Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום חצי שנה וכמעט 7 אלף ק"מ על בנלי TRK502


ZX2.0
 שיתוף
עוקבים 3

פוסטים מומלצים

קניתי את הבנלי TRK502 אחרי שהחלטתי לשדרג את ההונדה CBR250R שהיה ברשותי במשך כשנה וחצי. החלטתי לשדרג כי רציתי עוד כוח ובעיקר בגלל שנמאס לי לרכב המון בכביש המהיר והישר על אופנוע ספורטיבי (כן זה 250 סמ"ק אומנם אבל הוא היה ספורטיבי למתחילים והוא אחלה אופנוע בדיוק לזה. קל לתיקון, זול באחזקה ודיי אמין ומצד שני מאפשר ללמוד רכיבה ספורטיבית ונכונה בלי להיפגע כאשר עושים טעות). במקרה מודעה של ג'ט סטאר (היבואן) קפצה לי בפייסבוק והחלטתי לעשות צעדיי לתל אביב כדי לבדוק מה זה הלאונצ'לו. רק שהלאונצ'לו עדיין לא היה בארץ והיה אמור להגיע לתקינה רק כחודש וחצי מאוחר יותר. לאחר שיחה עם נציג המכירות הוא שיכנע אותי לקחת סיבוב על ה-TRK ומאז אני מאוהב.

האופנוע נראה גדול מאוד, ממש פול סייז. בנוסף הוא כבד. ממש כבד. 230 ק"ג עם נוזלים, זה לא רחוק מה-GS של BMW רק שבאחרון יש הרבה יותר מנוע.

בזכות המשקל שלו הרכיבה כיפית מאוד בכבישים ישרים- לא משנה אם יש רוח צד או לא, לא משנה אם עוקפים משאית, אוטובוס או טנק ולא משנה באיזה מהירות- האופנוע יושב במקום ולא זז. נחמד מאוד, בעיקר בחורף כשיש רוחות מאוד חזקות בכביש החוף.

לאופנוע יש מנוע בנפח 500 סמ"ק (אל תשאלו למה לדגם קוראים 502, על המנוע רשום 500CC) עם 47 כ"ס ו-4.2 קג"מ. על משקלו הרב זה אומנם לא נשמע מרשים אבל המומנט הזה- אפשר להאיץ גם הילוך 6 ממהירות נמוכה ולא יקרה כלום. נחמד מאוד ויעיל כשבטעות עושים פנייה איטית בהילוך 3 והאופנוע ממשיך לנסוע ולא נכבה.

 

איך הוא ברכיבה

האופנוע נוח מאוד לרכיבות. מושב רחב, רך ונעים. מיגון רוח יעיל מאוד (מגיע סטנדרטי עם מיגון לידיים, משקף גדול ורחב מלפנים) והעברות ההילוכים עוברות חלק ונעים. כבר נסעתי איתו לנס הרים מספר פעמים לטיולים, הגעתי איתו לכנרת ונסעתי דרומה גם לבאר שבע- לכל מקום הוא מגיע בקלילות ויעילות. הוא לגמרי לא מדרבן לרכב איתו ספורטיבי. להיפך- הוא כאילו אומר לך "עזוב אותי באמאשך, בוא נעשה את זה רגוע ותהנה מהפניות והנוף". זה לא שהוא לא יכול לפנות מהר, הוא יכול. זה פשוט לא כיף כי לא לזה הוא מיועד. לעשות איתו המון ק"מ ביום? ברור, בכיף! ספורטיבי? אפשר לעשות את זה מהר אבל כיף זה לא.

בתוך העיר הוא ממש לא מרגיש בבית. ומרגישים את זה. מרגישים את המשקל שלו, מרגישים את הרוחב שלו וקשה לעבור בין מכוניות. לי זה לא מפריע יותר מידי כי קניתי אותו כשידעתי את כל אלו וידעתי שאני לא אכנס ליותר מידי מצבים של פקקים עירוניים איתו. מחוץ לעיר- שם הוא זורח.

 

אמינות, דלק ומה שביניהם

 

דלק- צריכה של 1-20 בממוצע.

