Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי אקסנט 2008 מאוורר משני לא נכנס לעבודה


iDaNm
שימו לב! השרשור הזה בן 3066 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב עובד רגיל, לא מתחמם ומזגן עובד בסדר גמור אבל שמתי לב שהמאוורר הנוסף על הרדיאטור (צד ימין בכיוון נסיעה) לא נכנס לעבודה בכלל (מזגן דלוק, שרב בחוץ ונסיעה רצופה של יותר ממאה ק"מ). המאוורר הראשי עובד כרגיל ואין שום איבוד נוזל קירור או איזה איבוד פונקציונלי ברכב. בעיקרון הטיפול של הרכב ממש קרוב ואני לא אוהב להיכנס למוסך בין הטיפולים האם זה משהו שניתן לדחות? (למיטב הבנתי זה רק המאוורר של המעבה ולכן אין לו שום תועלת בקירור המנוע).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאוורר המשני מקבל פיקוד ממחשב ניהול המנוע ברכב הזה אני מניח ואם טמפרטורת המנוע לא נחוצה לקירור שלו הוא כניראה לא ייפעל בלי קשר למזגן. תן למנוע לעבוד בעמידה בסרק הרבה זמן ותראה אם הוא ניכנס לעבודה. אם אתה חושב בכל מיקרה שקיימת איתו בעיה בדוק אותו עם מתח ישיר אליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקן אותי אם אני טועה אבל בהפעלת מזגן שני המאווררים אמורים להיכנס לעבודה מבלי קשר לטמפרטורה. לראיה גם בהתנעה קרה הפעלת מזגן מדליקה מאווררים על מהירות נמוכה. בכל מקרה כל עוד המאוורר הראשי עובד והמנוע לא מתחמם אז אני רגוע, פשוט חשבתי שאולי יכול להיווצר נזק למזגן שכן המאוורר המשני נועד לשמור על הטמפרטורה של המעבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בהכרח בכול רכב שני המאווררים חייבים לעבוד מיד כאשר מדליקים את המזגן. בדרך כלל קיים שסתום לחץ טרינרי (או מחשב מנוע) אשר אחראי בין הייתר על הפעלת המאוורר בתלות הלחץ במערכת המיזוג.

 

האם שני המאווררים נכנסים אצלך לעבודה בהתנעה קרה ?

 

קשה לי להאמין שמערכת המיזוג תמשיך לעבוד בצורה מיטבית אם המאוורר של המעבה לא עובד בכלל.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בהכרח בכול רכב שני המאווררים חייבים לעבוד מיד כאשר מדליקים את המזגן. בדרך כלל קיים שסתום לחץ טרינרי (או מחשב מנוע) אשר אחראי בין הייתר על הפעלת המאוורר בתלות הלחץ במערכת המיזוג.

נראה לי שיום שרבי ונסיעה ארוכה עם מזגן אמורים להפעיל את המאוורר הזה. אבל בכל זאת אני אמשיך לבדוק אותו בעוד מצבים אולי באמת זה יותר מנוהל ממה שאני זוכר מרכבים אחרים.

 

האם שני המאווררים נכנסים אצלך לעבודה בהתנעה קרה ?

כרגע המאוורר המשני לא נכנס בכלל בשום מצב שבדקתי, אבל בהפעלת המזגן ללא תלות בטמפרטורה המאוורר הראשי נכנס לעבודה. בסונטה שהייתה לי בהפעלת המדחס שני המאווררים היו נכנסים לעבודה גם במנוע קר אבל זה רכב ישן יותר ככה שיכול להיות הבדלים.

 

קשה לי להאמין שמערכת המיזוג תמשיך לעבוד בצורה מיטבית אם המאוורר של המעבה לא עובד בכלל.

עכשיו שאתה מציין את זה באמת יש ימים שהרגשתי שהמזגן פחות קר מהרגיל ויש ימים שהוא עבד בסדר גמור אבל שייכתי את זה לתחושות אישיות ולא באמת לפגיעה ביעילות של המזגן, יכול להיות שבאמת התפוקה שלו נחלשה עקב חוסר נידוף חום במעבה.

 

בזמן שהמדחס עובד והמאוורר הראשי נכנס לעבודה ניסיתי לתת דחיפה עם היד למאוורר המשני (לפעמים המנוע קצת עייף) אבל זה לא גרם לו להתחיל להסתובב בכוחות עצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תנסה שוב פעם לסובב את המאוורר כאשר המצבר מחובר למערכת החשמל ברכב. נתק את הקוטב השלילי של המצבר או את הקונקטור של המאוורר ורק אז נסה לבדוק אם המאוורר מסתובב.

