Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב לשרים


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4970 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אחת הדרישות התמוהות של המכרז היה מינימום הספק מנוע של 200 כ"ס. כאשר ברור שבתמרונים והאצות חרום שהן ברובן לא נעשות מעמידה ולא במהירות מאוד גבוהה, יש יותר חשיבות למומנט ולזמינות הכוח.

אם לא הדרישה הזאת אזי רכב השרים האידיאלי היה סקודה TDI. מרווח, נוח, חסכוני ומשדר צניעות.

 

הבחירה ב-BMW בעייתית מאוד לא רק מהבחינה של ניקור עיניים, אלא גם משום שיש בישראל הרבה מאוד אנשים שמבחינתם תוצרת גרמניה פסולה מסיבות היסטוריות מובנות. מעניין כמה מהשרים יודעים שבזמן המלחמה חצי מהעובדים של החברה היו פועלי כפיה.

אבל כנראה שרדיפת הכבוד והשררה וכן הרצון לעשות רושם על הפעילים יגבר ובחניון הממשלה הבאה (שכנראה תהיה גדולה עוד יותר מהנוכחית) יחנו הרבה מאוד פרופלורים תוצרת באווריה.

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מעניין מדוע רק ל- BMW מייחסים עדיין את הקשר עם גרמניה הנאצית. אפשר לחשוב שבמפעל של Audi -Auto Union ייצרו צעצועים בתקופת המלחמה.

כשמדובר בנשק, תוצרת גרמניה מעולם לא הייתה פסולה. עסקת הנשק הצ'כי שהושיעה אותנו ב- 1948 כללה נשק גרמני (גם אם יוצר במדינות שהיו תחת כיבוש נאצי כמו צ'כיה).

פורסם

האמת שלא הבנתי אם הסיטרואן של השרים היא 1.6T (עם החרגה של סעיף 200 כ"ס) או גרסת ה-V6 שבד"כ לא נמכרת בארץ.

ד"א - מתברר שצ'ימפיון לא השתתפו במכרז ולכן סקודה סופרב לא הייתה אופציה.

 

למפקד - גם הבחירה ב-A6 הייתה בעייתית מבחינה זאת. אבל משום מה BMW ובמיוחד מרצדס (היצרנית האהובה על בכירי ה-NSDAP) יותר מנקרים עיניים ולכן יותר מושכים אש מבחינה זאת.

פורסם
לסיטרואן יש 156, לא?

 

יש בכנסת סדנה שמסדרת עיניינים כאלה...שם הקוד שלה "החמוציה"... זה באותה שדרה ליד דוכן ה"שקשוקה". למי שלא יודע...

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

הרכב של ליצמן עבר תאונה שהשביתה אותו כליל (נמכר גרוטאה במחיר מגוכך מאוד), זה כבר האודי שהניה שמחולפת לאחר שבקודמת הוחלפו לא פחות משלושה מנועים ושני גירים...

 

אגב, לכל המתלהמים, הידעתם ששר ובכלל כל עובד מדינה משלם שווי שימוש רכב ככל עובד הייטק? כלומר אלפי שקלים בחודש כמו כל מנכ"ל בחברה ציבורית או פרטית. סתם נקודה למחשבה.

 

נ.ב

לדעתי הBMW הוא רכב לא מתאים עקב מראית עין. הסופרב מצוינת וסולידית.

בשיפוצים

פורסם
אחת הדרישות התמוהות של המכרז היה מינימום הספק מנוע של 200 כ"ס. כאשר ברור שבתמרונים והאצות חרום שהן ברובן לא נעשות מעמידה ולא במהירות מאוד גבוהה, יש יותר חשיבות למומנט ולזמינות הכוח.

אם לא הדרישה הזאת אזי רכב השרים האידיאלי היה סקודה TDI. מרווח, נוח, חסכוני ומשדר צניעות.

 

הבחירה ב-BMW בעייתית מאוד לא רק מהבחינה של ניקור עיניים, אלא גם משום שיש בישראל הרבה מאוד אנשים שמבחינתם תוצרת גרמניה פסולה מסיבות היסטוריות מובנות. מעניין כמה מהשרים יודעים שבזמן המלחמה חצי מהעובדים של החברה היו פועלי כפיה.

אבל כנראה שרדיפת הכבוד והשררה וכן הרצון לעשות רושם על הפעילים יגבר ובחניון הממשלה הבאה (שכנראה תהיה גדולה עוד יותר מהנוכחית) יחנו הרבה מאוד פרופלורים תוצרת באווריה.

 

לסיטרואן יש מנוע ב.מ.וו, האמת...

