Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור מתגלגל - שברולט ספארק LTZ 1.4


Benor
שימו לב! השרשור הזה בן 327 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 29/11/2020 בשעה 23:20, Benor כתב:

הגיר בפיקנטו מיושן ותיק ואמין. 

גיר פלנטרי 4 הילוכים לעומת גיר רציף בספארק עם חלוקה מלאכותית להילוכים. 

מה הוא נותן ?  במהירות שיוט המנוע שקט יותר, וצריכת הדלק עדיפה. 

החיסרון שלו שבהאצה הוא מרעיש והתגובתיות שלו מעט עצלה.  יש השהיה מרגע הלחיצה על הדוושה ועד להאצה. 

הספארק ממש לא מנסה לדמות הילוכים היא שמה אותך בסלד קבוע יחסית לכמה אתה לוחץ על הגז.

לחיצה קלה מאוד זה 1500, לחיצה קלילה זה 2000, קלילה בינונית זה 2500, בינונית-מאומצת זה 3000 וכולי וכולי וזה לא משנה באיזו מהירות אתה (מ110 המינימום סלד הוא 2000).

מעבר לזה יש לו פיצר שבירידות של ירושלים הוא שם את עצמו על 3000-4000 בכוונה כדי להשתמש בבלימת מנוע.

וברגע שתשחרר מהגז בכל מהירות מעל 20 קמש הוא ישתמש בבלימת מנוע וירוץ בלי דלק.

 

גם בהילוך L הוא משאיר אותך על שיא המומנט במהירויות יחסית נמוכות (4400)

ובגבוהות יותר על שיא הכוח (5200?)

יכול לספר לך שזה ההילוך ספורט האולטימטיבי של הרכב והוא השפיל A3 1.6 ככה.

 

המקום היחיד שהיא כביכול מחליטה בשבילך ומדמה טיפה הילוך זה מעמידה במקום שהוא יעלה את עצמו קצת גבוה יותר בהשוואה לאותה הלחיצה במהירות גבוה יותר וזה כדי לפצות על החוסר מומנט בסלד נמוך שיש במנוע האטמוספרי שלה (לגיטימי לגמרי).

 

ההשהייה שאתה מדבר עליה קוראת רק מעמידה וזה מאוד תלוי איך אתה מתחיל, אם אתה נותן לאוטו להתגלגל חצי שנייה ואז לוחץ על הגז זה לא יקרה, אם תלחץ ישר על הגז ולא עדין אחרי הברקס אתה תרגיש הרגשה לא נעימה (לרצועה בגיר גם לא יהיה נחמד במיוחד...)

תשנה את עוצמת הלחיצה שאתה כבר מעל 10-20 קמש זה ירגיש לך טבעי לגמרי. ובהאצה הוא מרעיש בדיוק כמו שפלנטרי היה מרעיש אם לא פחות.

 

כל זה מניסיון מהספארק שלי (2017 1.4 LT) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לספארק אין תיבה רציפה מסורתית, התיבה שלה מדמה יחסי העברה. לכן זה מזכיר תיבה פלנטרית,.

זה לא מושלם, אך באופן כללי תורם לשקט לעומץ רציפה ללא יחסי העברה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע במה נהגתם אבל התיבה ממש לא מדמה פלנטרי.

אני אומר מניסיון אישי של קרוב ל3 שנים ומעל 30 אלף קילומטר.

כתבתי הודעה למעלה בדיוק איך האוטו מתנהג.

 

אולי הם שינו משהו מדגם ה2017 שלי אבל אני בספק.

עריכה אחרונה על ידי Shab00
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


שים לב במיוחד החל משקה 7:10- הרכב צובר מהירות והסל״ד יורד ועולה כמו בפלנטרי, ברציף ללא יחסי העברה הסלד נשאר קבוע.

כמן כן העניין מצוין כמעט בכול מבחן רכב.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הוא פשוט מוריד ולוחץ עם הרגל כל פעם.

 

אני אומר לך בוודאות שב2017 1.4 LT שלי עם גיר CVT הגיר לא מדמה בכלל פלנטרי

מעבר לזה אני יכול להעיד אותו הדבר לגבי ה2016 1.4 LT+ של סבא שלי שיצא לי לנהוג בה להיות ליד מי שנוהג.

 

בקבוע בין 30 קמש ל110 הייתי או ב2000 או ב2500 סלד בלי קפיצות ובלי כלום אלא אם כן לחצתי יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא לא מוריד רגל, כאשר בחנתי את הספארק בזמנו זאת אכן הפעולה של הגיר, כיוון שיש לי ספייס סטאר בעלת גיר רציף מסורתי נקרא לזה, ההבדל מורגש.

