Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט שיפוץ שברולט בלייזר 1983


ערן rob
שימו לב! השרשור הזה בן 1294 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

על מנת למדוד את גובה הבוכנה, צריך קודם להרכיב את הבוכנה

 

אחרי הרכבת הרינגים, סידור הכיוון שלהם יש לטבול את הבוכנה בתוך "דלי" עם שמן מנוע.

במקרה שלי ה"דלי" הזמין ביותר הוא זה שמגיע ישירות מסימילק...

 

attachment.php?attachmentid=100196&d=1438279886&thumb=1

 

 

אחרי אמבט השמן כיסיתי את ההברגות של הטלטל בצינור על מנת לא לפגוע בטעות במייסבי גל הארובה בזמן ההרכבה

והכנסתי את הבוכנה לתוך מכווץ

 

attachment.php?attachmentid=100195&d=1438279886&thumb=1

 

הבוכנה נכנסת לתוך הבלוק עם דפיקות קלות

 

attachment.php?attachmentid=100194&d=1438279886&thumb=1

 

ולבסוף סגירת ברגיי הטלטל במומנט המתאים

 

attachment.php?attachmentid=100193&d=1438279886&thumb=1

 

אחרי שהבוכנות בתוך הבלוק מניחים על הבלוק את האינדיקטור מאפסים ומוצאים נקודה מטה עליונה.

 

attachment.php?attachmentid=100197&d=1438280331&thumb=1

 

התוצאה היא 0.11מ"מ בראש אחד ו 0.14מ"מ בראש השני

מספיק קרוב למטרה

 

אפשר להמשיך...

SBC350_018.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרויקט מרתק.

 

מה יחס הדחיסה המתקבל לאחר החריטה?

האם אתה תשתמש באוקטן 98 למנוע דטונציה?

 

לאורך כל הדרך ניסיתי לשמור על יחס דחיסה נמוך יחסית על מנת להמנע משימוש בדלקים אקזוטיים.

עדיין חסר לי שלב אחרון של מדידות על מנת לקבוע את גובה האטם שבין הבלוק לראש המנוע.

אבל לפי איך שהדברים נראים כרגע אני כנראה אעמוד על 9.2 או 9.4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

If i will use my 0.041" gasketsit's gona be 9.5 SCR and 8.1 DCR

but

i wouldn't know the gasket thickness until i will measure the piston to valve clearance.

עריכה אחרונה על ידי ערן rob
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

If i will use my 0.041" gasketsit's gona be 9.5 SCR and 8.1 DCR

but

i wouldn't know the gasket thickness until i will measure the piston to valve clearance.

 

 

well you need to know the gasket bore and gasket compressd thickness

like i said above give me all the part numbers you will get the CR

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת הסברים, לאלה שלא רגילים להשתמש במושגים כגון SCR או DCR ביום יום.

יחס הדחיסה Compression Ration או CR בקיצור, הוא היחס בין נפח תא השריפה כאשר הבוכנה בתחתית הצילינדר לבין הנפח כאשר הבוכנה בראש הצילינדר.

ליחס דחיסה תיאורטי זה מתייחסים כיחס דחיסה סטטי או פשוט SCR.

אבל, יחס זה אינו מעיד דבר על יחס הדחיסה האמיתי אותו יראו הגזים בזמן תהליך השריפה.

תהליך הדחיסה האמיתי יקרה רק כאשר כל השסתומים (פליטה ויניקה) סגורים והבוכנה עושה את דרכה מעלה.

תזמון השסתומים תלוי ב camshaft, והוא זה שקובע מתי ולכמה זמן יפתח כל שסתום.

יחס הדחיסה הזה נקראה, יחס דחיסה דינאמי או בקיצור DCR.

 

אז למה בעצם חשוב לדעת מה יחס הדחיסה הדינאמי או הסטטי ?!

בגלל שיחס זה משפיע בצורה ישירה על תפוקת המנוע, ככל שיחס הדחיסה יהיה גבוה יותר כך המנוע יפיק יותר כ"ס.

