Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זה סופי. מנועי טורבו זה לא טוב


Spire
שימו לב! השרשור הזה בן 2306 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אגב עובדות - מנועי טורבו בנזין נמצאים בשימוש מיינסטרים במנועים קטני נפח במכוניות פרטיות בקושי עשר שנים. אבל בוא לא ניתן לעובדות להפריע לנו.

 

כדאי גם לזכור שבמרבית העולם המערבי, מכונית משפחתית היא מוצר צריכה שעולה כמה משכורות חודשיות ממוצעות ולכן חלק ניכר מהמכוניות היום שפונות לשוק המערבי מכוונות להחזיק כ-7 שנים באופן סביר. בישראל, בשל המיסוי הכבד והמשכורות הנמוכות יחסית, המצב שונה מהותית, והציפייה ממכונית היא שתחזיק 15 שנה באופן סביר.

 

היה ברשותי רכב ליסינג טורבו בנזין שעבר ב-3 שנים גיהנום של נסיעות עם קיקים ללא הפסקה, כיבוי והתנעות עשרות פעמים ביום, לאחר 260 אלף קילומטר - למנוע ולטורבו שלום, ועובדים מצויין.

כך גם יעיד לך כול נהג מונית ממוצע שנוסע בטורבו דיזל. או שבגלל שזה דיזל יש שם טורבו עמיד במיוחד, שאין במנועי הטורבו הצנומים(ציניות)?

 

גם למי יש ציפיה שרכב יחזיק 15 שנה? גם אם בגלל המיסוי הכבד, אנשים לרוב קונים רכב בן 3-6 שנים ונוסעים איתו עוד כמה שנים בודדות. למי שיש ציפיה שרכב בן 15 יחזיק מעמד זה אותם אנשים שקונים אותו ב-10 אלף, ובמצב כזה, כן, אולי יהיה כדאי להמנע מרכב טורבו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ממש לא מסכים . הגיל הממוצע של מכוניות פרטיות בארהב הוא יותר מ 11 שנים .

 

לא יודע אם גרת בארה"ב וכמה אתה מכיר אותה באמת.

בארה"ב יש הרבה יותר מכוניות מנהגים ועלות הרישוי השנתי היא כמה עשרות דולרים לרכב ישן ואין טסט שצריך לעבור. תעשה ממוצע משוקלל של גיל המכונית לפי ק"מ נסועה ותראה שצי המכוניות שם צעיר בהרבה מאשר בישראל. בנוסף, יש שם גם מרחבים אדירים ומחוץ לערים הגדולות, אנשים פשוט ממשיכים להחזיק מכוניות ליד הבית הרבה אחרי שהם קנו חדשות להחליף אותן, מה שקורה אחרי פחות מ-10 שנים.

לבת דודה שלי ובעלה יש 8 מכוניות ו-5 אופנועים למשל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מה באמת נפלתם על סקוטי? מדובר על ערוץ ביוטיוב, לא על הטלויזיה החינוכית.

ילדים שמצלמים את עצמם משחקים במחשב, צורחים ועושים שטויות תוך כדי, יש להם מליוני מנויים והם מגלגלים מלא כסף זה סבבה, אבל סבאלה מטקסס שצועק ומחרטט על מכוניות זה לא? לפעמים הרפיית הרקטום יכולה רק להועיל.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לו גם סרטון לא פחות היסטרי שמסביר למה לא לקנות מרסדס..

הבן אדם בדיחה, אני מתקשה להבין אנשים שעוקבים אחריו

אני לא מתחבר לצורת ההגשה שלו, אבל הוא בסך הכך אומר שם דבר מאוד נכון - אל תחשוב לקנות רכב יוקרה ישן בזול ולצפות לדפוק את המערכת.

בגלל זה הסרטונים שלו מעניינים רק כשמדובר ברכבים אקזוטיים. למי אכפת מה

quirks and features של מיצובישי ספייס סטאר?

