Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדריך מקוצר לניקוי בית מצערת - שברולט ספארק 2011


lahav28
שימו לב! השרשור הזה בן 2872 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

 

אחת הבעיות של שברולט ספארק הינה התיכנון הלקוי של בית המצערת. זו מצערת אלקטרונית אשר עם הזמן נוטה לספוח הרבה לכלוך, דבר הגורם לכיבוי המנוע בעת עמידה ברמזור למשל. ניקוי פשוט של בית המצערת (בעזרתו האדיבה במיוחד יש לציין של אסף מכנופיית הטיפולים השוטפים) פותרת את הבעיה. מומלץ לבצע ניקוי זה אחת לשנה.

 

השלבים הם כדלהלן (ואני מתנצל מראש אם לא אשתמש במינוחים הנכונים):

 

1. תמונה של בית המצערת מסומנת בעיגול:

[ATTACH=CONFIG]462650[/ATTACH]

2. מנתקים את בית המצערת מצינור הנשם ופותחים את 4 הברגים מסביב:

[ATTACH=CONFIG]462653[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]462654[/ATTACH]

3. במקרה הזה קל יותר לנתק את מכסה פילטר האויר שאליו מחובר הצינור שמוביל לבית המצערת, מאשר לנתק את הצינור עצמו:

IMG_20160601_171858.jpg

4. משאירים את החיבור לחשמל כך שלחיצה על הגז כשהסוויץ ב-ON תפתח מעט את הפרפר והניקוי שלו יהיה קל יותר. מרססים ספריי קרבורטורים ומנקים בעדינות היטב את כל הלכלוך שהצטבר, כולל את הגומיה האוטמת:

IMG_20160601_172020.jpgIMG_20160601_172309.jpgIMG_20160601_172439.jpgIMG_20160601_172902.jpg

5. בגמר הניקוי, ניתקנו את המצבר מהמינוס על מנת לאפס את המערכת ולתת למחשב ללמוד מחדש את מצב הפרפר בבית המצערת:

IMG_20160601_173120.jpg

6. חיברנו מחדש את הכל בחזרה, וידאנו שלא נשכח שום בורג או חיבור והכל מחובר ומהודק היטב.

הנענו את המנוע ונתנו לו לפעול מספר דקות על מנת לוודא שהכל תקין.

מומלץ לבצע ניקוי זה אחת לשנה, אפשרי במהלך הטיפול לרכב, כך לא נצטרך לבצע זאת במיוחד.

זהו, להתראות בשנה הבאה :eek:

 

בנוסף, אני רוצה לציין שכל זה לא היה יוצא לפועל ללא עזרתו האדיבה של אסף מכנופיית הטיפולים השוטפים שכבר ביצע ניקוי זה ברכב בשנה שעברה, כאשר הפעם ביקשתי לצלם את כל התהליך מההתחלה ועד הסוף ורשמתי לי הערות על מנת שאוכל לבצע זאת לבדי בפעם הבאה. אז אסף יישר כוח!! אני מקווה שאתה זוכר את ההזמנה לבירה או עזרה כאשר תהיה בפתח תקווה, מקווה שתקפוץ לבקר.

 

להב.

"כל מי שנוסע לאט ממני הוא אידיוט, וכל מי שנוסע מהר ממני הוא מטורף"... :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על התיעוד המפורט! אחת מהמטרות העיקריות של עזרת הכנופייה היא שבעל הרכב יילמד לעשות את הדברים לבד ללא כל חשש ויפה שרשמת לך הערות לפעם הבאה. אתה תראה ותרגיש כמה זה פשוט לביצוע בעצמך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד לאסף ולצוות הכנופיה בפרט: הטיפול נראה פשוט למדי ובעזרתכם החברים שלא יודעים עכשיו יכולים לחסוך כסף במוסך - כן ירבו פרויקטים מצולמים כדוגמת הנ"ל.

 

מה שלא ברור לי הוא מדוע המנוע נכבה ברמזור בגלל לכלוך בבית המצערת גם אם הלכלוך עיקש - בסקודה פאביה עליה נהגתי כ- 7.5 שנים גם במקרה של מצערת מטונפת (!) המנוע לא נכבה אלא לא החזיק סל"ד בטורים נמוכים (רעידות בלבד). אשמח להרחבה בנושא.

 

אגב, אם המנוע נכבה תוך כדי תנועה ניתן לשחרר את המצמד והוא יתניע מחדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מנועים ומצערות שרגישים יותר לליכלוך כדוגמת הספארק וגם האלטו. תעלות האויר העוקפות את פרפר המצערת ניסתמות וכאשר הפרפר סגור במצב של ירידה לסרק המנוע פשוט נחנק וניכבה. שימוש בזריקת קלאץ שהרכב ניכבה תוך כדי תנועה לא בריא לגלגל התנופה, לקלאץ ולתושבות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סימנתי לך על אחת התמונות את הברגים (10 או 12 מ"מ) ואת צינור הנשם והבנד שלו כדי שתוכל להבין מה קורה בשלבים 1 ו-2 החסרים:

 

IMG_20160601_172020.jpg

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שזה בדיוק מה שעשיתי לרכב שלי (סיוויק 2007) בחג

רק שאצלי הדעה הרווחת היא שצריך לפרק את הבית מצערת ואת הפרפר (ועל הדרך בדקתי את "מנוע צעדים" או בשמו ACUATOR)

אצלי גרם להימלות מוחלטת של הרעידות ברמזור (אבל אחרי הניקוי התחיל לזרוק לי שגיאות P2101 על TPS ועל ACUATOR)

בסוף הכל הסתדר לטובה חוץ מזה שהרכב כנראה עדיין לא למד לחלוטין ובלי ללחץ על ברקס הוא ממשיך ב1500 סלד (אבל זה אמור להסתדר)

 

בגדול לידיעה כל התהליך דומה וגם שם מדובר על ברגים של 10MM לתיבת פילטר אויר ו12MM למצערת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2872 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...