Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[מצולם] החלפת פילטר דלק בהונדה סיויק האטצ'בק דור 8 (06-11)


Igalz
שימו לב! השרשור הזה בן 3328 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

מספר הערות לפני תחילת העבודה:

גם כאן מדובר בפילטר דלק פנימי שמגיע כחלק ממכלול משאבת הדלק.

בניגוד ליצרנים רבים, הונדה כן מנחה על החלפת הפילטר.

מוסך מורשה הונדה כן התעקש לכלול את החלפת הפילטר כחלק מהטיפול התקופתי, על פי הנחיות היצרן.

מוסך לא מורשה ניסה לשכנע את בעל הרכב לוותר על ההחלפה.

 

המדריך מתייחס לדגם 5 דלתות, בו הפילטר ממקום בין המושבים הקידמיים.

העבודה בדגם 4 דלתות דומה מאוד, רק שהפילטר נמצא מתחת למושב האחורי.

 

קדימה לעבודה.

כאמור, בדגם הקצר מיכל הדלק נמצא מתחת למושבים הקידמיים, מה שממקם את המשאבה מתחת למשענת היד של הנהג. על מנת להגיע למכלול המשאבה נדרש פירוק של הקונסולה שבין הכיסאות הקידמיים.

מזיזים את שני המושבים הקידמיים עד הסוף קדימה.

פותחים עם מברג שטוח את פקקי הפלסטיק שסוגרים את הברגים בחלק האחורי של הקונסולה, עם מברג פיליפס פותחים את הברגים.

1.jpg2.jpg

 

מזיזים את המושבים הקידמיים עד הסוף אחורה, עם מברג שטוח את פקקי הפלסטיק שסוגרים את הברגים בחלק הקידמי של הקונסולה, עם מברג פיליפס פותחים את הברגים.

 

3.jpg4.jpg

 

מרימים את הקונסולה כלפי מעלה כאשר בלם היד מורם עד הסוף

5.jpg

 

מנתקים שלושה מחברים חשמליים בחלק הקידמי של הקונסולה, ועוד שניים בחלק האחורי

6.jpg7.jpg

 

כעת מכסה המשאבה חשוף לפנינו. ניתן לראות שידית בלם היד מפריעה לעבודה, לכן נזיז אותה ממקומה

מורידים בלם יד (לא לפני שמודאים שהרכב לא יסע לשום מקום) ובעזרת בוקסה 12 פותחים את הברגים המקבעים את ידית בלם היד למקום (חצים אדומים).

בעזרת מברג פיליפס פותחים את 4 הברגים של מכסה המשאבה (חצים כחולים)

 

9.jpg

 

מרימים את מכסה המשאבה ומכלול המשאבה נגלה לעינינו. ישנן צמות חשמליות שמעוגנות למכסה המשאבה בעזרת איזולירבנד. יש לחתוך את האיזולירבנד ולאגן את הצמות חזרה באותה דרך בסיום העבודה.

מנתקים את המחבר החשמלי של המשאבה. זה זמן טוב להניע את הרכב על מנת שלא יהיה לחץ דלק בצינורות. יתכן והרכב לא יניע כלל.

10.jpg

 

מנתקים את צינורות הנשם בעזרת הזזת החבקים ומשיכת הצינור.

11.jpg12.jpg

 

מנתקים את צינור אספקת הדלק על ידי לחיצה משתי הצדדים על השפתיים של הנעילה (חצים אדומים) ומשיכת הצינור. כעת נותר לפתוח את אום הפלסטיק האוחז את המשאבה. לאום בליטות פלסטיק שניתן להאחז בהן (חץ כחול)

13.jpg

 

אני מניח שלהונדה יש כלי מיוחד לאום הזו אבל שיטת הDIY המקובלת ברשת היא פשוט דורן ופטיש. במכות קלות ומדוייקות מסובבים את האום עד לפתיחה מלאה (כשני סיבובים)

14.jpg

 

לאחר פתיחת האום, מושכים את מכלול המשאבה למעלה. נדרש להפעיל מעט כח בגלל שאטם הגומי מחזיק את המשאבה במקומה. לאחר שהאטם משתחרר יש להוביל את המשאבה בזהירות החוצה תוך הטייה קלה, על מנת שהמצוף יצא ללא פגע.

15.jpg16.jpg17.jpg

 

כעת כשהמכלול בחוץ עוברים לעבוד עליו בצד.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה המקום לומר שקיט ההחלפה לא זול בכלל, סדר גודל 500 שקלים.

לזכות הונדה יאמר שיש תמורה לאגרה. קיט ההחלפה כולל למעשה מכלול שלם שאליו מעבירים מספר חלקים מהמכלול המשומש. בנוסף קיט ההחלפה כולל את כל האטמים הנדרשים ואפילו צמת חשמל חדשה למנוע.

לפני תחילת יש לרוקן את הדלק מתחתית מכלול המשאבה.

