Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זה סופי. מנועי טורבו זה לא טוב


Spire
שימו לב! השרשור הזה בן 2307 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם יש משהו שאני אוהב (לא באמת) זה אנשים שזורקים אמירות לאוויר בלי לגבות אותן אפילו במיליליטר של עובדות.

 

לגמרי טרנד חולף, שמחזיק מעמד רק איזה 40-50 שנה כבר במכוניות פרטיות, וקיים מ-38 במשאיות. אבל כן, בדוק טרנד.

 

מחזק את מה שאתה אומר ומדגיש את זה שוב :)

 

יתרונות - יש הרבה- החל ממונט בסלד נמוך וכ"ס זמין שגם נותן לך בטיחות שצריך לצאת ממצב חירום

 

ולא שמעתי על הרבה מגדשים שהולכים, אז מהיכן האמירה הזו שמגדש מתקלקל?

מגדש מחזיק שנים רבות כאשר יש טיפול טוב לרכב

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אגב, זה אירוני שאתה מדבר על תצורת מנוע חדשה שאתה עדיין לא סומך עליה, כאשר אתה בעצמך קנית פריוס לפני 11 שנים כאשר הטכנולוגיה והותק שלה היו עוד יותר בחיתולים לעומת מנועי טורבו בנזין מודרנים.

 

לא יודע אם שמת לב, בשום מקום בטור לא הבעתי את דעתי האישית על מנועי טורבו. רק התייחסתי לקביעות כלליות שנראו לי לא נכונות לגביי מה זה טרנד, כמה זמן הטורבו המדובר נמצא בשוק, מה אורך החיים של מכונית בישראל ובארה"ב וכו'.

באופן אישי יש לי נטייה לאמץ טכנולוגיות מוקדמות ולעיתים לקחת סיכון מחושב עבורן.

 

במקרה של הפריוס, יש יותר מזה:

- ההסתכלות האישית שלי היתה שמנוע הבנזין דוקא עובד פחות קשה, כך שהוא צפוי להיות יותר אמין. לא לגמריי קרה - התקלה הגדולה והיקרה היתה דוקא במנוע הבנזיו. כנראה לא מעט בגלל טעות שלי.

- קיבלתי 5 שנות אחריות על המכלולים העיקריים ו-8 על המערכת ההיברידית, אם אפשרות להארכה (תודיע לי ביום הו ניתן יהיה לקנות מנוע טורבו עם dsg ועם 8 שנות אחריות על שניהם שניתן להאריך ל-11 שנים ב-900 שקל)

- קיבלתי הנחה גדולה על הטכנולוגיה החדשה על ידי רשות המיסים, כך שהמחיר היחסי של הרכב ביחס לרכבים אחרים חו"ל היה זול מאוד. והאמת גם שההנחה היתה אמורה להיות מבוטלת, כך שציפיתי שמחיר פריוס חדשה היום יהיה יקר יותר - מה שיועיל לשמירת הערך של האוטו - החלק השני לא קרה .

- הציפייה לחיסכון בדלק היתה משמעותית מאוד כך שהסיכון בעלות הכוללת היה נמוך יותר.חסכתי קרוב ל-50 אלך בדלק לעומת האלטרנטיבות באותה תקופה.

- סמכתי על תדמית האמינות של טויוטה ועל השירות של יוניון. לא יכול לאמר את אותו הדבר לגביי חלק מיצרני הטורבו.

- במקרה של הפריוס, הטכנולוגיה החדשה גרמהלרכב להיות נעים יותר עבורי. במקרה של הטורבו, אני לא נהנה לנהוג על טורבו. לא אוהב לחנות איתו (בעיקר בירידה חדה), לא אוהב את מכות הכח שהוא מייצר. נהגתי עם q3 באלפים ובנהיגה משפחתית נינוחה בעליות, עד נקודה מסויימת של לחיצה על הגז הוא עצל באופן לא נסבל, ואז ברגע שעוברים נקודה מסויימת - מקבלים הרבה יותר כח ממה שצריך. אני מאוד אוהב את הלינאריות של הגיר הרציף בשילוב המומנט של המנוע החשמלי (יודע שאני חריג בעניין כאן בפורום).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולא שמעתי על הרבה מגדשים שהולכים, אז מהיכן האמירה הזו שמגדש מתקלקל?

