Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם כדאי לרדת לאילת עם סיאט איביזה החדשה?


WintersCane
שימו לב! השרשור הזה בן 1899 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אין שום בעיה עם מנועי שלושה צילינדרים למעט זה שהם לא מאוזנים באופן טבעי ולכן חיים על גל איזון ותושבות בריאות. כשהם יוצאים מהמפעל אז הכל דנדי אבל הזקנה שלהם מהירה יותר ופחות יפה מזו של מנועי 4 צילינדרים בנפח זהה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנו יש ספייס סטאר שמתקרבת לגיל 5 עם 84 אלף, לא מרגיש משהו יוצא דופן.

 

וכמובן אין מה להשוות למנוע tsi בעל 3 צילנדרים מבחינת רעידות.

 

מנועי 3 צילנדרים קיימים עוד מהאלטו ו107, לא שמעתי משהו חריג ברשת.

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין משהו חריג, מנועי 3 צילינדרים קיימים עוד משנות ה 80 בסובארו ג'אסטי, דייהטסו שרייד ועוד.

 

הם עובדים בסדר גמור אבל בהחלט בגלל איזון טבעי פחות טוב עם הזמן ועם צבירת הבלאי והפרשים בין הצילינדרים רמת הרעידות הופכת ליותר משמעותית.

 

 

לא ב 80 אלף ק"מ אלא אולי ב 180 או יותר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה אחרת אליך.

האם היית קונה רכב מסוכנות כשאתה יודע שאולי הוא לא יגיע לאילת, בניגוד לכל רכב בן 20-30 ב 5000 שקל שיגיע בלי בעיה.

האם היית קונה רכב מסוכנות שכל פעם שאתה נכנס איתו לפקק אתה צריך להתפלל שהגיר שלו לא יתחמם ויתקע, כשבמקביל רכב ב 5000 שקל עם גיר פלנטרי עושה את זה בלי בעיה.

אני שואל כי מצד אחד אתה אומר שאתה מעוניין לרכוש את הרכב ומצד שני אתה חושש לנסוע איתו לאילת ורוצה להיות מוכן לקראת הכניסה לפקק איתו.

האם לא אכפת לך בשום צורה מהאמינות של הרכב , אלא רק מהמראה?

כי זה בדיוק מה שאתה מצייר בתגובותיך.

עכשיו הבהרה, הרכב לא יתקע לא באילת ולא בשום פקק, בפקקים יש בלאי לגיר רובוטי כמו שיש בלאי לגיר ידני. לאורך זמן הקלאצ'ים נשחקים ודורשים החלפה, בדיוק כמו בגיר ידני. אבל אם אתה כל כך חושש וקראת שחורות על הרכב - תעבור לרכב הבא, אתה לא צריך לשלם ממיטב כספיך על רכב חדש ולנסוע איתו בחששות.

 

אז קודם כל תודה על התגובה.

אסביר לך את כוונתי, רשמתי שאני מעוניין ואפילו מאוד אך עדיין לא הלכתי לסוכנות והזמנתי את הרכב ולכן אני פה פונה אליכם.

מכיוון שיש פה אנשים בפורום בעלי נסיון יותר ממני ברכב הזה ספציפית וברכבים בכללי, למה שלא איעזר ואשאל פה לפני שאני עושה את הצעד?

בשביל מה הפורום הזה נועד אם לא בשביל זה?

חשוב לי אמינות אך גם חשוב לי להנות מהרכב ומבחינתי רכב זה לא להביא אותי מא' לב'.

 

לא כל כך הבנתי איך הגעת למסקנה שאכפת לי רק מהמראה כי אם היה אכפת לי רק מהמראה אז לא הייתי מחפש פה תשובות בפורום הזה וכבר מזמן ממתין שיתקשרו אליי מסיאט לקחת את הרכב, אתה מסכים איתי?

אין לי את הידע להחליט אם החששות שלי לגבי הרכב מוצדקות או לא..... אבל יש פה אנשים עם נסיון שכן יכולים לשפוך קצת אור ומידע בנושא.

