Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

העליות בדרך לאילת


mrwinston
שימו לב! השרשור הזה בן 4032 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

יש לי פולו ידני מנוע 1.4

יצא לי לנסוע לירושלים כמה פעמים, ובחלק מהמקומות הרכב פשוט לא סחב, הורדתי להילוך רביעי ולפעמים גם לשלישי..

ברור לי שהרכב זה לא אימפרזה טורבו ולא לנד קרוזר וזה בסדר, אפשר להסתדר.

בכל מקרה אני מתכנן נסיעה לאילת, יש עליות יותר רציניות מי-ם? יש למה לדאוג?

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההילוך האחרון ברכב ידני הוא הילוך שיוט והוא מיועד לחיסכון בדלק, לא לטיפוס עליות. בעליות קשות צריך להוריד לרביעי ולפעמים גם לשלישי. ברוב הרכבים שפגשתי בשנתיים האחרונות אין שוב בעיה לנסוע 90-100 קמ"ש בהילוך שלישי, ומניסיוני גם בפולו 1.4 אין בעיה לעשות את זה אם העלייה קשה.

 

חוץ מזה, בדרך לאילת יש בעיקר ירידות חדות. העלייה היא בדרך חזרה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסעתי עם פונטו 1250 פעמיים לאילת הלוך ושוב. רוב הנסיעה הייתה בהילוך רביעי (בחלק של העליות) היו גם פעמים של שלישי.

כל אוטו יכול להחזיק את זה.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וגם איפה שיש עליות בדרך חזרה מאילת, הן דיי מתונות יחסית לדרך לירושלים, וגם במקומות האלה זה בד"כ עם סיבובים שגם ככה מאטים בהם.

 

פות"ש כל עוד תשמור על הימין, סע במהירות המתאימה לך לפי תנאי הדרך.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההילוך האחרון ברכב ידני הוא הילוך שיוט והוא מיועד לחיסכון בדלק, לא לטיפוס עליות. בעליות קשות צריך להוריד לרביעי ולפעמים גם לשלישי. ברוב הרכבים שפגשתי בשנתיים האחרונות אין שוב בעיה לנסוע 90-100 קמ"ש בהילוך שלישי, ומניסיוני גם בפולו 1.4 אין בעיה לעשות את זה אם העלייה קשה.

 

חוץ מזה, בדרך לאילת יש בעיקר ירידות חדות. העלייה היא בדרך חזרה.

 

אולי כי גדלתי על רכבים סובייטים, כל חריגה בסל"ד ורעש מהמנוע מרגישים לי פטליים לבריאותו של המנוע..:?

אפילו שאני עובר את ה3000 סל"ד והמקסימום 7000 סוג של כואב לי ואני מפחד שמשהו יתפרק:oops:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עיון במפה, יגלה לך שאילת נמצאת על שפת הים, דהיינו היא נמוכה מירושלים, ולכן הנסיעה לאילת היא בעיקרה במישור (בהנחה שאתה יוצא מאזור המרכז).

למעט עליות מתונות מאוד, אין בדרך לאילת קטעי דרך מאתגרים מבחינת שיפועים - בעיקר בדרך 90.

 

הורדה לשלישי היא לא דבר חריג שצריך לפחד ממנו. השלישי, כמו השני או הרביעי, הוא עוד הילוך בסט ההילוכים וצריך להשתמש בו. בשביל זה הוא שם.

 

שתי המלצות לפני הנסיעה:

לוודא תקינות של הרכב, לחץ אויר, אורות מים (הן במצנן והן במגבים) ושמן. הנסיעה ארוכה, ולמרות שמזג האויר כרגע אינו רותח כמו בקיץ, עדיין זה לא תענוג גדול להיתקע בדרך באמצע המדבר.

לוודא מוכנות של הנהג מבחינת עירנות, מי שתיה ומשהו לכרסם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי כי גדלתי על רכבים סובייטים, כל חריגה בסל"ד ורעש מהמנוע מרגישים לי פטליים לבריאותו של המנוע..:?