זה ופונטיאק אזטק - הסקירות הכי טובות שלו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה ברשותי רכב ליסינג טורבו בנזין שעבר ב-3 שנים גיהנום של נסיעות עם קיקים ללא הפסקה, כיבוי והתנעות עשרות פעמים ביום, לאחר 260 אלף קילומטר - למנוע ולטורבו שלום, ועובדים מצויין.

כך גם יעיד לך כול נהג מונית ממוצע שנוסע בטורבו דיזל. או שבגלל שזה דיזל יש שם טורבו עמיד במיוחד, שאין במנועי הטורבו הצנומים(ציניות)?

 

גם למי יש ציפיה שרכב יחזיק 15 שנה? גם אם בגלל המיסוי הכבד, אנשים לרוב קונים רכב בן 3-6 שנים ונוסעים איתו עוד כמה שנים בודדות. למי שיש ציפיה שרכב בן 15 יחזיק מעמד זה אותם אנשים שקונים אותו ב-10 אלף, ובמצב כזה, כן, אולי יהיה כדאי להמנע מרכב טורבו.

 

אני למשל מחזיק טויוטה פריוס יד ראשונה בת 11, עם 185 אלף ק"מ, בעוד חודש ומלבד טיפול שנתי ללא הפתעות, לא היתה תקלה ב-3 שנים האחרונות. בכל חייה היו שתי תקלות, שתיהן גדולות, אחת טופלה באחריות ואחת היתה יקרה.

בשנה הקרובה כנראה אחליף אותה בחדשה ואת מקום הרכב השני בבית תתפוס האוריס בת ה-5 עם 140 אלף ק"מ שעד כה לא היתה לה אף תקלה. אני לא רואה סיבה לא להחזיק אותה לפחות עד שתהיה בת 10.

שתי המכוניות נקנו כחדשות ולא ב-10 אלפים שקל.

את שתיהן אני מצפה למכור ובטוח שמי שיקנה אחריי יוכל להינות מהן עוד מספר שנים.

סיטרואן C5 מכרתי ב-10 אלפים שקל, כשהיתה בת 11, עם 140 אלף ק"מ, אחרי 25 תקלות, 5 השבתות והמון תסכול. אתפלא אם היא שירתה בנאמנות את הקונה במשך יותר משנתיים.

לכן היום, האמינות הצפוייה מהווה מרכיב חשוב עבורי.

 

ולגביי ההשוואה בין מנועי דיזל לבנזין, תבדוק את משקל המנוע, טמפרטורת העבודה והלחץ שהם עובדים בהם ותראה אם לדעתך מדובר שמהו שהוא בר השוואה באיזה שהוא מובן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה הסרטונים שלו מעניינים רק כשמדובר ברכבים אקזוטיים. למי אכפת מה

quirks and features של מיצובישי ספייס סטאר?

 

אישית מאוד נהניתי לראות איך הוא צוחק על כמה שחסכו ועל כמה שהרכב הזה באמת מזעזע

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתכוון יותר לעשרים שנה, מאז שפולקסוואגן הציגו את ה-TDI עם הטורבו המודרני (שהתפשט אח"כ למנועי בנזין).

 

הטורבואים של שנות השבעים לא היו נפוצים, וממש לא היית רוצה לנהוג במכוניות שהיו מותקנים בהם. לי זכורה חוויה שהכי אפשר לתאר אותה כ"מפחידה".

 

אבל הנקודה שלך ברורה, ולא באמת משנה אם מדובר בעשרים או ארבעים שנה.

 

לא דיברתי על "נפוצות", דיברתי על כמה זמן טורבואים קיימים במכוניות עממיות יחסית. הראשונה הייתה שברולט קורבייר ב-1962. לא מדבר על כמה נעים היה לנהוג במכוניות האלה או מה הייתה מטרת הטורבו. דיברתי על האמירה "טרנד חולף" על משהו שקיים (לא נפוץ, לא נעים, קיים) כבר למעלה מחמישה עשורים.

