Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נתיב תח"צ בכביש החוף? פחח, הצחקתם את אדון ישראלי


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 1616 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עם טכנולוגיה עדכנית ניתן לאכוף הכל. אין שום בעיה להוכיח כמה נוסעים היו ברכב בעת הנסיעה על הנתיב. האכיפה, בשלבים הראשונים, תבוצע על ידי יחידת אופנועים עד שיותקנו מצלמות מודרניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 392
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

כמו שהם יכולים לצלם אותך מדבר בטלפון, הם יכולים לצלם כמה נוסעים יש ברכב.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל שעות שפל זה 2 בלילה עם 0 תנועה אבל יש הרבה דרגות ביניים של תנועה שזורמת בכביש אבל כן ערה עם לא מעט רכבים בשעות הערב, הנתיב הזה רק מהווה מטרד ברגעים האלה, אולי הוא אפילו יצליח ליצור פקקים רציניים בשעות שבדר"כ לא היו בהם פקקים במידה ותהיה אכיפה רצינית ואנשים לא יעלו עליו מתוך חשש שיקבלו קנס.

 

כדאי לזכור שבשעות הפנאי אחוז הרכבים על הכביש שנמצאים בתפוסה גבוהה הוא גבוב משמעותית מאשר בשכות השפל (משפחות נוסעות ביחד, הסעות לחוגים, וכו').

כל הנחת המוצא שלך היא שהנתיב יהיה ריק. הוא לא יהיה ריק בשעות העומס ולא בשעות השפל. ברור שבשעות העומס הוא צפוי לקבל פחות מחלקו היחסי בתנועה ולכן האחרים יסבלו.

שווה גם לזכור שאיפה שזה בא על חשבון נתיב תח"צ קיים, בשעות העומס זה אפילו יוריד עומס משאר הנתיבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק שבחלק משעות הפנאי (שבתות וחגים) הרכב גם ככה מלא אבל זה לא תמיד נכון לכל סוגי האנשים ולכל שעות הפנאי, יש את היום יום שבו בנאדם למשל רוצה לקפוץ לשבת אצל חבר שגר בעיר אחרת בערב אחרי שעות העבודה, יש תנועה אבל בסכ״ה היא בדר״כ זורמת ומספיק מהירה גם אם זה אומר שלא נוסעים על 130 כי עדיין טיפה עמוס, עכשיו מה יהיה עם הנתיב הזה שמאלץ רבים מהרכבים להצטופף על פחות נתיבים בזמן שהוא עומד חצי נטוש? (התחבורה הציבורית בשעות האלה כבר חצי פעילה ובטח שאין אנשים שישתמשו עוד ב carpool כמו שהם יעשו בבוקר), מה זה נותן בדיוק חוץ מלהוות מטרד לכלל הציבור?

 

שוב, אין בעיה שיפעילו את זה בשעות העומס אבל אשכרה 24 שעות לאסור על אנשים לנסוע בנתיב שעד לא מזמן היה לרשותם בשעות האלה סתם כדי להציק עם דרישות לא ריאליות ולא מוצדקות בכלל (כבר לא ממש עמוס ואף אחד לא יקח בכוח אנשים בקארפול על נסיעה שגרתית בערב לחברים/סידורים) זו הזייה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הטעם להשקיע באלטרנטיבה אם גם היא תעמוד כל יום בפקקים?

 

כי אלטרנטיבה לפחות נותנת אלטרנטיבה.

כמו שחוזרים ואומרים לך, אם אתה תעלה על אוטובוס, שנוסע במסלול שלך לעבודה (ובד"כ מהשכונה שלך לאיזור התעסוקה אתה לא לבד), ולוקח לו אפילו 10 או 15 דקות יותר - אתה לא תיקח רכב.

כן, גם אם הוא יעמוד באותם פקקים שאתה עומד בהם עם הרכב.

 

אני לא מבין על מה אתה מדבר - זה כולה 15 דקות ללכת ברגל מתחנת רכבת, ויש מלא אוטובוסים, או שתגיע עם קורקינט. כביש אם המושבות כולו פקוק מ-7:30 ועד 19:00 בגלל שכל אחד צריך להגיע עם "ג'יפ" שלו לעבודה.

 

אני גר בשכונה, עובד כ-4 ק"מ בפארק עופר, ומגיע עם קורקינט. כי לוקח לי 15 דקות. ועם רכב לוקח לי 40 דקות, שלא נדבר על עצבים, דלק ואמורטיזציה

 

דוגמה לא טובה

 

מה הקשר? כבר בנו תחנת רכבת, מה הרעיון לבנות אותה במרחק 15 דקות מהלקוחות הפוטנציאליים היום-יומיים שלה ולהצמיד אותה ללקוחות פוטנציאליים (אולי עשירית בכמות) של פעם בשבועיים?