תקלות- לאחר שהגעתי ל-2000 ק"מ בקירוב (כלומר האופנוע כבר היה אחרי טיפול שעושים בסיום ההרצה- כ600 ש"ח) נדלקה נורת צ'ק אינג'ין. הגעתי למוסך, קיבלתי קטנוע חלופי ויום למחרת חזרתי לקחת את האופנוע. עשו כיוון מצערות בסה"כ (חייב להגיד שאריה המוסכניק שלהם הוא תותח על. רק ככשמע בטלפון את הבעיה זיהה כמעט בודאות שזה כיוון מצערות ואכן, חיבור קורא תקלות במוסך אימת את זה. כאמור זה סודר וטופל ומאז שקט).

כשהגעתי ל5000 ק"מ בקירוב יצא לדגם ריקול משאבת בלם. אומנם לא הייתה לי כל בעיה באופנוע שלי אבל ריקול זה ריקול אז נסעתי לסדר. דווקא מספר שבועות אחרי ההחלפה החלו מספר בעיות בבלימה עם הבלם הקדמי. סודר וטופל באחריות במוסך ביחד עם טיפול 6000 (כ-600 ש"ח). בגלל שזה נגרר ליותר מיום עבודה אחד, גם כאן קיבלתי אופנוע חליפי (במקרה הזה TNT300, אופנוע נחמד מאוד).

 

אז מה היה לנו? אומנם לא היה חלק לגמרי אבל זה בדיוק למה קניתי אופנוע חדש כולל הירידת ערך החדה שמלווה לזה. תקלות יכולות לקרות וקורות גם בכלים חדשים וגם במשומשים והיבואן לוקח אחריות בלי שום בעיה. הטיפול תמיד מעל ומעבר למצופה. אריה המוסכניק הוא מוסכניק בחסד. תותח על, עם גישה מדהימה שתמיד עונה על שאלות בסבלנות ומסביר למה הוא עושה דברים בצורה בה הוא עושה ולא אחרת, הוא פדנט אמיתי והוא לגמרי הסיבה שאין לי בעיה לטפל ולשלם למוסך מרכזי מחירים של מוסך מרכזי (יש גם את ערן שעובד שם אבל אותו לא ממש יצא לי להכיר). מעבר לכך מדובר באופנוע טוב בסה"כ שאומנם לא חף מתקלות לחלוטין אבל גם לא מאכזב אותי בשום צורה. נכון שאיכות הריתוכים ושאר הדברים הקטנים היו יכולים להיות ברמה טובה יותר אבל אז גם המחיר שלו היה עולה למעלה. במחירו הוא פשוט אופנוע טוב. עושה בדיוק מה שהוא מבטיח כבר מהסיבוב הראשון ולא מסתתר מאחורי שום יומרות. פשוט כלי לעלות עליו ולהינות מהדרך בנוחות מקסימלית במחיר נמוך.

 

תמונות אעלה בהמשך.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מצרף מספר תמונות ומוסיף כמה נקודות:

הברקס האחורי ספוגי מאוד, יוצא מצב שאני כמעט ולא משתמש בו (משהו ידוע בדגם הזה, בכל העולם יש את הטענה הזו).

הייתי שמח לבולמים קדמיים שקצת פחות שוקעים תחת בלימה. הם מעולים בשיכוך מהמורות וחורים בכביש (חלק גדול כמעט ולא מורגש כלל) אבל בבלימה יש נטייה לאף לשקוע מעט יותר מידי לטעמי.

לוח מכוונים קריא וברור מאוד גם בשמש ישירה עם מספיק אינפורמציה לגבי כל מה שצריך לדעת.IMG_20180925_131335.jpegIMG_20180908_124903.jpegIMG_20180726_163316.jpeg

 

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיכום, כיף לראות חוות דעת על אופנועים פחות פופולרים.

 

על פניו זו נראת עסקה מעולה. אופנוע טורינג \ אדוונצ'ר ב40K בנפח 500 סמ"ק זה משהו שלא רגילים לראות בארץ.

 

כמה אחריות מקבלים ומה טווח הטיפולים?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיכום! לא ידעתי אפילו שיש דגם כזה..

 

סתם מתוך עניין: היו עוד מועמדים? או שזו היתה אהבה ממבט ראשון? מעניין לשמוע איך הוא מול 600 בסיסי (נניח sv, שקרוב מאוד במחיר כחדש) או משהו אחר קצת יותר בקטגוריה (cb500x?)

