Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הוספת מושבים לרכב - בחינת בטיחות, תקינות ומעשיות


farmalot
שימו לב! השרשור הזה בן 2403 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מקווה שזה המקום לפתוח את הדיון הזה, המטרה של הדיון היא לבחון איך זה עובד, כמה כדאי, והאם בכלל מותר.

 

אני מבקש לקרוא לפני שמגיבים ב"אי אפשר" ו"מה פתאום".. :)

 

ישנם רכבים שבהם יש מקום להתקין עוד מושבים (גיפים, מסחריות, פרטיות סטיישן גדולות).

ישנם מתקינים מורשים ממשרד התחבורה שמוכנים להתקין מושבים, בלי דרישות מקדימות, וישנם כאלה שדורשים אישור יבואן.

אין יבואן שיתן אישור יבואן להוספה של מושבים לרכב (בישראל, לפחות).

שוטר שעוצר לבדיקה רכב שיש בו מושבים שהתווספו, לא יטען טענות, אלא במקרים חריגים (כשהמושב מורכב על הגג, לדוגמא).

מבחן רישוי לרכב שבו מורכבים מושבים שהתווספו, נכשל בטסט (אלא אם יש אישור (אני לא יודע איזה)). ניתן להרכיב מושבים הניתנים לפירוק (ואז אין בעיה בטסט).

מחיר להתקנת זוג מושבים (ספסל) עם חגורות מתחיל ב 2000 שח (לשם השוואה, פער המחיר בין רכב 5 מושבים לרכב 7 מושבים באותה רמה עומד על 15-20 אלף שקל).

 

עד כאן טכנית וחוקתית.

 

בטיחותית:

אני לא מכיר מקום שעושה חיזוקי מרכב לפני הוספת מושבים.

בבדיקה שעשיתי לרכב שלי, שמשווק באירופה בתצורת 5 וגם 7 מושבים, ישנם הבדלי מרכב בין ה 5 ל 7, בין היתר בשילדה, במתלים, ובבלמים - אני מניח שהשילדה יותר חזקה, ולפיכך יותר כבדה, ולכן השינויים גם במתלים וגם כמובן בבלמים.

 

השאלה שעומדת לפני עכשיו היא, האם כשמוסיפים מושבים לרכבים בצורה תיקנית - בין אם למסחריות (מונית שירות לדוגמא) ובין אם לגיפים, האם מוסיפים חיזוקי מרכב כלשהם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם אתה מדבר על רכב פרטי או מסחרי?

יש לקחת בחשבון גם את נושא הכיסוי הביטוחי אם אתה מסיע ברכב מספר נוסעים העולה על הרשום ברשיון הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שאתה מתכוון להוספת מושבים ברכב שמגיע בשתי גרסאות, 5 או 7 מושבים ולא ברכב הסעות למינהו.

 

אני עשיתי זאת לפני מספר שנים בלנדרובר דיסקברי 2 2004.

הוספתי סט שלם ומקורי של מושבים 6-7 כולל כל האביזרים והדיפונים. נראה מקורי לחלוטין.

בלנדרובר כל ההכנות קיימות מתחת לדיפונים. מניח שזה המצב בכל הרכבים, פשוט יותר זול לייצר את כולם ככה.

לא היה צריך לקדוח שום חור או להוסיף תושבת. הכל היה.

 

בניגוד למה שכתבת, אחרי מאבק קצר ובסיוע המוסך שלי קיבלתי מהיבואן אישור שההתקנה תואמת התקנה מקורית.

אבל את משרד התחבורה האישור הזה לא עניין, ותכלס הוא לא שינה כלום.

 

אתה תצטרך להגיע לעמדה מספר 1.

משם לבדיקת טכניון (נדמה לי שזה המונח, עברו כמה שנים.) שהיא בדיקה די שטחית לראות הכל מחובר כמו שצריך.

אצלי היא היתה שטחית כי ראו שהקיט מקורי וההתקנה איכותית. אולי אם ההתקנה תראה חובבנית, הבדיקה תראה אחרת.

משם לשקילת הרכב (לא ממש הבנתי למה, שני מושבים ששוקלים כמה עשרות קג ביום טוב, אבל לא התווכחתי) וחזרה לעמדה מספר 1

 

בהצלחה.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שלא מוסיפים שום חיזוקי מרכב. אולי תספר לנו איזה רכב יש לך ואיך גילית שיש שינויים במרכב בין גרסת 5 לגרסת 7 מושבים?

...Our necessities are few but our wants are endless

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אחד אחד

COMMANDER - נכון, שכחתי לציין. את חברות הביטוח זה לא מעניין, העיקר שזה כחוק (חגורה לכל נוסע או משהו כזה), וזהו המצב (סליחה שאני לא יכול לפרט, אני פשוט לא זוכר..)

shais01 - בתרחיש שאתה מצאת אני יכול להבין איך זה הסתדר - הכל מקורי, ואפילו התושבות היו מוכנות, והמוסך היה לימינך, אז כל הכבוד לך שזה הצליח.

