Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוויה לא נעימה בסוכנות - מה אתם הייתם עושים?


ecomicra
שימו לב! השרשור הזה בן 2495 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתה מבלבל שני נושאים שונים.

 

מבחינת העסק - הלקוח תמיד צודק, ואיש מכירות צריך להכיל גם לקוחות לא נעימים. זה חלק מהעבודה שלו, ואם הוא לא מסוגל, אז אולי הייתי מפטר אותו.

 

מבחינת אנשים ששומעים את הסיפור כסיפור על תקשורת בין אנשים, אז כן, פותח השרשור הביא את היחס הזה על עצמו. המשפט: "הלקוח תמיד צודק" הוא משפט מנחה לעסק לא ללקוח. אדם לא צריך להיכנס לעסק בתחושה של אני ואפסי, ועכשיו שייבלעו כל שיט שאני אדחוף להם, כי אני צודק. תמיד.

גם איש המכירות הוא אדם, כמו הלקוח, שעושה את העבודה שלו. אתה לא צריך להתייחס אליו כאילו הוא עבד, שאתה יכול לזלזל בו, והוא צריך לספוג את זה. אין לזה שום הצדקה.

 

אני לא מבלבל כלום, אנחנו לא מדברים על תקשורת בין סתם אנשים בויכוח על מקום חניה כמו בשרשור מקביל, אלא אנחנו מדברים על תקשורת בין נציג מכירות (ו/או שירות) של עסק לבין לקוח פוטנציאלי.

 

שום התנהגות של לקוח לא יכולה להביא עליו התנהגות מקבילה של נציג של עסק ושום לקוח לא יהיה מוכן לספוג התנהגות כזאת גם אם ״מוצדק״ שהתנהגות כזאת של לקוח בסוג רגיל של תקשורת בין אנשים הייתה מביאה עליו תגובה כזאת, עסק כזה יקרוס מהר מאד.

 

נציג מכירות ו/או שירות טוב צריך לדעת להתמודד עם כל סוגי הלקוחות אין מקום לאגו, מי שלא יכול להיפרד מהאגו המקצוע הזה לא בשבילו. עסק לא מנסה לחנך את הלקוחות אלא מנסה למכור להם.

 

במקרה של פוחת השרשור נציג מכירות טוב, היה יודע לזהות שמדובר פשוט בלקוח מתלבט, בין לגבי האמינות של הרכב ו/או האחריות ו/או לבין מה שיבואן מתחרה מציע והוא היה צריך לטפל בהתנגדויות הללו ולסגור עיסקה.

 

למעשה במקרה הנדון לסגור עיסקה זה היה משחק ילדים, פותח השרשור רצה את הרכב וההתלבטויות לא היו מהותיות ומדובר במקרה שבו נציג המכירות הוא שהרס עיסקה פשוטה, שהייתה נסגרת דווקא אם הוא לא היה מדבר עם פותח השרשור ובכך הוא גרם נזק לעסק (שבסוף מוזער עקב השרשור כאן).

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 104
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שום התנהגות של לקוח לא יכולה להביא עליו התנהגות מקבילה של נציג של עסק ושום לקוח לא יהיה מוכן לספוג התנהגות כזאת גם אם ״מוצדק״ שהתנהגות כזאת של לקוח בסוג רגיל של תקשורת בין אנשים הייתה מביאה עליו תגובה כזאת, עסק כזה יקרוס מהר מאד.

 

נציג מכירות ו/או שירות טוב צריך לדעת להתמודד עם כל סוגי הלקוחות אין מקום לאגו, מי שלא יכול להיפרד מהאגו המקצוע הזה לא בשבילו. עסק לא מנסה לחנך את הלקוחות אלא מנסה למכור להם.

 

מה בדיוק הקייס שלך כאן, שנציג מכירות צריך לספוג כל יחס מגעיל וכל שטות שנאמרת ע"י לקוח, כי זה תפקידו?

שהוא צריך לוותר על האגו שלו, והאגו של הלקוח הוא קדוש?

ובגלל זה פותח השרשור יכול להתייחס לנציג המכירות בכל אופן שהוא רוצה, והאחרון צריך להכיל אותו, משל היה המטפל האישי שלו?

 

כל מי שמתנהג כאילו האגו שלו חשוב והאגו של האדם מולו לא חשוב, מגיע לו שיישלחו אותו קבינימט.

