Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עד כמה אמין הפירסום על רכבים ברשתות המדיה בנוגע לצריכת דלק?


NNN11
שימו לב! השרשור הזה בן 4101 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ראיתי בעיתון של שבת את הפירסמות של סיטרואן C3 ,שמתחייבת שהרכב שלה צורך הכי פחות דלק מכל רכב אחר( 27.5 לליטר).

 

 

השאלה שלי עד כמה זה אמין כל הפירסומים האלה ראיתי כאן בפורום שאנשים מתלונננים שנתוני היצרן והנתונים בפועל שונים מאוד!

 

אין איזה חוק לצרכן שאומר שצריך להיות אמת בפירסום?!

 

 

 

ועוד שאלה בסיטרואן הזאת יש טכנולוגיה שכל פעם שהרכב עוצר אז המנוע מתכבה,זה לא יכול לפגוע במנוע בעתיד שכל עצירה מכבה את המנוע ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לשאלה הראשונה, הכסת"ח שלהם זה שהנתונים הם נתוני מעבדה. ז"א תוצאות שהתקבלו בבדיקה שנעשתה בתנאים שלא בדיוק קרובים למציאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אתייחס ספיציפית ל-C3 כי אינני מכיר את נתוניה אך באופן כללי נתוני הצריכה הרשמיים לא עולים בקנה אחד עם הנתונים האמיתיים תוך שמדובר לעיתים בפערים של עשרות אחוזים(!).

 

להלן 3 לינקים לכתבות של מגזין 'אוטו' - הצהרות מול מציאות - צריכת דלק

 

כתבה ראשונה

כתבה שנייה

כתבה שלישית

 

גיא

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתוני יצרן הם נתוני מעבדה שמטרתם לתת השוואה כמה שיותר מדויקת בין מכוניות שונות בתנאים מאוד ספציפיים. בפועל, בנהיגה ממוצעת אתה צפוי לקבל נתון גרוע ב-20-40 אחוז לערך.

אמת בפרסום זה לא issue כאן, כי נתוני המעבדה אכן מדויקים. פשוט לא ניתן להעריך ברמה טובה של דיוק נתונים שאתה תשיג, כיוון שכל אחד נוהג אחרת ובתנאים שונים.

 

מערכת start&stop משולבת מן הסתם עם חלקים שמיועדים לעמוד בעומסים רבים של התנעה - ניהול שונה למנוע, מצבר שונה, אלטרנטור שונה וכדומה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיר מקרה אחד של רכב שעומד (בחלק) מנתוני היצרן - 156 2.5 ידנית, אשר בדיוק נמרץ לנתוני היצרן נוסעת 6 ק"מ בלבד על כל ליטר דלק בעיר :lol:

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר בנתנוי מעבדה יבשים, בפועל, צריכת הדלק משתנת ע"פ אופי הנהיגה של הנהג, אופי הדרך ודברים נוספים כמו למשל מזג אויר (רוח).

קשה מאוד להגיע לנתונים אותם מציג היצרן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כתוב 27.8 תוריד משהו כמו 20% לפחות וזו תהיה בערך הצריכה המעשית (בטח איפשהו באזור ה 20-22).

 

אני אוהב את הישירים, למשל קרייזלר (נראה לי טאון & קאנטרי) שכתוב בפרוסופקט 18.5 ליטר ל 100 ק"מ עירוני, ז"א שלא יהיו לך אשלויות, האוטו עושה 1/5 בעיר. :lol:

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב שרשור על צריכת דלק? :roll:

חברים, זה מאוד פשוט - אם תסעו כמו ישראלי ממוצע יש להוריד בין 20-30% מנתוני היצרן.

אם תסעו כמו HYPERMILER (מוזמנים לגגל את זה) אז קיים פוטנציאל טוב להוציא נתונים הרבה יותר טובים ממה שהיצרן מצהיר עליהם (במיוחד הרכבים ההיברידיים שמנתקים את מנוע הבנזין כשהרכב בגלישה).

