Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[אונו 93] בעיות הנעה, כיבויי מנוע וקירטועים


stio
שימו לב! השרשור הזה בן 6947 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם!!

אחרי בעיית הצרייה ובעיית המזגן יש בעיה חדשה: (איך לא, זה פיאט..)

 

בשבוע שעבר ביום שבת ניסיתי להניע את המנוע ונדרשו מספר נסיונות הנעה (המנוע מניע ומתכבה!) אחרי שהוא הניע (עם דוושת גז לחוצה או פימפומים בדוושת הגז תוך כדי ניסיונות הנעה) נסעתי עם צ'וק פועל כ- 5 דקות עד שהגעתי לרמזור. עצרתי, (קלאץ' ובלם לחוצים) והמנוע פשוט כבה. נורת המצבר והשמן נדלקו, מד חום המנוע היה על הקו הראשון של הסקאלה והצ'וק עדיין עבד. הנעתי אותו ונסעתי. אחרי 7 ק"מ של נסיעה על 100 קמ"ש עם צ'וק כבוי הגעתי לצומת T קצת אחרי מחלף אליקים והתחלתי לפנות שמאלה. חום מנוע הראה 2 קווים לפני האמצע, מהירות 30 קמ"ש בהילוך שני. באמצע הצומת תוך כדי הפנייה הרכב התחיל לקרטע, נורת השמן והמצבר הבהבו והמנוע התכבה באמצע הצומת! מכיוון שזו היתה קצת עלייה אידבתי לחלוטין מהירות ופשוט הייתי על 0 קמ"ש תקוע באמצע הצומת. רכב התקרב על כ- 100 קמ"ש (זו צומת לא מרומזרת) וזכות הקדימה שלו, פשוט הנעתי את הרכב וטסתי משם תוך כדי חריקת גלגלים. כמעט היתה תאונה. בדרך חזרה במהירות של 110 קמ"ש בהילוך 5 אני מתקרב לצומת הצטלבות מרומזרת, לוחץ על הבלם ותוך כדי לוחץ על הקלאץ ומוריד להילוך 4 והמנוע התכבה. נורת המצבר והשמן דלוקים. החלטתי שבכל זאת אני מרים את הרגל מהקלאץ בעדינות, מהירות נסיעה 80 קמ"ש והמנוע נדלק מעצמו!!!! היתה לי בעיה דומה בחודש אוקטובר אבל אז ביטלו את הדיזה החשמלית והבעיה הסתדרה. עכשיו הכל חוזר על עצמו. מה הבעיה?

חשוב לציין שכאשר שהמנוע קר אני חייב להניע עם צ'וק ועם דוושת גז לחוצה או פימפומים אחרת המנוע יניע ויתכבה מייד. אחרי שהוא מניע אני נוסע עם צ'וק פועל יחסית הרבה זמן כי אם לא הרכב ייקרטע וייתכבה בעצירה הראשונה. עם צ'וק פועל הרכב גם מקרטע לפעמים אבל פחות.

הרכב הוא פיאט אונו 93' (קרבורטור) מנוע 1400 שעבר 106600 ק"מ דגם 70s.

 

תודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני מניח שהבעיה היא או בחוטי ההצתה או בקרבורטור.

באם הבעיה היא בקרבורטור, ייתכן ואתה זקוק לניקויו/שיפוצו.

אני מאמין שברגע שידידנו צביקה יתחבר הוא יענה על כך בבירור (בטוח שיותר ממני).

צביקה תמיד טוען שהרכב צריך להניע ללא שום לחיצה על הגז, ואתה אומר שהינך מתניע עם לחיצות על הגז - לכן סביר מאוד שאתה זקוק לניקוי הקרבורטור בכל מקרה.

 

הערה לי אליך: נסיון התנעה ב80 קמ"ש נשמע לי מאוד מסוכן!

התנעה ע"י דחיפה אמורה להתבצע במהירות איטית. במהירות גבוהה אני מעריך שיש סיכון למכלולי הרכב השונים כשיחטפו את מכת שיחרור הקלאץ'. בנוסף, הרכב היה יכול להעצר, להאט במידה רבה, ואף לאבד שליטה ולגרום לתאונה.

