Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעוניין ללמד את עצמי תוכנות סיב"מ ותיב"מ. מאיפה אני מתחיל בבקשה?


ברווז
שימו לב! השרשור הזה בן 3235 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרגת אותו מרק!

זה חלק מורכב למי שממדל בפעם הראשונה, תן לו איזה קוביה עם חור באמצע, גלגל 4 חישורים או משהו בסיסי כזה.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מה עם זה?

הרבה אלמנטים גרפיים פשוטים.

הכנתי בכוונה שרטוט טכני מבולגן. תעבוד קשה קצת :roflmao:

 

עושה צרות הקאקר. אני אמיר לPDF

trcuk.JPG

עריכה אחרונה על ידי urban.racer

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק, תודה רבה. נראה לי שאני יודע איפה עבדת בתקופה ההיא, לפי הקולט שבשירטוט שנתת.

ייקח לי זמן להשתלט על הדבר הזה :shock2:

רייסר, הקובץ לא תקין משום מה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי כל מה שאומר מרק (בשרשור הזה) הוא נכון, אבל מרק הוא יותר מבית שמאי.

לדעתי ברווז עם חוש טכני בהחלט יכול להתחיל ללמוד CAD בעצמו, לבנות מודלים יפים ולהפיק שרטוטים ברמה כלשהי שתעלה עם הזמן.

 

אני הייתי מתחיל עם השרטוט שרייסר העלה (שים לב ששיטת ההטלה אצלו היא השיטה האמריקאית שאינה לפי ISO ולכן פחות נפוצה במחוזותינו), ולאחר מכן עובר לשרטוט של מרק שהוא קצת יותר מאתגר.

אל תבהל משרטוט העיבוד שבבי, בביתי מלאכה ייצרו לך את החלקים גם ללא השרטוט הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרגת אותו מרק!

זה חלק מורכב למי שממדל בפעם הראשונה, תן לו איזה קוביה עם חור באמצע, גלגל 4 חישורים או משהו בסיסי כזה.

 

דווקא ממש לא חלק קשה.

 

משרטטים את פרופיל הגוף ובונים עם REVOLVE. אחר כך עושים סקץ' אחד מלמטה עם החריצים התחתונים ועושים REMOVE לעומק המתאים ואותו דבר מהצד השני.

 

זה חלק שרק נראה מסובך למידול.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברווז, עם כל הצער שבדבר אני לא רואה טעם ללמוד שרטוט בשביל להתפרנס מזה.

פעם בעידן השרטוטים הידניים היה מקצוע שנקרא "שרטט". שרטוט ידני לוקח המון זמן והיה חבל על השעות שמהנדס ישקיע ביצירת השרטוט.

המהנדס היה עושה סקיצות והשרטט היה הופך את זה לשרטוט.

היום, בגלל שיש המון מהנדסים בשוק ובנוסף, שרטוט ידני לוקח מעט זמן יחסית, מקצוע השרטט כמעט ונעלם והמהנדס מתכנן ומשרטט בעצמו.

אני לא רואה מדוע עסק מסויים יקח עובד רק כדי לשרטט.

אם אתה רוצה ללמוד שרטוט כתחביב או לשימוש עצמי אז תשכח מכל מה שכתבתי למעלה.

לדעתי הצורה הנכונה ללמוד תיבמ (שרטוט ולא תכנון) היא:

1. ללמוד מושגים בסיסיים כמו: טלרנסים, טולרנסים גאומטריים, עפיצות וכו'.

2. לקרוא ולנסות להבין מספר רב של שרטוטי ייצור של חלקים שונים.

3. לקחת קורס בסיסי של חמישה ימים בסולידוורקס ומשם להמשיך לבד (הקורס עולה לעצמאי כ- 3000 ש"ח).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא ממש לא חלק קשה.

 

משרטטים את פרופיל הגוף ובונים עם REVOLVE. אחר כך עושים סקץ' אחד מלמטה עם החריצים התחתונים ועושים REMOVE לעומק המתאים ואותו דבר מהצד השני.

 

זה חלק שרק נראה מסובך למידול.

 

צודק! אין תחליף לנסיון.