אפילו שאני עובר את ה3000 סל"ד והמקסימום 7000 סוג של כואב לי ואני מפחד שמשהו יתפרק:oops:

 

אז טפל בעצמך...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נסעתי עם הספארק (פעמיים לאילת), למעט מספר מאד מאד מצומצם של עליות (בדרך חזרה) לא הרגשתי כלל נחינות לעומת מכוניות אחרות (והמהירות הממוצעת - (שוב פעם בעליות), הייתה בסביבות ה 80-100.

ככה שאתה יכול להיות רגוע, ולהוריד הילוך זאת לא המלצה ...

האבולוציה שלי:

Polo GTI 2013 -> Peugeot 208 GTi 2016 Manual

Mazda 3 2012 -> Seat Leon FR DSG 2010 -> Chevrolet Spark 2013

Peugeot 309 Manual 1991 -> Toyota Corolla (1992) automatic -> Mazda 3 2009

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשצריך אז תוריד הילוך. אז תיסע את העליות בסל"ד גבוה. אז מה.

זה לא גורם שום נזק וזה דווקא בריא למנוע להתאמץ קצת מדי פעם (כמובן לא על מנוע קר ב5 דקות הראשונות של הנסיעה)

אם צריך שלישי אז סע את העליות גם בשלישי בפול גז.

הרי גם כשאתה עוקף רכב שנוסע 80-90 אתה משלב שלישי ונותן פול גז, וזה בסדר גמור.

 

נזק למנוע עלול להיגרם רק בסל"דים של 7000+ ובמכוניות מה20+ שנה האחרונות יש מנתק הצתה שימנע ממך לעבור את הסל"ד המקסימלי בהאצה כך שנזק אתה לא יכול לגרום (אלא אם בכוונה תשלב הילוך נמוך מדי במהירות גבוהה, נניח הילוך שני ב140 קמ"ש. אז המנוע יינזק קשות - מיידית)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שחושב כי הדרך לאילת היא מישורית - אז רק נדמה לו.

מול גובה פני הים - צומת הערבה נמצאת בערך במינוס 350. אילת באפס.

משמע ה-170 ומשהו ק"מ בין שני המקומות הם עליה, רובה בשיפוע קליל מאוד מאוד. אבל עליה.

אחרי שנוסעים שם קצת עם טריילר עמוס ארוך ארוך - מבינים טוב את משמעות העליה הקלה...

 

לפותח השירשור - קח את העליות במהירות שמתאימה לך, הילוך שלישי מתאים מאוד, ותן קצת כוח אפילו עד 4000.

שים לב שגם בירידות ארוכות עם סיבובים חדים צריך להוריד לרביעי או שלישי, לפי תנאי הדרך.

אל תרוץ מהר מידי בעליות ארוכות כי הרכב יכול להתחמם. יתכן שגם עדיין אין מספיק נסיון לנסוע את הסיבובים שם מהר - אז קח אותם בקצב שלך ואולי גם תהנה מהנוף. העיקר להגיע בבטחה!

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסעתי עם פביה 03 ו5 אנשים לימלח ובחזרה ועם מזגן, נסעתי איתה גם לחרמון וגם לאילת.

ו3 פעמים בשבוע לאריאל.

בכל המקרים הרכב סחב יופי-בהתאם ליכולותיו.

אם צריך אפילו מורידים להילוך שני, מושכים אותו קצת ומעלים הילוכים לא יקרה לרכב כלום.

אם אתה רוצה לטוס בעליות, קנה רכב יותר חזק...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, כי זאת פאביה.

 

עתידות:

גם בשנת 2023 יהיו שאלות כאלה בפורום. :roll:

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי כי גדלתי על רכבים סובייטים, כל חריגה בסל"ד ורעש מהמנוע מרגישים לי פטליים לבריאותו של המנוע..:?

אפילו שאני עובר את ה3000 סל"ד והמקסימום 7000 סוג של כואב לי ואני מפחד שמשהו יתפרק:oops:

 

אתה מגיע ל סלד של 7 אלף??

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4032 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...