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה, אך לא הנעתי את המנוע ב- 80 קמ"ש. מה שקרה שהמנוע התכבה ב- 80 קמ"ש תוך כדי הורדת הילוך מ- 5 ל- 4 שהקלאץ' היה לחוץ ולא נגעתי במפתח אלא פשוט שיחררתי את הקלאץ' והמנוע נדלק לבד.

חוטי הצתה ומצתים הוחלפו ב- 6/2003. המצתים נוקו שוב ב- 10/2004.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכך בדיוק התכוונתי!

התנעה ע"י המתנע, כשהקלאץ' לחוץ, לא מהווה סיכון.

אך התנעה ע"י עזיבת הקלאץ' גורמת ל'הקפצת' הרכב' ועלולה לפגוע ביציבותו.

אך לא אטיף לך מוסר, רק אמרתי לך שלדעתי זה מסוכן.

 

ושלילת עניין חוטי ההצתה מעבירה את החשד העיקרי לקרבורטור.

נחכה לתשובתו של צביקה.

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכך בדיוק התכוונתי!

התנעה ע"י המתנע, כשהקלאץ' לחוץ, לא מהווה סיכון.

אך התנעה ע"י עזיבת הקלאץ' גורמת ל'הקפצת' הרכב' ועלולה לפגוע ביציבותו.

אך לא אטיף לך מוסר, רק אמרתי לך שלדעתי זה מסוכן.

 

ושלילת עניין חוטי ההצתה מעבירה את החשד העיקרי לקרבורטור.

נחכה לתשובתו של צביקה.

 

בברכה,

שחף בן צבי.

לא ידעתי שזה מסוכן להניע ע"י שחרור הקלאץ'. בפעם הבאה אני יניע ע"י המפתח.

קניתי את הרכב ביולי 2001 ולא נגעתי בקרבורטור אף פעם וגם אני לא יודע מה היה לפני שקניתי אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ידעתי שזה מסוכן להניע ע"י שחרור הקלאץ'. בפעם הבאה אני יניע ע"י המפתח.

קניתי את הרכב ביולי 2001 ולא נגעתי בקרבורטור אף פעם וגם אני לא יודע מה היה לפני שקניתי אותו.

אם כך, אני ממליץ לך לגשת למכון קרבורטורים טוב ולבצע ניקוי ושיפוץ לקבורטור שלך.

לא בטוח שזה יפתור את בעית כיבוי הרכב בזמן הנסיעה, אבל ישנו סיכוי גדול מאוד. בנוסף, יפסקו התנעות הבוקר הקשות שלך.

 

מומלץ בחום - ביקור אצל צביקה קרבורטור מנתניה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הרכב שלך הנו עם מזגן מקורי של פיאט או עם מזגן ישראלי? יש הבדל בקרבורטורים בין הדגמים לפי המזגן ובדגם עם מזגן ישראלי יש מע' אלקטרומכנית להקטנת זהום אויר הקשורה לקרבורטור ונקראת ECOBOX.

אם מע' הקרבורטור, כולל בסיס הקרבורטור שעלול למשוך אויר, תמצא תקינה יש לבדוק את הארקת מחשב ההצתה "דיג'יפלקס" ורק מעטים יודעים כיצד לבדוק זאת נכון (ואני ביניהם). לפעמים חיישן נמ"ע וסל"ד הנמצא ליד גלגל התנופה גורם לתופעה שציינת.

רצוי ראשית להסיר את מכסה המפלג ולבדוק אם אין בו סדק פנימי הגורם לבריחת ניצוץ.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ידעתי שזה מסוכן להניע ע"י שחרור הקלאץ'. בפעם הבאה אני יניע ע"י המפתח.

קניתי את הרכב ביולי 2001 ולא נגעתי בקרבורטור אף פעם וגם אני לא יודע מה היה לפני שקניתי אותו.

ODE

שלום רב!

הפתרון טמון בשאלתך "מיולי 2001 לא נגעתי בקרבורטור, ואני גם לא יודע באם נג ובו!

האם אתה לא חושב,שהגיע הזמן, שיגעו בו?!הכנס למכון קרבורטורים מקצועי,

שיבדוק את הקרבוראור, וינקה אותו לפי הצורך, וזאת מבלי לשלול, את אבחנתו , של ידינו רפי לין,

לבדוק את הארקת מחשב ההצתה,ואת

חיישןן נמ"ע וסלד!

בתמונות שצרפת לא ניתן לראות את מחשב הרכב, סוג הקרבורטור,ואת החיישן נמ"ע וסל"ד!

