Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4321 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מכיר את כיפת ברזל מזוית שונה- אחד האחראים לפרוייקט הזה והינו אחד המפתחים הבכירים שלה (בחור די צעיר ומבריק) הינו חבר קרוב של אחי.

כמובן שהוא משוחד אבל לדבריו היכולות של המערכת והתוצאות שהיא מציגה בשטח פשוט פנומנליות.

ולמרות זאת, מפתחי המערכת אינם קופאים על השמרים, חבר של אחי והצוות שלו (וצוותים נוספים של רפא״ל) מפרפרים סביב המערכות הפזורות בשגרה ובמיוחד מאז החל המבצע הנוכחי, הם מתחקרים את מפעילי הסוללות במטרה ללמוד סיטואציות שנתקלו בהם בזמן אמת, הם סורקים את מחשבי המערכות השונות כדי לאתר ולטפל בבאגים וקודים שצצים ובכלליות עובדים חזק על לשפר את המערכת ולהעצים את יכולותיה.

אחד השידרוגים שנבחנים עכשיו בלחימה הנוכחית זה שילוב מערכת מכ״ם של שרביט קסמים באחת הסוללות.

אבל מעבר לאחוזי פגיעה גבוהים, יש הישג אחד שפחות מתייחסים אליו- עלות היירוט מאוד נמוכה (יחסית כמובן) וזה לא מובן מאליו בהתחשב בכך שרקטות כיפת ברזל די מתקדמות.

 

למי שתהה לגבי אחוזי היירוט ואמינותם- חשוב להבין שהמערכת לא משגרת מיירטים עבור כל טיל מטרה, המכ״ם של המערכת מזהה יציאת רקטה (שיגור) ומבצע מיידית שקלול פרמטרים אודות מעוף הרקטה וכך קובע היכן עתידה לפגוע הרקטה.

אל תוך המכ״ם ומחשבי המערכת מוזנים מראש איזורים שמוגדרים כבעלי סבירות נמוכה לפגיעה באדם בעת נפילת רקטה (מה שמוגדר בערוצי החדשות כ״שטחים פתוחים״.

כשהאינדיקציה המתקבלת הינה שטיל המטרה עתיד ליפול בשטח פתוח- לא מבוצע נסיון יירוט.

 

דבר נוסף, רואים לא פעם שיגור של 2 מיירטים לעבר טיל מטרה בודד, זה נתון לשיקול דעתו של מפעיל המערכת- אם אינו בטוח שהמיירט הראשון יפגע הוא לרוב ישגר מיירט נוסף.

בהתחשב בכך שהמערכת עדיין חדשה יחסית בשירות (ובכלל- בתפעול צה״לי מלא) הגיוני מאוד להניח שבחלוף הזמן כשהמערכת תמשיך להשתדרג ומיומנות הצוותים המתפעלים תעלה המחזה של 2 מיירטים המשוגרים לעבר מטרה בודדת יהפך לפחות נפוץ.

 

לעניין הקונספירציה של המרואיין במאמר שצירף פותח השרשור- ראשית הקרדיט המגיע לו- מדובר בפיגורה בכירה בתחומה, הוא אחד שבהחלט יודע על מה הוא מדבר.

עם זאת, פרופורציות- הבנאדם ניסה להריץ מערכת הגנה אוירית שתתחרה בחץ, כיפת ברזל ושרביט קסמים, רפא״ל פסלה את המערכת שהוא הציע ובחרה להתמקד ב-3 האחרות (שכל אחת מהן מציגה יכולות מצויינות בניסויים השונים וכל אחת מהן נחשבת לפורצת דרך הראשונה מסוגה בתחום ההגנה האווירית).

על דבר אחד אפשר בהחלט להסכים איתו- עד להופעת ה-3 מערכות הגנה אויריות שרפאל פיתחה- העולם אכן לא ידע\יכל להתמודד עם איום טילים בכל הטווחים, ישראל נחשבת לחלוצה ונכון לעכשיו אנחנו המדינה היחידה בעולם שיש לה מערכות הגנה ייעודיות נגד טילים בטווחים שונים.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

  • תגובות 112
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הרגע נתפסתי מחוץ לבית עם מקבץ של 4 אזעקות ברצף. שיגור ה'תמיר' במציאות נראה הרבה יותר מרשים. מנגד לא הצלחתי להבחין בשום דבר שמגיע מולו. הוא התפוצץ והותיר ענן בודד. היו ארבעה תמירים כאלה שכל אחד השאיר ענן אחד.

