Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

MISFIRING בקיה מגנטיס דיזל, הנעות קרות.


EliC25
מעבר לפיתרון נפתר ע"י EliC25,
שימו לב! השרשור הזה בן 1096 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמו שאמרתי אז - חבר וולטמטר או נורת ביקורת לאחד ממצתי הלהט (כולם אמורים להיות מוזנים מאותו החוט בדיוק) ותנסה לעקוב אחר הזנת המתח שלהם (האם אם מקבלים מתח כמו שצריך, האם הוא נמוך מידי, האם הוא מופיע תמיד או שלפעמים לא מופיע בכלל). ייתכן וזה יכוון אותך לממסר תקול או הלחמות פגומות של הממסר עצמו ללוח הבקרה שלו.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה חייב להתחבר עם תוכנת יצרן ,פרוטוקול פשוט של OBD2 לא יקדם אותך לפתרון כי הוא לא יודע או לא מתוכנן לקרוא את התקלות שכנראה רשומות במחשב שיקדמו אותך לפתרון הבעיה .

כרגע אתה מתמודד רק עם סימפטום מפני שאין לך קוד תקלה שיכוון אותך .

אני מכווה שעם פרוטוקול יצרן תקבל קצת יותר אינפורמציה ונקודת מוצא בצורת קוד \י תקלה שיקדמו אותך לאתר את התקלה.

אני לא שולל את הכיוון של הפיוז שנישרף שזה בפני עצמו צריך להדליק נורה אדומה שיש קצר חלקי או מלא מדי פעם במעגל שאולי גם מזין מעגלים אחרים שמשפיעים על עבודת יח הבקרה אבל בשביל למצוא או לשלול זאת אתה תצטרך להעזר בשרטוט חשמלי של המע ותכנת יצרן (מומלץ) וזה אומר כנראה להעזר בבעל מקצוע .

אם זה היה פשוט כ"כ אז לא ההינו נדרשים לילמוד ולהשתלם כ"כ הרבה.

בהצלחה.

 

חיים יוד.

התחברתי עם סורק מקורי בעבר ואין תקלות...

יש לי את התוכנה של היצרן, ובכל זאת לא מוצא שום התייחסות לגבי התקלה הזו. הפיוז לא נשרף מאז שהחלפתי אותו לפני חצי שנה, מה שכן, עשיתי גם בדיקה לממסר לפי הוראות היצרן והכל יצא תקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממשיך לעדכן שכנראה אין קשר לנרות החימום.

ניתקתי את הרילאיי שלהם על מנת לבדוק האם התקלה תתרחש, למרות שאני פותח סווית ארוך... ולמרבה הפלא התקלה לא מתרחשת אף על פי שאין מצתי להט בפעולה בכלל.

כנראה שהחשד ממשיך לכיוון איזשהו חיישן שמכייל עצמו בהנעה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחילופין, יכול להיות בועות מאוד קטנות של אויר בסולר (משיכת אויר).

 

אם יש משאבת דלק חשמלית במיכל - ייתכן כאשר אתה פותח סוויץ' אתה מפעיל את המשאבה החשמלית לזמן ארוך יותר והיא מצליחה לסחרר סולר מהמיכל (לאורך הקו) עד שהאויר מתנקז לחלוטין.

 

זה לא שולל בכלל את מה שאתה אומר (חיישן או משהו), אבל יש לך עוד כיוון לבדיקה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, התחלתי לחשוב על זה גם בשעה האחרונה. השאלה איך אני מנקז אוויר או בודק את קיומן של בועות אוויר במשאבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אין צינור שקוף שמוביל את הסולר (לפני המשאבה) זה קצת קשה - וצריך להכיר את הרכב ממש טוב בשביל לדעת מהן המחלות המוכרות שלו.

קודם כל תנסה לחפש מידע בפורומים של חובבים (חפש כל מה שתמצא על חדירה של אויר למערכת הסולר או התנעות בוקר קשות שמקורן בחוסר סולר).