גם סקודה זה לא פחות גרמני מב.מ.וו.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

הבחירה ב-BMW בעייתית מאוד לא רק מהבחינה של ניקור עיניים, אלא גם משום שיש בישראל הרבה מאוד אנשים שמבחינתם תוצרת גרמניה פסולה מסיבות היסטוריות מובנות. מעניין כמה מהשרים יודעים שבזמן המלחמה חצי מהעובדים של החברה היו פועלי כפיה.

אבל כנראה שרדיפת הכבוד והשררה וכן הרצון לעשות רושם על הפעילים יגבר ובחניון הממשלה הבאה (שכנראה תהיה גדולה עוד יותר מהנוכחית) יחנו הרבה מאוד פרופלורים תוצרת באווריה.

 

מזל שהאנשים שיש להם שיקולים היסטוריים כאלה לא מחליטים את ההחלטות החשובות באמת, אחרת לחה"י לא היו את צוללות הדולפין שהגיעו מאותם מספנות שייצרו צוללות לקריגסמארין במלחה"ע II.

 

אגב, אני באופן אישי לא רואה משהו פסול בזה שהשרים יסעו בBMW. אנחנו יכולים לא לאהוב אותם, אבל הם עדיין שרים, וצריכים לסוע ברכב ייצוגי ויוקרתי. לא בC5 עם כל הכבוד.

כל עוד המדינה מקבלת את הBMW במחיר טוב, אני חושב שזה בסדר גמור.

V5

פורסם
מעניין מדוע רק ל- BMW מייחסים עדיין את הקשר עם גרמניה הנאצית. אפשר לחשוב שבמפעל של Audi -Auto Union ייצרו צעצועים בתקופת המלחמה.

כשמדובר בנשק, תוצרת גרמניה מעולם לא הייתה פסולה. עסקת הנשק הצ'כי שהושיעה אותנו ב- 1948 כללה נשק גרמני (גם אם יוצר במדינות שהיו תחת כיבוש נאצי כמו צ'כיה).

 

זה עוד בקטנה, יש גם את העניין הקטן הזה שאנחנו מקבלים בסיבסוד משמעותי/חינם שני צוללות לחיל הים שכל אחת עולה קצת פחות ממילארד שקלים.

פורסם
מזל שהאנשים שיש להם שיקולים היסטוריים כאלה לא מחליטים את ההחלטות החשובות באמת, אחרת לחה"י לא היו את צוללות הדולפין שהגיעו מאותם מספנות שייצרו צוללות לקריגסמארין במלחה"ע II.

 

אגב, אני באופן אישי לא רואה משהו פסול בזה שהשרים יסעו בBMW. אנחנו יכולים לא לאהוב אותם, אבל הם עדיין שרים, וצריכים לסוע ברכב ייצוגי ויוקרתי. לא בC5 עם כל הכבוד.

כל עוד המדינה מקבלת את הBMW במחיר טוב, אני חושב שזה בסדר גמור.

C5 הוא אוטו מספיק מכובד, מספיק ייצוגי וגם יותר נוח מהב.מ.וו הזו. ישנם לא מעט שרים בלא מעט מדינות שמסתפקים בהרבה פחות ואף אחד לא מזלזל בהם בשל כך. וההשוואה בין מספנה גרמנית לב.מ.וו אינה לענין גם אם הראשונה ייצרה צוללות לצי הגרמני במלחמת העולם השניה. צוללות הן כלי חיוני לבטחון המדינה ואין אפשרות להשיג כאלו, ודאי לא בתנאים הכספיים האלו במקומות אחרים. לב.מ.וו יש לא מעט תחליפים מספיק טובים ודי בניצול שואה אחד שליבו נחמץ בכאב כשהוא רואה את הסמל הזה על מכונית של מיניסטר, בכדי לפסול את אפשרות הבחירה באוטו כזה.

פורסם

הסכם השילומים ("הסכם לוקסמבורג") שנחתם ב- 1952 עורר בזמנו מחלוקת עזה בחברה הישראלית. המתנגדים החריפים ביותר להסכם היו אנשי חירות ובגין בראשם. גם השמאל התנגד לעסקה מכיוון שהיא קשרה את ישראל עם מערב אירופה, ולא עם הגוש הקומוניסטי.

הגישה של בן גוריון וממשלת ישראל הייתה כי גרמניה צריכה לפצות את ישראל כמייצגת העם היהודי על הסבל והנזק החומרי ולהכיר באחריותה לרצח בני העם היהודי ולפגיעה ברכוש ובנפש.