 

1. בדוק את הפיוז של המאוורר.

 

2. בדרך כלל קיים גם ממסר המפעיל את המאוורר.

 

3. בדוק את החיווט למאוורר.

 

ברכבים מסויימים כאשר אחד המאווררים אינו תקין ומחשב הרכב מזהה עליה של טמפ' נוזל הקירור או/גם עלייה בלחץ במערכת המיזוג או מאוורר לא תקין באופן אוטומטי המאוורר השני עובד תמיד במהירות גבוהה, האם ככה זה גם אצלך ברכב ?

 

בעקרון אם אתה נוסע בכביש מהיר במהירות של מעל 100-90 קמ"ש בדרך כלל המאוורר של הרדיאטור מפסיק לעבוד מכיוון שהאוויר הזורם על פניו מספיק בכדי לשמור על טמפ' נוזל קירור תקינה. ייתכן שבמהירות נסיעה גבוהה גם המחליף חום (מעבה) 'מתקרר' והמזגן עובד בצורה תקינה.

 

אני מציע לך לטפל בנושא בקרוב.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תנסה שוב פעם לסובב את המאוורר כאשר המצבר מחובר למערכת החשמל ברכב. נתק את הקוטב השלילי של המצבר או את הקונקטור של המאוורר ורק אז נסה לבדוק אם המאוורר מסתובב.

 

1. בדוק את הפיוז של המאוורר.

 

2. בדרך כלל קיים גם ממסר המפעיל את המאוורר.

 

3. בדוק את החיווט למאוורר.

תודה על האזהרה והעצה אבדוק זאת בהקדם.

 

ברכבים מסויימים כאשר אחד המאווררים אינו תקין ומחשב הרכב מזהה עליה של טמפ' נוזל הקירור או/גם עלייה בלחץ במערכת המיזוג או מאוורר לא תקין באופן אוטומטי המאוורר השני עובד תמיד במהירות גבוהה, האם ככה זה גם אצלך ברכב ?

בזמן האחרון שמתי לב לרעש חזק של מאוורר וזו הסיבה שהתחלתי בכלל לבדוק מה קורה איתם.

 

 

בעקרון אם אתה נוסע בכביש מהיר במהירות של מעל 100-90 קמ"ש בדרך כלל המאוורר של הרדיאטור מפסיק לעבוד מכיוון שהאוויר הזורם על פניו מספיק בכדי לשמור על טמפ' נוזל קירור תקינה. ייתכן שבמהירות נסיעה גבוהה גם המחליף חום (מעבה) 'מתקרר' והמזגן עובד בצורה תקינה.

זה יכול להסביר את השוני בפעילות המזגן, פעם מקרר טוב ופעם קצת פחות.

 

אני מציע לך לטפל בנושא בקרוב.

כן רק זה חסר לי, להיתקע עם רכב בלי מזגן שחם אש בחוץ או יותר גרוע לגרום לחימום המנוע.

 

זאת הרשימה של הפיוזים בתא המנוע, אז בעיקרון אני צריך לבדוק את כל מה שקשור למאווררים ולממסרים שלהם, נכון?

 

accent 2008.png

עריכה אחרונה על ידי iDaNm
הוספת תמונה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב עדכון קצר, עברתי על כל הפיוזים והם היו תקינים, מבט קצר על הקונקטורים ונמצאה הבעיה, הקונקטור של המאוורר היה משוחרר מעט, חיברתי אותו עד לקליק ובא לציון גואל. למען הדורות הבאים, שני המאווררים נכנסים לעבודה במיידי ברגע שהמדחס נכנס לעבודה אבל רק שהמנוע בטמפרטורת עבודה.

 

תודה לכל העוזרים ושבוע טוב!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצאת בזול.

 

מוזר מאוד שקונקטור עם אבטחה השתחרר לבד. בכול מקרה תבדוק שהקונקטור באמת מחובר היטב או פשוט תאבטח אותו בעזרת אזיקון.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן תמוה בעיניי שמחבר כזה מתנתק בלי סיבה יותר סביר שבאחד הטיפולים איזה מכונאי מבריק נגע שם. המחבר שלם לגמרי והוא לא נשבר או משהו החזרתי אותו למקום ווידאתי שהוא לא משתחרר ואכן הפין התיישב במקומו. אני אולי באמת אדאג לבצע לו אבטחה נוספת כדי למנוע דברים כאלו בעתיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3066 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...