 

הרכב שלי הוא מאזדה פרמאסי. עיינתי בתוכנת מקטים של מאזדה, ומצאתי את שלל השינויים בין 5 ל 7 (בעייון בחלקי הרכב ע"פ הדגם, מוצאים שני קורות (לדוגמא) אחת שבתאור שלה רשום "עם שורת מושבים שלישית" ושני "בלי". כך לגבי שאר החלקים שציינתי ששונים. לצורך הבהרה - רוב שינויי המרכב לא נובעים מחלקים שבאים המגע עם שורת המושבים השלישית, ולכן אני מניח שהם פשוט חלקי מרכב מחוזקים, ביחוד לאור השינוי גם בבלמים ובבולמים. אני יכול להעלות תמונות אם זה מעניין).

 

למרות שמה שאני בא לעמוד עליו, הוא שאם יש רכבים שמרכביהם שונים בין 5 ל 7, אז כל נושא חיזוק המרכב דורש עייון, לא משנה איזה רכב אתה (אלא אם קיבלת אישור יבואן, שאני מניח שעושה את העבודה).

עריכה אחרונה על ידי farmalot
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההמלצה שלי:

תמצא בפירוקיה רכב זהה לשלך אבל עם 7 מושבים.

תפרק ממנו את כל, אבל כל מה שקשור להתקנה-מושבים כמובן אבל גם חגורות בטיחות, תושבות למושבים, חיפויים, ריפודים-הכל.

אני לא בטוח אבל מניח שמאזדה, כמו רוב היצרנים, הכינו תשתית להתקנה כך שלא תידרש לריתוכים/קידוחים/התאמות למיניהן. ככה תקבל רכב זהה לרכב שהותקן ככה במקור גם מבחינת בטיחות וגם מבחינת איכות ההתקנה.

מציע שלא לקחת כתורם רכב שנפגע בתאונת חזית. לך תדע אם מישהו ישב במושבים הללו בשעת התאונה ואם החגורות היו בשימוש ומכאן אולי נפגמו.

רישוי-רשמתי לך מה התהליך שאני עברתי.

אם בדגם שלך יש גם הבדלים מבחינת מתלים ובלמים, אני לא מכיר וזה עשוי לייקר את התהליך אם כי גם כאן ניתן לפרק את הפריטים המחוזקים מהרכב התורם.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מתאים, משתי סיבות - האחת, פרמאסי 7 מושבים לא עשתה עליה לארץ (ותודה ליבואן), והשניה, לו יצוייר שיש כזו בארץ, מדובר בחלקי שילדה ששונים בין השניים - לא ניתן לפירוק.

 

ובכלל, אני מניח שאם יש בידך רכב שמגיע עם תושבות להוספת מושבים (הכנה), אזי המרכב שברשותך כבר מתאים ל 7 מושבים, פשוט לא הרכיבו לך את המושבים הנוספים - ולכן שאלת בטיחות השילדה (הוספת חיזוקים) יורדת (כיוון שהרכב שלך כבר מותאם ל 7 מושבים).

עריכה אחרונה על ידי farmalot
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אחרי סקירה מחדש של חלקי המרכב השונים בי 5 ל 7, אני קצת חוזר בי (תקנו אותו אם אני טועה).

 

בתמונות המצורפות, החלקים המסומנים באדום שונים בין 5 ל 7.

 

מירכב השילדה (תמונה ימנית) זהה.

מרכב דיפון (תמונה אמצעית) שונה רק בנקודה בה המושבים הנוספים מורכבים - הגיוני שבגלל שצריך עוד חיבורים למושבים, ולאו דווקא כי הוא מחוזק

מרכב דיפון תחתון (שמאלית) שונה בהרבה, אבל נראה שגם רק בגלל שסידור המושבים שונה טיפה (פשוט לא נראה לי שהחלקים השונים מוספים חוזק בכלל)

 

wo third seat #2.jpgwo third seat #3.jpgwo third seat.jpg

 

לגבי שאר החלקים השונים - בלמים ובולמים, ניתן לומר שזה בגלל חלוקת משקל שונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...

האם אפשר להוסיף שורה שלישית במיצובישי אאוטלנדר?

עם הילוכים ידניים היא נמכרת רק בגירסת 5 מקומות, ובמחיר אטרקטיבי של 130 אלף ש"ח לרכב חדש (שזה 30 אלף ש"ח פחות מהאוטומטית 5+2 הכי זולה, מה גם שאנחנו מעדיפים ידנית).

עריכה אחרונה על ידי איתן_כ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2403 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...