Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Buki

מצולם: החלפת מנגנון חלון חשמלי, ברלינגו/פרטנר 1997-2011

שימו לב! השרשור הזה בן 1424 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

נתחיל בכך שאותה תקלה בדיוק קרתה לי בחלון ימני ושמאלי בהפרש של כמה שנים, קודם בשמאלי כמובן כיוון שמשתמשים בו יותר.

 

סימפטומים: כשעוברים ממצב העלת חלון להורדה או להפיך, החלון מגיב ב delay ללחיצה על הכפתור. יש איזה חצי שניה כשמנוע חלון עובד על ריק, לאחר מכן החלון מתחיל לזוז. זה שלב התחלתי. בשלב מאחר יותר מתווסף רעש של חריקה, השלב הבא - כבל של החלון מסתבך ונתקע.

 

מה שגורם לבעיה זה מובילי פלסטיק בפינות של המסילה, הם נשברים, תראו את התמונות בסוף. אפשר לפרק את המובילים האלו אבל אי אפשר לרכוש אותם בנפרד ולכן אין בריריה אלא להחליף את כל המנגנון.

מנגנון חלון חדש מקורי עלה 600 ש"ח. זה מה שקניתי בפעם הראשונה. מנגנון חלון משופץ עלה 200 ש"ח + החזרה של הישן, זה מה שקניתי בפעם השניה. בשיפוץ המנגנון מחליפים קיט תושבות של החלון (את הקיט ניתן לרכוש בנפרד) אבל לא מחליפים את המובילים הבעייתיים (מכיוון שלא נמכירם בנפרד, כאמור).

 

כלים נדרשים:

ידית ראציט ובוקסה 13'

סכין יפנית.

פלייר.

מברג שטח גדול.

מברג שטוח קטן.

מברג פיליפס.

מברג TORX או ביט TORX, לא זוכר את המידה שלו מכיוון שאת ההחלפה עשיתי לפני מספר חודשים. T40 נדמה לי.

 

מתחילים בפירוק חיפוי ידית אחיזה של הדלת:

 

1.jpg2.jpg3.jpg

 

ממשיכים בפתיחת שני ברגי TORX בתוך ידית האחיזה:

 

5.jpg4.jpg

 

עוברים ל TRIM מסביב לידית פתיחת דלת, אחרי הרמת אחת הפינות עם מברג, הוא יוצא במשיכה קלה:

 

6.jpg

 

מפרקים את חיפוי הרמקול, את הרמקול, מנתקים אותו ומניחים בצד:

 

8.jpg9.jpg

 

מכניסים מברג שטוח גדול בין הדלת לבין ריפוד הדלת ומרחיקים אותו במספר נקודות:

 

11.jpg10.jpg

 

לאחר מכן מושכים את הריפוד (לא לשכוח לרוקן את כל הג'אנק מכיס חפצים שבדלת) ומנתקים אותו מהדלת:

 

12.jpg

 

יתכן שחלק מהקליפסים שמחזיקים את הריפוד לא יצאו יחד איתו, אלא ישארו מחוברים לדלת.

במקרה זה מוציאים אותם בעדינות עם פלייר ומכיסים לתפסנים שלהם בחלק הפנימי של הריפוד. אם קליפס אחד נשבר, לא קריטי.

 

13.jpg14.jpg

 

בשלב זה יתגלה לעיניינו חומר בידוד מודבק עם דבק מסטיק בהיקף הדלת. מפרידים אותו בעזרת סכין יפנית. ניתן לעשות שימוש חוזר בדבק מסטיק, ז"א פשוט להדביק את הבידוד חזרה למקום עם הדבק הקיים, מחזיק מספיק טוב.

 

15.jpg16.jpg

 

אין צורך להפריד את הבידוד בחלק העליון, רק בצדדים ולמטה.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כעת, מורידים את החלון כמעט עד למטה, למצב בו יש גישה טובה לתושבות שלו. כל תושבת ננעלת לחור עגול בזכוכית. צריך ללחוץ את הפין של התושבת פנימה ולשחרר את הזכוכית. סיכוי טוב שבתהליך הזה התושבת תישבר. אין לזה משמעות, הרי בכל מקרה מחליפים את כל המנגנון.

לאחר שיחרור התושבת השניה, לאבטח את הזכוכית עם היד על מנת שהיא לא תיפול פנימה.

 

17.jpg18.jpg

 

מעלים את החלון (בכוח היד, הוא כבר מנותק מהמנגנון) על למעלה ומקבעים בשיטה הקלאסית - מברג תקוע בין החלון לגומיה - אותה ניתן לראות בתמונה

 

19.jpg

 

עם ידית ראצ'ט ובוקסה 13 פותחים 5 ברגים שמחזיקים את המנגנון. ברגים עם חור עגול יש להוציא לגמרי, ברגים עם חור בצורת ספרה 8 רק לפתוח כמה סיבובים.

