Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4682 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

לא מזמן רכשתי לעצמי רכב חדש מיצובישי לנסר החדשה 2008.

הרכב הקודם שלי היה קטן (קליאו) וזה עם תחת בולט, אז החלטתי להזמין מצלמת רוורס בשביל החניות.

הוזמנו שני מרכיבים ועכשיו שקיבלתי אותם אני מנסה להבין איך לחבר אותם נכון לרכב.

אלו המוצרים שהוזמנו:

 

המצלמה:

 

http://www.ebay.com/itm/200884431606?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

 

המצלמה אמורה להתחבר במקום אחד הנורות של הלוחית רישוי, ייעודי לרכב הנ"ל.

 

 

המראה:

 

http://www.ebay.com/itm/160875904691?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

 

להלן המוצרים שהגיעו:

 

1) המצלמה:

fywe2tzniz5k.jpg

 

2) חיבור החשמל של המצלמה:

zthzzy3zwdyk.jpg

 

3) כבל RCA:

mdrzzvlkoy1a.jpg

 

4) המראה:

ymjyiy03memm.jpg

 

5) כלים לפירוק הפנאלים:

zzthdijyzkzd.jpg

 

 

מספר שאלות לי אליכם ברשותכם:

1) למצלמה ישנם 2 חיבורי חשמל, אחד שמולחם ללד שליד המצלמה (פלוס ומינוס גלויים)

ועוד אחד מתחבר למצלמה עצמה שמתחבר למתאם שלו (תמונה מספר 2) וגם שם יש פלוס ומינוס גלויים.

איזה מהם אני מחבר? או אולי את שניהם? אני מבין שהמינוס הולך לשילדה והפלוס הולך לפלוס של נורת הרוורס,

תקנו אותי אם אני טועה. השאלה איזה מהם הולך לאן?

2) כבל הRCA למיטב הבנתי מתחבר לשקע RCA הצהוב של המראה והשקע הצהוב שבמצלמה על מנת להעביר אות וידיאו.

אך כפי שאתם רואים יש שם בתמונה 3 גם 2 קבלים אדומים קטנים בכל ראש RCA צהוב, למה הם משמשים?

לאן מחברים אותם?

3) מסך המראה, איך אני מחבר אותו? את המתאם חשמל אני מחבר יש למצת? או שגם לפלוס של אור הרוורס?

אציין כי אני מעוניין שהמצלמה, הלד שלה, והמראה יידלקו ויעבדו רק כאשר הR משולב בגיר,

בכל השאר המראה תהייה כמראה והמצלמה תהייה כבוייה ביחד עם הלד שלצידה.

4) קניתי גם את הסט כלים הללו מפלסטיק (תמונה 5) על מנת לפרק את כל הפנאלים,

עכשיו אצלי ברכב בקורות הקדמיות ששם אני מעוניין להעביר את החיווט הרלוונטי ישנם כריות אוויר,

איך אני מפרק את הקורות הללו? כך שאוכל לפרקם ולהחזירם בבטחה אחר כך ללא הפעלת כרית האוויר בטעות.

 

מודה מראש על העזרה. מקוווה שזה לא יהיה מסובך מדיי ההתקנה שלה.

 

בברכה

שמעון

308GTI 2017 - כיום.

1994 CLIO RSI - נמכרה!

 

פורסם

זה לא מסובך אם אתה יודע מה אתה עושה

 

1) כמו שאמרת הכבל עם המתאם זה למצלמה ושני החוטים האחרים זה ללד. לא עשו את זה ביחד מכיוון שעליך לשמור על נורת לוחית רישוי תקינה כלומר דולקת בהפעלת אורות הרכב ולא רק בהפעלת המצלמה אחרת תכשל בטסט בטענה של נורה שרופה.

אנ מניח שאתה כבר יודע שאדום זה פלוס ושחור זה מינוס

2) הכבלים האדומים משמשים להעברת פלוס מהרוורס לטובת הדלקת המסך במראה. צד אחד יחובר לפלוס ממנורת הרוורס והצד השני מחובר לפלוס של המראה. פעם ראשונה שאני רואה קומבינה כזאת של כבל משולב ואני לא בטוח שהפלוס שיעבור בצמוד לכבל הווידאו לא יצור רעשים על הקו. במיצובישי יש בדרך באחת הצמות שיושבות מאחורי הרדיו חוט של REVERSE SIGNAL שנותן פלוס שמשולב הרוורס (ככה לפחות זה באאוטלנדר שלי)

 

הנה דוגמא לחיווט באאוטלנדר שים לב שייש שם גם רובריקה ללנסר ושם הם פשוט רושמים שזה בדיוק כמו האאוטלנדר (אני לא לוקח אחריות על זה אתה צריך לבדוק)

http://www.mitsu-wiki.com/wiki/Second_Generation_Outlander_Stereo_Wiring

 

3) לפלוס של אור הרוורס, שכפי שהסברתי קודם יכול להגיע בשני אופנים. כמו שהסברתי לא כדאי שהלד ידלוק רק שהמצלמה דלוקה ולכן יש לחבר אותו לקונקטור של המנורה המקורית.

 

4) אם אתה כל כך מפחד תעביר את הכבל בתעלות התחתונות.

