Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5026 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חבר טוב נוהג על צמיגים סיניים שקנה ב190 שקל ליחידה ב2007. החריצים מאחורה די עמוקים ומקדימה אני מאמין שמספיק עמוקים כדי לעבור טסט למשל. אבל הצמיגים עצמם נורא נורא יבשים במראה, משהו מחריד לגמרי, ואוחזים נורא חלש.

שמתי לב לעניין אחרי שהוא בלם חזק אחרי רכב שבלם אחרינו והABS השתגע בלי שכמעט האטנו (מאזדה 3 מהצורה הישנה). ניסיתי אחרי זה לבלום בלי ABS ואכן הABS צודק והאחיזה נורא נמוכה בבלימה, למרות שגם הגלגלים האחוריים נבלמים תקין (ננעלים טיפה אחרי הקדמיים). בקיצור אני מבין מהבדיקה הזאת שמהצמיגים האחיזה נורא נמוכה.

ניסיתי לשכנע אותו כדי שיבין את חומרת המצב ולהציע לו לבלום ברכב שלי לנסות, והתגובה שלו זה "אני לא צריך את זה, אני לא 'משתולל' עם הרכב בכלל ולא צריך את זה." בכלל הוא מסתכל על כל הרעיון בתור מעין בונוס לבטיחות, כאילו כמו לקחת תוספי ויטמינים סתם ליתר בטחון למרות שאין לך חוסר (זאת הדוגמא שעלתה לי).

אני לא מתכוון להשקיע 1500 ש"ח ומעלה על צמיגים טובים בשבילו כשהוא יכול להרשות לעצמו. ואני גם לא מתכוון לחתוך לו את ארבעת הצמיגים כדי שיחליף או משהו קיצוני אחר בסגנון. מה אני עושה כדי להמחיש לו את הסכנה ולעודד אותו לטפל בזה לפני שיקרה משהו?

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

קח אותו לפרוקיה שיראה רכבים לאחר תאונה,מעבר לזה זה החיים שלו,תסביר לו גם שגם אם מישהו אחר משתולל והוא יצטרך לבלום,לא בטוח שהרכב יספיק לעצור.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

זה פשוט לא יעבוד לצערי, הוא יגיד אני לא נהג מירוץ אם יבלום ברכב אחר והוא לא באמת יבוא לפירוקיה או לבית לווינשטיין ויגיד וואו זה באמת בגלל הצמיגים ויקבל איזה שוק, זה פשוט לא יקרה במציאות לצערי. :?

אני די בטוח שלכולנו יש חברים כאלה, אתם פשוט מוותרים? אני אישית אף פעם לא טרחתי בכלל להעיר למישהו על צמיגים סיניים, אבל כשראיתי איך הרכב שלו בולם ...

פורסם

תסביר לו שאין לזה קשר בכלל להשתוללות בכביש. מספיק שב70 קמש מישהו יקפוץ לכביש או הרכב שלפניו יבצע בלימת חירום והבחור יתחרט מהר מאוד על כך שלא החליף צמיגים.

פורסם

הייתי בסרט הזה, לקח לי חודש. מתוכם שבועיים שכנועים ושבועיים של צעקות. בסוף הוא הקשיב לי, התקשר אליי כולו מאושר "זהו אתה יכול לעזוב אותי בשקט החלפתי". אלפיה ל4 צמיגים ושוב פעם זבל סיני. לפחות משהו.

 

הטיעון שהכי הכניס אותי לחוסר אונים זה "אבל מה זה משנה לי יבש או לא, האוטו נוסע זסה מה שחשוב".

 

אם הוא לא מבין אז פשוט תחור לו עד שהוא יעדיף להחליף מאשר להקשיב לך מז%ן את השכל.

 

תסתכל על זה ככה, היום אתה תתייאש ומחר הוא יעשה תאונה ויהרג. אני בטוח שזה שתגיד לעצמך "אבל הוא לא הקשיב לי" לא יעזור לך הרבה.

פורסם

אני גם חושב שיש לנו באינטרנט מספיק סרטונים שמדגימים מה ההבדל בין צמיגים טובים לבין צמיגים גרועים מבחינת אחיזה ומרחקי עצירה. נהג רגיל והאמת שאפילו הצמיגאי וגם הרגולטור - חושבים רק על מצב של פיצוץ בצמיג, ולא על התפקוד האקטיבי של הצמיג בבלימת חירום. אפילו הבדל של שני מטרים בבלימת חירום מ-90 קמ"ש זה הבדל בעל משמעות, ובין צמיגים זולים של חברה עלומה (לאו דווקא סיני) לבין צמיג איכותי; או בהבדל בין צמיג חדש לצמיג בן שלוש שנים, וכיוצא בזה גם בהבדלים בלחץ האוויר וכן הלאה.

 

עוד משהו שאפשר לעשות זה הדגמה: קו שני דפי נייר ודחוף אותם משני צדי הצמיג (מקדימה ומאחורה) ככל האפשר. השטח הקטן שנשאר בין שני הדפים - זה כל השטח שבו הצמיג נוגע בכביש. בצמיג של מכונית כביש ממוצעת מדובר על מידה של סולית נעל בינונית. ההבנה שזה כל הגומי שהחיים שלך יושבים עליו בדרך כלל עושה את ההבדל.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

תסביר לו שצמיג מתחמם בשעת נסיעה. גם בגלל המגע עם האספלט החם וגם בגלל החיכוך. עם הזמן הגומי עמיד פחות ופחות לחום ומה שיקרה שביום אחד אחד הגלגלים עלול להתפוצץ לו בגלל החום.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

לך למגרש פתוח וגדול שפוך כמה דליים של מיים ותיתן לו לבלום ברכב שלו וברכב עם צמיגים תקינים .

