Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

יש לי עדיין שאלה שלא קיבלתי תשובה עליה.

 

בצרפת רנו פלואנס דיזל עולה 23.5 אלף יורו. בהנחה שאצלנו היא 127 אלף אחרי מס של כמעט 100 אחוז, אז המחיר המקורי שלה הוא סביב ה-13 אלף יורו.

באותה צרפת הפלואנס ZE ללא סוללה עולה 30.5 אלף יורו(אם לא להחשיב את ה-5 אלף יורו תמריץ שממשלת צרפת מביאה לקניית רכב חשמלי) ואם נגזור את המחיר מהפלואנס הדיזל נקבל מחיר מקורי של 20 אלף יורו(13+7 אלף יורו). בישראל אחרי מס של 7 אחוז על רכב חשמלי, מקבלים מחיר של סביבות 105 אלף.

 

אז בהנחה שעשיתי את החישובים שלי נכון(וכבר אני אומר שלא,והוא אמור להיות אפילו נמוך יותר, כי לא החשבתי את הקופון שקרסו גורפים על הפלואנס דיזל), איך יוצא ש-BP הגיעו למחיר של 121 אלף? האם אנחנו עדים לעוד גזירת קופון והתאמת מחיר רגילה שאנחנו רואים מכול יבואן בישראל? או שאולי אני טועה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כתבתי כמה הערות לנציג בטר פלייס בשרשור הזה, אבל נראה שהוא ננטש. אני חוזר על השאלות שלי כאן:

 

בדיוק בשביל זה יש לנו טעינה מנוהלת, רוב הטעינה מתרכזת בשעות הלילה, כשהביקוש לחשמל נמוך יותר ויש עודפים שמיוצרים גם ככה

אני מזכיר לך שהשאלה הייתה מה יקרה אם מגיעים לעבודה בבוקר עם סוללה ריקה ורוצים לנסוע בערב עם סוללה מלאה. מהתשובה שלך משתמע שלא יהיה אפשר לחזור הביתה בערב בקיץ. האמנם?

 

אתה מוזמן לקרוא עוד בלינקים הבאים מהבלוג שלנו: http://bit.ly/Lqkjlc

קראתי. מעניין מאד. במיוחד ההערה הזאת: "במנוע החשמלי... אין חיכוך, אין חום ואין בלאי". האם פיתחתם מנוע חשמלי בעל יעילות של 100%? זה מרשים מאד. שים לב שלמנועים חשמליים רגילים יש יעילות של 93% לכל היותר. האם אתה באמת טוען שחברת בטר פלייס פיתחה סלילים ללא התנגדות ומיסבים ללא חיכוך, לשימוש מעשי? מגיעים לכם שני פרסי נובל לפחות. או שאולי מדובר בטעות?

 

תוכנית ביטוח ייחודית למכוניות חשמליות המבטיחה כיסויי אופטימלי

מה זה "כיסוי אופטימלי"? מה זה כולל ומה זה לא כולל? איך אני אמור להשוות "כיסוי אופטימלי" למקיף+גרירה+חלופי+שמשות+כיסוי מערכת בסכום מירבי 10,000 ש"ח+כיסוי תכולה עד סכום של 5000 ש"ח+השתתפות עצמית 1500 ש"ח, למשל?

 

ההפרדה של מחיר הסוללה ממחיר המכונית מאפשרת להציע לצרכן בישראל מכונית חשמלית מתקדמת במחיר מכונית בנזין באותה הקטגוריה.

אין ספק שזה מאפשר לכם להציע, אבל זו הצעה מטעה. מה אם היו מציעים רכב רגיל בעלות נמוכה, אבל לא כולל מנוע? המנוע מושכר לקונה לפי ק"מ, ואח"כ שייך ליבואן. אני בטוח שמחיר המכירה של מכונית חדשה יוכל להיות יותר נמוך בשיטה כזו. אבל משום מה יש לי הרגשה שלא תהיה הסתערות של אנשים שרוצים לקנות רכב זול בלי מנוע, בדיוק כמו שמשום מה אין הסתערות של אנשים שרוצים לקנות רכב חשמלי בלי סוללה.