זה שאתה אולי תשלם למישהו כסף עבור שירות שהוא מספק, לא הופך אותו לביץ' שלך.

 

פותח השרשור קיבל את היחס שמגיע לו.

זה שהיחס הזה לא כדאי לעסק כלכלית... כנראה.

אבל אילו שתי סוגיות נפרדות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מצליח לרדת לסוף דעתך - תצא מנקודת המוצא שזה הכל ביזנס, אם אתה נכנס לביזנס עם "אגו" ומשחקי "אני חשוב-לא חשוב" אתה ככל הנראה תתקשה מאוד להיות איש מכירות טוב.

 

איש מכירות טוב ידע לקחת את הרע שהלקוח מציג ולהבליט מולו את הטוב, איש מכירות טוב ידע למנף לקוח שכזה לכיוונו - איש מכירות פחות טוב "ייעלב" או "יפגע לו האגו" מולך - למרות שיש כאלה שגם משתמשים ברגש הזה בצורה שכלתנית ע"מ למנף מכירה - שוב, לקרוא את מי שעומד מולך.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר פירטתי איפה ראיתי את זה.

מי שבא לתקן זה פותח השרשור את נציג המכירות.

תקרא את מה שהוא כותב.

 

אבל ידוע כבר שפות"ש לא שולט בחומר. אז מה? הרבה לקוחות לא שולטים בחומר וגם נציגי המכירות. ונגיד שהוא בא לתקן את נציג המכירות, ביג דיל. תגיד לו בתור איש מכירות שהוא טועה ותציג מידע אחר. אולי כך תשכנע אותו לקנות רכב כפי שקרה במקרה הזה.

 

תפקיד של איש מכירות הוא לשכנע לקוחות/לשנות את דעתם ולא לבעוט בהם על כל פסיק, אלא אם ממש הגיעו מים עד נפש ולא ראיתי את זה במקרה הזה. אני לא חושב שהיית איש מכירות טוב אם כל לקוח שהיה מרגיז אותך היית זורק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחיים לא הייתי חוזר לנציג שדיבר בשפה לא נעימה,

בחיים!!

אבל ללכת לסוכנות מקבילה או נציג מקביל זה תקין,

(אמרו את זה פה בצדק)

 

שנים ארוכות עבדתי ואף למדתי קורס ניהול ושווק מכירות,

הכלל הראשון זה אדיבות ויחס טוב,ומקצועי.

יש לי המון מקרים כדוגמא אבל מסתבר שזה מפתח ראשי למכירות

ולהצלחה עתידית.

גם אם מדובר בלקוח נודניק וקנטרן אין מצב לאי סובלנות.

פעם ממש מזמן ניגשתי לסוכנות והתפעלתי מאד מרכב מקטגורית סופר מיני,

קיבלתי מענה אדיב במקום,לפתע נזכרתי שקראתי שהרכב מיוצר בהודו,

שאלתי את הנציג והוא ענה לי בצורה מאד תוקפנית וגסה,משןם מה מהשאלה

שלי הוא קבל רושם מוטעה שבאתי להקניט.

מייד עזבתי את המקום ואף שקלתי להתלונן נגדו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מצליח לרדת לסוף דעתך - תצא מנקודת המוצא שזה הכל ביזנס

 

מה זה "הכל ביזנס"?

איך אמר לי פעם איש עסקים די אמיד: "עסקים עושים עם אנשים, לא עם עסקים".

 

אם "בהכל ביזנס" אתה אומר שאין אגו והכל הוא עניין של רציונאליזם, אז מה בא הקונה לבקש תמיכה נפשית מאיש המכירות?

שידבר איתו על עובדות, מחיר, ינהל מו"מ שיטתי - וזהו.

 

מה איש מכירות טוב יודע לעשות פסיכולוגית, זה לא הדיון.

אני לא מדבר על איש המכירות

אני מדבר על ההתנהגות של פותח השרשור. על איך שהוא התייחס לאיש המכירות ועל הצגת עלבונו ברבים כאן.

 

ואין "הכל ביזנס".

אתה מתעסק עם בני אדם. תתייחס אליהם לא בכבוד, רב הסיכויים שתענה באותו מטבע.