 

הוא אמר בדיוק מה זה טורבו ובדיוק מה היתרונות וחסרונות שלו.

רכב עם טורבו זה טוב, אבל אם רוצים להחזיק רכב כזה הרבה זמן / לקנות רכב בן כמה שנים טובות עדיף להמנע ובצדק. טיפול במנוע מזקן עם טורבו זה לא עסק זול בדיוק כמו תיבת dsg מזדקנת.

 

אתה צודק. גם רכב בן 10 עם הזרקת דלק, עם ABS, עם כריות אוויר, עם ממיר קטליטי, עם סטרטר חשמלי, וכו'. טורבו הוא עוד רכיב (די פשוט למעט האמת) שעבר כמו עשרות גלגולי פיתוח, והיום טורבואים שורדים את אורך חיי הרכב בלי לא פחות מרכיבים אחרים של המנוע.

 

אגב עובדות - מנועי טורבו בנזין נמצאים בשימוש מיינסטרים במנועים קטני נפח במכוניות פרטיות בקושי עשר שנים. אבל בוא לא ניתן לעובדות להפריע לנו.

 

כדאי גם לזכור שבמרבית העולם המערבי, מכונית משפחתית היא מוצר צריכה שעולה כמה משכורות חודשיות ממוצעות ולכן חלק ניכר מהמכוניות היום שפונות לשוק המערבי מכוונות להחזיק כ-7 שנים באופן סביר. בישראל, בשל המיסוי הכבד והמשכורות הנמוכות יחסית, המצב שונה מהותית, והציפייה ממכונית היא שתחזיק 15 שנה באופן סביר.

 

אגב עובדות, אף אחד לא דיבר על מיינסטרים, טורבו בנזין (בו הטורבו עצמו לא שונה בכלום מאשר בדיזל, או במשאיות), או עממי. אבל בוא לא ניתן למה שהבנאדם שאנחנו מצטטים אמר להפריע לנו.

 

כדאי גם להביא עובדות שמגבות את מה שאנחנו אומרים על אורך החיים של מכונית, ולא - שוב - לזרוק דברים באוויר בלי פרומיל של הוכחה. כי לפי התוצאה הראשונה בגוגל מ-2015, הגיל הממוצע של רכב בארה"ב הוא 11.5 שנים, ולפי הלמ"ס, הגיל הממוצע של רכב בישראל הוא 6.8 שנים נכון לשנת 2016. אבל שוב, עובדות, והפרעה.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
הוא אמר בדיוק מה זה טורבו ובדיוק מה היתרונות וחסרונות שלו.

רכב עם טורבו זה טוב, אבל אם רוצים להחזיק רכב כזה הרבה זמן / לקנות רכב בן כמה שנים טובות עדיף להמנע ובצדק. טיפול במנוע מזקן עם טורבו זה לא עסק זול בדיוק כמו תיבת dsg מזדקנת.

זה כמו להגיד שעדיף לקנות רכב בלי חלונות חשמל כי יקר לתקן את זה.

יש מנועי טורבו אמינים יותר ואמינים פחות, בדיוק כמו שיש מנועים אטמוספריים שידועים באמינותם וכאלה שלא.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיון פה לא על אמינות הטורבו אלא האם התצורה הזאת באמת חוסכת בדלק

ובזה נראה שהזקן צודק

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

בגלל טבע רובנו יש אמת מסוימת בדבריו.

האם התצורה עצמה חוסכת דלק ? כן, עם כל הכבוד לזה שהרכב שלי (אחרי תוכנה) רץ 0-100 ב7.9 שניות, עדיין אני נוהג כמו סבא ומוציא 1:16 בממוצע.

אז התצורה עצמה חסכונית, אבל ברור שכשתלחץ שום אוויר מוגדש לא יחליף דלק.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא אמר בדיוק מה זה טורבו ובדיוק מה היתרונות וחסרונות שלו.

