Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה היא "נהיגה ספורטיבית" על כביש ציבורי


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 4129 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני הרבה פעמים נתקל במושג נהיגה ספורטיבית, יש אנשים שאומרים שהם נוהגים בסגנון הנהיגה כזה.

 

מסקרן אותי מה חושבים חברי הפורום, מה בעיניכם סגנון נהיגה ספורטיבי וכיצד זה יכול להתבטא על כביש ציבורי?

לדעתי למשל נהיגה ספורטיבית על כביש ציבורי זה דבר בלתי אפשרי.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נהיגה ספורטיבית בשבילי היא לנסוע מהר מאוד בשמאלי בגהה ב-12 בלילה ביום חול ותקיפה פניות בכבישים ריקים.

כמובן שבעיר אני נוסע מאוד זהיר ולא מסתובב מהר כשיש מכוניות נוספות באיזור.

Golf GTi MK5: Revo Stage 2+ - Tein SuperStreet 2 - MILLTeK Performance Pipe - APR Hpfp

למכירה: איביזה טורבו 20VT.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מה זה נהיגה ספורטיבית? מישהו פה מנסה לשבור שיאים של עצמו עם הרכב או להתחרות במישהו אחר על כביש ציבורי? כי לי זה נשמע דפוק לגמרי.

יש נהיגה מנהלתית ויש נהיגה לשם הנאה. בנהיגה לשם הנאה אתה מרשה לעצמך למשוך טיפה יותר לגבולות שלך ושל הרכב, כל עוד זה לא מסכן אף אחד מסביבך. זו דעתי.

נהיגה ספורטיבית אמיתית צריכה להיות על מסלול.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי למשל נהיגה ספורטיבית על כביש ציבורי זה דבר בלתי אפשרי.

 

למה בלתי אפשרי? בואו לא נתחסד. לחלקנו יש מכוניות ספורטיביות, וכמו נהגים רבים אחרים בארצות הניכר, לא קנינו אותן רק כדי להתחרע על המסלול (שאין בארץ) ובטח שלא קנינו אותן כדי לנסוע כמו סבתות בפקקי המרכז.

 

נהיגה ספורטיבית על הכביש היא אכן שונה מאוד מנהיגת מסלול, אבל היא בהחלט אפשרית. כמובן, לא בדיוק במסגרת חוקית (כמו שלשייט ברוגע על 120 בכביש מהיר זה לא חוקי בארץ) אבל אצל הנהג הספורטיבי הסביר היא בפירוש יכולה להיות מבוצעת בצורה בטוחה.

על הכביש לא נוסעים ב-100% שלך, בניגוד למסלול, אבל אפשר לנסוע מהר, אפשר לחקור את מגבלות הרכב במצבים מסוימים ואפשר מאוד ליהנות - בכבישים הנכונים. כמובן שזה חייב להיעשות בצורה הבטוחה ביותר, על ידי נהגים מנוסים וכאשר אין אף אחד אחר מסביב שיכול להיפגע.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לצורך הפלספנות:

כשאני שומע ספורטיבי זה מתקשר אצלי גם להתנהגות ספורטיבית.

אז מי שחושב שהוא נוהג בצורה ספורטיבית, אז בבקשה שלא ישכח את הסביבה= נהגים אחרים והולכי רגל, אחרת זה נהיגה פרעית.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה בלתי אפשרי? בואו לא נתחסד. לחלקנו יש מכוניות ספורטיביות, וכמו נהגים רבים אחרים בארצות הניכר, לא קנינו אותן רק כדי להתחרע על המסלול (שאין בארץ) ובטח שלא קנינו אותן כדי לנסוע כמו סבתות בפקקי המרכז.

אתה צודק חלקית, אבל אני לא שואל את השאלה מהיבט החוקי ולא בא להטיף מוסר לאף אחד מה מותר או מה אסור על הכביש.