 

אבל ידוע כבר שפות"ש לא שולט בחומר.

 

לא, הוא טוען שהוא שולט, ואיש המכירות הוא זה שלא שולט ובא אליו בגישה שלא התאימה למה שהוא רצה לשמוע (תלך אחורה, תבדוק).

 

ונגיד שהוא בא לתקן את נציג המכירות, ביג דיל. תגיד לו בתור איש מכירות שהוא טועה ותציג מידע אחר. אולי כך תשכנע אותו לקנות רכב כפי שקרה במקרה הזה.

 

זה בדיוק מה שאיש המכירות עשה, וגם על זה יצא קצפו של פות"ש, על התשובות של איש המכירות. על זה שאיש המכירות אמר לו שהוא טועה. על זה שהוא דיבר על שנות האחריות, שבעיני פות"ש זה לא רלוונטי לאמינות (שזה כבר פשוט מגוחך), אבל הוא עדיין הביא את קיה כדוגמא שחמש שנים זה לא מספיק...

 

הוא בא להתנצח.

אחרי זה בא להתבכיין שדיברו איתו לא יפה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן להבין כי מדובר באולם תצוגה בחיפה מחולק למותגי סיטרואן ופיג׳ו ואני מעריך שבחיפה.

 

גם אני ספגתי שם ביחס מזלזל בלשון המעטה של אנשי המכירות רק לאחרונה.

 

זה אפילו לא רק תוכן הדברים אלא צורת הדברים, פוגעת ומזלזלת ואני בהחלט מבין את ההרגשה של פותח השרשור.

 

ולמי שהתקיף את פותח השרשור שהוא הביא את היחס הזה על עצמו אין שום מושג במכירות או בשירות לקוחות.

 

לנציגי לובינסקי- הייתי מטיס הביתה את אנשי המכירות שם.

 

אם אני ארכוש רכבי פיג׳ו סיטרואן, כף רגלי לא תדרוך בסניף הזה, אני לא אתרום לבונוסים של אנשי המכירות שם.

ראשית אני רוצה להגיד שלדעתי המוצרים מעולים. כלומר כמו שאמרו אין קשר בין הסוכנות הספציפית למותג/ים. לא הייתי מוותר על רכב מוצלח שמתאים לך בגלל סוכנות פח. למה אני אומר "פח"? אז הנה:

חבר אמין מאוד שאין לו שום אינטרס בעניין נכנס לשם לפני זמן מה על הבוקר כדי להתעניין. סיפר לי שהסוכנות היתה ריקה. לא היה בנאדם, הוא הסתובב שם - מידבר. טלפונים מצלצלים אף אחד לא עונה. יכל לקחת את כל המחשבים וללכת. ואז התחיל לשמוע צעקות. מסתבר שכל הצוות היה בישיבה, חדר הישיבות שלהם לא בדיוק אטום לרעשים והוא שמע צעקות איומות משם שהמנהל צועק על העובדים הם צועקים עליו בחזרה. רבים על בונוסים. כל זה דקות ארוכות במהלך שעות העבודה כשהסוכנות פתוחה לציבור ואין עובד אחד באולם המכירות או במשרדים.

עוד לקוח או שניים נכנסו עומדים ומקשיבים לצרחות. ואז מנהל המכירות או מישהו מדריך את העובדים איך "לתקוע" לקוחות בטרייד אין ולא לעמוד בהבטחות. בקול רם, בלי שום בושה. והלקוחות בפוטנציה עומדים בהלם ומקשיבים. בסוף כולם הלכו משם והצוות המשיך להתקוטט עם עצמו.

 

הרכבים טובים, המחירים נוחים, התמורה טובה. תקנה את הרכב שמתאים לך אבל במקום תרבותי ומקצועי. גם מוסך אתה מקפיד לבחור.

 

אגב: לגבי השוואה עם רכבים אחרים מול נציג מכירות. הן בסוכנות קיה בחדרה והן בסוכנות סוברו בחיפה ניתנה התגובה המקצועית הרצינית היחידה: "אנחנו מדברים על רכבים שלנו, לא של אחרים." בנעימות ומתוך רצינות לא באנטגוניזם. זו קלאסה.

עריכה אחרונה על ידי Jack457

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכם.