רכב עם טורבו זה טוב, אבל אם רוצים להחזיק רכב כזה הרבה זמן / לקנות רכב בן כמה שנים טובות עדיף להמנע ובצדק. טיפול במנוע מזקן עם טורבו זה לא עסק זול בדיוק כמו תיבת dsg מזדקנת.

יש סובארו טורבו שמחזיקות 300 אלף בכיף על מנוע וטורבו מקורי.

יש גם STI שלא עוברות את ה100 אלף בגלל פאקים בתכנון.

 

כל מקרה לגופו, אבל עצם השימוש בטורבו לא בהכרח מקצר את חיי המנוע או מייקר את הטיפול בו. לא פעם יצא לי לראות רכבי טורבו דיזל שהמנוע בהם נפתח לתיקונים כשהטורבו עוד תקין.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב עובדות, אף אחד לא דיבר על מיינסטרים, טורבו בנזין (בו הטורבו עצמו לא שונה בכלום מאשר בדיזל, או במשאיות), או עממי. אבל בוא לא ניתן למה שהבנאדם שאנחנו מצטטים אמר להפריע לנו.

 

כדאי גם להביא עובדות שמגבות את מה שאנחנו אומרים על אורך החיים של מכונית, ולא - שוב - לזרוק דברים באוויר בלי פרומיל של הוכחה. כי לפי התוצאה הראשונה בגוגל מ-2015, הגיל הממוצע של רכב בארה"ב הוא 11.5 שנים, ולפי הלמ"ס, הגיל הממוצע של רכב בישראל הוא 6.8 שנים נכון לשנת 2016. אבל שוב, עובדות, והפרעה.

 

טרנד ממש לא חייב להיות על משהו שלא היה קיים. הקינואה היתה קיימת מאות שנים, הפכה לטרנד לכמה שנים וירדה מגדולתה. גם הקייל היה קיים לפני ואחרי שהיה לטרנד. טרנד חולף כשמו כן הוא - משהו שהופך לפופלרי לזמן מסויים של כמה חודשים / שנים. התנאי המרכזי לזה שמשהו הוא טרנד - הוא דוקא צבירת פופלריות בזמן קצר יחסית - וזה בדיוק מה שקרה למנוע הטורבו במנועי הבנזין. לגביי האם הוא חולף או לא - אין לי מושג, נדע עוד כעשור. אבל בטוח לא העובדה שהיו מנועי טורבו בכמה מכוניות "פריקיות" לפני עשרות שנים יעידו לגביי הטרנד הנוכחי.

 

לגביי הגיל הממוצע של רכב - כבר עניתי, אבל אוסיף עוד כמה נקודות. השוק בישראל הוא שוק רכב צומח, בו כמות הרכבים הכוללת עולה במהירות שכן אנחנו בעיצומה של מיני מהפיכה תחבורתית. רכבים כן נעשו פה יותר נחוצים ויותר נגישים בשנים האחרונות. בארה"ב בה כבר עשרות שנים יש יותר ררכבים מאנשים (שלא לדבר על נהגים) - כמות הרכבים בעלייה איטית בהרבה, ובנוסף יש הרבה מאוד מכוניות "ספייר" לאנשים. כך שהגיל הממוצע לא אומר כלום על תקופת הזמן בה מכונית מצופה להוות תחבורה יומיומית אמינה.

תבדוק איזה אחוז מהמכוניות שנמכרו לפני עשר שנים ולא נהרסו בתאונה עדיין משמשות ככלי תחבורה יומיומי בארה"ב לעומת ישראל - זו הסטטיסטיקה המעניינת.

כבר אמרו לפני - יש שקרים, יש שקרים גסים ויש סטטיסטיקה. פעמים רבות סטטיסטיקה לא נכונה מעוורת את העיניים מלראות את המציאות האמיתית ולא מתוך כוונה לשקר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני למשל מחזיק טויוטה פריוס יד ראשונה בת 11, עם 185 אלף ק"מ, בעוד חודש ומלבד טיפול שנתי ללא הפתעות, לא היתה תקלה ב-3 שנים האחרונות. בכל חייה היו שתי תקלות, שתיהן גדולות, אחת טופלה באחריות ואחת היתה יקרה.