מגדש מחזיק שנים רבות כאשר יש טיפול טוב לרכב

 

לא ראיתי כמעט התייחסויות לאמינות המגדשים עצמם, החשש הוא מאמינות המנוע שנוסף לו העומס הרב שמייצר המגדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר הזכירו את הפריוס. טורבו בעקרון לא שונה בהרבה מהרעיון שמאחורי הפריוס. לנצל משאב אנרגיה מבוזבז כדי להשיג שיפור.

הרעיון אפילו פשוט יותר לביצוע ובאמת שאין שום סיבה שבכל רכב לא יותקן טורבו קטן וזה אמר מישהו חכם ממני.

 

 

ברור זה יכול להתקלקל, אבל באמת שמדובר פה במערכת מאוד מאוד פשוטה, ולכן באופן אישי אני חושב שהסיכון שווה את הרווח.

 

לגבי החסכון בדלק? מי שבונה על זה שינהג בהתאם ויקבל תוצאות טובות. מי שלוחץ זו בעיה שלו.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא מודה לאלוהי הטורבו בכל פעם שאני צריך לצאת לעקיפה זריזה. זה מנוע שנועד לספק כוח זמין כשצריך ולחסוך בדלק ופליטת מזהמים כשהדרך לא אצה. שימוש מושכל במנועי טורבו מאפשר להנות מכל העולמות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא מודה לאלוהי הטורבו בכל פעם שאני צריך לצאת לעקיפה זריזה. זה מנוע שנועד לספק כוח זמין כשצריך ולחסוך בדלק ופליטת מזהמים כשהדרך לא אצה. שימוש מושכל במנועי טורבו מאפשר להנות מכל העולמות.

כנראה שאחד ההסדלים הוא שמעולם לא יצאתי ל"עקיפה זריזה". אם יש ספק - אין ספק. יוצא לעקיפה רק כשיש מספיק ראות ושטח פנוי, כך שגם אם דברים ישתבשו, תהיה אפשרות לתקן. לפעמים זה מתסכל, אבל להבנתי זה מתכון טוב יחותר לאריכות ימים ממגדש טורבו.

למרות שככל שעוברות השנים, ואחוז הכבישים הדו נתיביים הולך ועולה, מספר ה"יציאות לעקיפה" שיוצא לי לעשות הופך להיות שולי ביותר. כמה כבר יוצא לך לנסוע בכבישים בהם יש צורך "לצאת לעקיפה"?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אז אתה מאלה שעוקפים בקמ"ש אחד יותר מהרכב שבימני כדי לחסוך בדלק? פויה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שאחד ההסדלים הוא שמעולם לא יצאתי ל"עקיפה זריזה". אם יש ספק - אין ספק. יוצא לעקיפה רק כשיש מספיק ראות ושטח פנוי, כך שגם אם דברים ישתבשו, תהיה אפשרות לתקן. לפעמים זה מתסכל, אבל להבנתי זה מתכון טוב יחותר לאריכות ימים ממגדש טורבו.

למרות שככל שעוברות השנים, ואחוז הכבישים הדו נתיביים הולך ועולה, מספר ה"יציאות לעקיפה" שיוצא לי לעשות הופך להיות שולי ביותר. כמה כבר יוצא לך לנסוע בכבישים בהם יש צורך "לצאת לעקיפה"?

אני לא יודע איפה אתה חי או נוסע, כל כביש מהיר בארץ אני נתקל בכאלה שנוסעים בימני על 70 ולא מעט בכלל!.. אם ככה טוב שיש זמינות כוח לבצע עקיפה ולסיים אותה כמה שיותר מהר ובבטחה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אתה מאלה שעוקפים בקמ"ש אחד יותר מהרכב שבימני כדי לחסוך בדלק? פויה.

 

מה הקשר? נניח שאני מתחיל את העקיפה ב-10 קמ"ש מעל ועולה תוך 3 שניות ל-20 קמ"ש מעל הרכב הנעקף - מה המשמעות הבטיחותית של זה? המונח "לצאת לעקיפה" ביחד עם הצורך בתואצה מהירה - הוא בד"כ בעקיפת התאבדות למול רכב שמגיע הכיוון הנגדי וצריך לסיים את העקיפה בזמן. אחרת גם ליונדאי I10 יש מספיק כח כדי לסיים עקיפב בבטחה.