אין רעיון, אלא כמו שכתבתי - טמטום תכנוני ממדרגה ראשונה.

ועוד יותר מטומטם שזה גורם לרוב החברות להחזיק קווי שאטל מהרכבת וחזרה (שכמובן עומדים באותם פקקים לאורך דרך שלמה שמלצר - אם המושבות לשעבר), או לעובדים לעלות על אוטובוסים (שגם הם עומדים באותם פקקים).

תכנון נכון לבנות את התחנה ליד החניון החיצוני של פארק עופר היה אומר שאתה מוריד במיידי את כל העומס הזה מתחנת הרכבת למרכזי התעסוקה.

וזו כמובן דוגמה אחת, אפשר להביא לך עוד 30, התכנון כולו בארץ מפגר מהיסוד.

 

ואתה לא לקוח פוטנציאלי, אתה לא מגיע ברכבת, אתה כן לקוח פוטנציאלי של קווי אוטובוס קיימים (238 לדוגמה).

כשגרתי בפתח תקווה רוב הימים הייתי נוסע באוטובוסים, 238 מעין גנים (לוקח לו לפחות 25 דקות לעומת +- 15 דקות ברכב פרטי, ועדיין העדפתי לא לקחת את הרכב) או כל מיני קווים מז'בוטינסקי כשגרתי ברמת ורבר.

בתור אחד שעובד בפארק עופר כבר 7 שנים, גרתי בבית שמש, בפתח תקווה בכמה דירות ובראש העין, נסעתי במגוון רחב של אמצעי תחבורה לעבודה, אני יכול לסכם שהתכנון הוא מפגר מהיסוד.

כמה פעמים אתה הלכת למשל ברגל מפארק עופר לרכבת? 15 דקות זה לא.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

היום טמקא פרסמו כתבה על הקלה בעומסים כתוצאה מהנתיב "החדש", אבל ברדיו דיווחו על עומסים גדולים מהרגיל בבוקר. למי להאמין?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאמין לוויז.

פתחתי אותו ב7:30 וראיתי זמן נסיעה של 57 דקות ממחלף אולגה למשרד בפולג. מעולם לא נתקלתי בכזה זמן. פשוט חיכיתי על הספה עד שהזמן ירד ל-23 דקות (אזור 10 בבוקר).

חבר במשרד הגדיל ראש ובדק את הזמן של הנתצ מול הלא נתצ. בנתצ זמן הנסיעה היה זהה לזמן שהיה לפני שהשיקו אותו, בנתיב הלא נתצ הזמן גדל ב-20 דקות+.

 

טמטום.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מה שחשבתי, אני רק מקווה שחוץ מלסגור נתיבים הם לא משקיעים כסף גם בהזמנת כתבות מטמקא.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד אנקדוטה מהיום.

יצאתי מהבית ב- 6:20 (טיפה צפונית לנתניה)

הגעתי להרצליה ב- 7:20.

נתיב ה+2/תחב"צ היה מאוד עמוס ולא נתקלתי ביותר מדי אכיפה.

אני מקווה מאוד שיחזירו את המצב לקדמותו. גם על אוטובוס אין טעם לנסוע.

 

מתי צריך לצאת מהבית בשביל לא להתקע בפקק ב- 6:00 בבוקר ?

בפעם הבאה - אסע ישר לתחנת הרכבת לתפוס מקום חניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה אם היה עמוס ברכבים שהקשיבו להוראות ונסעו עם עוד אדם או שבטח כצפוי כולם חגגו ונסעו עליו כרגיל.

 

כדי שהניסוי יהיה מועיל אז אנחנו צריכים לצורך העניין שהאכיפה תהיה נוקשה, לפחות בשעות השיא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה יותר עמוקה מזה, נתעלם רגע מחוסר היכולת לאכוף את ההגבלה. מכיוון שמספר הנתיבים קטן מ-3 ל-2 הפקק "הוקדם" למחלף חבצלת הצפוני יותר.

אז גם אם נתיב התחבורה הציבורית היה ריק כדי להגיע אליו אתה עכשיו צריך לעבור בפקק שקודם לא היה קיים כי במצב הקודם הוא התחיל מאוחר יותר והיה פחות נוראי, בדרך כלל אחרי מחלף נתניה, באזור מחלף פולג הצפוני.