 

עלויות ייצור המכונית החשמלית גבוהות יותר מעלויות ייצור מכוניות בנזין

בעבר טענתם שעלויות הפיתוח של המכונית החשמלית הם גבוהות (הזכרתם מליארד דולאר), אבל לא הסברתם למה. האם אתם מוכנים עכשיו להסביר מה כל כך יקר ביצור של מכונית חשמלית? הרי בקישור שלך אתה מסביר שבמכונית החשמלית "אין מנוע בעירה" (פנימית) ו"אין תיבת הילוכים", ומספר לנו על "מיעוט החלקים הנעים המרכיבים את המכונית החשמלית", וגם ש"הסוללה היא בבעלות Better Place". אם כן, מה כל כך יקר?

 

דיון מעניין, וכל הכבוד לבטר פלייס שהם מראים פה נציגות ועונים על שאלות.

כמו שהערתי לא פעם ולא פעמיים, למרבה הצער הם לא כל כך עונים. הם מגיבים, וזה יפה, ואם נשאל אותם באיזה צבע הריפודים אני בטוח שהם יענו מיד, אבל תשובות עניניות לשאלות קשות עדיין לא שמענו.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך יוצא ש-BP הגיעו למחיר של 121 אלף? האם אנחנו עדים לעוד גזירת קופון והתאמת מחיר רגילה שאנחנו רואים מכול יבואן בישראל? או שאולי אני טועה?

לפי הנתונים שלך- שהפלאונס החשמלית עולה 30% יותר מהדיזל בצרפת, אך מצד שני בארץ המס על הדיזל גבוה פי 1.69 (השוותי 83% ל 8%), מתקבל שהתמחור של הפלואנס החשמלית בארץ צריך להיות 97,000 שקל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בעבר טענתם שעלויות הפיתוח של המכונית החשמלית הם גבוהות (הזכרתם מליארד דולאר), אבל לא הסברתם למה. האם אתם מוכנים עכשיו להסביר מה כל כך יקר ביצור של מכונית חשמלית? הרי בקישור שלך אתה מסביר שבמכונית החשמלית "אין מנוע בעירה" (פנימית) ו"אין תיבת הילוכים", ומספר לנו על "מיעוט החלקים הנעים המרכיבים את המכונית החשמלית", וגם ש"הסוללה היא בבעלות Better Place". אם כן, מה כל כך יקר?

 

אני רק אוסיף את השני גרוש שלי ואזכיר שאגסי בכבודו ובעצמו טען ש"ייצור פלואנס חשמלית זול משמעותית מהפלואנס הרגילה".

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביום חמישי הקרוב הוזמנו מס' חברים מקארספורום לבדוק את הפרוייקט על הבטיו השונים.

אם יש לכם מסרים שאתם רוצים להעביר לאותם חברים או שאלות לבטר פלייס, השרשור הזה הוא המקום לעשות את זה:

פרטים נוספים תמצאו כאן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל, כפי שכבר אמרו פה, למכוניות יש גם ערך מכירה ולזה צריך להתייחס. סביר להניח שאת הפריוס ניתן יהיה למכור במחיר גבוה יחסית בקלות. את הפלואס יהיה כמעט בלתי אפשרי למכור.

 

 

 

Alexk, כמו שעניתי בדיון מקביל כאן בפורום, אנחנו מאמינים כי ערך המכונית בשוק יד שניה יהיה גבוה ממכוניות משפחתיות קבילות אחרות מכמה סיבות:

 

 