 

לנסוע בקו ישר מהר אני לא בטוח שזה נהיגה ספורטיבית כי אפשר לנסוע מהר כימעט על כל רכב ורוב הרכבים מאפשרים לנסוע די מהר גם אם רכב בהגדרתו לא נחשב ממש ספורטיבי.

 

אני גם לא בטוח שלקחת פניות מהר במהירויות קרובות למגבלת רכב אפשר לקרוא לזה נהיגה ספורטיבית. בספורט יש אלמנט של תחרותיות וזה משהו שלא ניתן לעשות על כביש ציבורי.

 

האם אפשר לסכם נהיגה ספורטיבית כהרגשה ספורטיבית? הרי יש רכבים שלא נחשבים ספורטיביים וכל מהירות שתסע תרגיש אותו דבר, רק מסביב הכל מתחלף מהר יותר.

 

השאלה התעוררה אצלי אתמול אחרי שיצא לי לנהוג במזדה 2. מעבר לזה שהרגשתי כאילו אני צעיר לפחות ב10 שנים (התידדתי דרך אגב עם מזדה מאוד מהר וזה רכב שחוט וחבוט של השכרה בסוף הקרירה שלו), הרגשתי שאני נוהג על קרטינג. אני ממש הרגשתי שאני נוסע מהר וכאשר הסתכלתי על ספידומטר זו הייתה מהירות חוקית לאותו קטע כביש 100 קמ"ש.

במרצדס לא משנה באיזו מהירות נוסעים, לא מרגישים את המהירות בכלל, כל הנהיגה היא ללא דרמות: נכנסים לרכב ומגעים ליעד בלי דרמות וריגושים - אולי קצת משעמם אפילו. מזדה 2 גרמה לי להרגיש שאני חלק מתנועה, כאילו אני ממש משתתף במה שקורה על הכביש, יותר מחובר לכביש. הכל כמובן יחסי, אבל אולי אין קשר בין מהירות לבין נהיגה ספורטיבית, אלא הרגשה של נהיגה כזו.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם לא בטוח שלקחת פניות מהר במהירויות קרובות למגבלת רכב אפשר לקרוא לזה נהיגה ספורטיבית. בספורט יש אלמנט של תחרותיות וזה משהו שלא ניתן לעשות על כביש ציבורי.

 

אני אענה בדוגמא: כשמישהו עושה ג'וגינג, הוא עוסק בפעילות ספורטיבית?

כן.

מישהו עושה תחרויות ריצה בטיילת בתל אביב?

לא.

 

נהיגה ספורטיבית היא נהיגה חוויתית (לזכור את המילה להמשך) שנועדה לשם הפעלת מיומנות תפעול הרכב במהירות גבוהה.

 

הכל כמובן יחסי, אבל אולי אין קשר בין מהירות לבין נהיגה ספורטיבית, אלא הרגשה של נהיגה כזו.

 

קודם כל יש קשר בין מהירות לנהיגה ספורטיבית (ראה מה שנכתב למעלה), כי אין נהיגה ספורטיבית לא מהירה, רק שהמהירות הגבוהה היא גבוהה יחסית ליכולות הרכב במצב נתון. בסופו של דבר, המטרה בנהיגה ספורטיבית היא לנהוג יותר מהר. לפעמים מנקודה לנקודה, לפעמים בתוך הסיבוב, לפעמים מספיק מהר כדי לאבד אחיזה, אבל תמיד מהר, תמיד לאתגר את מעטפת הביצועים של הרכב.

 

כשמעטפת המגבלות של הרכב יותר נגישה, כמו במאזדה 2, קל לך יותר להרגיש תחושה של מיצוי היכולת שלך כנהג, ביחס למגבלות הרכב. גם קיומם של גירויים חושיים כמו רעש, תחושה של הכביש, ההיגוי וכו', מעצימים את החוויה החושית ואת תפיסת תפעול הרכב אצל הנהג.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה דוגמאות:

כשאני נוסע לבית הורי אשתי בערד, אני נוסע בכביש 3255 ו358 (דבירה- להב). זה כביש של 10 ק"מ עם שדה ראייה רחב בחלקו הגדול, עם מעט סיבובים חביבים. אפשר לומר שבקטע כביש זה, בזכות היותו כביש לא עמוס בעליל, אני נוהג נהיגה קצת פחות מנהלתית וקצת יותר "כיפית", בגבולות האפשר כמובן.