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מעניינת, תודה. הוא באמת אחלה עסקה (כמו רוב מה שבנלי/קיוויי מוכרים). זה הרבה אופנוע בשביל הכסף.

אבל אם יש לך כסף לאופנוע חדש, איך אין לך כסף לוסט מתנפח? :roll:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחת הסיבות שבאמת פתחתי את האשכול כאן היא כיוון שאין הרבה מידע בעברית לגביו וחשבתי שזה אולי יעזור למתלבטים.

שקלתי המון אופנועים לפני הקנייה וכמו שכתבתי- לא הגעתי בכלל אליו, הגעתי בשביל הלאונצ'לו. לא הייתי סגור על עצמי על איזה סגנון אני רוצה פרט לכך שאני לא רוצה אופנוע ספורט.

אז בחנתי את הורסיס 300 (כי ה650 פשוט יקר הרבה יותר), CB500X וגם את הריבל. בנוסף הסתכלתי על עוד כלים שהיו פחות מעניינים ולא הלכתי לעשות רכיבות מבחן.

נתחיל מה-SV, אני פשוט לא הצלחתי להתחבר לאופנוע הזה. לא יודע למה, משהו בי, ממש לא אשמת האופנוע. פשוט לא הרגשתי חיבור כלשהו ולכן הוא נפסל.

ורסיס 300, מרגיש הרבה יותר קל. הוא צר משמעותית והרבה יותר נהנה מפניות. הבעיה העיקרית שלו היא שהמושב שלו קשה מאוד! האופנוע עצמו מרגיש שבנוי יותר לשטח או לעיר כי הוא צר מאוד, קל ונוח לשליטה במהירות נמוכה. לי זה לא התאים.

CB500X היה מתמודד שעשה לי חיים קשים מאוד. מצד אחד הוא מוצלח מאוד וקרוב מאוד לבנלי בהרבה דברים (נוחות וחוסר מאמץ בכביש המהיר) ואפילו מתעלה עליו (צריכת דלק, מוניטין, רמת גימור) אבל המחיר שלו לא הצדיק, בעבורי, את האופנוע. אולי אם הייתי מסתובב יותר בגוש דן הייתי הולך עליו, אבל בנסיעות מחוץ לעיר, בכביש הפתוח, הבנלי מרגיש יותר טוב. יותר נטוע בקרקע, יותר נוח ויותר מומנט הופך את תאוצות הביניים לעדיפות למרות פערי המשקל.

ריבל חיה אחרת לגמרי. אופנוע מגניב מאוד ואני מאוד מחבב אותו. לטעמי הלאונצ'לו נראה יותר טוב אבל שניהם פחות מתאימים לי כרגע בתור סטודנט.

 

אחריות היא שנתיים או 24 אלף ק"מ. מרווח טיפולים הוא כל 6 אלף (למעט טיפול סיום הרצה). אין כאן בשורה של ממש לצערי אבל לא נורא בכלל.

לגבי כסף לווסט- קניתי אופנוע חדש כי לקחתי הלוואה אליו (שילמתי חלק מהסכום מחסכון שהיה והשאר בהלוואה). בתור סטודנט העדפתי לשלם כל חודש סכום ידוע מראש (לקחתי בחשבון ביטוח, דלק ציוד מתבלה ועוד) מאשר להישאר עם כלי ישן/לקנות כלי משומש שאני לא יודע את העבר שלו והוא ללא אחריות. אני גם לקחתי בחשבון ירידת ערך ואם יהיה שינוי אני אמכור את האופנוע ועדיין אכסה את ההלוואה. לגבי ווסט עצמו אענה בפוסט המקורי כדי לא להסיט את הנושא כאן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי cb500x במשך 3 שנים, אופנוע מצויין, אך אי אפשר לשכוח שמדובר בכלי די פשוט שאכן לא מרגיש בבית בכבישים בינעירוניים, ודי משעמם.

 

הTRK באמת נראה מאוד מרשים, ראיתי כבר כמה ממנו על הכביש.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
אחת הסיבות שבאמת פתחתי את האשכול כאן היא כיוון שאין הרבה מידע בעברית לגביו וחשבתי שזה אולי יעזור למתלבטים.