 

לעצמך, אתה צריך לבדוק את הדברים הבסיסיים (קודם כל, לחץ דלק מהמשאבה - לוודא שהוא עומד במה שהיצרן הגדיר - לרוב מדובר ב 1.5 באר, אבל יש גם יותר [לכיוון ה 3 באר]. במסילה משותפת יותר מקובל שהמשאבה החשמלית מביאה את הסולר ב 1.5באר לפתח המשאבה בלחץ גבוה).

אתה יכול לנסות לעבוד בשיטת הניסוי וטעיה. בין היתר -אם יש לך "פומפה" לניפוח (משאבה ידנית) בתא המנוע - לנתק אותה או להחליף אותה עם אחת אחרת (לרוב גם יש בה שסתום אל חזור שיכול לגרום בעיות כאשר הוא מזדקן).

תבדוק היטב שאין נזילות סולר ולו הקטנה ביותר (זה יכול למשוך אויר במהלך הלילה).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחילופין, יכול להיות בועות מאוד קטנות של אויר בסולר (משיכת אויר).

 

אם יש משאבת דלק חשמלית במיכל - ייתכן כאשר אתה פותח סוויץ' אתה מפעיל את המשאבה החשמלית לזמן ארוך יותר והיא מצליחה לסחרר סולר מהמיכל (לאורך הקו) עד שהאויר מתנקז לחלוטין.

 

זה לא שולל בכלל את מה שאתה אומר (חיישן או משהו), אבל יש לך עוד כיוון לבדיקה.

 

איציק

 

דבר אחד לא מסתדר לי בתיאוריה הזו:

אלי מדווח על בעיה שנמשכת דקות אחרי הנעה.

לרוב משאבת הדלק (לחץ נמוך) מבצעת פריים של מספר שניות בפתיחת סוויץ' ולאחר מכן חוזרת לעבוד באופן קבוע עם קבלת חיווי מחיישן קראנק.

מה עושות אותן 2-4 שניות של פריים, שלא עושות דקות של עבודת משאבה לאחר מכן?

 

ושאלה מתוך סקרנות, במה שונות המערכות הצרפתיות שאינן דורשות משאבת לחץ נמוך, ממערכת דלק כמו של אלי שכן דורשת משאבה?

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

טוב, אחרי כמעט חודשיים שאני נותן למשאבה לזמזם 4-5 שניות לפני הנעה, אני יכול לאשר שהבעיה היא כנראה בועות אוויר שנכנסות למערכת ההזרקה אחרי שהרכב עומד זמן מה. הבעיה נפתרת באמצעות הפרוצדורה שציינתי, ובכל זאת אצטרך לעבור על כל חיבורי הגומי של הסולר ולראות איפה יש חופש שמאפשר ללחץ לרדת בזמן שהרכב עומד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר

סדק קטן במשך 60 אלף קמ היה מתפתח, והיה מציג תסמינים נוספים ולא רק בבוקר קר.

כבר אבחנתי את הבעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציינת שאבחנת את הבעיה אך זה לא מדוייק.

 

מצאת דרך להתגבר על הבעיה, לא מצאת את הבעיה.

יכול להיות שהבעיה היא כניסת אוויר ויכול להיות שלא וזה רק סימפטום של הבעיה.

 

לא הייתי רץ לשלול גם בעיה מכנית. בשביל השקט הנפשי ולסמן v על המנוע. בדיקת קומפרסיה ולחץ הפוך יכולים לתת הרבה מידע להמשך.

רשמתי את הדברים מניסיון ולא סתם.

 

בכל מקרה בהצלחה ואני מקווה שתמצא את התקלה בהקדם.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציינת שאבחנת את הבעיה אך זה לא מדוייק.

 

מצאת דרך להתגבר על הבעיה, לא מצאת את הבעיה.

יכול להיות שהבעיה היא כניסת אוויר ויכול להיות שלא וזה רק סימפטום של הבעיה.