כמו כן, גם אני צילמתי סרטון שבו האצתי ואכן יש יש ירידה בסלד שהוא מעיין כמו בפלנטרי, גם אז אנשים שלא ידעו שלתיבה יחסי העברה הופתעו מאוד.

 

יצא לך לנסוע על עוד גירים רציפים? אם כן באיזה רכבים?

האצה בגיר רציף ללא יחסי העברה:

 

ועם יחסי העברה

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יצא לי לנסוע בעוד רכבים עם גיר רציף אבל עם פלנטריות יצא לי לא מעט.

לא דומה בכלל והוא מחזיק את הסלד קבוע לפי כמה לוחצים עם הרגל לא משנה המהירות.

הרכבים התנהגו בדיוק כמו היאריס בסרטון שהבאת.

 

אני עוד יתחיל לחשוב שמשהו לא בסדר איתי אבל אני יודע בוודאות ששני הרכבים שהייתי עליהם לא התנהגו כמו פלנטריות, הדבר היחיד שדימה טיפה זה עליית סלד גבוה יותר מעמידה במקום וזהו.

 

לא שאני מזלזל במגזין אוטו אבל שהם כותבים בידוד רעשים טוב וצריכת דלק של 15 קמ לליטר אני בספק שהם היו באוטו.

אחד הדברים שכל אדם שהיה באוטו יכול להגיד זה על הבידוד רעשים ולהוציא מהאוטו 15 קילומטר לליטר זה נדיר גם בדרך שהיא רק בין עירונית אני הייתי מוציא 14/14.5 ואני נוהג מאוד חסכוני.

לפיאסטה שלי הם נתנו צריכה של 10.8 שאני מקבל כל שבוע 13 וקצת ועל הספארק הם הצליחו להוציא יותר ממני ברגיל שהרבה מהנסיעות שלי זה 80-90% על כביש 4 לדרום שהוא פנוי? קצת בספק.

עריכה אחרונה על ידי Shab00
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בגלל שלא נסעת על עוד רכבים עם תיבה רציפה רגילה אתה לא מבחין בהבדל.

 

לגבי צריכת דלק אני קיבלתי ב 1/16 עם הספארק.

וביחס לחלק מרכבו המיני הבידוד טוב.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1 ל16 קיבלת ביום יום או חד פעמי ונדיר? מה היה המסלול שקיבלת דבר כזה?

הכי גבוה שלי וזה היה חד פעמי היה חיפה רחובות צריכה של 15.3 ונסעתי כל הדרך על 110 ו2000 סלד ולא היו רמזורים כמעט בכלל. קשה לי לדמיין דרך יותר אידיאלית מזאת ועוד אני נוהג מאוד חסכוני (מוציא 13 וקצת לליטר בפיאסטה שהיא עם 4 הילוכים)

 

שאלתי חבר אם אני מדמיין או לא (נהג בערך 5-10 אלף קילומטר על ספארק כאוטו משלוחים) והגענו למסקנה שהאוטו מאפשר לנהג להשתמש בו כמו פלנטרי ואנשים שרגילים גורמים לו להתנהג ככה.

 

בגיר פלנטרי רגיל אם אתה רוצה להעביר הילוך ב30% גז אז אתה מתחיל ב10% לאט לאט עולה ל30 ומשחרר בחזרה ל10 כדי לגרום לאוטו להעביר הילוך ולא למשוך. זה גם איך שאני נוהג עכשיו בפיאסטה שלי.

בספארק הייתי רגיל לשים את הרגל על הגז בלחץ קבוע כי היא אהבה את זה יותר ולא היה פואנטה בהורדת הלחץ כי אין הילוכים להעביר.

ביאריס יש כנראה עידון של הגז שמונע ממך להרגיש את המעברים לאט לאט ונפילה האלו.

 

מי שזה האוטו הראשון שלו/מבין את האוטו לא יפעיל אותו כמו פלנטרי והאוטו לא ידמה הילוכים. אבל רוב האנשים נוסעים איך שהם רגילים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביאריס הגיר לא מדמה יחסי העברה לכן אין את המעבר בהילוכים, שוב, נסה לנסוע על תיבה רציפה רגילה ותיראה את ההבדל.

 

צריכת הדלק שקיבלתי הייתה בנסיעה בין עירונית, נסיעה לא חסכונית במיוחד.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שביאריס אין מעברים אני התכוונתי שהעידון מנסה לבטל את התחושה שהרגל שלך תתן כדי לדמות פלנטרי.

