Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

phpclub

פרויקט מצולם : שיפוץ פנים מלא - שרייד 2000

שימו לב! השרשור הזה בן 2658 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

רקע :

הרכב נרכש לפני שנתיים במצב מכני מעולה.

שנה ראשונה בעיקר ישב בחניה עקב היותו רכב שלישי בבית (גרתי עם ההורים), ולאחר מכן נהפך להיות רכב עיקרי בשבילי כי עברתי דירה.

לאחר למידה רבה של הרבה מאוד דברים חדשים בשנתיים האחרונות, ולאחר זמן מה שאני פוקד את הפורום, קורא ולומד, הפכתי להיות פריק של "עשה זאת בעצמך" והפכתי את זה לתחביב עיקרי.

 

לאחר שנפרדתי מרכב הליסינג האהוב של אבא ועברתי לגור לבד, ביליתי עם הרכב (שם קוד: טרנטולה) דיי הרבה ומצאתי כמה דברים שמפריעים לי, בעיקר בפנים הרכב, ואז הוחלט, עושים שיפוץ.

 

הרבה יגידו (ואמרו) שאני משוגע, שאין טעם להשקיע, רכב כזה לא שווה הרבה, בלה בלה בלה.

מי מכם שמאוהב ברכבים יודע ומכיר את ההרגשה הכיפית להשקיע במשהו שאתה אוהב.

נכון, הייתי מעדיף אולי רכב אחר אבל במגבלות המצב הכלכלי זה מה יש. מה גם שאני לא חושב שכדאי לי למכור אותו, אחזיק אותו עד שימות לגמרי או שאעביר אותו במשפחה לאחיינים שלי כשיקבלו רשיון.

 

השיפוץ נמשך כבר כחצי שנה להערכתי, כל פעם שיש זמן עושים עוד קצת.

 

אז מה יש לנו בתוכנית (כל הנ"ל כבר בוצע) :

 

1. שיפוץ כסאות.

2. ניקוי יסודי באג'ז וצביעה.

3. סתימת סדקים באג'ז עקב נזילות גשם.

4. צביעת פלסטיקים/דשבורד

 

מה מתוכנן לעתיד :

 

1. תיקון מכות פח

2. חידוש מלא של כל החוץ (כולל צביעה).

3. השקטת הרכב מרעשי חוץ.

4. מה שעוד יבוא לי ...

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז מתחילים עם הכסאות.

 

הרכב הגיע עם כיסוי מושבים פשוטים (אלו של ה 80 שקל), בלוי, רופף ומגעיל.

הכסאות עצמם לא היו נוחים בלשון המעטה, החלטתי לשנות את זה.

נרכשו כיסויים איכותיים של הדר רוזן, הבחירה של הכיסוי לקחה לי הרבה זמן וההתלבטות הייתה גדולה, חיפשתי שילוב מראה מודרני ובד עם מרקם מיוחד שנותן הרגשה טובה. בנוסף תוספות של ספוג 2 ס"מ צהוב איכותי (אותו ספוג שיש בכל כיסאות הרכבים).

 

ההסברים לפי התמונות.

 

הכסא הראשון שנבחר הוא מושב הנוסע כמובן, הוא פורק ועלה לשולחן הניתוחים בבית.

העבודה עליו הייתה ברובה ניסוי וטעייה ולמידה ולקחה זמן רב (כשבועיים).

 

1. הכסא כפי שהגיע עם הרכב.

2. הסרת הכיסוי - הג'יפה מתחילה להתגלות.

3. הריפוד המקורי קרוע ובלוי (ולטעמי גם דוחה).

4. מבט נוסף.

5. לאחר הסרת ריפוד המושב.

6. כל הריפוד בחוץ.

7. מבט נוסף.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

72. ניתן לראות שהספוג סדוק ונקרע, הפתרון הוא לדחוף ספוג חדש עם דבק כדי שלא יקרע יותר.

73. הספוג הקיים עושה הרבה לכלוך לאחר שהתייבש בקצוות.

 

8-17. תוספת ספוג למושב.

כמו שניתן לראות, הספוג "נבנה" בצורות מוזרות ועם תוספות בחלקים מסוימים.