 

לא הייתי רץ לשלול גם בעיה מכנית. בשביל השקט הנפשי ולסמן v על המנוע. בדיקת קומפרסיה ולחץ הפוך יכולים לתת הרבה מידע להמשך.

רשמתי את הדברים מניסיון ולא סתם.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

עזוב רגע נסיון, נסיון לפעמים גורם לאנשים להפסיק לחשוב. בוא נתמקד בהגיון לאור התסמינים בשטח, זה עוזר הרבה יותר להגיע לאבחנה נכונה.

בוא נניח לשם הדיון שאכן ישנה בעיה מכאנית במנוע, כיצד פתיחת סוויץ והרצת משאבת לחץ נמוך מבטלת את התסמינים של הבעיה המכאנית?

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתן השערה, מכיוון שלא ניתן לעשות דיאגנוזה דרך הפורום.

 

בכך שהוא מביא את הסולר עד למשאבה המכנית היא מצליחה לבנות לחץ גבוה יותר למזרקים אשר מתגברים על אטימה לקויה אחד מתאי הבעירה. מחזק במעט את הנושא שזה קורה בעיקר בטמפ' חיצונית נמוכה.

 

אני מחדד שאיני בטוח ויכול להיות שהכל תקין אבל זאת בדיקה קלה שיכולה לתת אינדיקציה להמשך.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בכך שהוא מביא את הסולר עד למשאבה המכנית היא מצליחה לבנות לחץ גבוה יותר למזרקים אשר מתגברים על אטימה לקויה אחד מתאי הבעירה. מחזק במעט את הנושא שזה קורה בעיקר בטמפ' חיצונית נמוכה.

 

במערכת סולר תקינה לא אמור להכנס אויר בצינורות, כלומר הצינורות תמיד מלאים בסולר. אם המשאבה תקינה עם שסתום אל חזור תקין, אז גם הלחץ אמור להשמר בצינורות במידה מסויימת, והפריים הקצר של המשאבה החשמלית בפתיחת סוויץ מבטיח עבודה תקינה. כלומר במערכת תקינה אין צורך "להביא את הסולר למשאבה המכאנית" כי הוא כבר שם, מה שמחזיר אותנו למערכת הדלק שבה אלי חושד

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
  • פיתרון

טוב, כל ההשערות שלנו היו לא נכונות.

איזה מעייף וקשה זה לעשות דיאגנוסטיקה לרכב בלי סורקים וקריאת חיישנים שונים ברכב.

מעדכן שהגעתי לפתרון, תודות לקצת קריאה של ספרות יצרן.

חיישן הMAF שנמצא לאחר פילטר האוויר אחראי כמובן למדוד את כניסת האוויר, ובהתאם לפתוח ולסגור את שסתום הEGR.

כידוע, הEGR מפחיתטמפ' בתא הבעירה, ובנוסף מקטין את כמות האוויר בתערובת.

החלטתי לפני חודש וחצי+- לנתק את החיישן ולראות מה קורה לרכב.

מעבר לCHECK שנדלקה, ולהגבלת הזרקה מעל ל3000 סל"ד, התקלה אכן לא חזרה.

חיברתי את הMAF בחזרה ומיד הבעיה חזרה, ושמתי לב לראשונה שהיא מתרחשת רק בין 1500 ל2000 סל"ד (בגלל זה גם אין בעיה כשהרכב בסרק).

החלטתי להזמין חיישן סיני מאיביי בעלות של 70 ש"ח, מאחר ומקורי עולה קרוב ל1000 ש"ח.

החלפתי את החיישן, ואין זכר לתקלה.

ייתכן והחיישן מזייף, וכל עוד אלו הדקות הראשונות, הוא מזהה טמפ' נמוכה ממה שיש בפועל, לכן הוא חושב שיש יותר אוויר שנכנס לסעפת, ולכן הוא 'מאזן' את זה עם הכנסת גזים לתערובת, אבל בפועל הוא רק משבש את הליך הבעירה מה שגרם לתחושת הMISFIRING.

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1096 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...