שקלתי המון אופנועים לפני הקנייה וכמו שכתבתי- לא הגעתי בכלל אליו, הגעתי בשביל הלאונצ'לו. לא הייתי סגור על עצמי על איזה סגנון אני רוצה פרט לכך שאני לא רוצה אופנוע ספורט.

אז בחנתי את הורסיס 300 (כי ה650 פשוט יקר הרבה יותר), CB500X וגם את הריבל. בנוסף הסתכלתי על עוד כלים שהיו פחות מעניינים ולא הלכתי לעשות רכיבות מבחן.

נתחיל מה-SV, אני פשוט לא הצלחתי להתחבר לאופנוע הזה. לא יודע למה, משהו בי, ממש לא אשמת האופנוע. פשוט לא הרגשתי חיבור כלשהו ולכן הוא נפסל.

ורסיס 300, מרגיש הרבה יותר קל. הוא צר משמעותית והרבה יותר נהנה מפניות. הבעיה העיקרית שלו היא שהמושב שלו קשה מאוד! האופנוע עצמו מרגיש שבנוי יותר לשטח או לעיר כי הוא צר מאוד, קל ונוח לשליטה במהירות נמוכה. לי זה לא התאים.

CB500X היה מתמודד שעשה לי חיים קשים מאוד. מצד אחד הוא מוצלח מאוד וקרוב מאוד לבנלי בהרבה דברים (נוחות וחוסר מאמץ בכביש המהיר) ואפילו מתעלה עליו (צריכת דלק, מוניטין, רמת גימור) אבל המחיר שלו לא הצדיק, בעבורי, את האופנוע. אולי אם הייתי מסתובב יותר בגוש דן הייתי הולך עליו, אבל בנסיעות מחוץ לעיר, בכביש הפתוח, הבנלי מרגיש יותר טוב. יותר נטוע בקרקע, יותר נוח ויותר מומנט הופך את תאוצות הביניים לעדיפות למרות פערי המשקל.

ריבל חיה אחרת לגמרי. אופנוע מגניב מאוד ואני מאוד מחבב אותו. לטעמי הלאונצ'לו נראה יותר טוב אבל שניהם פחות מתאימים לי כרגע בתור סטודנט.

 

אחריות היא שנתיים או 24 אלף ק"מ. מרווח טיפולים הוא כל 6 אלף (למעט טיפול סיום הרצה). אין כאן בשורה של ממש לצערי אבל לא נורא בכלל.

לגבי כסף לווסט- קניתי אופנוע חדש כי לקחתי הלוואה אליו (שילמתי חלק מהסכום מחסכון שהיה והשאר בהלוואה). בתור סטודנט העדפתי לשלם כל חודש סכום ידוע מראש (לקחתי בחשבון ביטוח, דלק ציוד מתבלה ועוד) מאשר להישאר עם כלי ישן/לקנות כלי משומש שאני לא יודע את העבר שלו והוא ללא אחריות. אני גם לקחתי בחשבון ירידת ערך ואם יהיה שינוי אני אמכור את האופנוע ועדיין אכסה את ההלוואה. לגבי ווסט עצמו אענה בפוסט המקורי כדי לא להסיט את הנושא כאן.

 

שלום לכולם.

רכשתי לפני כשלושה שבועות את הבנלי 500 כנראה אקבל אותו השבוע.

גם אני עשיתי סקר הבדלים גדולים בתמורה לכסף.

בל נשכח כי את cbx 500 אתה מקבל עירום במחיר 50K ( סוף שנה יש להם מבצע על 45K )

את הבנלי אתה מקבל עם מגן מנוע! מיגון על הכידון לידיים! וסבל!

עכשיו אני מתלבט אם לעשות מקיף או להשקיע במערכת איתור של פוינטר.

הביטוחים פשוט כבדים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 6 חודשים מאוחר יותר...

[quote=ZX2.0;5740127

 

תמונות אעלה בהמשך.

שלום ותודה על השיתוף האם יש לך תובנות חדשות על האופנוע??

אשמח לדעת

תודה

שחר לוי

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חודשיים מאוחר יותר...
שלום ותודה על השיתוף האם יש לך תובנות חדשות על האופנוע??

אשמח לדעת

תודה

שחר לוי

 

מתנצל שחוזר אלייך רק עכשיו אבל עבודה, לימודים וכו'...

