Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חופשת אופנועים � אנגליה


Wile E. Coyote
שימו לב! השרשור הזה בן 7519 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב, אז מימשתי חלום.

 

קורה.

 

במקרה שלי החלום היה ילדותי למדי (אבל אני בטוח שלעוד כמה פה יש את אותו חלום): לרכב על מסלול מרוצים.

 

כבר שנים ששקלתי לממש את החלום, אבל כל פעם צץ משהו אחר. החלום יצא לפועל בעיקר תודות לאשתי ששלחה ועודדה אותי כחלק ממתנת יום ההולדת האחרון שלי.

 

מאחר ואת החלום הנ"ל קשה לממש בארצנו הקטנה והמוקפת אויבים, הרחקתי עד לאנגליה הקרירה והאדיבה.

 

התכנון המקורי היה, קורס מתחילים ומתקדמים אצל רון האסלם (Ron Haslam), אבל כתוצאה ממגבלת זמן, החלפתי את קורס המתקדמים של רון בקורס המתחילים של מיק בודייס (Mick Bodice).

אורך כל קורס, לפי הפרסום, כיום אחד. כל הציוד מסופק במקום.

 

לא אלאה אתכם בכל הפרטים הטכניים של טיסה, מכונית ומלונות, אבל בסופו של דבר התכנון היה לבצע את הקורס של מיק ב- 2.7 ואת הקורס של רון ב-6.7

Mission Accomplished...

(כל התמונות צולמו בקורס של מיק בודייס, בסבב הרכיבה השני)

 

honda-cbr600rr-04-bikepics-179206.jpg

honda-cbr600rr-04-bikepics-179208.jpg

פייזר 1000:

2000-5000 סל"ד : :lol:

5000-7000 סל"ד : :hihi:

7000 - 12,000 סל"ד: :shock2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקורס של מיק בודייס

http://www.boddicedarleytraining.co.uk/

מתבצע במסלול Daley Moor

http://www.darleymoor.co.uk/1main.htm

שליד העיר דרבי.

פרטים:

הקורס עולה כ-260 ליש"ט (בערך 2100 ¤)

הקורס התבצע על אופנועי הונדה CBR600RR חדשים (פחות מ-1600 ק"מ על השעון). האופנועים הם אישיים למשך כל היום (אף אחד אחר לא רוכב על האופנוע שלך)

ניתן לקבל ציוד במקום ללא תוספת מחיר, אני קיבלתי חליפת עור (אין ברשותי) את כל שאר הציוד הבאתי מהבית. החליפה הייתה במצב סביר, אין תלונות.

סה"כ היו 10 מודרכים בקורס על שלושה מדריכים. החלוקה הייתה שתי קבוצות של 4 וקבוצה אחת של 2. אני הייתי בקבוצה הקטנה עם המדריך הראשי.

הקורס התחיל ב- 9:00 בבוקר והסתיים מעט אחרי השעה 4:00 אחה"צ. לא יאומן איך שהזמן רץ. הקורס שלנו היה היחיד במקום כך שכל המסלול עמד לרשותנו.

 

מפת מסלול Darley Moor Track:

MAPtrack1.gif

 

המסלול יחסית קצר ופשוט, בגדול מדובר על מסלול משולש עם כמה פיתולים בצלעות. המסלול מישורי למדי. המסלול נסלל מחדש לאחרונה כך שהאספלט במצב מצוין, שאר המתקנים (שירותים, פיטס, משרדים) לא במצב מדהים ומיושנים משהו. לרכיבה עצמה זה לא ממש משנה.

 

מהלך הקורס:

הקורס התחיל בחלוקת ציוד (למי שצריך) ובשיחת הכרות ותדריך.

לאחר מכן עלינו על האופנועים לכמה הקפות היכרות של המסלול.

בשלב הבא ביצענו תרגילי היגוי שונים (סללומים וכו').

שלב אחר כך היה תרגולי בלימה וניצול יכולות הבלימה.

כל התרגולים התבצעו על הישורת במסלולים.

 

יציאה להפסקת צהרים (כלולה במחיר הקורס, כמו גם משקאות קלים וחטיפים במהלך היום).

לאחר ארוחת הצהרים התקיימה הרצאה קצרה על היגוי וצמיגים.

 

לאחר הפסקת הצהרים התחלנו ברכיבה על המסלול החלוקה לקבוצות. בכל רגע נתון רק קבוצה אחת רכבה על המסלול (כלומר לא יותר מחמישה אופנועים ברגע נתון על המסלול כולל המדריך). במקביל הקבוצות האחרות קיבלו משוב על הסבב הקודם והתארגנו לסבב הבא.

סה"כ כל סבב נמשך כ- 12-15 דקות. היו לפחות ארבעה סבבים, כאשר החל מהסבב השני המדריך עוקב אחרי המודרכים (כל אחד בתורו מוביל את החבורה). אין עקיפות על המסלול אלא אם כן המדריך מורה על כך במפורש (יקרה רק כשהמוביל מצליח לעקוף את האחרון, או שהמדריך מורה על שינוי סדר).