פורסם

לפי מה שאני רואה בתמונה של המסך שהוא לא מתאים לדרישה שלך , צריך להיות לו עוד חוט פיקוד מה אור רוורס כדי שהמסך ידלק במעבר לאור רוורס.

פורסם
לפי מה שאני רואה בתמונה של המסך שהוא לא מתאים לדרישה שלך , צריך להיות לו עוד חוט פיקוד מה אור רוורס כדי שהמסך ידלק במעבר לאור רוורס.

 

 

שים לב שזה לא מסך שצריך לקבל פלוס כדי להדלק ועוד פלוס כדי לעבור להציג סיגנל מהוידאו.

 

זאת מראה שרוב הזמן המסך שלה יהיה כבוי ורק שיעבירו לרוורס הוא ידלק לכן לא חסר לו שם שום חוט

פורסם

אתה צריך לחבר את המצלמה לרוורס ולמינוס ואת המסך לסוויץ ומינוס והRCA מתחבר למסך

.Hu :eclipse sound monitor. Comp:morel supremo prototype

.Sub:hertz Mille ml3000. amp:audison thesis quattro

פורסם
זה לא מסובך אם אתה יודע מה אתה עושה

 

1) כמו שאמרת הכבל עם המתאם זה למצלמה ושני החוטים האחרים זה ללד. לא עשו את זה ביחד מכיוון שעליך לשמור על נורת לוחית רישוי תקינה כלומר דולקת בהפעלת אורות הרכב ולא רק בהפעלת המצלמה אחרת תכשל בטסט בטענה של נורה שרופה.

אנ מניח שאתה כבר יודע שאדום זה פלוס ושחור זה מינוס

2) הכבלים האדומים משמשים להעברת פלוס מהרוורס לטובת הדלקת המסך במראה. צד אחד יחובר לפלוס ממנורת הרוורס והצד השני מחובר לפלוס של המראה. פעם ראשונה שאני רואה קומבינה כזאת של כבל משולב ואני לא בטוח שהפלוס שיעבור בצמוד לכבל הווידאו לא יצור רעשים על הקו. במיצובישי יש בדרך באחת הצמות שיושבות מאחורי הרדיו חוט של REVERSE SIGNAL שנותן פלוס שמשולב הרוורס (ככה לפחות זה באאוטלנדר שלי)

 

הנה דוגמא לחיווט באאוטלנדר שים לב שייש שם גם רובריקה ללנסר ושם הם פשוט רושמים שזה בדיוק כמו האאוטלנדר (אני לא לוקח אחריות על זה אתה צריך לבדוק)

http://www.mitsu-wiki.com/wiki/Second_Generation_Outlander_Stereo_Wiring

 

3) לפלוס של אור הרוורס, שכפי שהסברתי קודם יכול להגיע בשני אופנים. כמו שהסברתי לא כדאי שהלד ידלוק רק שהמצלמה דלוקה ולכן יש לחבר אותו לקונקטור של המנורה המקורית.

 

4) אם אתה כל כך מפחד תעביר את הכבל בתעלות התחתונות.

 

 

תודה רבה על ההסבר המפורט. את ההתקנה אבצע עם צילומים ואעלה את המדריך לפורום.

איך אני מעביר את הכבל עד המראה בתעלות התחתונות? בתעלות התחתונות זה יגיע מהחלק האחורי של הרכב.

הריי המראה ממוקמת למעלה, מאיפה להעביר אליה חיווט? חוץ מהקורות הקדמיות?

 

בברכה

 

שמעון

308GTI 2017 - כיום.

1994 CLIO RSI - נמכרה!

 

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

שלום.

 

קצת באיחור אך חוזר לעדכן.

 

לצערי הרב התמונות שצולמו במהלך ההתקנה נעלמו.

 

אז אנסה להסביר כמה שיותר ברור את מהלך ההתקנה שאני עשיתי (שזה זהה למה שנאמר פה ואני מודה על העזרה)

נתחיל מהמצלמה האחורית:

החוטים הפתוחים (שחור ואדום) היו למנורה כפי שנאמר פה וחוברו למחבר של אחת המנורות של לוחית הרישוי.

שני המחברים הנוספים הם אחד לחשמל המצלמה ואחד לאות וידיאו.

החשמל של המצלמה מתחבר למתאם שלו וממנו הכבל השחור זה מינוס (לשלדה) והאדום זה לחיבור לאור הרוורס וגם לחיבור לכבל האדום הקטן שצמוד לכבל RCA של ה5 מטר שהולך לאורך הרכב.

אחרי שמנתבים את הכבל RCA של ה 5מטר הצהוב לקדמת הרכב נחבר אותו לשקע הצהוב (RCA נקבה) שמאחורי המצלמה.

ואת הקצה האדום שלו נחבר לחלק החשמלי של המראה (החוט האדום) - זה בעצם יעביר את המתח מהאור רוורס ומצלמה ומשם למראה בעת שילוב לרוורס בגיר. והכבל השחור בצמת החשמל של המראה כמו במצלמה עצמה יחובר למינוס של הרכב (לשלדה).

 

מקווה שעזרתי ואשמח לעזור למי שיש שאלות.

308GTI 2017 - כיום.

1994 CLIO RSI - נמכרה!

 

×
×
  • תוכן חדש...