עוד דוגמא? מחלף גלילות, מזרח ומערב. כשהכביש פנוי (וזה נדיר מאוד) לוקחים את הסיבוב על קצת יותר ממה שמקובל.

 

בהקשר למשפט "אני גם לא בטוח שלקחת פניות מהר במהירויות קרובות למגבלת רכב אפשר לקרוא לזה נהיגה ספורטיבית" אתה צודק, ועל כן לא השתמשתי במלה "ספורטיבית", אבל כן, מידי פעם רוצים לנהוג קצת פחות מנהלתי וקצת יותר... אחרת, נקרא לזה כך.

רוני סיכם זאת בצורה הטובה ביותר, גם מבחינת ההתייחסות לנהגים האחרים ולמגבלות החוק.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאתה מתאר זה לא נהיגה ספורטיבית. כל רכב מרגיש שונה במהירות שונה, ורכב כמו מזדה 2 בוודאי ירגיש תזזיתי ו"עצבני" למישהו שרגיל לנינוחות אוטובאנית של מכוניות גרמניות. אל תתבלבל עם ספורטיביות.

 

אני גם לא בטוח שלקחת פניות מהר במהירויות קרובות למגבלת רכב אפשר לקרוא לזה נהיגה ספורטיבית. בספורט יש אלמנט של תחרותיות וזה משהו שלא ניתן לעשות על כביש ציבורי.

 

שוב אתה מתבלבל - לא השוויתי בין נהיגה תחרותית לנהיגה ספורטיבית. זה לא אותו הדבר. נהיגה קרוב או אפילו מעבר למגבלות הרכב היא נהיגה ספורטיבית, גם על הכביש הציבורי (אבל עם מקדמי בטחון גדולים משמעותית מאשר על מסלול).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור לי שנהיגה שלי הייתה מנהלתית לחלוטין ולא עולה במחשבותיי להיות בכיוון של נהיגה ספורטיבית, אני לא יוצא לכביש בשביל הריגושים או החוייה, המטרה שלי להגיע ליעד במינימום דרמות ומקסימום בטיחות ואין לי יעדים של זמן הקצר ביותר.

אני גם מבין את עיניין שרכבים שונים מרגישים שונה. זאת למעשה הנקודה שלי וסיבה לשאלה שלי כי עם מזדה יצא לי בפעם הראשונה להרגש את הכביש בצורה כזאת (אין לי ולא היו לי רכבים מקטגוריה סופר מיני וזו פעם הראשונה שעל רכב לא אירופאי נסעתי מרחק גדול, הרכב הקטן ביותר שאי פעם היה זה היה גולף MK4 והוא כמובן לגמרי לא הרגיש ככה כמו המזדה שהזכירה לי קרטינג כי היא מרגישה כל אבן על הכביש).

אני חושב שfalou הסביר את הנקודה הזאת באופן מדוייק:

המהירות הגבוהה היא גבוהה יחסית ליכולות הרכב במצב נתון.

 

אני חשבתי שאפשר להוריד אלמנט של מהירות מהגדרה של נהיגה ספורטיבית כי בכביש ציבורי זה בכל מקרה לא ממש ספורט מוטורי. ואם נשארים רק אם ההרגשה, אז אולי אפשר לתת לזה את ההגדרה של נהיגה ספורטיבית, כלומר להרגיש עם אבל ללכת בלי. מסתבר שרוב חברי הפורום חושבים אחרת.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה שוב מתבלבל בין נהיגה ספורטיבית לבין ספורט מוטורי. אלו שני דברים שונים.