אני פשוט בעיבוד שבבי כ"עסק צד" שבו אנחנו מייצרים לעצמנו תבניות, הרוב הן די פשוטות ואני לא משתמש כמעט לעולם ב revolve כי המכונות שלנו 3 צירים והתבנית מכורסמת רק בדפינה אחת, מקסימום 3 (למעלה+2 צדדים)

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים לגמרי עם מרק.

 

אמנם הניסיון שלי מוגבל לכזה אקדמאי בלבד , אבל להתעסק עם סוליד וורקס ישירות בלי להבין היטלים , חיתוכים , Constraints של צורות וכו - זה לשחק בקקה , כמו שאני אלמד לשים כמה פילטרים בפוטושופ ואגיד שאני יכול לעצוב ולערוך תמונות...

 

ברווז - שירטוט מכאני הנדסי הוא קורס סה״כ דיי כיפי , אני עשיתי במסגרת אוניברסיטת תל אביב בתואר של הנדסת מכונות וזה היה אחד הקורסים הכי טובים שעשיתי בחיי.

קשה , מאתגר , מלמד אותך להבין באמת איך דברים בנויים ובסופו של דבר - כשמתרגמים את זה לSolid זה מדהים. ועל הדרך לומדים גם איך לעשות סרטוט תקני , מה אפשר לקחת אח״כ כדי להכין אבטיפוס וכו.

 

בזמן שרוב החברה בקורס לקחו כפרוייקט בסוליד דברים כמו מחוגה , מחדד מכני וכו , אני פירקתי להנאתי ומידלתי מנוע 2 פעימות פשוט. המרצה היה בשוק טוטאלי.

 

(דרך אגב - אותו עולם ידע אפשר לקחת להרבה דברים, את הצד הדו מימדי של Constraints וLayouts אני לקחתי ומשתמש בו כדי לבנות ממשקי משתמש בMobile , וזה בכלליות עולם ידע שבערך כל מעצב בווב ובמקומות בהם הגדלי מסך משתנים תריך קצת ללמוד...)

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליביו, היום בעידן הדיגיטלי יש כבר לא מעט מקומות שרוצים ממך מודל ומהשרטוט לוקחים רק טולרנסים.

 

אישית לא אוהב את השיטה אבל לזה העולם הולך. לדעתי לא ירחק היום ויצרני תוכנות התיב"מ יפתחו מערכת טולרנסים ליישום על המודל וייתרו את השרטוט לחלוטין.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברווז, תרשום לעצמך לדבר איתי גם על זה.

 

יש לי ספר שרטוט טכני (במקור לתיכונים אבל שימש אותנו בשנה א' במכונות) שתוכל לקחת ממני ביום שתזדמן למרכז. ניתן ללמוד דרכו באופן עצמאי לדעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר'ה, אני הנחתי כאן שרטוט 'מסכן' של מוצר בודד ללא מפרטים ושאר המידע הנחוץ בכדי לייצר את החלק בייצור המוני בכדי שאדון ברווז יתחיל ממשהו אמיתי.

 

לדעתי וכמו שרבים מכם חושבים אין תחליף ללמוד את הדברים אם זה במוסד אקדמאי או קורס שרטוט טכני וגם תיב"מ.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערוץ הזה יעזור לך מאוד:

https://www.youtube.com/user/goengineer/playlists

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליביו, היום בעידן הדיגיטלי יש כבר לא מעט מקומות שרוצים ממך מודל ומהשרטוט לוקחים רק טולרנסים.

 

אישית לא אוהב את השיטה אבל לזה העולם הולך. לדעתי לא ירחק היום ויצרני תוכנות התיב"מ יפתחו מערכת טולרנסים ליישום על המודל וייתרו את השרטוט לחלוטין.

בשיטה הזו עבדתי לפני 15 שנים וקצת מול מחלקת הייצור באחת מחברות ההייטק הגדולות. השיטה עבדה בצורה הבאה, לאחר שסיימתי לתכנן את המוצר כולל שרטוטי ייצור הייתי שולח קובץ IGES או היטל WIRE FRAME של חלק שמתאים לעבודת מבלטנות לתיקייה משותפת של קבצים לייצור, העובד במחלקת מבלטנות היה פשוט מתאים את סוגי המבלטים ומתכנת את המכוונה האוטומטית לניקוב פחים. בשלב הבאה החלק היה מגיע אלינו לביקורת סופית מול שרטוטי הייצור.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...