אציין עובדה מעניינת, אני והנציג, ואתם חברי הפורום מתארים בצורה הכי טובה את המנטליות שלנו פה בארץ.

אני פגוע מהיחס, מהגישה, מהזלזול.

 

מדוע הנציג צריך לבוא אליי בגישה שאני חייב לקנות ממנו? שאני חייב לו משהו?

זה שהנציג בא ומתגאה ב5 שנות אחריות מבחינתי אין לו מושג מה הוא מוכר, שיתגאה באיכות, בכוח, בעיצוב, ביופי, בשירות.

מה קשורה האחריות?

אם הוא אומר לי בגאווה 5! מה אני אמור לומר לו? כל הכבוד? שאפו? אז בסדר, יש 5 שנות אחריות.

כמה מציעים דאציה? קיה? ואני בטוח שיש עוד יבואנים שמציעים יותר מ2-3 שנים.

 

זה לא אמור להיות הגורם שיכריע את הכף לזכות אותה מכונית.

כמובן שזה בונוס, שקט נפשי, אך המוכר לא צריך להתגאות בזה.

 

המוכר התעצבן, ודיבר בחוצפה כאשר שמע את החשש שלי מהאמינות.

אני לא מבין, אין לי זכות לומר לו? להביע זאת?

 

אני חושש, ובו זמנית רוצה את הרכב, ציפיתי ממנו שיתן לי עובדות, שיסביר, שישכנע.

 

אני יודע מה באתי לבדוק, היום הקונים לא כמו פעם, הן יודעים בדיוק מה הרכב אותו רוצים לקנות, ומה שנשאר זה למשש, לבדוק במציאות, לברר מחירים\הנחה\רמת גימור, ולקנות.

 

גם פה חלקכם לצד המוכר וחלקכם לצד הקונה.

 

אני לא באתי לנציג בשאלות, לא באתי אליו כלל, אלא הוא בא אליי.

 

לבזבז זמן ולהכנס במילים לא עושה מי שמשבח את הרכב בכל ההיבטים שלו, חוץ מהאמינות.

ואם תשימו לב, הסברתי לאותו נציג שהדגם הוא חדש, לא הוא ולא המנהדס הראשי של אותו יצרן יכול לבוא ולומר מראש אם הרכב יהיה אמין בעוד שנה או עשר, או לא.

 

מישהו רשם שניגשתי לנציג לומר לו עד כמה הרכב גרוע.

נו באמת, אנחנו ילדים קטנים שנכנסים לחנות אופניים בשביל לגעת בגלגל?

לא קראת ששיבחתי את הרכב בכל מה שניתן וכל מה שצודק?

 

תבינו, זלזול בלקוח יכול להווצר גם ב"שלום" שנכנסים לאולם.

 

מישהו פה רשם שיש אנשים שנכנסים לאולם תצוגה ולא קונים?!

נו באמת, כל אולם תצוגה שנכנסים בו חייב לקנות? אני חייב לקנות בכל מקום שאני נכנס אליו?

אני נכנס, בודק, משווה, אם נראה לי לוקח נסיעת מבחן, ואם מתאים לי קונה.

ובדיוק ככה אני יכול להיכנס, לבדוק, ואחרי דקה לצאת, מהשיקולים שלי ככל שיהיו.

 

ואף אחד לא חשב על עלות העסקה, על הצעד בקניית רכב, אולי הצעד הכי משמעותי אחרי קניית בית, ופה מצפים, אפילו חובה, לתת את ההרגשה הנעימה והמכובדת.

פה אתה טועה. הנציג לא צריך להיות בסטי שלך, אלא למכור לך רכב. הוא ניגש אליך? היית יכול להגד לו " תודה אני מסתדר לבד" ולחסוך את כל הפוסט המייגע הזה.

 

ואחרי ה5 שנים? היצרן לא פוחד מאמינות? הקונה כן!

אני לא קונה רכב ל5 שנים, אלא קצת יותר, ולהפיג אמינות עם הבטחה לאמינות זאת לא הדרך.

אנשים קונים מיליונים על נייר, ויש אנשים שרימו אותם כמו המקרים שהיו, ויש אנשים שלא מוציאים אגורה על נייר.

 

יש ויש.

נציג מכירות צריך להתאים את עצמו ללקוח.