 

בסוף היום מתכנסים לחלוקת תעודות, תעודות ופרסים למצטיינים ופרידה. (ולמי ששואל, כן, הייתי בין שלושת המצטיינים תודה J)

 

כפי שניתן להבין הקורס הוא לימודי בעיקרו. ככזה, פשטות המסלול (היחסית) מאפשרת להתרכז בתפעול האופנוע ושמירה על הקווים. לדעתי מהווה יתרון בקורס שכזה, במיוחד למי שכמוני מעולם לא רכב על אופנוע סופר-ספורט מהדורות האחרונים.

 

סה"כ חוויה אדירה, המדריכים חביבים במיוחד, ובשלב מסוים (ארוחת הצהרים) מתחילה גם להיווצר אווירת חברותא נעימה. לסיכום: תמורה טובה לכסף למי שמחפש ללמוד וליהנות (כמוני) קצת פחות מתאים למי שמחפש אטרף על המסלול.

honda-cbr600rr-04-bikepics-179203.jpg

honda-cbr600rr-04-bikepics-179204.jpg

פייזר 1000:

2000-5000 סל"ד : :lol:

5000-7000 סל"ד : :hihi:

7000 - 12,000 סל"ד: :shock2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקורס השני, כפי שציינתי היה הקורס של רון האסלם

http://www.haslamraceschool.com/

הקורס מתקיים במסלול הגרנד פרי Donington Park http://www.trackdays.co.uk/tracks/Donington-Park.htm

 

פרטים:

הקורס עולה כ-250 ליש"ט (בערך 2000 ¤) קורס המתקדמים כ-350 ליש"ט.

קורס המתחילים מתבצע על אופנועי הונדה CBR600RR (זהים לאלו שבקורס של מיק) קורס המתקדמים על FireBlade 954. האופנועים הם בשיטת " האופנוע החם" כלומר כשאתה יורד מהאופנוע שלך מישהו אחר עולה עליו ואתה חוזר לאותו אופנוע כשההוא חוזר.

ניתן לקבל את כל הציוד במקום ללא תוספת מחיר, אני (שוב) לקחתי חליפת עור. החליפה הייתה במצב טוב.

יחס המדריכים למודרכים הוא בערך מדריך לשני מודרכים. אני הייתי בהתחלה בקבוצה של מודרך אחד ושני מדריכים (אחד מתלמד) לאחר מכן נשארתי אני עם המדריך.

כל הקבוצות עולות בו זמנית על המסלול, כולל קבוצות מתקדמים. אם מישהו מהיר מגיע מאחוריך, המדריך מפנה אותך לצד. אם אתה מאחורי מישהו איטי, עליך לחכות שיפנה לך מקום (בתיאוריה לפחות).

קורסים מתחילים כל שעתיים כך שלמעשה יש ארבעה קורסים בו זמנית (שתי קבוצות מתקדמים ושתי קבוצות מתחילים) אשר מחליפות ביניהן את האופנועים.

הקורס לא כולל ארוחה או שתייה.

 

מהלך הקורס:

התכנסות ב-11:00 והתארגנות עם הציוד.

תדרוך קצר שבעיקר היה להרתיע משתוללים למיניהם. לא התבצעה איזושהי היכרות עם האופנוע.

אחרי התדרוך הגענו לפיטס וחולקנו לקבוצות. לאחר שיחת הכירות קצרה (מאד). חיכינו (גם אני וגם המדריך) לאופנוע שיחזור מהמסלול, ויצאנו לדרך.

הסבב הראשון היה רכיבה מאחורי המדריך, כאשר במקרה שלי היה גם מדריך נוסף (המתלמד) מאחורי.

הסבב נמשך כרבע שעה, שלאחריו רבע שעה הרצאה קצרה (מאד) על מיקום ותנועה על האופנוע.

ושוב יצאתי לסבב שני, הפעם רק עם מדריך אחד. במהלך הסבב השני המדריך עבר לרכב מאחורי.

בסבב השלישי מיד אחרי העלייה למסלול, עברתי להוביל עד סוף הסבב.

לאחר הסבב השלישי (והאחרון) מחזירים ציוד ומקבלים תעודות וגיליון הערכה (85 למי שמעניין אותו).

וזהו, נגמר ?!

סה"כ ארבע שעות...

 

יותר מהכל הקורס הזכיר לי נסיעה ברכבת הרים, עולים על המסלול ונותנים גז.

הצוות אדיב ומנומס, אבל יותר מהכל רוצה שהכל יסתיים בשלום. כמויות האנשים והקצב בו הדברים מתבצעים מונעות אפשרות ליחס אישי (למרות שלכאורה יחס המדריכים למודרכים טוב יותר). אם לא הייתי מתוודע לאופנוע בקורס הקודם, הייתי נאלץ להקדיש את רוב תשומת הלב לתפעול שלו ולא למסלול.