 

האופנוע עדיין אצלי, לפני כשבועיים עשיתי טיפול 18 אלף ק"מ. על דרך החלפתי שרשרת וגלגלי שיניים וגם הצמיגים התחלפו ועתה יש לי מישלין פיילוט פאוור.

את הטיפול הנוכחי לא עשיתי אצל היבואן אלא במוסך מורשה שאני מכיר ובוטח בו. הסיבות שלי כרגע לבחירה ישארו איתי.

 

מעבר לכך אציין שהאופנוע בסדר גמור. לא מושלם וחף מתקלות אבל בסה"כ בסדר. סידרו (שוב) את הבלם, הפעם החליפו קאליפר. אני דיי בטוח שזה מעשה ידי המוסך התקלה הזו מפני שלפני הריקול לא הייתה אף תקלה במערכת!

הדבר השני שהוחלף זו משאבת מים אחרי שיום חם אחד היא החליטה לנזול. מאז כבר עשיתי כ6 אלף ק"מ והכל תקין.

אפילו במספר טיולים ארוכים (בקנה מידה שלי) הייתי עליו. יודע לתת קצב מכובד מאוד על אספלט. גם לרדת קצת מהכביש כדי לעשות פיקניק עם בת הזוג קרוב לאיזה נחל הוא יודע לעשות!

יש קבוצת ווצאפ ופייסבוק שהיבואן שותף בה ומתקיימים טיולים מידי פעם ואפילו הדרכות (כביש ושטח). דווקא נחמד מאוד נראה העניין למרות שעדיין לא הייתי בעצמי.

כרגע לא רואה את עצמי מוכר את האופנוע, לפחות לא בחודשים הקרובים. הוא לגמרי עונה לי על הצרכים ואפילו יותר מכך.

עוד שאלות אשמח לענות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מוצא שום יתרון שלו על פני הcb500x.

הcb צורך פחות דלק, מרווח הטיפולים שלו פי 2 מהבנלי, שמירת הערך טובה יותר והשוק הרבה יותר ער, שוק האפטרמרקט גדול יותר, ויש כל כך הרבה כאלו על הכביש שתמיד אפשר לדוג חלפים משומשים (כשנגמרת האחריות), פריסת מוסכים רחבה יותר, ומועדון עם תקציב קצת יותר גדול (ומפנק)

Peugeot 307 Xsi 2.0 manual 138Hp 2005

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שני יתרונות בלבד לדעתי.

מחיר טוב יותר כחדש (הצטמצם מעט היתרון שכן ה-CB נמכר במחיר נמוך יותר מאשר היה דאז וכיוון שבנלי העלו מעט מחירים) ונוחות גבוהה יותר למרחקים (יש למספר חברים את ה-CB ורכבתי איתם ועליהם).

בעצם אולי יש עוד יתרון אחד, נוחות גבוהה יותר למורכב/ת.

מעבר לכך, לא רואה יתרון מיוחד לא לכאן ולא לכאן וזה עניין של העדפה בעיקר. לשני המותגים יש מועדוני לקוחות טובים שיוצאים לטייל, המון מידע עובר מאחד לשני ויש שפע חלקים במרחק של כמה הקלקות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רק אנשים של אופנועים יכולים להתלהב ממשהו שנקרא בנאלי ויש לו 4.2 קג"מ :wink:

 

רציתי להגיד שתתחדש, אבל אז קלטתי שזה שרשור מלפני שנה, אז... תמשיך להנות!

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
רק אנשים של אופנועים יכולים להתלהב ממשהו שנקרא בנאלי ויש לו 4.2 קג"מ :wink:

 

רציתי להגיד שתתחדש, אבל אז קלטתי שזה שרשור מלפני שנה, אז... תמשיך להנות!

 

 

4.2 קג"מ על 200 קילו. לא על טון וחצי...

8)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בסדר, זה עדיין נראה כאילו מישהו ניסה לכתוב מספר אמיתי של קג"מ והתפלקה לו נקודה בטעות.

 

תכלס אם שניה ברצינות, גם על 200 קילו זה לא נשמע כמו מאוד הרבה, בטח כשיש לך מכוניות רגילות יחסית עם 20-25 קג"מ על 1.3 טון, שזה יוצא בערך אותו יחס.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...