בוודאי שלא מדובר על לקוח קטנוני כמו שנראה לך, אלא לקוח שחושש, ובצדק, ויותר מזה, גם מביע זאת בפני הנציג, כל זאת על מנת שיפיג לי את החשש, שיעזור לי לקבל את ההחלטה, שירגיע אותי אם בעובדות ואם במעשים שהרכב יהיה אמין.

 

לא ינפנף אותי לקנות יצרן אחר.

לא הבנתי איפה החשש? שאחרי 5 שנים הרכב יתפרק כשתניע אותו?

 

קיבלתי את הסולם ודווקא עליתי.

לענייננו, איך יפיג לי את החשש?

 

אני במקומו הייתי מציג לו נתונים ממקור מסויים, נתונים שמצביעים על האמינות שכן קיימת היום.

מציג נתונים על סחירות טובה, המלצות על הרכב, מבחנים.

 

ממה שאתה אומר, הלקוח פלט מילה מהפה, שלא מתאימה לנציג, וזהו, הלקוח נהיה הלא בסדר.

 

איך יפיג את החשש?

זאת בדיוק העבודה שלו, וכנראה שהוא צריך לעבוד על העבודה שלו.

אתה יכול לראות את כל הפרטים האלה באינטרנט, יש מספיק ביקורות. או, שאתה מצפה שהנציג ישב לראות איתך סרטונים של Autogefuhl?

 

בקיצור, בדיוק מה שחשבתי.

אתה באת ללמד אותו את העבודה שלו ומי מבין יותר והוא שלח אותך קבינימט.

 

ברמה האנושית/מוסרית - בצדק.

נהגת בו בחוסר כבוד בסיסי.

 

זו לא חוכמה כזו גדולה להבין יותר מאיש מכירות. הם לא מומחים טכנולוגים ולא יושבים בראש פרמידת השכר, אלא מאוד רחוק ממנה. רק הטובים בהאמת בהם הם ברמה גבוהה, מבחינת הבנה ואינטלקט (וכושר ניהול מו"מ וכו').

אז יופי, תפסת תחת על איזה איש מכירות עם משכורת מינימום+

ואז גם באת לבייש אותו באינטרנט.

 

כל הכבוד.

 

להבא, תהיה בן אדם, אם מישהו לא מסוגל לנהל דיון ברמה שאתה מצפה, תסתכל לו בעיניים, תקשיב, תהנהן ותגיד לו: "תודה רבה, אני מסתדר לבד".

סוכם יפה מאוד.

 

אז ככה.

 

ראשית מחובתי לציין, היבואן פנה אליי, שמע על המקרה, הציע את עזרתו, ותרם לי בהרגשתי האישית החיובית. חיזק בי את ההרגשה על מחוייבותו.

 

אני רוצה להודות לכל המגיבים בפוסט, להודות אישית לכל החברים שפנו בפרטי והציעו את עזרתם. תודה רבה!

 

לא ציפיתי למצוא פה את העזרה בקבלת ההחלטה והפגת החששות. באמת כל הכבוד הוא לכם.

 

אז לאחר חשיבה הגעתי למסקנה שאין לי סיבה להעניש את עצמי, אני רוצה את הרכב, יחד עם זאת עדיין חושש מעניין האמינות, חשש שאת רובו הפגתי בעזרתכם, בעזרת קריאה מעמיקה, וגם ליבואן יש צד בזה, בגלל האחריות הכוללת.

 

והגעתי להחלטה שביום ראשון אגש לסוכנות שהמליצו לי פה, וארכוש לי את הרכב.

 

אז איזה צבע אתם ממליצים?

 

שחור.. או לבן?

אדום

 

כסוף עם גג אדום. תתחדש ותהנה.

 

מהאירוע היום עלה שהיבואן מודע לפגמים של אנשי המכירות והעניין נמצא בטיפול, גם אם הוא צפוי לקחת זמן. אני מקווה ומאחל מכל הלב שהטיפול יצליח.

כסוף עם גג אדום

"חבל שאי אפשר לעשות ריקול לבני אדם. יש כמה אנשים שהייתי מחזיר לכ**שלאמאשלהם". GB

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשליש הראשון של עשור המיליניום, עבדתי כאיש מכירות על רצפת האולם המרכזי של סובארו - אז עוד תחת כנפי יפנאוטו. לכן בצעד נדיר, קראתי את כל השרשור מתחילתו ועד סופו.

