Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נתיב תח"צ בכביש החוף? פחח, הצחקתם את אדון ישראלי


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 1610 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 392
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

השאלה היא מה ההגיון להשקיע סכומי עתק כדי לחפור מנהרה לרכבת כבדה ולהקים 3 תחנות כה סמוכות זו לזו, מה גם שבאותו מאמא בויקיפדיה מצויינת אופציה להקמת התחנה הסופית באזור התחנה ההיסטורית. אילו היה לרכבת המשך לכיוון מזרח או דרום ניחא, אבל מדובר בתחנת קצה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מילא מצאו פתרון עקום אבל למה לא להגביל אותו לשעות העומס לפחות?

 

הם באמת חושבים שאנשים שסתם יוצאים לסידורים בערב יאספו איתם בכוח עוד אנשים כדי לנסוע בנתיב הזה?

 

הם אשכרה מנסים ליצור עומס גם בשעות שהתנועה יחסית זורמת ושאין גם אוטובוסים כמעט שעוברים בנתיבים האלה, טמטום מוחלט ואני מקווה שלפחות יוסיפו מגבלה של שעות במהרה כי כרגע זה מרגיש כמו סתם למרר לאנשים את החיים ללא תכלית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה האנטי? כי מדובר בכותל? הקו ישרת בין היתר מאות אלפי תיירים שמגיעים לירושלים.

 

אין לי שום בעיה עם הקו הזה.

קודם כל שיטפלו בפקקים המרכזיים לעבודה.

בעומס על כביש החוף וכד'.

עם כל הכבוד לכותל וכבודו במקומו מונח, הוא לא משרת את כל אזרחי ישראל יום-יום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור. חכמת ההמונים. כוונות טובות. בצוע חרא. קודם דואגים לתחבורה ציבורית טובה(רכבות. אוטובוסים. תזמון) ורק אחכ גורעים נתיב. אני מניח שבפעם הבאה יגרעו עוד נתיב לטובת נתיב בתשלום.

 

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר אחד שאני כן יכול לציין לטובה, הוא רפורמת התעריפים שהחלה לפני מס' שנים.

בעבר הלא רחוק נסיעה באוטובוס מהאיזור שלי לת"א הייתה כ-20 ש"ח +/-. משמע הלוך חזור כ-40 ש"ח ליום ואם עובדים באיזור ת"א

כ-800 ש"ח בחודש. (לא היה הסדר לחופשי חודשי והכרטיסיות לא הוזילו בהרבה).

 

היום ב300 ש"ח אני קונה כרטיס חופשי חודשי משולב אוטובוס+רכבת לת"א ויכול לנסוע לא הגבלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כידוע, 35-40 שנה אחרי שאר העולם. את שיטת האזורים והמעגלים עם שימוש חופשי ביחידת זמן, ואת שיטת החופשי תקופתי הכרתי בהולנד ב-1980, עד היום יש לי באיזה מקום כרטיס רכבת שבועי עם תמונה שלי (ואו, איך שנראיתי בגיל עשרים ומשהו). וזו כנראה לא המצאה הולנדית.

 

החופשי יומי הזה מצויין, 40 ש"ח ליום למטרופולין חיפה - מטרופולין גוש דן. עד גיל 18 ומעל 60/65 זה רק 20 ש"ח.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפרסומת פשוט מצחיקה. בפרסומת מציינים שמי שיסע בנתיב יחסוך 20 דקות מהזמן. בטח שיחסוך, אחרי שהגדלתם את הזמן בנתיבים האחרים ב20 דקות איך הוא לא יחסוך?

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכנון כולו מראשיתו מפגר לגמרי, לדוגמה קריית אריה, יש פארק עופר (IBM, מארוול ועוד), פארק עופר 2 (סייברארק, אינטויט ועוד) ממול, מלם-תים ממול, קצת קדימה יש את כל האיזור של אינטל החדש, וכו' וכו'. בנו תחנת רכבת ב-2008 (לא בשנות המנדט הבריטי!), איפה בנו אותה? רחוק מכל העשרות אלפי עובדים (ואולי יותר אם מחשיבים גם תעשייה אחרת) וצמוד למגרש הכדורגל, שפעיל במקרה הטוב פעם בשבוע.

