Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוקוס 2008 - חדירת מים כבדה לתא-מטען. מבקש רעיונות לפיתרון


student
שימו לב! השרשור הזה בן 3322 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פוקוס 2008, 4 דלתות. ללא תאונה בחלק האחורי.

 

בגשמים האחרונים והקודמים הייתה המון רטיבות ברכב. ריפודי תא המטען לחים. כל החלל מלא אדי-מים. חשבתי אולי בגלל מטריות רטובות.

 

אתמול נזכרתי שכדאי לבדוק אמבט הגלגל הרזרבי ואז חשכו עיניי (לא באמת, זה היה בלילה) - שלולית מים רצינית. ייבשתי ככל שיכולתי אך עדיין כל תא-המטען מלא אדי מים.

 

היום בזמן גשם חיפשתי המקור: מאחורי הריפודים בדופן הצדדית של תא המטען, מאחורי הפנסים יש קופסת-פלסטיק בכל צד שהיא תריס חד-כיווני ליציאת אוויר מתא-המטען כאשר טורקים הדלת. במסגרת בין הקופסא הזו לגוף הרכב רואים בבירור טיפות מים.

הקופסא נמצאת בערך היכן שנגמר הפנס האחורי בחוץ.

 

מדוע פתאום החלו לחדור מים מהאיזור ? מישהו מכיר הבעיה ?

האם ייתכן והניקוז סביב הפנס פגום ולכן נכנסים מים ?

 

הבעיה קיימת בצד הנהג אבל גם בצד הנוסע יש כניסת מים מהמקום אבל פחות.

 

רעיונות לפיתרון הבעיה DIY ?

כרגע בגלל הגשם חוץ מלשים סמרטוטים ועיתונים אני לא יכול לעשות כלום.

 

 

{לשם החלפת נורות מאחור אין צורך כלל לפרק הפנס אלא כל ההחלפה מתבצעת מתוך הרכב עצמו כך שלא ייתכן שפגעתי באיטום הפנס}

אגב, מצאתי ברצפת תא-המטען חור עם אטם שדרכו נכנס חוט חיישני החניה. הסילוקון ששמו בהתקנה כבר התייבש ויש שם חור ואני מניח שבמעבר בשלוליות ייכנסו משם מים. זה גם יטופל בקרוב עם RTV.

20150115_182203.jpg

עריכה אחרונה על ידי student
בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.

לפי העיתונים הרטובים הנזילה בוודאות דרך תיבות האיוורור שבתמונה. בשני צידי הרכב.

 

התיבה נכנסת מהחוץ פנימה ויושבת בתוך הפגוש בקצה התחתון של הפנס. 4 קליפסים תופסים אותה למקום באופן רופף ביותר.

 

רואים שיש רווח בין פלסטיק התיבה למתכת הרכב.

 

האם לפתור הבעיה על ידי כמות מכובדת של RTV בין הפלסטיק למתכת או שבעצם אני אטפל רק בסימפטום ולא בבעיה ?

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גש למוסך מורשה יבואן לבדיקה והתיעצות, לפני שאתה מנסה למצוא פתרון עצמי.

אתה לא חייב לטפל במוסך, בדוק איך הם ממליצים לטפל בבעיה, לדעתי יש להם כבר ניסיון .

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעיתים יש בבית הגלגל הרזרבי חור לניקוז מים עם גומי.אל תסתום את החור הזה בגלל חשש משלוליות.

בדוק את הגומיות סביב הפנסים אולי אחת מהן חסרה או לא אוטמת עקב חוסר התאמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לעונים. אגב, בבית הגלגל הרזרבי אין גומית ניקוז כלל.

 

נראה שהצלחתי לפתור הבעיה ודי בקלות. הענין הוא הצטברות לכלוך על האטם החיצוני של תיבת האיוורור.

 

החומרים הדרושים: כפפות גומי, חומר לניקוי חלונות או רסס ונגב ללא כלור, מטליות לחות ונייר מגבת.

 

פירקתי הפנס האחורי (קל ומהיר ובעתיד יעלו התמונות) לחפש אם נסתם שם איזשהו ניקוז או הגומייה פגומה. זה לא היה זה.

 

כאמור תיבת האיוורור יושבת על גוף הרכב מאחוריי הפגוש. התיבה מוחזקת למקום על ידי 4 קליפסים. משפריצים חומר ניקוי על מסגרת התיבה, מעין שימון, לוחצים על הקליפסים ודוחפים התיבה החוצה שתישען על הפגוש. החלל שם צר והיא לא נופלת. משפריצים שוב חומר ניקוי על האטם שלו. כעת מושכים הגריל הזה החוצה לכיוונכם על ידי הוצאתו קודם כל מהצד הקרוב יותר לפנס האחורי.