אלו היו שנים מאתגרות. ניסינו להסביר ללקוח הישראלי למה הוא צריך לשלם יותר ולקבל לכאורה על הנייר פחות. החדרת הAWD הייתה ממש בחיתוליה, ולמעט כמה מכורי GT ופריקי פורסטר בודדים, אף אחד לא הבין מה רצינו ממנו. ההנהלה מלמעלה תלתה את כל יהבה על האימפרזה 1.6 שפגעה בכל ערך תדמיתי אחר שניסינו לקדם. קשת הדגמים הלכה והוצרה משנה לשנה, המחירים טיפסו בתלילות (גם בגלל שערי המטבע, אבל בעיקר בגלל היצרן), האבזור הלך והדלדל כדי לשמור על רמת מחיר סבירה, והמתחרים הציגו מכוניות מעוצבות ומאובזרות שעשו לנו את החיים קשים במיוחד. והייתה כמובן ההיסטוריה המיתולוגית של יפנאוטו כחברה שלא צריכה לתת שירות, כי ממילא היא מחזיקה את השוק בביצים. זה היה בשנות ה80-90 ועכשיו אנחנו כבר בשנות ה2000 וצפונה. אבל תדמית זה דבר שקשה לשנות.

 

כל מיני סוגי לקוחות פקדו את האולם. היו את אלה שבאו לסובארו כי תמיד הייתה להם סובארו או כי הם חיפשו אמינות אולטימטיבית. איתם היה הכי קל לסגור עסקה, בדר"כ על אימפרזה 1.6 (בלי רדיו). הפורסטר, הביא סוג חדש של לקוחות: הלקוח הידען. המכונאי בנשמה. המהנדס המודחק. אלה שידעו לייצר ספייסרים להגבהה ומיגונים תחתיים ממסטיק בזוקה ועכבר מחשב (עם הגלגלת. לא עם הלייזר). הם שלטו בנתונים היבשים טוב יותר מאיתנו, היו צמאים לידע והעריכו כל מיליגרם מידע חדש שקיבלו. היו את הלקוחות המתוחכמים, אלו שטיילו בעולם וראו איך ארה"ב מוצפת אאוטבקים. הם הרגישו "משפחה". אלו מנהלים בכירים לרוב וחסרי אגו, שזמן לא משחק אצלם תפקיד, ולשבת באולם על כוס קפה (שלישית) ולצפות בחומרים טכניים שהיצרן מעביר ליבואן (ואינם מיועדים דווקא ללקוחות) היו חלק מטקס אחה"צ שלהם. וכמובן היו את אנשי הWRX והSTI. טוב, עליהם אפשר באחד מהימים לעשות דוקטורט בחוג לאנתרופולוגיה. לכל קהל יעד נדרשנו להתאים את עצמנו, את צורת הדיבור והפנייה, את כמות המידע וסוג המידע שאותו נתנו. סה"כ זה עבד יפה.

אבל היה סוג נוסף. הסוג שמעולם לא התכוון לרכוש סובארו. וזה היה הסוג הגרוע.

 

הסוג הזה של לקוחות, נכנס לאולם לזמן מוקצב בידיעה מראש שלא תסגר עסקה. הם בכלל מעוניינים בהונדה (או מאזדה), והם פה בגלל סיבה אחת: להשקיט את המצפון. הם קראו את הכתבה שמהללת את הB4, בקטע מוזר המנהל שלהם (שממנו החזיקו כאחד שכסף לא חסר לו ויש לו סטייל) קיבל ג'יפון (טורבו) של סובארו וכל בוקר מתלהב איך הוא נתן לילדון באיביזה בראש, ופעם אפילו ראה התקהלות של מלא בעלי אימפרזות כחולות ורעשניות בחניון של איזה פאואר-סנטר. וכולם עוד טרחו לצלם אותן, כאילו מדובר באיזה אוטו מיוחד. המדינה השתגעה.

אבל מכל הבדיקות שלהם (והם עשו בדיקות!) האקורד חזקה בהרבה, ה6 סקסית בטירוף, האוונסיס זה כמו שיש למשטרה (והם בטח לוקחים את הטוב ביותר) ועכשיו יש את כל הקוריאניות החדשות האלה, שעושות הכל ביחד.

