל ברכב ששווה 45-50 אש"ח מזומן זה לא אופציה וגם עם הפג'ו החוויה לא הייתה חיובית במיוחד.

 

סביר להניח שאפרסם אותו רק כאן בפורום ואם זה לא ילך, טרייד. אין לי כח לזה.

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה שאני קניתי את שלי היא בסופו של דבר אחת:

הרבה אוטו לכסף - זה עקרונית מה שמניע אותי בקנית רכב.

 

חיפשתי סופר מיני (90% אצל אשתי, לנסיעות קצרות בתוך העיר בעיקר) בזמן יחסית קצר ולא רציתי משהו בנאלי מידי או יקר מידי אלא חיפשתי משהו באזור ה 40-45K מ 2014 ושלא יהיה משעמם. חשבתי בהתחלה על איביזה אבל כשראיתי את האבזור הדל בגרסה שנכנסה לתקציב, וגם המוניטין של ה DSG לא הוסיף הרבה, די מהר ירדתי ממנה והאופציה הבאה הייתה הסוניק.

המחירים ביד 2 לא היו כאלה זולים אבל בסוף כן מצאתי את האחת במחיר נמוך יחסית - הבחור ביקש 41, סגרנו על 38, הבדיקה יצאה טוב, העברנו בעלות וזהו. אמנם הרכב ללא היסטוריית טיפולים והיה כבר יד שלישית אצלו (החזיק בו רק שנה), ז"א שאני יד רביעית אבל אני בכל מקרה מתכנן להחזיק ברכב כמה שיותר ככה שלא כזה משנה לי...

 

התרשמתי מאוד מהאבזור ברכב, אהבתי את הצורה. הדבר היחיד שמבאס אותי זה צריכת הדלק בעיר, אבל גם ככה לא נוסע הרבה (10 חודשים, 6K ק"מ בערך) אבל הצריכה בחוץ מצויינת אז כנראה אין באמת בעיה וזה סגנון הנסיעה (המון הנעות ונסיעות קצרות מאוד, כשהרכב בקושי מספיק להתחמם). סך הכל אני מאוד מרוצה מהרכב.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סיכום, מאוד נהנתי מהקריאה. הפנים של הסוניק קצת הזכיר לי את התקופה של הספארק שלי (הרכב הראשון שלי) שהייתה להפתעתי ברמת גימוז LTZ וכללה הרבה מאוד מהפיצ'רים שיש לך. ללא ספק הנישה הזאת של הסופר מיני המיוחדות חסר ואני לגמרי מתגעגע להרגשה של הספארק עם האור בצבע טורקיז, ואני בטוח שגם אתה חווית את זה. יש בזה משהו מיוחד שאי אפשר לנצח.

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעתיים אחת כזו נסעה לידי ברמת גן, בצבע אדום-בורדו (צבע שמחמיא לה) במצב מצויין.

לפי מס' הרישוי שמסתיים ב-32 היא כנראה משנת 2016.

ננהגה ע"י בחור צעיר ולא מבוגר :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעלי ה rs , האם הרכב מרגיש מהיר, זריז, מורגשת הדחיפה של הטורבו? איך הוא ביחס למשפחתיות רגילות כמו סיוויק 1.8 למשל?

והאם מישהו התנסה עם עדכון תוכנת מנוע?

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעתיים אחת כזו נסעה לידי ברמת גן, בצבע אדום-בורדו (צבע שמחמיא לה) במצב מצויין.

לפי מס' הרישוי שמסתיים ב-32 היא כנראה משנת 2016.

ננהגה ע"י בחור צעיר ולא מבוגר :lol:

 

גם שלי נגמר ב32 ושלי מ2014 אז זה לא אומר הרבה.

 

בעלי ה rs , האם הרכב מרגיש מהיר, זריז, מורגשת הדחיפה של הטורבו? איך הוא ביחס למשפחתיות רגילות כמו סיוויק 1.8 למשל?

והאם מישהו התנסה עם עדכון תוכנת מנוע?

תודה

 

מהיר וזריז זה סובייקטיבי. זה רכב זריז יותר מרוב מה שיש על הכביש (כי רוב מה שיש על הכביש עושה מעל 10 שניות למאה, אם לפשט) אבל זה לא מרגיש מהיר כמו רכב ספורטיבי באמת. מרגישים (ושומעים) את הטורבו. הרכב הרבה יותר זריז כשאני לבד מאשר עם רכב מלא, שזה צפוי. לא מרגיש הבדל משמעותי עם מזגן או בלי.

 

קיימות תוכנות למנוע הזה, לא התעסקתי עם זה, לא בקטע של צ'יפורים...

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעלי ה rs , האם הרכב מרגיש מהיר, זריז, מורגשת הדחיפה של הטורבו? איך הוא ביחס למשפחתיות רגילות כמו סיוויק 1.8 למשל?

והאם מישהו התנסה עם עדכון תוכנת מנוע?

תודה

 

הוא מרגיש די מהיר כן, אני רוב הזמן בעיר לא עובר את ה 2000 סל"ד, אלא אם יש מקום יחסית לשייט ואז עולה קצת מעל. לחיצה טובה שמגיעה ל 4000 סל"ד ככה כן נותנת דחיפה יפה, אבל כמ שאמרו זה לא רכב ספורט. מבחינת שיא המומנט זה מקביל בערך למנוע 2000 אטמוספרי (20.4 קג"מ) ממוצע אבל על רכב קל יותר ועם הספק קצת נמוך יותר (בגלל הטורבו, 140 כ"ס אם אני לא טועה זה קצת נמוך בהשוואה למנוע 2000 ממוצע כיום).

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הלאון , לא ברור מהמפרט הרשמי אבל יש לפחות כאופציה תיקון סטייה מנתיב.

 

סיאט משווקים כרגע במקביל לאון עם מובילאיי ולאון עם בקרת סטייה מנתיב אקטיבית

 

חוזר ומעדכן - ביקרתי בסוכנות סיאט ומה שנאמר לי: בקרת סטיה מנתיב מקורית קיימת כאופציה רק בדגמי הלאון עם מנוע 1.5 ליטר. האופציה לא קיימת בדגמי ה2.0 ליטר, ולטענת נציג המכירות גם לא מייבאים עוד יחידות של ה2.0 ליטר והיא תצא מההיצע בעתיד.

 

או שאיש המכירות טועה\מטעה, מתוך אי היכרות עם תכניות היבואן או מתוך רצון לסגור מכירה של רכב קיים במלאי... או שצ'מפיון ממשיכים לזלזל בקהל הקונים בתקווה לחלוב כל שקל אחרון מהרעה החולה ששמה מובילאיי. שניהם סבירים.

 

מבחינתי סיאט ממשיכה לא להיות אופציה רלוונטית.

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1767 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...