אח, המסלול, המסלול הוא נקודת האור בכל הסיפור, מה נקודת אור, שמש יוקדת: עליות, ירידות, פניות חדות, פניות אפקס כפול, בקיצור כל מה שתרצו

ראו במפה:

donnington-race-circuit.gif

אבל זו גם חלק מהבעייה, המסלול כל כך מורכב, שחלק גדול מהזמן מוקדש להיכרות שלו. ומאחר ורצף הרכיבה נקטע לעיתים ע"י עקיפות שלי או שאני נעקפתי ולכן פוניתי מהקו האידיאלי, זמן רב מדי (יחסית) עבר עד שהתחלתי להכיר ולהנות מהמסלול. אבל המסלול, אוי המסלול, כל פעם שירדתי מהאופנוע התנשמתי בכבדות מהמאמץ הפיסי. ביום המחרת, כל שרירי הרגליים שלי היו תפוסים...

בסה"כ מדובר על קורס בו הדגש על החוויה והרבה פחות על הלימוד. נהניתי (מאד אפילו) אבל יותר תרגלתי מה שלמדתי בקורס הקודם, ופחות הודרכתי (כמובן שזה יכול להיות בעקבות רמתי הגבוהה כל כך... :screwy: )

honda-cbr600rr-04-bikepics-179207.jpg

honda-cbr600rr-04-bikepics-179205.jpg

פייזר 1000:

2000-5000 סל"ד : :lol:

5000-7000 סל"ד : :hihi:

7000 - 12,000 סל"ד: :shock2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסיכום: חוויה מעולם אחר, לא זול אבל יותר משווה. למדתי הרבה בסופו של דבר אם כי רוב הידע לא ישים בכבישי ארצנו, אלא אם כן חושבים שהכביש הציבורי הוא מסלול מרוצים. היכולת להתרכז אך ורק בתוואי הדרך וברכיבה, ולא בתנאי הכביש ומפגעים נייחים וניידים, קיימת רק במסלול. אותו בידוד מרכיבים איפשר לי, לתחושתי, להתמקד בנקודות ספציפיות ולשפר אותן.

בכל מקרה נשאר טעם של עוד...

 

כשחזרתי הביתה, היה לי חיוך מאוזן לאוזן, חשבתי ששום דבר לא יוכל להוריד לי אותו, ואז ראיתי בפורומים את ההודעות על נתנאל.

 

החיוך נעלם...

yamaha-fz1-01-bikepics-153088.jpg

פייזר 1000:

2000-5000 סל"ד : :lol:

5000-7000 סל"ד : :hihi:

7000 - 12,000 סל"ד: :shock2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שילה"ת

 

כן ?

 

:p

 

 

:wave:

:evilbat: ...השדון

------------------

May the Force be with you...always

------------------

כשאני אמות, אני רוצה למות כמו סבתא שלי, בשלווה, תוך כדי שינה. לא בצרחות, כמו הנוסעים באוטו שלה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סחתיין...

 

 

הודעה שלך, אגב, מומלצת לגולשי פול-גז כולם, בדף הראשי...

הכרובלוג

מחירון אופנועים

מנהל תחום אופנועי הכביש בקבוצת "עופר-אבניר" - המותגים: Suzuki, Aprilia, Moto Guzzi, Husqvarna

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואאוו...!

 

נראה כיף לא רגיל.

 

מקווה שבקרוב אצלי. (ואצל כולנו)

Ohlins steering damper, Zero Gravity dark smoke double bubble screen, dynojet Power commander 3 USB, TRS tri-oval Yoshimura carbon slip-on, yamaha factory seat cowl, Gregg's custom flashmounts, harris grips, ART CARBON tank protector,SS Galfer break lines YEC roller protectors, YEC exhaust hanger, earache barends, lp mini rear indicator, Pirelli Diablo corsa rear180 and front

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שווה איזה כתבה בפני עצמה בפולגז,לא כרוב?

בצער רב וביגון קודר עכוז הרעם למכירה.

YZF1000R 1996 מושלם אף יותר מביום היוולדו.

לא ראה שטח!

פרטים בה"פ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סחתיין עליך...

תגיד לי- מתי היית בדונינגטון?

הגעתי לשם למירוץ חובבנים של סופר-מוטו וביטלו לנו בגלל גשם (היה לפני שבועיים +/-)

"או כן או לא, מה שבטוח - אולי, וגם זה מוטל בספק" (מוטי גנץ)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שילה"ת?

 

 

איפה מקסמקס... יסביר לך את הברכה של השדון כשהוא מקנא...

הוא זוכה לה כמעט כל שבוע...

:evilbat: ...השדון

------------------

May the Force be with you...always

------------------

כשאני אמות, אני רוצה למות כמו סבתא שלי, בשלווה, תוך כדי שינה. לא בצרחות, כמו הנוסעים באוטו שלה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7519 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...