לא ניתון ולאבחן מעל דפי המחשב , ובוודאי לסדר, הכנס בדחיפות למכון קרבורטורים, מקצועי!

בהצלחה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הרכב שלך הנו עם מזגן מקורי של פיאט או עם מזגן ישראלי? יש הבדל בקרבורטורים בין הדגמים לפי המזגן ובדגם עם מזגן ישראלי יש מע' אלקטרומכנית להקטנת זהום אויר הקשורה לקרבורטור ונקראת ECOBOX.

אם מע' הקרבורטור, כולל בסיס הקרבורטור שעלול למשוך אויר, תמצא תקינה יש לבדוק את הארקת מחשב ההצתה "דיג'יפלקס" ורק מעטים יודעים כיצד לבדוק זאת נכון (ואני ביניהם). לפעמים חיישן נמ"ע וסל"ד הנמצא ליד גלגל התנופה גורם לתופעה שציינת.

רצוי ראשית להסיר את מכסה המפלג ולבדוק אם אין בו סדק פנימי הגורם לבריחת ניצוץ.

בברכה - רפי לין :-)

המזגן המותקן ברכב הוא מזגן מקורי של פיאט איטליה.

אפשר לראות תמונות של הרכב באתר שבחתימה למטה כולל את המזגן. בדגמים עם מזגן ישראלי יש יחידת הפעלה מתחת לרדיו ואצלי אין כלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ODE

שלום רב!

הפתרון טמון בשאלתך "מיולי 2001 לא נגעתי בקרבורטור, ואני גם לא יודע באם נג ובו!

האם אתה לא חושב,שהגיע הזמן, שיגעו בו?!הכנס למכון קרבורטורים מקצועי,

שיבדוק את הקרבוראור, וינקה אותו לפי הצורך, וזאת מבלי לשלול, את אבחנתו , של ידינו רפי לין,

לבדוק את הארקת מחשב ההצתה,ואת

חיישןן נמ"ע וסלד!

בתמונות שצרפת לא ניתן לראות את מחשב הרכב, סוג הקרבורטור,ואת החיישן נמ"ע וסל"ד!

לא ניתון ולאבחן מעל דפי המחשב , ובוודאי לסדר, הכנס בדחיפות למכון קרבורטורים, מקצועי!

בהצלחה

צביקה

קודם כל תודה לכולם על התשובות.

יש לי תמונות גם של כל הדברים שציינת אבל אין לי איך להעלות אותם למחשב. בכל מקרה מחשב ההצתה זה קופסא קטנה בצד ימין למעלה שרשום עליה "דיג'יפלקס 2".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא נמצא מצד שמאל (צד ההגה הוא תמיד צד שמאל) ומתחבר אליו צנור ואקום עם פילטר פלסטיק.

בדוק אם פילטר הפלסטיק לא שבור ואם צנור הואקום מחובר היטב ב 2 הקצוות ואם אינו קרוע.

בריחת ואקום גם עלולה לגרום לבעיות.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור הבעלים הגאה של 2 אונו (דגמים שונים כמובן), ושתיהן עם דיג'יפלקס, סביר להניח שהאשם הוא בחיישן סיבובי מנוע שנמצא ליד גלגל התנופה.

 

לך למוסך שמכיר את הרכב הזה היטב, או לחילופין, תקן אותו בעצמך - הנזק שיגרם במקרה הגרוע לא יהיה נוראי (רק חיישן).

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשכנה שלי יש סוזוקי סוויפט 90 לאחר טיפול קרה לה אותו מיקרה

היא ביקשה מימני ליבדוק.

המכונאי אמר לה שזה בעיה בקרבורטור.

הרכב נידלק לפעמים חלק לפעמים ביכלל לא, עובד כדקה ואז ניכבה, בלחיצה על פול גז הוא היה גם ניכבה.

לבסוף לאחר מאמצים גיליתי שהמכונאי החליף לה את הפילטר דלק (כניראה לא מקורי) ולמי שמכיר יש חתיחת ברזל שמכסה את הפילטר ותוך כדי הסגירה צינור הכניסה לפילטר( גומי) היתקפל ולא יכל לעבור דלק. פירקתי את מיכסה הברזל והצינור יתישר והרכב כמו חדש.

אני לא יודע איך זה בפיאט אבל אולי שווה ליבדוק

רז..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6947 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...