 

24.jpg22.jpg20.jpg21.jpg23.jpg

 

בערך במרכז הדלת יש קליפס שתופס את כל הכבלים של המנגנון, כדי שלא יפריעו לתנועת החלון. מוציאים את הקליפס הזה:

 

25.jpg

 

מנתקים את הקונקטור ממנוע חלון:

 

26.jpg27.jpg

 

בשלב זה, אפשר להוציא את המנגנון החוצה מהדלת. מעלים את שתי המסילות מעט למעלה על מנת לאפשר לברגים שפתחנו כמה סיבובים לצאת מחורים בצורת ספרה 8, לאחר מכן מקרבים את המסילות זו לזו, מוצאים את ה"פוזה" הנכונה ושולפים את המנגנון:

 

28.jpg

 

בתמונה זו רואים את המוביל השבור (מסומן בחץ צהוב) ואת הסיכוך של הכבל שברח קדימה ונתקע בפולי (מסומן בחץ כחול):

 

29.jpg

 

בתמונה זו רואים מוביל תקין שמחזיק את הסיכוך של הכבל במקום הנכון (מסומן בחץ ירוק).

 

30.jpg

 

הרכבה של מנגנון חדש בסדר הפוך. במקרה של מנגנון מקורי, היה קל מאוד להכניס את הזכוכית לתושבות. מנגנון מגיע כבר מכוון בדיוק לגובה נוח להתקנה.

 

במקרה של מנגנון משופץ עם תושבות תחליפיות, היה משמעותית יותר קשה להכניס את הזכוכית לתושבות, בתושבות תחליפיות יש קפיצים חזקים יותר שדוחפים את הזכוכית כלפי מעלה, היה צריך להתגבר על התנגדות שלהם.

 

 

מעבר לכן לא נדרש שום כיוון מיוחד למנגנון, לא לשכוח להחזיר למקום את הקליפס שתופס את כל הכבלים באמצע. לפני הרכב הריפוד חזרה, למקם קודם את כפתור נעילת הדלת במקום שלו בריפוד.

אם מרכיבים מנגנון משומש, רצוי לפני הרכבה לנקות את המסילות ולגרז אותן עם מעט גריז. חדש מגיע כבר מגורז.

 

תודה למי שהחזיק עד כאן :-D


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין. תודה על הפירוט והתמונות!


"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Audi A3 Sportback 2.0 TFSI

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד בוקי, טיפ קטן, נוח יותר לדעתי להוציא את החלון החוצה, סה"כ מרימים אותו ומסובבים והוא יוצא החוצה מהדלת.

אורן

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי, לדעתי אפשר לקנות את הגלגלות פלסטיק הללו בנפרד .

לב.מ.וו מוכרים, גם למנגנון נעילה וגם למנגנון חלון .

אני כמעט בטוח שניתן למצוא .

אני מצאתי באמזון.

 

https://www.amazon.co.uk/CITROEN-Berlingo-window-regulator-repair/dp/B009ISC9DG

עריכה אחרונה על ידי Max.M

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
כל הכבוד בוקי, טיפ קטן, נוח יותר לדעתי להוציא את החלון החוצה, סה"כ מרימים אותו ומסובבים והוא יוצא החוצה מהדלת.

אורן

יכול להיות, אבל לא ראיתי סיבה להוציא את החלון. תוקע מברג במסילה, הוא מחזיק את החלון למעלה בלי שום בעיה. מה גם שנסעתי יום או יומיים עם מנגנון מפורק, עד שקניתי חדש. זה היה די בעייתי בלי חלון בכלל :-)

 

בוקי, לדעתי אפשר לקנות את הגלגלות פלסטיק הללו בנפרד .

לב.מ.וו מוכרים, גם למנגנון נעילה וגם למנגנון חלון .

אני כמעט בטוח שניתן למצוא .

אני מצאתי באמזון.

 

https://www.amazon.co.uk/CITROEN-Berlingo-window-regulator-repair/dp/B009ISC9DG

 

אפשר לקנות קיט שיפוץ, אבל הוא לא כולל את החלק שנשבר. שים לב בתמונה לפני אחרונה שאני שמתי, חלק שמסומן בחץ צהוב. זה לא גלגלת פלסטיק אלא מוביל שמחזיק את סיכוך הכבל במקום. חיפשתי לקנות את החלק בכל מיני אתרים, נראה שאין.

מה שכן, אפשר משני מנגנונים עם הבעיה הזאת לעשות אחד תקין. יש בכל במנגנון שני מובילים כאלה, רק אחד מהם נשבר.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1424 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...