ומצטער אבל זה גם לא עניין של הרגשה. מה שאתה מתאר הוא בפירוש לא נהיגה ספורטיבית.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים לגמרי עם התאור הזה:

 

נהיגה ספורטיבית היא נהיגה חוויתית (לזכור את המילה להמשך) שנועדה לשם הפעלת מיומנות תפעול הרכב במהירות גבוהה.

 

כשמעטפת המגבלות של הרכב יותר נגישה, כמו במאזדה 2, קל לך יותר להרגיש תחושה של מיצוי היכולת שלך כנהג, ביחס למגבלות הרכב. גם קיומם של גירויים חושיים כמו רעש, תחושה של הכביש, ההיגוי וכו', מעצימים את החוויה החושית ואת תפיסת תפעול הרכב אצל הנהג.

 

לא פעם, אתה מוצא שמכוניות איטיות יותר, מאפשרות לך בקלות יותר ובבטחון יותר, לבחון את המיומנות שלך בהתמודדות עם מגבלות.

מן הסתם, ככל שאתה בטוח יותר במיומנות הזאת, תמצא הנאה גדולה יותר במכוניות מהירות יותר.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה בכלל לנהיגה ולמונח ספורט ?

כל הכבוד לגאון המסחרי שכל כך הצליח בשכנוע שהנעת הקרסול בטווח של +- 10 מעלות והחלפת מקום הידיים על עיגול , תוך ישיבה בכורסא - זה ספורט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אני חושב שצריך להבחין בין חדוות נהיגה באופן כללי לבין נהיגה ספורטיבית. בשביל ליהנות מנהיגה לא צריך לנסוע מהר או להתקרב למגבלות. אפשר ליהנות גם בנהיגה עירונית מנהלתית לחלוטין, בתנועה מכבידה, ברכב כבד או אפילו בשיוט בינעירוני רגוע.

 

נהיגה ספורטיבית היא בדיוק כמו נהיגה מנהלתית: הטכניקה זהה, וגם התחושה צריכה להיות דומה - הנהיגה צריכה להיות "חלקה" ולא אגרסיבית. ומכאן שביטויים כגון "נהיגה אגרסיבית" או "התגרזנות" הם שגויים מיסודם. ההבדל היחיד בין נהיגה מנהלתית לבין זו הספורטיבית הוא במהירות.

 

אני נוהג (נוהג...:lol:) לומר שבנהיגה מנהלתית אני נוסע במהירות הנמוכה ביותר שעדיין תהיה סבירה ביחס לתנאי הדרך, ואילו בנהיגה ספורטיבית אני נוהג במהירות הגבוהה ביותר שעדיין תהיה סבירה ביחס לתנאי הדרך. כמובן שהדבר נכון רק במקום שבו המהירות המוגברת מהווה אתגר לנהג, דהיינו בפיתולים.

 

מה בכלל לנהיגה ולמונח ספורט? כל הכבוד לגאון המסחרי שכל כך הצליח בשכנוע שהנעת הקרסול בטווח של +- 10 מעלות והחלפת מקום הידיים על עיגול , תוך ישיבה בכורסא - זה ספורט.

 

ספורט אין פירושו פעילות פיזית גרידא. מדובר גם באלמנט חוויתי (Sport באנגלית, למשל, פירושו גם "שעשוע") ולעתים גם בצד תחרותי. גם תחרות שחמט היא ספורט. ואגב, נהיגה תחת עומס יכולה להיות מאוד מעייפת גופנית עקב רמות הקשב הגבוהות וכוחות הצד. בחלק מהמכוניות גם סיבוב ההגה לאורכו של קטע כביש ארוך ומפותל יכול להיות קשה עקב הכוחות, לוחמת ההגה ומשקלו ולכן בטכניקת סיבוב הגה יעילה חשובה מאוד הסימטריות כך ששתי הידיים תישאנה בנטל באופן שווה בלי קשר לכיוון אליו הכביש פונה: יד ימין מסובבת פנימה, יד שמאל מסובבת חזרה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4129 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...