היום קראתי שאם נותר ענן אחד אז מדובר בפיצוץ של התמיר בלבד, מכיוון שהפיצוץ של התמיר אמור לעורר את הפיצוץ של הרקטה המיורטת, וכך נוצרים שני עננים.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם
הרגע נתפסתי מחוץ לבית עם מקבץ של 4 אזעקות ברצף. שיגור ה'תמיר' במציאות נראה הרבה יותר מרשים. מנגד לא הצלחתי להבחין בשום דבר שמגיע מולו. הוא התפוצץ והותיר ענן בודד. היו ארבעה תמירים כאלה שכל אחד השאיר ענן אחד.

היום קראתי שאם נותר ענן אחד אז מדובר בפיצוץ של התמיר בלבד, מכיוון שהפיצוץ של התמיר אמור לעורר את הפיצוץ של הרקטה המיורטת, וכך נוצרים שני עננים.

במטח הענק לבאר שבע, סביר להניח שהיה קשה לעקוב אחרי כל הטילים וגם אם עקבו יכול להיות שהכיפה פספסה אחד, הגיוני.

לגבי העננים זה לא קשור בכלל, אם הרקטה והטמיר מתפוצצים ביחד זה גם יכול ליצור ענן אחד מחובר, "לא הצלחתי להבחין בשום דבר שמגיע מולו"- כמעט לא ניתן לראות את הרקטות.

Miata ND2

 

פורסם

צודק, אכן לא ניתן לראות את הרקטה המיורטת מכיוון שאינה משאירה שובל עשן אחריה.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

העדות הכי טובה להצלחת המערכת היא הפידבקים הטובים שניתנים לה על ידי התושבים באיזורים שעליהם המערכת מגינה, הם יודעים מה היה בעבר ומה השתנה (או לא) לאחר הכנסת המערכת לשימוש.

 

דבר אחרון, בשלבי הניסויים השונים של המערכת הראו לא פעם יירוטים של המערכת כפי שהם נקלטים באמצעים תרמיים- אז ראו בבירור את טיל המטרה ואת הטיל המיירט במעופו לקראת היירוט.

לא רק שראו בבירור את היירוטים, הנתון המרשים באמת היה שרוב היירוטים היו בהקשה ולא בקירבה (כלומר יירוט על ידי פגיעה ישירה בטיל המטרה, לא על ידי פיצוץ המיירט בסמוך לטיל המטרה במטרה ליירט על ידי ההדף).

 

קשה לראות את היירוט מהקרקע ללא אמצעים מתאימים שכן גם מיירט שאינו פוגע משמיד את עצמו בפיצוץ אבל סרטון דרך אמצעי תרמי לא משאיר מקום לספקות.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

דבר נוסף, רואים לא פעם שיגור של 2 מיירטים לעבר טיל מטרה בודד, זה נתון לשיקול דעתו של מפעיל המערכת- אם אינו בטוח שהמיירט הראשון יפגע הוא לרוב ישגר מיירט נוסף.

בהתחשב בכך שהמערכת עדיין חדשה יחסית בשירות (ובכלל- בתפעול צה״לי מלא) הגיוני מאוד להניח שבחלוף הזמן כשהמערכת תמשיך להשתדרג ומיומנות הצוותים המתפעלים תעלה המחזה של 2 מיירטים המשוגרים לעבר מטרה בודדת יהפך לפחות נפוץ.

תיקון:

תמיד משוגרים 2 מיירטים לעבר מטרה אחת כברירת מחדל, וזה לא תלוי בשיקול דעתו של המפעיל.

 

ברוב הדברים אתה צודק בגדול, המערכת מתוכננת להתריע ולשלוח מיירטים רק לשטח מוגדר ספציפי שמתוכנת לו מראש בתחילת הפריסה על ידי הטכנאים, ורקטה שלא תוערך ע"י המערכת לנחות בשטח המוגדר הזה לא תייורט ותיחשב כנפילה בשטח פתוח.