 

סע לאט (בעקרון 70-80 זה המהירות האופטימלית אבל גם 90 זה בסדר :-P) ותבלום כמה שפחות (לא גז-ברקס-גז-ברקס). הרכב לא יחסוך בשבילך אם תסע עליו בצורה בזבזנית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק.

 

אני על C3 פיקאסו דיזל נסעתי מהבית (איזור ירושלים) עד לאילת ובחזרה עם רכב עמוס בציוד לסופש עם תינוק וכל הציוד המשתמע ובחישוב צריכת הדלק יצא לי 1:24 בנסיעה עם מזגן בצהרי היום כולל פקקים בכניסה לאילת והסתובבתי עוד באילת קצת.

 

זאת אומרת, שבנסיעה נכונה אפשר להנות מהמספרים ולחסןך.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנתונים שהיצרנים משחררים לרוב מדויקים לתנאים המסוימים שרלוונטיים להם. מאחר שנתונים אלו ביחד עם נתוני פליטת המזהמים עומדים בפיקוח של רשויות באירופה ובארה"ב, אני מסופק אם יקום היצרן החכמולוג שישחק עם המספרים ויסתבך בקנסות עצומים או אפילו באובדן הרישוי.

אפשר להשיג נתונים טובים יותר מנתוני היצרן, אבל זה דורש נהיגה מחושבת מאוד שעלולה גם לעצבן את שאר המשתמשים בדרך, מהירות שיוט אחידה לחלוטין של סביב 75 קמ"ש והאצות מאוד-מאוד-מאוד מתונות (עם סל"ד שלא עובר את ה-2500). עם נהיגה פסיכית כזאת (בנסיעות ארוכות טווח בשעות הקטנות של הלילה) השגתי כמה פעמים נתוני צריכה טובים מאלו שציין היצרן עם שתי מכוניות שונות.

 

נתוני הצריכה שמוצגים במבחני דרכים בעיתונות רכב הם נגזרת של נהיגה מאוד תובענית ולא רלוונטיים לרוב הנהגים (אם כי לעיתים הבוחנים גם רושמים נתון צריכה של נהיגה "נורמלית").

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי במשך יומיים את ה-C3 פיקאסו eHdi רובוטית.

 

צרכה אצלי במשולב 19-20 ק"מ לליטר. אבל בשביל בדיקה טובה צריך לבדוק יותר מיומיים. מה שכן, הנתון בכל מקרה יהיה נהדר, הודות לשלושה גורמים: דיזל, גיר רובוטי, וכמובן מנגנון עצור/סע.

 

ולגבי השלישי: מדובר על הדור החדש של הטכנולוגיה, לא צריכה להיות בעיה, ואגב, גם הכיבוי וההדלקה כמעט ולא נשמעים.

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי במשך יומיים את ה-C3 פיקאסו eHdi רובוטית.

 

צרכה אצלי במשולב 19-20 ק"מ לליטר. אבל בשביל בדיקה טובה צריך לבדוק יותר מיומיים. מה שכן, הנתון בכל מקרה יהיה נהדר, הודות לשלושה גורמים: דיזל, גיר רובוטי, וכמובן מנגנון עצור/סע.

 

ולגבי השלישי: מדובר על הדור החדש של הטכנולוגיה, לא צריכה להיות בעיה, ואגב, גם הכיבוי וההדלקה כמעט ולא נשמעים.

 

ואם קורה מצב שהמנוע מתנתק בעצירה ופתאום יש סכנה הדוושת גז מגיבה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדוושת גז מגיבה בכל שלב. זה הקטע של המערכת.. אתה לא אמור להרגיש שהרכב כבוי או דלוק.

אימפרזה 4*4 04 נמכרה :|

סובארו בי4 08 לימיטד ז"ל :cry:

סובארו בי4 09 גפ"מ :-)

BMW E92 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב לא מניע עם לחיצה על דוושת התאוצה.

ברמזור, לדוגמה, הרכב בהילוך Auto וכבוי. ברגע שהרכב מזהה שחרור של דוושת בלם, המערכת מניעה את האוטו.

לעומת זאת, אם ברמזור תעביר ל-N ואז תשחרר בלם, הרכב ישאר במצב eco ודוושת התאוצה לא תגיב.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4101 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...