Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3983 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

אני משתחרר עוד שבוע ואני ישר מתחיל לעבוד.

 

אין לי האמת למי לפנות אז החלטתי לפנות לעזרת ההמונים בקבלת הסברים למה לדאוג:

 

א. איך עובדים פתאום עם קופת חולים ואיך נרשמים?

ב. אילו דרישות ואילו תנאים לצפות מהבנק כשמרוויחים בתחום כמו הייטק?

ג. קרן פנסיה?

ד. קרן השתלמות?

ה. ימי חופש בעבודה?(אני מקבל עליהם משכורת או איך בדיוק זה עובד)

 

בכללי אשמח שתפרטו כל מה שעליי לדעת וכנראה שאני לא יודע

וגם למה אני כבר יכול לדאוג מעכשיו כשאני חייל ויש לי יותר זמן מאשר כשאני אתחיל לעבוד.

 

תודה

פורסם

היי,

1) קופת חולים אתה פשוט יוצר קשר ואומר שאתה חייל משוחרר. הם מציעים לך סוגים שונים של חשבונות ומסבירים לך מה עקרונית כל אחד מכסה. אתה חותם על מה שבא לך בהוראת קבע או אשראי, משובץ לרופא משפחה או מבקש אחד וזהו.

2) אין לי תשובה לתת כי זה עניין של מיקוח. אם אתה סטודנט במקרה, בדרך כלל אפשר לקבל חשבון של 0 עמלות. זה די נחמד.

3) נפתחת לך על ידי המעסיק הראשון שתעבוד אצלו, בהתאם למי שהסוכן הפנסיוני שלו עובד איתו. בכל חודש מופרש מהמשכורת שלך סכום כלשהו משם וכן גם המעסיק משלים עוד סכום נוסף. בגדול אתה בעיקר צריך לבדוק לפי איזה גובה שכר מחשבים את האחוזים שמפרישים (לא תמיד זה מחושב על 100% שכר) ומה האחוז שמופרש. נראה לי שהיו שרשורים על זה כאן, אז תוכל למצוא מידע נוסף.

4) אותו הדבר, חוץ מזה שהפרשות לקרן השתלמות מוגבלות מבחינת הסכום המכסימלי שאפשר להפקיד. את הכסף מקרנות ההשתלמות אגב אפשר למשוך ברגע שיש לך קרן כלשהי שצברה ותק של שש שנים לפחות. אבל לא בטוח שזה מומלץ, היות והכסף ממשיך לצבור ריבית.

(אגב, אם היית בקבע, כבר יש לך פנסיה וגם קרן השתלמות ואתה יכול לבדוק מה קורה איתן גם)

5) הכמות תלויה במקום העבודה. זה יום שמשלמים לך עליו, ומעבר לזה - אם אתה מחליט לעזוב את מקום העבודה שלך, הם אמורים לשלם לך על ימי חושב שצברת. בהתאם, רוב המקומות לא מאפשרים צבירה של ימי חופש מעל לכמות מינימאלית מסוימת (נניח, חמישה בשנה).

 

תקנה הרבה בגדים :)

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

א) אתה פשוט מגיע לקופת חולים יום אחרי השיחרור ונרשם בה.

ב) לא יודע להגיד לך, תלוי בבנק

ג) בעבודה תשב עם סוכן ביטוח והוא יסביר לך

ד) מגיע לך משהו כמו 0.8 ימי חופש על כל חודש עבודה. אתה מקבל עליהם משכורת כמו על יום עבודה רגיל. ברוב מקומות עבודה לא ניתן לצבור ימי חופש, לכן חייבים לנצל אותם תוך שנה או שנתיים, אחרת הם יישרפו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

אני יכול לסדר את עניין קופת החולים תוך כדי השירות או ביום השחרור עצמו?

לא יהיה לי הרבה זמן אחרי שאני משתחרר והם בדרך סוגרים בשעות מוקדמות ביום ולא בערב

פורסם

אתה לא יכול, כי אתה תופיע במחשבים של ביטוח לאומי כחייל ולא יוכלו להכניס אותך לקופת חולים.

מהניסיון שלי - נרשמתי בקופת החולים שלושה ימים אחרי השחרור, לפני שבועיים ניסיתי לקבוע תור ולא התאפשר, הסתבר שאני לא מנוי בגלל שבביטוח לאומי לא מעודכן הסטטוס שלי, אז תעדכן שם גם כן.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)

1) נציגי קופת החולים לרוב עומדים בכניסה לכנס משתחררים, עם פיספסת אותם שם, תרים טלפון לקופ"ח.

 

2)דרישות אתה יכול להציג כמה שתרצה לבנק, לרוב למי שמכניס משכורת מעל הממוצע יכול להתמקח עם הבנק לגבי חשבון עם פטור מעמלות עו"ש וכרטיס אשראי ללא תשלום.