 

שנים שעבדו על הרחבת הכביש הזה מ2 ל3 נתיבים וזה באמת עזר, עכשיו לקחו נתיב כי חשבו שאנשים יגדלו בבית אוטובוס או טרמפיסט שמריח טוב ומחכה לך בגינה. בפועל זה לא קרה, אולי כי אין כסף לבתי קרקע עם גינה אז אין איפה לגדל.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק שבחלק משעות הפנאי (שבתות וחגים) הרכב גם ככה מלא אבל זה לא תמיד נכון לכל סוגי האנשים ולכל שעות הפנאי, יש את היום יום שבו בנאדם למשל רוצה לקפוץ לשבת אצל חבר שגר בעיר אחרת בערב אחרי שעות העבודה, יש תנועה אבל בסכ״ה היא בדר״כ זורמת ומספיק מהירה גם אם זה אומר שלא נוסעים על 130 כי עדיין טיפה עמוס, עכשיו מה יהיה עם הנתיב הזה שמאלץ רבים מהרכבים להצטופף על פחות נתיבים בזמן שהוא עומד חצי נטוש? (התחבורה הציבורית בשעות האלה כבר חצי פעילה ובטח שאין אנשים שישתמשו עוד ב carpool כמו שהם יעשו בבוקר), מה זה נותן בדיוק חוץ מלהוות מטרד לכלל הציבור?

 

שוב, אין בעיה שיפעילו את זה בשעות העומס אבל אשכרה 24 שעות לאסור על אנשים לנסוע בנתיב שעד לא מזמן היה לרשותם בשעות האלה סתם כדי להציק עם דרישות לא ריאליות ולא מוצדקות בכלל (כבר לא ממש עמוס ואף אחד לא יקח בכוח אנשים בקארפול על נסיעה שגרתית בערב לחברים/סידורים) זו הזייה.

צריכים כסף כי אין דוחות ממצלמות מהירות :(

 

אכן אתה צודק - להפעיל נתיב אפילו בימים של סוף שבוע זה טיפשי אך כספי עבורם

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכלל אתה יודע כמה זמן לוקח עד שהטרמפיסט יצמח ותוכל לקצור אותו?

לא לדבר על אוטובוס, ואז יש לך עניין של ערלה שאסור לך להשתמש באוטובוסים שגדלים ב-3 שנים הראשונות...

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר במשרד הגדיל ראש ובדק את הזמן של הנתצ מול הלא נתצ. בנתצ זמן הנסיעה היה זהה לזמן שהיה לפני שהשיקו אותו, בנתיב הלא נתצ הזמן גדל ב-20 דקות+.

 

נו? אמת בפרסום.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי אלטרנטיבה לפחות נותנת אלטרנטיבה.

כמו שחוזרים ואומרים לך, אם אתה תעלה על אוטובוס, שנוסע במסלול שלך לעבודה (ובד"כ מהשכונה שלך לאיזור התעסוקה אתה לא לבד), ולוקח לו אפילו 10 או 15 דקות יותר - אתה לא תיקח רכב.

כן, גם אם הוא יעמוד באותם פקקים שאתה עומד בהם עם הרכב.

 

קודם כל לא מדובר ב-10 או 15 דקות יותר אלא יותר בכיון של 25-30 דקות יותר במקרה הטוב כי אוטובוס עוצר בתחנות, מוריד ומעלה נוסעים, מכרטס, נוסע יותר לאט ויותר מגושם מטבעו ולא נוסע מנקודה X לנקודה Y במסלול הכי קצר כמו רכב פרטי אלא במסלול שנכפה עליו על ידי משרד התחבורה.

 

ספציפית במקרה שלי יש לי קו שאוסף אותי מתחנה שנמצאת 5 דקות הליכה מהבית ומוריד אותי בצומת חיל השיריון. משם אני לוקח עוד אוטובוס בתוך תל אביב עד המשרד. אני מחשיב את עצמי בר מזל. רכב שלי עומד בחנייה בין 4-5 ימים בשבוע. קו אחר עושה סיבוב בחצי אשדוד לפני שמתחיל לנסוע לכיון תל אביב.

 

עד לפני מספר שנים לא היה נתיב תחבורה ציבורית בכניסה לתל אביב והאוטובוס עמד בפקקים יחד עם כולם. באותה תקופה פשוט יצאתי מהבית לפני 6:00 ונהגתי לתל אביב כי העדפתי לשלם עוד 600 - 800 שקל בחודש בשביל לשבת ברכב נקי ולא להיות תקוע בפקק יחד עם בהמות ישראליות שמניחות את הרגליים המסריחות שלהם על המושבים ומפגרים שמקשקשים בטלפון בווליום שכל האוטובוס שומע. שוב אני בר מזל כי יש לי את הגמישות הזאת בחיים.

 

תחבורה ציבורית חייבת לקבל עדיפות אבסוליטית על הכבישים בשביל להפוך לאלטרנטיבה לרכב. בלי זה חבל על כל שקל שמשקיעים בה.

 

מתי צריך לצאת מהבית בשביל לא להתקע בפקק ב- 6:00 בבוקר ?

 

כן. מומלץ אפילו 5:45. מ-6:15 חבל לך על הזמן. אומנם לא פקקים של 8-9 בבוקר, אבל עדיין.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1616 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...