בשנה הקרובה כנראה אחליף אותה בחדשה ואת מקום הרכב השני בבית תתפוס האוריס בת ה-5 עם 140 אלף ק"מ שעד כה לא היתה לה אף תקלה. אני לא רואה סיבה לא להחזיק אותה לפחות עד שתהיה בת 10.

שתי המכוניות נקנו כחדשות ולא ב-10 אלפים שקל.

את שתיהן אני מצפה למכור ובטוח שמי שיקנה אחריי יוכל להינות מהן עוד מספר שנים.

סיטרואן C5 מכרתי ב-10 אלפים שקל, כשהיתה בת 11, עם 140 אלף ק"מ, אחרי 25 תקלות, 5 השבתות והמון תסכול. אתפלא אם היא שירתה בנאמנות את הקונה במשך יותר משנתיים.

לכן היום, האמינות הצפוייה מהווה מרכיב חשוב עבורי.

 

ולגביי ההשוואה בין מנועי דיזל לבנזין, תבדוק את משקל המנוע, טמפרטורת העבודה והלחץ שהם עובדים בהם ותראה אם לדעתך מדובר שמהו שהוא בר השוואה באיזה שהוא מובן

 

ואולי שווה להוסיף שהיו ברשותי גם מכוניות זקנות נוספות:

- פולקסווגן טרנספורטר חמישה צילנדרים בנזין, מודל 93 שמכרתי כשהיה בן 14, עם הרבה ק"מ (לא זוכר כמה). ללא תקלות מהותיות ב-3 שנים שהחזקתי אותו (כמה תקלות קטנות כמו מחוג דלק שלא עובד, מערכת קירור מנוע שמתקשה להתמודד גם עם מזגן פועל בעליות ארוכות). נסעתי איתו גם לטיולי נסיעה ארוכים בארה"ב ללא חשש.

- פולקסווגן ווסטפליה (מבוסס טרנספורטר) מודל 74, שהיה ברשותי בשנת 2000 - כיף לא נורמלי, אבל צריך מוסכניק צמוד. נסעתי איתו עשרות אלפי קילומטרים בחצי שנה, אבל הוא לא מתאים לשימוש בו אתה צריך לסמוך על הרכב.

- פיג'ו 104 שנת 81 שהיה ברשותי בשנת 99 - הרגיש כמו ענתיקה ובאיזהשהוא שלב נדפק אחד הצילינדרים במנוע ולא היה שווה לתקן (הפריוס היום ממש לא מרגישה לי כמו רכב ישן, ולדעתי לא תרגיש עתיקה כמו הפיג'ו גם בעוד 8 שנים).

 

בקיצור, יש רכבים שבנויים לתקופות ארוכות ויש כאלה שלא. חובת ההוכחה של אמינות ארוכת טווח על מנועי הטורבו קטני הנפח. עוד אין להם מספיק פז"ם כדי להגיד שהם באמת שורדים את מבחן הזמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחן הזמן אולי לא, אבל מבחן הקילומטראז שהוא חשוב יותר בהחלט כן.

 

יש המוני סקודות ורנו טורבו בנזין בליסינג והשכרה(וגם אצל פרטיים) שצברו קילומטראז'ים מכובדים, ולא קרה כלום לא למנוע ולא לטורבו(גיר זה משהו אחר). לדעתי זה מספיק טוב, במיוחד כאשר בישראל רכב עם 170 אלף נחשב כבר לסוס מת ואף אחד לא קונה אותו אלא אם מדובר במחיר מפתה.

 

אגב, זה אירוני שאתה מדבר על תצורת מנוע חדשה שאתה עדיין לא סומך עליה, כאשר אתה בעצמך קנית פריוס לפני 11 שנים כאשר הטכנולוגיה והותק שלה היו עוד יותר בחיתולים לעומת מנועי טורבו בנזין מודרנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2306 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...