וגם אז, תחשוב שבאצטדיון המושבה יש מקום נניח ל-12 אלף איש, זה אפילו לא כמות העובדים באחד מהפארקים.

 

 

 

איזה פיתוח תח"צ, נניח שאני מקים חברת תח"צ מחר כי אני רואה צורך ואני רוצה לעשות קווי אוטובוס מהירים למקומות עבודה, סתם לדוגמה מפסגות אפק ראש העין לקריית אריה פתח תקווה, אתה יודע כמה זמן ייקח עד שאני אקבל אישור להפעיל את הקו הזה ממשרד התחבורה? במקרה הטוב 3 שנים, וזה בתנאי שאף "מקושר" לא ישים רגליים לקו הזה.

 

אני לא מבין על מה אתה מדבר - זה כולה 15 דקות ללכת ברגל מתחנת רכבת, ויש מלא אוטובוסים, או שתגיע עם קורקינט. כביש אם המושבות כולו פקוק מ-7:30 ועד 19:00 בגלל שכל אחד צריך להגיע עם "ג'יפ" שלו לעבודה.

 

אני גר בשכונה, עובד כ-4 ק"מ בפארק עופר, ומגיע עם קורקינט. כי לוקח לי 15 דקות. ועם רכב לוקח לי 40 דקות, שלא נדבר על עצבים, דלק ואמורטיזציה

 

דוגמה לא טובה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מילא מצאו פתרון עקום אבל למה לא להגביל אותו לשעות העומס לפחות?

 

הם באמת חושבים שאנשים שסתם יוצאים לסידורים בערב יאספו איתם בכוח עוד אנשים כדי לנסוע בנתיב הזה?

 

הם אשכרה מנסים ליצור עומס גם בשעות שהתנועה יחסית זורמת ושאין גם אוטובוסים כמעט שעוברים בנתיבים האלה, טמטום מוחלט ואני מקווה שלפחות יוסיפו מגבלה של שעות במהרה כי כרגע זה מרגיש כמו סתם למרר לאנשים את החיים ללא תכלית.

 

בסדר, הבנו, הזיזו לכם את הגבינה. אף אחד לא מצפה שתאסוף אנשים כאשר אתה יוצא לסידורים בערב. מצפים שאתה תאסוף אנשים מראשון עד חמישי בשעות הבוקר כי רוב הסיכויים שאתם נוסעים לאותו כיון ועובדים ברדיוס הליכה אחד מהשני. (ריכוז מרכזי תעסוקה).

 

הפקקים מחמירים מיום ליום. רכבות לוקח שנים להוסיף ואוטובוסים לא מוסיפים מהיום למחר. לכן צריך לבחור בין לא לעשות כלום ולתת לכולם להיתקע בפקקים עד שיחפרו רכבת לכיון שלהם או לתעדף תחבורה ציבורית וקאר פול על חשבון נהגים במטרה לגרום לחלק מהנהגים לעזוב את הרכב לטובת תחבורה ציבורית שיש ו/או קאר פול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא מצפים שאעשה את זה בערב אז למה מעיקים עלי גם בשעות שהן לא עמוסות ושבהן לא נוסעים למרכזי תעסוקה?

 

זו הגבלה מאוד מטופשת ולא ריאלית, אין לי בעיה שיעשו את הניסוי הזה אבל לפחות שיעשו את זה עם טיפה מחשבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי:

 

1. כי בשעות שפל "זה לא משנה" אם מפקיעים נתיב אחד מהכביש.

2. כי אף אחד לא הולך לאכוף את הגבלת הנסיעה בנתיב, לא בשעות העומס ולא בשעות אחרות, אז מה זה משנה?