HU: Clarion CZ702 AMP 1 : Celestra FA475x

AMP 2: Phoenix Xenon 400.1 Sub: Seas Lotus

COMP : Ground Zero Uranium

[h=1][/h]

פורסם
חבר טוב נוהג על צמיגים סיניים שקנה ב190 שקל ליחידה ב2007. החריצים מאחורה די עמוקים ומקדימה אני מאמין שמספיק עמוקים כדי לעבור טסט למשל. אבל הצמיגים עצמם נורא נורא יבשים במראה, משהו מחריד לגמרי, ואוחזים נורא חלש.

שמתי לב לעניין אחרי שהוא בלם חזק אחרי רכב שבלם אחרינו והABS השתגע בלי שכמעט האטנו (מאזדה 3 מהצורה הישנה). ניסיתי אחרי זה לבלום בלי ABS ואכן הABS צודק והאחיזה נורא נמוכה בבלימה, למרות שגם הגלגלים האחוריים נבלמים תקין (ננעלים טיפה אחרי הקדמיים). בקיצור אני מבין מהבדיקה הזאת שמהצמיגים האחיזה נורא נמוכה.

ניסיתי לשכנע אותו כדי שיבין את חומרת המצב ולהציע לו לבלום ברכב שלי לנסות, והתגובה שלו זה "אני לא צריך את זה, אני לא 'משתולל' עם הרכב בכלל ולא צריך את זה." בכלל הוא מסתכל על כל הרעיון בתור מעין בונוס לבטיחות, כאילו כמו לקחת תוספי ויטמינים סתם ליתר בטחון למרות שאין לך חוסר (זאת הדוגמא שעלתה לי).

אני לא מתכוון להשקיע 1500 ש"ח ומעלה על צמיגים טובים בשבילו כשהוא יכול להרשות לעצמו. ואני גם לא מתכוון לחתוך לו את ארבעת הצמיגים כדי שיחליף או משהו קיצוני אחר בסגנון. מה אני עושה כדי להמחיש לו את הסכנה ולעודד אותו לטפל בזה לפני שיקרה משהו?

 

אני לא יודע איך אפשר לשכנע אותו, אבל מה שאתה מתאר כאן זו התמצית של התמצית של כל מה שחולה במערכת האכיפה וההסברה התעבורתית בישראל.

פורסם

למה ללכת רחוק? שלח לו לינקים לכמה דיונים בעניין כאן בפורום; אם עדיין הוא בשלו, תגיד לו סבבה איתך אני לא נוסע יותר.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

עם כל הצער שבדבר, מוותרים ומפסיקים לנסות.

לגיסי הייתה עד לפני כמה חודשים פיאט אונו 95, והוא השאיל לי אותה לשבוע. יום אחרי שלקחתי אותה ממנו, העפתי מבט על הצמיגים. היו שם 4 צמיגים מחברות שונות, רזרבי משנת 2001, שניים משנת 2003 ועוד שניים, לא זוכר ממתי, אבל בטח שלא מ2011... (זה היה לפני פחות משנה).

לא טרחתי אפילו להעיר לו על זה, כי ידעתי שהתגובה תהיה "עזוב, ב800 ש"ח סוגרים רביעייה וחאלס"

 

לפני שבועיים נולד לו בן, ולשמחתי הוא מכר את האונו ורכש איביזה חדשה עם צמיגים נורמליים...

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

אנגלית הוא מבין? הנה סרטון אחד שמשווה בין צמיג "תקציבי" לצמיג מותג וזה עוד כששניהם חדשים:

 

http://www.youtube.com/watch?v=e2c9Ry0JfMw דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

והנה עוד אחד:

 

http://www.youtube.com/watch?v=a_j-2W2uZ8c דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
פורסם

האמת שהוא בכלל לא קורא בפורומים ו99% אחוז שהרושם שלו יהיה שזה פורום של "מכורים לדבר" שמגזימים בחשיבות של כל "שטות ברכב"... או שיגיד שהאינטרנט מלא שטויות ואתה לא יודע מי כותב את זה. הבן אדם די פרמיטיבי לצערי ועוד לא בן 27.

בכל זאת זה איכשהו הטיפ הכי ריאלי אם הוא יסכים להתעניין כי הוא התייאש מלשמוע אותי מעלה לו את הנושא בכלל. :|

יש לכם דיון כלשהו מומלץ במיוחד ? אני אנסה לחפש משהו. את הסרטונים גם ניסיתי והוא אומר נו כמובן שזה הסרטונים של חברות הצמיגים. (גם אם זה לא :oops: )

כמה שהוא נשמע סיוט דווקא בחור טוב . :lol:

פורסם

תשמע אם הוא בן אדם עם הגיון אז תסביר לו בצורה הכי פשוטה את משמעות הצמיג ברכב ושזה בעצם הקשר היחיד שלו לכביש. אם הוא ילבש נעל בלויה והיא תתפרק, הוא עלול ליפול. אם הרכב שלו ינעל צמיג בלוי והוא יתפרק/לא יעמוד במשימה שלו בעת בלימה חזקה - הוא ימות(או יהרוג מישהו, או יהרוס את האוטו).


×
×
  • תוכן חדש...