 

אשקלון חולון בשעה 2 בלילה זה לא חסכוני? חלק מהנסיעות הייתי נוסע ב110-120 וחלק מהנסיעות 130-140 החלק היפה שבשני אופיי הנסיעות הייתי מקבל את אותה צריכת הדלק של סביב ה14-14.5

שאני אמרתי ש15 זה הרבה הכוונה היא לא שזה לא יכול לקרות פשוט על בסיס יום יומי לא בתנאים אופטימלים הרבה פחות סביר ו16 זה נשמע כבר ממש מוגזם.

שאוטו בודקים רכב הם גם אונסים אותו כדי לבדוק ביצועים. וזה איך אני מקבל צריכה של 13 ומשהו בפיאסטה ודווקא איתה אני בשעות העומס עולה לראשון לציון כל יום ובולם לא מעט (אבל לא פקק כבד). כשבמבחנים שלהם הם הגיעו ל10.8 שהרכב עוד היה חדש.

אז שהם נותנים 15 לספארק ממש קשה לי להאמין שהם הצליחו להגיע לזה במיוחד לא בדרך שהם בודקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטווח החסכוני של הרכב הזה נמצא איפשהו בין 70 ל- 100 קמ"ש.

 

הצריכה הכי טובה שהשגתי אכן הייתה 1/16 ק"מ לליטר. 

 זה אכן תלוי בתנאי הדרך. 

לרוב אני מקבל 1/14 ולפעמים יותר או פחות תלוי באילו דרכים אני נוסע ובעומס התנועה. 

 

הבידוד סביר .  שיפרתי את המצב מעט ע"י הוספת גומיות לדלתות (שיפר בעיקר רעשי רוח). 

הבעיה העיקרית היא רעשי דרך. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

זמן רב לא עדכנתי כאן ולפני מס' חודשים הגיע לו טיפול 60,000.

בגזרת הצמיגים השבוע אאלץ להחליף זוג צמיגים קדמיים שנשחקו. (לא נורא בשביל 65,000 ק"מ וכמעט 4 שנים על הכביש ) .

 

כהרגלי שכחתי להגיד להם להימנע מתוסף הדלק המיותר.

הפעם - יצא יקר מהרגיל, בטיפולים הבאים אולי אשקול לעבור למוסך מורשה רגיל מכיוון שהרכב כבר לא נמצא בתקופת האחריות.

 

 

 

L2CIIZNlZ3RkE7ZjnQu_qzE7dyVFU3j1nH3bPQ8f0J-zWWH1k46SMsqEHfxdoKbcb1X-THMRBvqE8QWsqy9lkEoZf3doUIiutzpsicTMZ8XyM5GOr_PVnMVnBoqU25RfAZ6OA2Nyry2PZ9mMoEfz3tXw1wn0EPcrg_0rMcUi-Tc0a_CaxOvbZMeULfPY59JovJj_Z9hhnAtbLGtMSoUTOsOPH7k5CjkWUtqOf81mexPE_CWex2PoAHAgnWOfsN4jnDu_D8JlV9h7A0YDRAUtIMx98ZloDo0qcOBGHjQtWmGyyIZDrWZ-hhbpMOD-bbHfde9R9YczBk9_avZGjrKFSEuwaq_hKRYh6JdO-jLd4S82GSAAfK6zShVayJ77W8iRlOU8N6PFwxfj38xBwmqZdjlys6YvHpjfnffxnVpQkWg8WhJjJgJ2nGcy8579puHpJdd78HGiUx8UB3OvTwHn-ENsurxnuy0JKxg2N9u1PYW_32iM-7nMR-_fgCH0YPdmMtcUCoOEfwIB2wnRtCifWi56IBi-iF72odbpQXTjarZZSMDz9RjuBJEN4cHMkYhqlMJTX95AGrD7e_sjFA_0ChwlxM6r3iTD84T8evi_FZPIAwMGBnGPO-sf7Qqe_qWVWQzXOpM7JberOWrXK9u4VXr0MknisVvsC47w2h9VmYgmXJ4cmEHLNZqj3_zto9Fm-Nv0nFkZsNBV8ViEA0Qh1VFfvSnoZX29dvjdkKr5feo-zVZHG4nGaHFGyx6WQrX3wyyccvX4upnDi6wigQilHpc4EpYYdrIIfSozBtic3aRA7EvI5OlK0qp9Y6CP6qdh_ZArLmcMnOHEflbdOY9tXudYzMpHX3bM87PhC16lPXRiV8UDEa4gMYgg3Adcd7z_zf1v6xXFFLVhLI5xZ8K0hvhFpflbjNO1R3wa331hdMztzg=w1179-h927-no?authuser=0

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 327 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...