 

אני לא יודע איפה אתה חי או נוסע, כל כביש מהיר בארץ אני נתקל בכאלה שנוסעים בימני על 70 ולא מעט בכלל!.. אם ככה טוב שיש זמינות כוח לבצע עקיפה ולסיים אותה כמה שיותר מהר ובבטחה.

 

ושוב - מה הקשר בין תאוצה וכוח לבטיחות בעקיפה בכביש מהיר (כלומר כביש בו בהכרח יש שני נתיבים ויותר באותו כיוון נסיעה)?

אם אתה מדבר על כביש חד נתיבי ככביש מהיר - אתה טועה במינוח. אולי אתה מתכוון לכביש בינעירוני חד נתיבי, כמוהו נשארו מעט בארץ. וכמו שכתבתי - בכבישים המעטים האלה, גם אם זה מתסכל - עדיף להיות מתוסכל, לנסוע ב-70, ולעקוף כשיש מספיק מקדמי בטחון - מלהשלים עקיפה בלחץ, בלי מקדמי ביטחון, להגיע ל-110 תוך שניה וחצי, אבל לסיים את העקיפה בבית קברות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

המטרה בעקיפה היא לסיים אותה כמה שיותר מהר ובבטחה. מה הקשר להתאבדות?

כשאתה עוקף רכב החיסכון בדלק ואריכות הימים של המנוע לא אמורים לעניין אותך, מעבר לזה שכל רכב בנוי להאצות מדי פעם ואין קשר בין זה לאריכות ימיו. זה שימוש סביר.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הקשר? נניח שאני מתחיל את העקיפה ב-10 קמ"ש מעל ועולה תוך 3 שניות ל-20 קמ"ש מעל הרכב הנעקף - מה המשמעות הבטיחותית של זה? המונח "לצאת לעקיפה" ביחד עם הצורך בתואצה מהירה - הוא בד"כ בעקיפת התאבדות למול רכב שמגיע הכיוון הנגדי וצריך לסיים את העקיפה בזמן. אחרת גם ליונדאי I10 יש מספיק כח כדי לסיים עקיפב בבטחה.

 

 

 

ושוב - מה הקשר בין תאוצה וכוח לבטיחות בעקיפה בכביש מהיר (כלומר כביש בו בהכרח יש שני נתיבים ויותר באותו כיוון נסיעה)?

אם אתה מדבר על כביש חד נתיבי ככביש מהיר - אתה טועה במינוח. אולי אתה מתכוון לכביש בינעירוני חד נתיבי, כמוהו נשארו מעט בארץ. וכמו שכתבתי - בכבישים המעטים האלה, גם אם זה מתסכל - עדיף להיות מתוסכל, לנסוע ב-70, ולעקוף כשיש מספיק מקדמי בטחון - מלהשלים עקיפה בלחץ, בלי מקדמי ביטחון, להגיע ל-110 תוך שניה וחצי, אבל לסיים את העקיפה בבית קברות.

אני גר בגליל. רוב מוחלט של הכבישים כאן הוא חד נתיבי. אני נוסע 40 דקות לכיוון כל יום במהלכן שני מקטעים קצרים בלבד כוללים שני נתיבים לכיוון וגם הם מצטמצמים לנתיב אחד מספר פעמים (עקב נתיבי פניה והשתלבות).

לאורך הדרך יש מספר מוגבל של מקומות בטוחים לעקיפה מבחינת שדה ראיה, ואם תצא לעקיפה בלי האצה חזקה תמצא את עצמך משתרך אחרי משאיות ב30 קמ"ש לאורך קילומטרים ארוכים.

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אתה מאלה שעוקפים בקמ"ש אחד יותר מהרכב שבימני כדי לחסוך בדלק? פויה.

 

אין כמו לתת שני קליקים על קרוז קונטרול, לעקוף, לחזור לנתיב הקודם, ואז לתת שני קליקים בחזרה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כמו לתת שני קליקים על קרוז קונטרול, לעקוף, לחזור לנתיב הקודם, ואז לתת שני קליקים בחזרה.

 

יש מצב שזה הדבר הכי עצוב שאי פעם קראתי בפורום של מכוניות.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

ממתי ואדים כותב דברי שמחה?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2307 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...