היצע מול ביקוש – בשנים הקרובות , היצע המכוניות החשמליות בשוק יד שניה יהיה נמוך . ( בשנה הראשונה נמסור כ- 4000 מכוניות) ולעומת הביקושים הרי המכוניות האלו יהיו "פריט לאספנים". שנית , אחזקת מכונית חשמלית תהיה זולה יותר בהשוואה למכונית בנזין ( בלאי מועט, צריכת דלק שגוברת עם השנים במכוניות בנזין , אחריות רחבה יותר, ביטוח ועוד ועוד...) אבל הנקודה המעניינת ביותר היא שלנו, כחברה , יש אינטרס מסחרי גדול בכך שמכוניות ימשיכו להיות פעילות ( לא משנה בת כמה ואיזו יד המכונית , הלקוח ישלם מחיר לק"מ כמו לקוח שבבעלותו מכונית חדשה) שכן המודל העסקי שלנו מתבסס על "מכירת ק"מ חשמלי" מה שיוצר אינטרס גבוה אצלנו לבנות שוק יד שניה מפותח ושמירת ערך למכונית . יחד עם זאת, ברור שאי אפשר להבטיח זאת במאת האחוזים. בימים אלו , אנחנו מציעים לכל לקוח פרטי עסקת " טרייד אין במחיר מחירון ".

 

בנוסף לטיוטה פריוס יש ירידת ערך יחסית גבוהה בעיקר בגלל הסוללה, היא מאבדת מקיבולת האנרגיה שלה עם השנים, לעומת המכונית החשמלית שנמכרת ללא הסוללה שלה, אתה מוזמן לקרוא עוד בלינק הבא

 

 

http://israel.betterplace.com/price/Pages/default.aspx

 

 

 

זהר באלי סמנכ"ל מכירות Better Place

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זוהר יקירי, אני מאחל לכם שהרכבים האלה לא יהפכו לפריט לאספנים, אלא לקומודיטי נפוץ כחול שבשפת הים...

 

מחכה לפגוש אותך ביום חמישי.

 

אודי

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מאתר kml אז איך הרכב שלכם משתווה לרכב הבא:

http://www.kml.co.il/Car/%D7%A8%D7%A0%D7%95_%D7%A4%D7%9C%D7%95%D7%90%D7%A0%D7%A1_%D7%95%D7%94%D7%9C%D7%90%D7%94-2011_11198

 

16.1 ק"מ לליטר.

מרווח פנים בדיוק כמו הפלואנס החשמלית.... כי זו גם פלואנס... דיזל :roll:

 

Wil , אין ויכוח שברגע זה, על הנייר הפלואנס דיזל חסכונית יותר, זאת אומרת אם נתעלם ממחיר הטיפולים, הביטוח ואי וודאות על מחירי הדלק לשלוש השנים הקרובות, שיכולים להפוך אותה ללא משתלמת תוך חודשיים ועוד לא דיברנו על הזיהום שמכונית דיזל פולטת...

 

צוות Better Place

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי האתר שנתת פה, סקודה אוקטביה 2012 מנוע 1400 TSI אוטומטית עם נתון צריכה של 13.86 ק"מ לליטר בעירוני וצריכה של 18.9 ק"מ לליטר בבין עירוני.

 

והמחיר הוא 130 אלף ש"ח לרכב עם כוח, לא זללן בדלק ומרווח מאוד (תרשה לי להניח שגם איכותי יותר בחומרי פנים שלו)

 

Tomer, אם תסתכל רק על הנתונים שהזכרת, משתלם לך ללכת על סקודה אוקטביה, אבל אם תתחשב גם בעלות הטיפולים, הביטוח

 

ותוסיף את מחירי הדלק שנמצאים בעליה מתמדת בשלוש השנים האחרונות אולי תשנה את דעתך

 

 

צוות Better Place

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכלל חושב שהכיוון של השיווק לא צריך להדגיש את הויכוח של חיסכון בדלק או לא

אני חושב שצריך להדגיש את הנושא של הוצאת הזיהום אוויר אפילו במקצת מהמרכז , בעיקר שתחנות החשמל בעוד כשנה יש סיכוי שישתמשו בגז , אני חושב שצריך ללכת לכיוון של התחלת מעבר מתלות בנפט , שגם האמריקאים מעונינים להפסיק אותו , ולסמוך או על אנרגיה אחרת , או על נפט לא ערבי. זה פורסם בהרחבה בעיתונות הכתובה רק לאחרונה

אני חושב שצריך להדגיש את הנושא של השקט בנסיעה , ואני חושב שצריך להדגיש את הנושא של התאוצה ללא שהיה , של העברת הילוך שרק מי שנסע במכונית יכול להבין את זה . וכמובן להדגיש שמי שיש לו חניה בטאבו גם לא בבית פרטי יכול לקבל טעינה ביתית .