 

אשחיל פה שאלה נוספת, האם ידועה איזה שהיא בעיה מוכרת נוספת בסיאט חוץ מהבלאי של הקלאצ'ים שבנתיים לפי מה שהבנתי לא מתגלה כל כך כבעיה אלא למשהו סטנדרטי?

האם חוץ מזה אפשר להגיד שהרכב בסך הכל אמין?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש ספק, אז אין ספק.

 

אם אתה חושש מהתקלות של ואג, את תקנה ואג.

 

עדיף מלקנות ואז להתבאס ולהאשים את כל העולם ואשתו, אם באמת יקרה משהו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחפש פה שרשור בפורום שמרכז את כל התקלות עם הגירים שמשתמשי הפורום, בעלי וואגיות רובוטיות חוו.

לדעתי יש לא מעט רכבים שיתנו לך גם הנאה בנהיגה וגם הגעה מא לב' במינימום תחזוקה שאינם תוצרת גרמניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנאה מנהיגה זה דבר סובייקטיבי.

 

הרכב שאני אישית הכי נהנתי איתו היה קורולה ליסינג לבנה שהייתה אצלי בתור רכב גישור כמה חודשים, חרשתי איתה די את כל הארץ, והחזרתי אותה בלי מצפון כלשהו.

 

לא חושב שהייתי נהנ מרכב שאני אוכל סרט ממנו על כל רעש שנשמע לא במקום, ומקבל התקף לב על כל שריטה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו כן הפוסטים של "האם הרכב יצליח לעלות לירושלים".
לא הייתי מזלזל בשאלה "האם הרכב יעלה לירושלים"

 

אני נוסע על כביש מספר 1 וכל סוף שבוע אתה רואה רכבים שנתקעו בדרך.

 

בחגים זה יכול גם להגיע ל 10 רכבים ויותר בכל כיוון

 

Sent from my SM-A720F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך מושג עבור כמה מהם העלייה לירושלים היא הסיבה שהם נתקעו? והאם הרוב שנתקעו עשו את זה בשעות הפקקים או בשעות ריקות ? כי היום ברוב הזמן אי אפשר לעבור את ה90 בעלייה עקב תנועה עמוסה בשעות היום.

אנשים שואלים את זה על מכוניות חדשות, שעולות את העלייה הזו בלי בעיה, גם אם לא הכי מהר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי המנוע, אני מדגיש את ה115 כ"ס ולמעלה מ20 קג"מ ממנוע של ליטר בודד. אין לVAG שום חכמה מיוחדת, אפשר לסחוט כל מנוע טורבו באופן דומה רק שיש לסחיטה הזו משמעויות שליליות שמרתיעות את המתחרים.

לגבי שלושה צילינדרים ומה שאני מצפה שיהיה בסופרמיני? רק בשנים האחרונות המנועים האלה ביצעו קאמבק היסטורי. עד ממש לא מזמן, כל הרכבים בקטגוריה הגיעו עם מנועי 4 צילינדרים. אולי שווה לציין שאין שום בעיה לייצר מנועי 4 צילינדרים גם בנפח קטן בהרבה (וזה מקובל למדי באופנועים - כולל מנועי 250 סמ"ק ומתחת לזה).

לגבי זה שיצרנים נוספים הולכים בעקבותיה? זה שיטת מצליח. אם לקוחות מוכנים לקבל את זה אז למה לא? אם הייתי משקיע בחברות רכב אולי הייתי שמח אבל מבחינה צרכנית זה איום ונורא ואני מגיע מהצד של הצרכנים. ואגב, בארה"ב זה לא ממש מצליח.

לעניין השקיפות בקניה, כשאני הולך ומשווה בין מכוניות ורואה שא' קצת רועשת ולא נוחה אבל מספקת ביצועים טובים בעוד שב' רכה ונעימה אבל קצת עצלה, אז אני יודע לאן הכסף הלך ואיפה חסכו. זה ברור לכל רוכש סביר שלוקח נסיעת מבחן.