סובארו מבחינתם שייכת לעבר. ולעוד כל מיני אנומליות כמו כתב הרכב והבוס והמשוגעים בקניון.

 

הם היו הסוג הגרוע כי הם היו ידענים בלי בסיס, בזבזני זמן כרוניים, ווכחניים עד התשה, שדרשו לקבל שירות כאילו אוטוטו הם סוגרים פה עסקה על סדרה 7 (בגרסה אישית), אבל נתנו יחס מזלזל כי הם עשו טובה שבכלל נכנסו לראות מה יש לסובארו להציע. וזאת הבעיה הכי גדולה. הם היו יהירים.

 

נזיר סיני צעיר אמר לי פעם משפט עתיק: אדם מקבל את היחס שהוא נותן. וכשאתה נותן יהירות, אתה מקבל אותה בחזרה. אם זה לא מגיע מיד לפרצוף, זה מגיע כמה ימים אחרי כשהבוס שלך מספר לך שהוא יצא לטיול שטח עם עוד כמה אנומליות מוזרות כמוהו, שפיננסית יכלו לקנות פאסאט בלי למצמץ, אבל בחרו להתנייד בקופסא מרובעת וכעורה עם סמל עממי.

 

לסיכום המסמך הארוך והחריג הזה שלי בנוף הקארספורומי:

לפי התיאור של פות"ש, הוא היה מהסוג הזה. מהסוג שמעולם לא התכוון לרכוש. רק בא לוודא שהוא לא מפסיד יותר מדי.

אם אני טועה, ופות"ש חושב שהאוטו הזה טוב בשבילו וזה מה שהוא רוצה - קנה אותו. אל תבטל עסקה רק בגלל שאיש מכירות מסוים לא עמד במבחני הידע שעשית לו. אח"כ תשאל את עצמך, מה ניסית להוכיח, ולמי ניסית להוכיח, כשערכת לו מבחני מנהיגות במקום פשוט לדבר איתו כאילו היה בנאדם. כאילו היה אתה.

עריכה אחרונה על ידי GoRide
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנהוג במחוזותינו, אם אין לך נימוק אחד ענייני להשמיע, טקבק בכל זאת.

 

העיקר שאתה על המסך.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אומנות המכירות היא לדעת להפוך חיסרון ליתרון,

לא להילחץ מהתנגדיות ואף למנף אותן לטובתך כאיש מכירות.

למדתי קורס ניהול שווק ומכירות ותרגלנו את זה המון.

איש מכירות שנלחץ מאמירה של לקוח הוא חובבן מינוס ולא ראוי

לעבוד בתחום.

קיימים לקוחות נודניקים וקנטרנים תמיד. זה חלק מהעבודה,אתה חובבן?

נפנף אותם,אתה מקצוען? דבר איתם בשפה שלהם ואל תפגין לחץ.

 

אחד מתוך עשרות מקרים (הייתי מנהל חנות מכירות מוצרי חשמל)

הגיע לקוח שהתפאר ושיבח חברה מתחרה תוך כדי הפגנת זלזול במוצר

שהצגנו (מדובר על מכונת כביסה) משהו דומה לדברי פות''ש הנכבד.

(מי אמר שחברה מתחרה לא טובה?) שיבחתי את המוצר שלו ואף גרמתי לו

לקרון מאשר וחדווה.ככה רכשתי את אמונו ובמשך השנים הפך להיות לקוח מפתח אצלי

ואפילו המליץ עלי להנהלה.

 

בשום אופן אין לרכוש מאיש מכירות חובבן וגס רוח אפילו אם דיברנו איליו לא לרוחו.

אפשר לרכוש את אותו מוצר מסוכנות מקבילה,וזכותו של לקוח לומר מה שבא לו להגיד,

כל עוד זה לא גובל בגסות וכו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב לכולנו.

אז כפי שהלמליצו לי חברי הפורום הנכבדים, הוחלפה הסוכנות, נרכשה המכונית, וכעת סופרים את השעות עד לקבלתה.

 

אומר משהו - (אם אפשר כמובן) יש שיגידו אני צודק, יש שיגידו הנציג, יש שיגידו שנינו טועים.

 

קורה.

 

אפשרי לברך אותי על רכבי החדש. ולא חייב בפרטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2495 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...