גרמניה (המערבית) שילמה כשלושה מיליארד מרק בשנים 1953-1965 . בכסף זה ניבנו התשתיות של מדינת ישראל, כולל יכולת גרעינית עצמאית. ההיסטוריה יכולה כבר לשפוט האם ההסכם הטיב עם מדינת ישראל או פגע בה.

 

עד היום הסיוע של גרמניה לישראל מונע מרגש אשמה קולקטיבי של הדור השני והשלישי. הייתי שמח לו גם בליטא, לטביה, אסטוניה , הונגריה, רומניה ואוסטריה היו בניהם ונכדיהם של משתפי הפעולה עם הנאצים חשים באותה תחושה. אני חש בוז כלפי כל אלו שממהרים להוציא דרכון של מדינות אלה אשר טבחו בסביהם.

 

אין לי בעייה מוסרית או רגשית עם רכב גרמני. הסטיגמה של מכוניות BMW כרכב המועדף על גורמים פליליים לא תינזק אם יסעו בו עוד כמה נבחרי ציבור בכירים. הייתי מעדיף שהשרים ינהגו בצניעות וייסעו ברכב אמין וחסכוני ולא מנקר עיניים. דוגמא אישית היא לא מילה גסה. הכסף שמממן את רכבם ולשכותיהם הוא כסף ציבורי הבא מכיסנו.

פורסם
מזל שהאנשים שיש להם שיקולים היסטוריים כאלה לא מחליטים את ההחלטות החשובות באמת, אחרת לחה"י לא היו את צוללות הדולפין שהגיעו מאותם מספנות שייצרו צוללות לקריגסמארין במלחה"ע II.
צוללות הדולפין או תיבת ההילוכים של המרכבה הם לא מקרה דומה לרכב של השרים. לסמל על חזית הרכב של השרים יש משמעות רבה מאוד. שיקוליים סימליים והיסטוריים דווקא מאוד חשובים כאן. בגלל זה סקודה סופרב היא בסדר, למרות שהיא שייכת ל-VAG. הסימליות מאוד חשובה כאן.

בנוסף - להבדיל מצוללות יש הרבה אלטרנטיבות ראויות ולא מציקות לעין ל-528. מנהל הרכב הרי יכול לשחק עם המכרז איך שבא לו ולהתאים אותו למכוניות "מתאימות" יותר לשרים בממשלת ישראל.

פורסם

אני לא רואה שום בעיה ב-BMW, להיפך:

 

לגבי ההסטוריה - ישראל רוכשת/מקבלת מערכות נשק אסטרטגיות מגרמניה, אז מה הפסול בלרכוש רכב גרמני?

 

לגבי ניקור העיניים - בכל הכבוד, שרים לא צריכים לנסוע באלטו. יש כאן עניין של ייצוג, לא רק של השר עצמו אלא של המדינה בעיני האזרחים ובעיני זרים ואורחים. אני חושב שזה מכבד גם את האזרחים והמדינה ולא רק את השרים. אותו דבר אני חושב לגבי ניידות המשטרה (לאחרונה התעורר דיון בפורום האם האוונסיס מתאימה או מנקרת עיניים, כשהיו כאלה שהציעו שהשוטרים ירדפו אחרי עבריינים עם אלטו...).

 

לגבי המחיר - כבר נאמר שהבימר מוצעת במחיר כמעט זהה לזה של סיטרואן C5. כמו כן, בכל הכבוד, מדובר בכסף קטן, לא משהו שבכלל יש מקום להתעסק איתו.

פורסם

משום שמראה של שר שיוצא מתוך BMW יפגע מאוד ברגשותיהם של הרבה אנשים במדינה. מדובר בפגיעה שאין לה שום הצדקה משום שיש אלטרנטיבות לא פחות טובות.

תבדיל בין צורך בטחוני אמיתי לבין מה שנראה כמו ניפוח אגו לשרים.

 

לגבי ייצוגיות - שיש לך 36 שרים וסגני שרים, שאת חלקם הציבור לא מכיר, עניין "הייצוגיות" מאבד מערכו. שיהנו מה-C5 שלהם והנהג הצמוד ויגידו תודה שאנחנו לא באנגליה שם בוטלו הרכבים והנהגים הצמודים וראש הממשלה ביקש מהשרים להשתמש בתחבורה ציבורית. כאשר מדובר בצורך יצוגי אמיתי (אורחים נכבדים מחו"ל) - מנהל הרכב דואג לספק רכבים הולמים, אל דאגה.

 

לגבי העלות למשלם המיסים - מדובר בכסף יחסית קטן, אבל בתקופה של עליית מיסים וצמצום תקציבים - יש גם עניין חשוב של דוגמא אישית.


×
×
  • תוכן חדש...