אבל רוכש ממוצע וסביר לא מסתובב בפורומים, לא יודע לעשות שיעורי בית ובמקסימום, הוא אולי שואל איזה מכר אקראי שיודע כלום כמוהו. אומרים לו מכונית אוטומאטית ואולי גם מנוע טורבו אבל תיבה דו-מצמדית? פלנטרית? יבשה? רטובה? צילינדר? שניים? שלושה? טורבו בלחץ גבוה? הוא מסוגל להשוות ספי כשל מול מה שמקובל בתעשיה? הוא יכול לדעת שהרכב מתוכנן על מנת שיהיה מסובך ויקר לטפל בו?

 

סתם לצורך העניין, אם המנוע היה 80 - 90 כ״ס עם קג״מ נמוך יותר של בסביבות 10-15 אז היית יותר בסדר עם תצורה כזו של מנוע?

 

זאת אומרת הבעיה שלך היא לא עם ה 3 צילינדרים עצמם אלא עם איך שיצרניות כמו פולקסווגן משתמשים בתצורה הזו (סוחטים יותר מדי מהמנוע)?

 

אני אגיד לך את האמת אין לי הבנה במכונאות רכב בכלל, לא ידעתי שרכבי פולקסווגן מסובכים ויקרים לטיפול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר אם אתה מחפש אמינות אז האביזה הרובוטית לא תתאים לך.

יותר מזה, אם אתה מתכנן לרכוש רכב חדש ואתה כבר מהסס אם לנסוע בו למקומות זה רק אומר שזה לא הרכב בשבילך.

בעית הגיר זה הסיבה המרכזית למה אני לא מחזיק רכב של VAG, לצערי אחלה רכבים אבל לי לא מתאים החשש אם הפקק הזה או אחר יקח את נשמתם של הקלאצים.

אחי גם מאד רצה אביזה רק שלו לא היה אכפת לנהוג על ידני, מצאנו לא אחת מטופלת 1.2 טורבו והילד מאושר עד היום.

אם ידני לא מרתיע אותך אז אביזה ידנית זה אחלה אופציה.

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי מזלזל בשאלה "האם הרכב יעלה לירושלים"

 

אני נוסע על כביש מספר 1 וכל סוף שבוע אתה רואה רכבים שנתקעו בדרך.

 

בחגים זה יכול גם להגיע ל 10 רכבים ויותר בכל כיוון

 

Sent from my SM-A720F using Tapatalk

אז? באותו אופן הם יכלו להתקע על כל כביש אחר.

הסטיגמה הזו נובעת מתקופה בה מערכת הקירור לא הייתה מתקדמת כמו היום, והמנועים היו בעלי קרבורטור ונמוכי הספק, מה שגרם לרכב להתאמץ מאוד ולהתחמם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום בעיה לייצר מנועי 4 צילינדרים גם בנפח קטן בהרבה (וזה מקובל למדי באופנועים - כולל מנועי 250 סמ"ק ומתחת לזה).

ממש לא נכון.

אופנועי 250 הם בדר"כ חד בוכנתיים, מקסימום 2. (כמובן 4 פעימות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, 250 סמ"ק זה צילינדר אחד או שניים.

 

אבל יש 600 סמ"ק 4 צילינדרים.

 

 

ויש מנועי מכוניות בנפח 900-1000 סמ"ק 4 צילינדריים. היו נפוצים מאוד בעבר.

 

המעבר ל 3 זה לא משיקולים טכנולגיים אלא כדי להורים עלויות, להוריד חיכוך, להוריד משקל, להוריד כמות חלקים נעים ולחסוך דלק.

 

 

מנוע 4 צילינדרים 4 פעימות זה מנוע מאוזן טבעית, תמיד יש פעימת עבודה באחד הצילינדרים ותמיד בוכנה עולה מאזנת את הבוכנה היורדת, זה תצורה אידיאלית מבחינת איזון כוחות (לא כולל מנועים עם 6 ו 8 צילינדרים שעוד יותר חלקים) ולא סתם מראשית ימי המכונית 4 ציליינדרים הייתה התצורה הנפוצה ביותר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1899 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...