 

נתחיל בניתוק המחברים החשמליים מהחלק העליון. שווה לזכור שהמחבר הקרוב יותר לקצה שייך למצוף, המחבר הפנימי הוא של מנוע המשאבה.

18.jpg

 

מנתקים צינור בתחתית המכלול (תחתית הכוס) על ידי משיכת קליפס הפלסטיק הצידה (הנקודה עליה מצביע החץ האדום) וניתוק הצינור.

20.jpg

 

כעת ניתן להוריד את הכוס יחד עם מכלול המצוף. בעזרת מברג שטוח מנתקים שלושה קליפסים בחלק העליון של הכוס ומחליקים את הכוס כלפי מטה.

21.jpg22.jpg23.jpg

 

משחררים ממקומו מגע חשמלי (לדעתי מינוס) מתחתית המכלול, לוחצים על הלשונית שלו ומושכים החוצה.

כעת ניתן לנתק את צמת המנוע לחלוטין ולשים בצד.

24.jpg

 

משחררים שלושה קליפסים מפלסטיק על מנת להוריד את מכסה המנוע.

המנוע יוצא במשיכה, יחד עם הפילטר הגס. יש לשים לב ללוחית השחורה שבין המנוע למכסה הפלסטיק, לדאוג להחזיר אותה באותה צורה בדיוק.

25.jpg26.jpg27.jpg

 

יש לשים לב לאטם הגומי (ORING) שיושב על המשאבה, לפעמים הוא נשאר בתוך המכלול במיקום שבצילום.

בכל מקרה, יש להחליפו באטם חדש ולהרכיב את המנוע במכלול החדש.

28.jpg

 

בעזרת מברג שטוח או שפיץ פלאייר שולפים קליפס מתכת שמחזיק את שסתום הכניסה של המשאבה

29.jpg

 

שולפים את השסתום במשיכה (נדרש כח). מחליפים את שני האטמים שיושבים עליו בחדשים (חצים אדומים בתמונה).

מרכיבים את השסתום במכלול החדש.

30.jpg

 

מחזירים למקום את הכוס התחתונה יחד עם מכלול המצוף.

מחברים צמת חשמל חדשה למנוע ומחברים את החוטים של המצוף למקומם.

המכלול מושלם ומוכן להרכבה ברכב.

31.jpg

 

 

לא לשכוח להלביש על המכלול אטם חדש תרם ההתקנה.

את השפתיים הנועלות את צינור האספקה מעבירים מהמכלול הישן. פשוט מושכים אותן לצדדים על מנת להוריד ולהתקין אותן.

 

על מנת למקם נכון את המשאבה, על החלק העליון ישנו חץ שאמור להצביע לכיוון חזית הרכב.

 

שני דגשים חשובים לגבי האטם בהתקנה:

חייבים להוביל את האטם לתוך פתח מיכל הדלק עם האצבעות, בסבלנות, בכל ההיקף שלו, עד שכל השפה שלו מתחת למתכת.

לאחר שמוודאים שאין קצוות אטם שלא נכנסו פנימה, לוחצים בחוזקה על המכלול כלפי מטה, עד שהוא יושב בצורה שטוחה על מיכל הדלק (דורש המון כח ומעט משחק).

 

סוגרים את אום הפלסטיק באותה צורה שפתחנו אותו, עם מכות עדינות של פטיש ודורן.

מרכיבים הכל בסדר הפוך לפירוק.

 

סך הכל העבודה לא מסובכת כלל ודורשת כלים בסיסיים מאוד.

הכלים הדרושים:

מברג שטוח,

מברג פיליפס,

שפיץ פלאייר,

בוקסה 12 עם מאריך,

דורן ופטיש.

 

מקווה שנהניתם לקרוא,

בהצלחה בעבודה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך מצויין, תודה!

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על העבודה ועל העזרה לחבר פורום שניסה לא להיכנס למורשה עבור עבודה קטנה

אם חסר לכם מידע על הונדה 5D תבדקו בפורום CIVICINFO אם בקשר ל4D אז תבדקו בפורום 8thCIVIC

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לכתוב תודה מיוחדת לguybenza על הצילומים האיכותיים

ועל שסיפק את הקורבן ליצירת המדריך.:lol:

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה.

 

כמה הערות:

 

1. רשום באחד המקומות שיש להזיז את המושבים הקידמיים עד הסוף ימינה. האם הכוונה ל"עד הסוף קדימה"? אם כן אני אתקן בגוף ההודעה.

 

2. לא יזיק לציין מה אומרת הוראת היצרן - כל כמה שנים או ק"מ מחליפים את הפילטר.

 

3. קיים כלי אפטרמרקט פשוט ונוח לפתיחת אום משאבת דלק, מתכוון לכמה מידות. עולה משהו כמו 20-30 דולר.

 

חפשו באמאזון וכו' fuel pump removal tool.

 

אין לי כזה אבל אני זוכר איך נלחמתי לפני הרבה שנים עם האום של המשאבה בפיאט טיפו, יכול להיות ששווה לקנות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3328 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...