 

אגב, זה באמת כן משנה. בשעות שבהן הכביש פנוי, הנתיב החדש מפנה כלי רכב איטיים (משאיות, וסתם נהגים איטיים) לזחול בנתיב האמצעי, בזמן שבשני הנתיבים האחרים (2+ והשמאלי) התנועה מתנהלת במהירות גבוהה בהרבה, מה שיוצר סכנה ובלגן.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל שעות שפל זה 2 בלילה עם 0 תנועה אבל יש הרבה דרגות ביניים של תנועה שזורמת בכביש אבל כן ערה עם לא מעט רכבים בשעות הערב, הנתיב הזה רק מהווה מטרד ברגעים האלה, אולי הוא אפילו יצליח ליצור פקקים רציניים בשעות שבדר"כ לא היו בהם פקקים במידה ותהיה אכיפה רצינית ואנשים לא יעלו עליו מתוך חשש שיקבלו קנס.

 

נקודת ההנחה שלך שאף אחד לא הולך לאכוף היא לא הגיונית, בנאדם סביר יחשוש לקחת סיכון במיוחד שבסוף גם אמורות להיות שם מצלמות. אני יודע שאנחנו בישראל אבל זה באמת בסדר אם הכל יהיה מוסדר וברור ולא הסכם שבעל פה "שלא אוכפים".

 

הפתרון הקל וההגיוני זה לאכוף את העניין רק בשעות הבוקר (7-9) או בשעות הצהריים-ערב (4-6) כשחוזרים המונים מההעבודה, על הדרך זה גם יעודד אנשים שיכולים לצאת מוקדם יותר או מאוחר יותר לעבודה לעשות את זה כדי להמנע אם אפשר משעות האכיפה מה שיקל קצת על המצב.

 

בשורה התחתונה אכיפה של 24 שעות היא מופרכת ומרגיזה וסתם יורדת לחיי האזרח, המטרה היא להקל על העומס בשעות החשובות שבהן המונים יוצאים אל הכבישים לעבודה וחוזרים ממנה, לא להתעלל בנהגים רק כי אפשר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפתרון הקל וההגיוני זה לאכוף את העניין רק בשעות הבוקר (7-9) או בשעות הצהריים-ערב (4-6) כשחוזרים המונים מההעבודה, על הדרך זה גם יעודד אנשים שיכולים לצאת מוקדם יותר או מאוחר יותר לעבודה לעשות את זה כדי להמנע אם אפשר משעות האכיפה מה שיקל קצת על המצב..

 

מסכים. בהחלט החלטה הזויה של משרד התחבורה. נת"צ לאורך נתיבי איילון נסגר לתנועת מכוניות מ-6:30 עד 10:30. אין שום היגיון לסגור אותו 24/7.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקודת ההנחה שלך שאף אחד לא הולך לאכוף היא לא הגיונית, בנאדם סביר יחשוש לקחת סיכון במיוחד שבסוף גם אמורות להיות שם מצלמות. אני יודע שאנחנו בישראל אבל זה באמת בסדר אם הכל יהיה מוסדר וברור ולא הסכם שבעל פה "שלא אוכפים".

הגיונית. בשנים שבהן הנתיב היה נת"צ לאוטובוסים בלבד, הוא כמעט לא נאכף. עמודי המצלמות שהותקנו שם מעולם לא הופעלו. נתיב 2+ לא ניתן לאכוף עם מצלמות אוטומטיות כי לא ניתן להוכיח בתמונה את מספר הנוסעים ברכב (ילדים נמוכים, חלונות כהים, וכו').

 

ההצהרה היא שהמשטרה תאכוף את הנתיב באמצעות יחידת האופנוענים. מה שאומר שמקסימום, תעשה אכיפה סמלית, ויותר סביר, פשוט מפעילים הפחדה (כמו עמודי המצלמות ושלטי ההזהרה).

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1610 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...