אני הייתי ממתין קצת , להרבה מקומות עבודה ובמיוחד בהייטק יש הסדרים מיוחדים לעובדים.

 

3)קרן פנסיה- אני יוצא מנקודת הנחה שלא עבדת לפני הצבא ולא היית בקבע, ולכן אין לך שום קרן על שמך (אתה יכול להעזר באתר של WOBI כדי לבדוק את זה).

שתתחיל לעבוד על פי חוק המעסיק שלך יהיה חייב להפריש לך כספים לקרן פנסיה ולכן ברוב מקומות העבודה המסודרים תקבע לך פגישה עם סוכן ביטוח (לרוב אחרי שלושה חודשי עבודה) שיציג לך את הקופות ואת מה שהן מציעות, בקרוב אתה תוכל לבד להשוות בין חברות הביטוח ולנסות לקבל תנאים טובים יותר.

גם כאן אגב, יש הסדרים לחברות מול חברות הביטוח.

 

קרן השתלמות - קרן השתלמות היא אינה חובה חוקית ויותר "בונוס", בגדול קרן השתלמות מאפשרת לך לחסוך כסף ולקבל עליו תשואה טובה בתנאי שאתה סוגר אותו לתקופה של מינימום 6 שנים.

אם כחלק מחוזה העסקה שלך הובטחה לך קרן השתלמות ברגע שתפגש אם הסוכן הפנסיוני הוא גם יציע לך את האפשרויות שיש לו.

כאן אגב, אתה יכול להשוות לבד בין החברות לפי התשואות הממוצעות שהן עשו במשך השנים, "תחפש השוואת קרן התשלמות"

 

4) ימי חופש - המינימום החוקי של ימי חופש הוא 12 ימי בשנה (אתה יכול לקרוא כאן עוד לגבי זה).

בהמון חברות מציעים יותר ימי חופש כחלק מהטבות נותנים לעובד, ולרוב זה נתון למשא ומתן.

יום חופש בתשלום כשמו כן הוא יום חופש, שעליו אתה מקבל כסף.

 

ומשהו מאד חשוב לגבי למי לפנות!

אני מאד מאד ממליץ לך לפנות לקרן להכוונת חיילים משוחררים (http://www.hachvana.mod.gov.il/hacvana/Pages/default.aspx)

אתה יכול לקבל שם יעוץ לגבי לימודים, עבודה ומהם החובות וההטבות שלך בתור חייל משחורר.

 

 

 

בשורה התחתונה, החיים הם מחלה סופנית, תהנה!

עריכה אחרונה על ידי Nightstalker

בלוג קרינה חשוב! [URL]http://terrorkrina.blogspot.ie/[/URL] :lol:

פורסם (נערך)

בחר קופת חולים לפי טיב השירות הניתן באזור מגוריך, ובהתאם לניסיונם של בני המשפחה. חשוב גם הסניף הספציפי - בעקר בחירת רופא המשפחה. יש גם אופציה לבחור רופא עצמאי, ואז חשוב הסניף מבחינת טיב שירותי המשרד הניתנים בו.

 

בנק - אם למשפחה יש חשבון מיוחס אפשר להתעלק עליו, ללכת לפתוח חשבון עם אבא\אמא ולהעזר בהם אם נדרש. רוב הבנקים יתנו תנאים טובים לפותחי חשבונות חדשים, השאלה היא מה יקרה בעוד שנה-שנתיים, וזה תלוי בתנאים שישררו בשוק ובאזור מגוריך באותו זמן. לדעתי כדאי לך להשאר עם חשבון החייל עד אשר הבנק יודיע לך שתוקף התנאים פוקע, ואז לערוך סקר שוק. הדבר היחיד שכדאי לעשות כבר כעת, אם חשוב לך, הוא להחליף את כרטיס ה"יותר" בכרטיס אשראי בין לאומי בסיסי בחברת האשראי הקשורה לבנק בו מתנהל חשבונך.

 

קרנות פנסיה והשתלמות - ממילא לא נפתחות מיד אלא רק כעבור מספר חודשי עבודה, אלא אם המעסיק נותן תנאים יותר טובים מאשר קבועים בחוק. ברר במחלקת כח אדם במקום העבודה.

 

חופש שנתי - מספר הימים קבוע בחוק ובהסכמי העבודה, צריך לברר במחלקת כח אדם של המעסיק. ראה גם כאן.יש מינימום הקבוע בחוק ואשר מנחה מקומות עבודה רבים בסקטור הפרטי, בסקטור הציבורי בדרך כלל התנאים יותר טובים. כך גם ימי מחלה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...