 

יש חסרונות , החסכון לא ברור התא מטען הקטן , המחיר של המכונית , תחנות החלפה עדיין לא הוקמו כולם אבל זה בדרך

 

בטר פלייס לא מתאים לכולם אולי רק לחלק קטן , אבל לא חלק מבוטל בכלל

 

אני מצפה אגב במהרה כן לרכב עירוני קטן שיקבל שירות מבטר פלייס , כמו רנו זואי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Wil , אין ויכוח שברגע זה, על הנייר הפלואנס דיזל חסכונית יותר, זאת אומרת אם נתעלם ממחיר הטיפולים, הביטוח ואי וודאות על מחירי הדלק לשלוש השנים הקרובות, שיכולים להפוך אותה ללא משתלמת תוך חודשיים ועוד לא דיברנו על הזיהום שמכונית דיזל פולטת...

 

צוות Better Place

 

לגבי טיפולים - את שגרת הטיפולים של הפלואנס ZE פרסמתם כבר והטיפולים ל3 שנים לא מאוד זולים.

לא בטוח שהטיפולים לפלואנס דיזל יותר יקרים. אם למישהו יש סבלנות אז אפשר לקבל מקרסו פירוט של עלות טיפולים לפלואנס דיזל ולראות.

 

לגבי ביטוח - הפלואנס זולה לביטוח מקיף, ובכל מקרה הבדלים של 500-1000 שקל לשנה על ביטוח לא יעשו פה את השינוי מהותי בחשבון.

 

לגבי עליית מחירי הדלק - זה כבר תלוי בהשפעות גיאופוליטיות שאני באמת לא מתיימר לצפות מראש.

כולנו חשופים לתנודות במחירי האנרגיה ולא רק דרך עלות האחזקה של המכוניות אלא בהרבה אופנים נוספים.

יש אפשרות פיננסית לגדר את הסיכונים האלו אבל כל האנשים שאני מכיר לא שוקלים את זה בכלל אלא נשארים עם החשיפה למחירי האנרגיה. אתם בעצם מציעים דרך לגדר את מחירי הדלק ל3 שנים. זה מעניין אבל צריך להשוות את זה אולי למכשירים פיננסיים.

 

ואם כבר אתה מזכיר עלויות עתידיות לא ידועות - אז גורם ירידת הערך פה הוא סיכון משמעותי.

אף אחד לא יכול לצפות היום מה יהיה ההפרש במחיר השוק של פלואנס ZE בת 3 לבין פלואנס דיזל בת 3.

אתם טוענים שהחשמלית תהיה שווה יותר, אבל כמובן לא מוכנים להתחייב ל buy-back במחיר שצמוד למחירון של הפלואנס דיזל נניח.

 

אני מניח שבעוד 3 שנים נפתח את השרשור הזה ונראה מי צדק :roll:

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלויות טיפולים- פלואנס דיזל (כל 20,000 ק"מ או שנה)

*המחירים כוללים חומרים, עבודה ומע"מ

טיפול 1: 519 ש"ח

טיפול 2: 1411 ש"ח

טיפול 3: 701 ש"ח

וחוזר חלילה +\-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כ"כ מתנבאים פה על העתיד ומהמרים על מה יהיה הערך עוד 3 שנים, מעניין מה יהיה הערך של הרנו פלואנס החשמלית אם חו"ח חברת BP תפשוט את הרגל.

 

בלי תחנות החלפה, בלי סוללה (הכונס יקח לכם את הסוללה מהרכב כי היא לא שלכם).

 

800 ש"ח לברזל?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי סוג של תספורת בלי שנרגיש

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...