המטרה שלי הייתה להביא את המושב לתמיכה מירבית לגב, לאגן, ולמנוע "החלקה" של התחת במושב,

ש"יחבק" את הגוף.

בקיצור - כמה שיותר "אורטופדי" - העיקרון נלקח ממאמרים שקראתי ונסיון אישי שלי עם מושבים אחרים.

 

בגב - תוספות בצדדים ל"חיבוק" הגוף, ותוספת בחלק העליון, נסיונות רבים של עם/בלי גרמו לי להחליט שעם זה נוח יותר, המושב מקבל את צורת הקימור של הגב - האגן "נבלע" בתוך גב המושב ואילו הגב העליון בולט יותר.

במושב עצמו - תוספות בצדדים לחיבוק/קיבוע התחת ושוב, התחת עצמו "נבלע" בתוך המושב והרגלים קצת למעלה יותר.

לאחר מיקום המושב ברכב בצד הנהג, ההגבהה גרמה לי אישית לבעיות עם הרגלים והדוושות ולכן הסרתי את זה.

במושב הנוסע אין חשיבות לגובה הרגלים כי אין דוושות, המושב נותן הרגשה של כורסא.

 

מימדי המושב נמדדו בהשוואה למושבים ברכבים מודרנים ונמצא כי הוא קצר יותר גם בגובה הגב וגם באורך המושב, נסיון ישיבה גרם לי להבין שהכתפיים והצוואר אינם מקבלים כלל תמיכה.

לכן, הוספתי ספוג ועשיתי חורים המתאימים למשענת הראש (נלקח בחשבון גודל חור הנדרש להפעלת הסווי'ץ לשינוי גובה המשענת).

 

הספוג הודבק בעזרת ספריי דבק מיוחד לספוגים.

72.jpg

73.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תמונות 14-17 כאן..

 

18. תוספת האורך למושב עצמו נבנה בשיפוע תוך נסיון וטעייה, אחרת לאחר הלבשת הכיסוי הצורה הייתה נראית מעוותת.

 

19-20. המושב במצבו הסופי לפני ההכנסה חזרה לרכב.

 

המשך מחר...

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחכה להמשך :)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נראה טוב מאד.

כל הכבוד על היוזמה והפעולה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי בעבר דייהטסו שרייד 99. כשקניתי את הרכב היה עליו כיסויים דווקא דיי איכותיים.

אך עם זאת אני לא אוהב כיסויים על המושבים, לא משנה כמה אכותיים הם יהיו , הם אף פעם לא נראים טוב עם שאר הקבינה של הרכב, אני אוהב שהאוטו נראה מקורי כאילו יצא מהחברה- עניין של טעם... אז הורדתי את הכיסויים והמושבים מתחת היו קרועים ובלויים... אז חשבתי אולי לתפור אותם, אך זה לא נראה לי פתרון טוב שיחזיק מעמד, אז קפצתי לפרוקיה וחיפשתי דייהטסו כמו שלי, מצאתי אחת דגם סדאן- קלאסיק, עם מושבים במפרט גימור גבוהה יותר, שמלבד היותם מטונפים היו במצב מעולה, ניקיתי אותם טופ טופ הרכבתי אותם, זה נראה פיצוץ ועלה לי רק 200 ש"ח...

 

בכל אופן פרויקט מבורך... מכל הפרויקט הייתי שמח לשמוע מה אתה מתכנן לעשות כדי להשקיט את הרכב מרעשי חוץ, לרכב הזה אין שום בידוד ונסיעה במהירות גבוהה פשוט מתישה, גם אני בזמנו ניסיתי לעשות משהו בקשר לזה, ניסיתי לדחוף קצת בידוד בדלתות, זה לא עזר בשיט...

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הפרסום מחכה להמשך!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יונתן - גם אם הכל היה נקי ומצוחצח וחדש מהחברה, אני לא אהבתי את כל המראה של הקבינה, לכן השינוי הזה (וכמו שתראה בהמשך, הכל השתנה ומתאים לכיסויים.

 

אגב, אומרים כיסויים, המחשבה הראשונה שלי הייתה תפירה מחדש, אבל בגלל שזה יקר ואני לא תופר, הוחלט על הכיסויים שהותאמו לכסא בצורה מדויקת ביותר ונראה כמו חדש.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המשך

 

21 - מושב אחורי במצבו הקיים, ניתן לראות כי הוא מלא כתמים ומרופט.