 

לגריל האיוורור יש גומייה לבנה מסביבו שהיה עלייה בוץ (לדעתי לא הרבה) באמצעות חומרי הניקוי מבריקים את הגריל הזה. חשוב להיזהר לא לקרוע הגומייות הקדמיות שמהוות התריס החד-כיווני. באמצעות המטליות והנייר מנקים את הצד החיצוני של גוף הרכב שעליו יושב הגריל הזה.

 

ההחזרה מתבצעת גם בהטייה קלה כאשר קודם נכנס צד העליון. גם כאן כדאי לעבוד שהאזור רטוב שהגריל יחליק למקומו בקלות. מושכים לאחר מכן הגריל לכיוונכם ומוודאים שכל 4 הקליפסים נתפסו במקומם, חשוב.

 

בתמונות רואים המצב לאחר הניקוי:

את החלק הקדמי (שיושב בפגוש) של הגריל עם שתי הגומיות. החלק האחורי עם הקליפסים ואת מיקום הגריל מאחורי הפנס האחורי. בצד השני יש עוד אחד.

 

נראה לי שהבעיה נפתרה - נחכה לגשם שוב או לשטיפת הרכב - ואם לא אז מעבר לזה לדעתי זה רק להחליף בחדשים התריסים הללו כי כנראה שהאטם שלהם התייבש.

20150117_093018.jpg

20150117_092956.jpg

20150117_092937.jpg

עריכה אחרונה על ידי student
בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שהבעייה נפתרה אבל כיצד הגיעו המים לאמבטיה ?

המים חודרים בדרך כלל דרך הפנסים האחוריים או דרך הגומיה בין תא המטען למכסה .

בין הפחים יש חומר כמו בוסטיק ולפעמים עקב מכות נוצר רווח הבין הפחים .

כל הגומיות צריכות להיות במקומן ועליהן להיות שלמות ולא קרועות .

תפקידן הוא לרוקן מים אם נכנסים , תמיד הן צריכות להיות סגורות .

נתקלתי במקרים בהם התקינו חיישני רוורס למיניהם ואת החוטים לא העבירו נכון או שלא אטמו את החורים

ומשם חדרו מיים .

קל לבדוק מהיכן חודרים המים - תשכיב את המושב האחורי . תכנס לשם עם פנס ושמישהו מבחוץ ישפריץ עם צינור מים .

כך תדע בדיוק מהיכן החדירה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמדתי בזמן הגשם בלילה וראיתי מים ממש מטפטפים פנימה דרך הגרילים הללו, בטח לשמחת השכנים אם הסתכלו :lol:.

 

הרכב לרוב חונה בעליה קלה מאוד. הריפודים של תא המטען מאחוריי הפנסים נרטבו ובמקביל המים טפטפו לגב הרכב ומשם פנימה אל אמבט הגלגל הרזרבי. עם כמות הגשמים שירדה לאחרונה וכניסת מים משני הצדדים לא פלא שמצאתי שם שלולית לא קטנה.

למיטב בדיקתי כל גומיות דלת תא המטען והפנסים שלמות ותקינות.

גומייה ברצפת תא המטען, במיקום גבוה יחסית, שדרכה נכנס חוט החיישנים, קרועה ותטופל בקרוב. אבל דרכה לא נכנסו מים.

 

עוד איזה שבועיים אדע אם באמת העסק הסתדר.

 

ואני שואל - לא מספיק היה לשים שני עיגולים קטנים לאיוורור במקום שתי חתיכות כאלה גדולות ?! רק לפורד הפתרונות

עריכה אחרונה על ידי student
בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהרבה מכוניות נתקלתי באוורור הזה , זה לא חריג.

אני מאמין שיש איזה נוסחה לגודל הפתח אחרת לא היו עושים אותה .

מה שכן , הפתח תמיד נמצא במקום נמוך .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

עדכון -

 

בגשמים החזקים הקודמים המשיכו לחדור מעט מים לצד אחד ומעט מאוד לצד השני. כמות המים הייתה קטנה משמעותית מאשר קודם אבל בכל זאת. המים חודרים במיוחד כאשר הרכב חונה בעלייה קלה.

 

חיפשתי החלק באינטרנט ומצאתי באי-ביי בחנות גרמנית כלשהי. החלק עלה כולל המשלוח - 140 ש"ח.

 

לאחר התקנת הגריל החדש נפסקה כליל חדירת המים בצד היותר בעייתי ובצד השני זה זניח וממילא לא היה לו למכור יותר מאחד. חבל.

 

אגב, אותו חלק בארץ עולה 1070 ש"ח :-(:brickwall:

עריכה אחרונה על ידי student
בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3322 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...