________________________

Peugeot 206 Xs 1.6l 16v :lol:

Peugeot 205 Forever 1.4l 8)

Peugeot 306 1.4l - נגנבה :-(

פורסם

יכול מאוד להיות שאתה צודק בעניין שיגור 2 מיירטים, אני הכרתי משהו שונה.

לגבי זיהוי איזור הנפילה מדובר במאפיין מאוד וותיק ועוד במהלך השהייה בלבנון היו מערכות שידעו לזהות יציאת פצמ״רים ולהתריע על נפילתם.

 

בכל אופן, כיפת ברזל מערכת מרשימה מאוד ואני חושב שהיא גורם קריטי באותו אורך רוח שמנהיגנו מבקשים מהאזרחים.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
תיקון:

תמיד משוגרים 2 מיירטים לעבר מטרה אחת כברירת מחדל, וזה לא תלוי בשיקול דעתו של המפעיל.

 

ברוב הדברים אתה צודק בגדול, המערכת מתוכננת להתריע ולשלוח מיירטים רק לשטח מוגדר ספציפי שמתוכנת לו מראש בתחילת הפריסה על ידי הטכנאים, ורקטה שלא תוערך ע"י המערכת לנחות בשטח המוגדר הזה לא תייורט ותיחשב כנפילה בשטח פתוח.

שניר אני כמעט בטוח שאתה טועה, כיום רקטה או 2 זה לשיקול דעתו של המפעיל לדעתי בהתאם לנתונים של מעוף הרקטה, לדוגמא אם תהיה פגיעה ממש באזור מאוד מייושב עדיף לשגר 2 בשביל הבטחון, אם הרקטה בזווית קשה או במהירות גבוהה וכד', אבל ניתן לראות כיום ובכלל מאז עמוד ענן שבהמון פעמים משתמשים בטיל אחד בלבד ליירוט, ואני מאמין שעם הזמן שהמערכת תשתפר לא יהיה דבר כזה 2 טילי ירוט על רקטה.

Miata ND2

 

פורסם

יצא שהטכנאי זה אני :-D

 

אני מכיר את המערכת מהסדיר, הקבע, ועכשיו חזרתי לאפטר משבוע מילואים בסוללה פעילה, אז אני יודע שאני לא טועה :-D.

 

בכל מקרה נשאר רק לאחל כל טוב לכול אנשי הכיפה התותחים שעושים עבודה מצויינת יום וליל ומגנים לנו על השמיים, בלעדיהם המצב היה יותר גרוע.

________________________

Peugeot 206 Xs 1.6l 16v :lol:

Peugeot 205 Forever 1.4l 8)

Peugeot 306 1.4l - נגנבה :-(

פורסם

כמובן לא מרחיב יותר ממה שאפשר לדעת מחיפוש קצר בגוגל.

 

המערכת מורכבת מאוד ממה שחושבים.

________________________

Peugeot 206 Xs 1.6l 16v :lol:

Peugeot 205 Forever 1.4l 8)

Peugeot 306 1.4l - נגנבה :-(

פורסם (נערך)

שניר מה קורה? לגבי מה שכתבת והגבת, אני חולק עליך. בהתחלה אכן היו משגרים 2 מיירטים, היום כבר לא (וכן, גם אני הייתי בכיפה עד שנה שעברה, כיום מילואימניק). כמובן גם תלוי באיזו סוללה מדובר (כנראה שתבין אותי).

עידן, לגבי מה שכתבת - יש המון דברים שאתה צודק בהם, לכן אוסיף ואומר שאין צורך להרחיב את הדיבור לגבי המערכת, לא חסרים מעקבים על נושאים רגישים כאלו (ואתם יכולים לנחש גם מה הסיבה שעדיין לא מכרו את המערכת לחו"ל). המערכת עובדת מעולה, מפקחים עליה כלכך הרבה גורמים, התחזוקה בה קורעת את החיילים אבל ככה מצליחים.

עריכה אחרונה על ידי שומאכר

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

יום ראשון אני חוזר, יעשה בדיקה במיוחד בשבילך שומאכר 8)

________________________

Peugeot 206 Xs 1.6l 16v :lol:

Peugeot 205 Forever 1.4l 8)

Peugeot 306 1.4l - נגנבה :-(


×
×
  • תוכן חדש...