22 - ללא הכיסוי, צד שמאל מלא לכלוכים

באופן כללי, כל הריפוד המקורי היה מגעיל בצורה שלא תאמן, כשאני מסתכל על התמונות זה אפילו לא משקף את המציאות.

 

23 - החלק האחורי.

שכחתי לציין שזאת עבודה לא פשוטה בכלל לפרק את הריפוד הקיים, הוא מחוזק למסגרת ברזל ע"י עיגולי ברזל, להפריד אותם

צריך הרבה כוח והרבה סבלנות.

 

24 - ללא ריפוד עם הכנה להרחבה של אורך המושב לנוחות.

25 - גם כאן נבנתה קונסטרוקציה לנוחות, החלק הקדמי מוגבה יותר מהחלק האחורי.

26 - לאחר הדבקה סופית ויישום הכיסוי החדש.

יש לציין שהכיסוי בתמונה הזאת הוחלף ע"י החברה עקב פגם שניתן לראות בחלק הקיצוני של התמונה, הריפוד נפרד מהספוג והתוצאה היא גלים.

 

28-27 - החלק האחורי עם הכיסוי

21.jpg

22.jpg

23.jpg

24.jpg

25.jpg

26.jpg

27.jpg

28.jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

30. גב המושב האחורי במצבו הקיים.

31. הריפוד הבלוי מתחת, מלא כתמים.

33-32. לאחר הוצאת הריפוד.

34. הגב יושב על ממסגרת ברזל.

35. ניתן לראות שהמסגרת מלאה חלודה, הוחלט לטפל גם בזה (ידוע לי שכנראה זה OVERKILL, אבל אם כבר אז כבר..)

36. המסגרת לאחר מריחת ממיר חלודה על כל המסגרת שהייתה במצב נוראי.

38-37. המסגרת לאחר צביעה עם ספריי צבע לברזל.

30.jpg

31.jpg

32.jpg

33.jpg

34.jpg

35.jpg

36.jpg

37.jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

39. החלק האחורי של הגב היה מלא לכלוך ושאריות חלודה, עבר ניקיון יסודי וסדקים מולאו.

40-41. מסגרת הגב חוזרת למקומה.

44-42. הוספת הריפוד לגב, שוב תמיכה מלמעלה ומהצדדים.

45. הגב לאחר סיום העבודה.

 

 

כאן מסתיימות עבודות הכסאות, את המושב האחרון של הנהג לא צילמתי, התהליך זהה למושב הנוסע והתבצע יחסית במהירות שכן הרכב היה מושבת.

לפני ההחזרה לרכב ניקיתי באופן יסודי עם ספרי ריפודים את שטיח הרכב (היום לצערי הוא כבר הספיק להתלכלך שוב).

 

אשמח לשמוע תגובות.

38.jpg

39.jpg

40.jpg

41.jpg

42.jpg

43.jpg

44.jpg

45.jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאד וכל הכבוד על ההשקעה!

האם תמיכת המושבים השתפרה בעקבות האקסטרה ריפוד ?


If you live by the GUN

You die by the GUN

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט.

מושב הנוסע נהיה ממש כמו כורסא, מאוד נוח.

מושב הנהג השתפר מאוד גם הוא אך לאחר הסרת התמיכה ברגלים הוא קצת פחות נוח ממושב הנוסע, אך אין ברירה כי אחרת לא נוח לנהוג.

 

דבר שלא לקחתי בחשבון זה שהרכב הוא קטן, ולכן התוספות בגובה גרמו לכך שהישיבה גבוה יותר וזה מורגש, הראש כמעט מגיע לתקרה (במיוחד במושבים האחוריים).

לאנשים גבוהים מאוד תהיה בעיה, אך לרוב מי שנכנס לרכב הוא גובה ממוצע.

 

אשמח לתגובות נוספות, אני מרגיש שאין עניין ואני שוקל אם להמשיך להעלות.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש יש עניין.

יש תכנונים לצד המכאני?


מתחדשת*

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 2658 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...