אם כך - למה לא להגדיל ולהגדיל את היחס הזה ?!

התשובה היא דטונציה, מבלי לבלבל את המוח יותר מדי, אזכיר רק שעל מנת להצית תערובת של דלק ואוויר אין חובה להשתמש במצתים (פלאגים)

מנועי דיזל מבצעים את ההצתה הזו ללא מצתים מאז שהומצאו אי שם בתחילת המאה הקודמת (אם לא לפני).

דחיסה חזקה מדי של תערובת הדלק אוויר, תגרום לתערובת להדלק לפני שהמצתים יבצעו את תפקידם וכך בעצם נקבל בעירה כאשר הבוכנה עדיין לא הגיעה לנקודה הגובהה ביותר שלה והיא עדיין עולה למעלה.

התוצאה - במקרה קל, צילצולים של המנוע וירידה בהספק. במקרים קשים יותר, שבירה של חלקי המנוע.

ככל שהדלק איכותי יותר (אוקטן גבוה יותר) כך ניתן להגדיל את יחס הדחיסה מבלי להסתבך עם דטונציה.

אבל, דלק איכותי עולה כסף!

 

את המנוע שלי תכננתי עבור אוקטן 95, ולכן כיוונתי ליחס דחיסה דינמי שבין 7.5 לבין 8.5, עם העדפה לתחום העליון.

חישובי יחסי הדחיסה תלויים בגורמים רבים ועל מנת לפשט את התהליך השתמשתי במחשבון.

מצורפות שתי תמונות של תוצאות החישוב, פעם אחת עבור SCR ובפעם השניה עבור DCR.

DCR.jpg

SCR.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במנוע הזה יש רק קמשאפט אחד ואותו כמובן החלפתי.

בגל הארכובה אין מה לשנות, דאגתי שיעבור השחזה בכל המייסבים רק על מנת להחזיר אותו למצב תקין.

אולי במנוע הבא אחשוב על כיוון של סטרוקר (להגדיל את מהלך הבוכנה) ואז יהיה צורך להחליף את גל הארכובה.

לגבי סעפת לחץ, אני לא מכיר את המושג.

החלפתי את סעפת היניקה לכזו עם נתוני זרימה טובים יותר וקירור טוב יותר.

הדרסים כבר יש גם היום ואמשיך להשתמש בהם גם במנוע החדש.

טורבו לא היה בתקציב, אבל מי יודע.... תמיד יש את הפעם הבאה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי עכשיו את כל הפרוייקט, כל הכבוד אתה מקצוען אמשיך להתעדכן ומאחל לך הרבה הצלחה בהמשך הפרוייקט.

Volkswagen Polo GTI 2020 - White

Skoda Fabia 2015 - Style, White & Black (sold)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מתכוון למיסבי החלקה ב"אוכפים" שתופסים את הקראנק לבלוק והצד של הבלוק עצמו,

מה השיקול בהשחזה? הרי בהשחזה אתה מוריד מהם גובה וכך המרווח בין הקראנק ל"אוכפים" שתופסים אותו לבלוק, גדל.

למה לא להחזיר חדשים?

או שלא ירדתי לסוף דעתך

שברולט קפריס 350, 88

פסח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים כאשר הנקודות לא יפות ואין ברירה , עושים מה שנקרא under size, משחיזים על המכונה את הנקודות ושמים מסיבי בחלקה עבים יותר, מבצעים מדידות שומרים על ”טריז השמן“, והכול בסדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וביום חם זה אין כמו תזמון שסתומים בשביל לצנן את האווירה.

 

החלטתי להחליף את שרשרת התזמון הסטנדרטית בשרשרת תזמון כפולה

ז"א 2 שרשרות וגלגלי שיניים כפולים במקום גלגל עם סט שיניים אחד.

כמו רוב הפרויקט הזה, גם כאן השינוי מצריך עבודה מעבר לקניית הסט בחנות

ויש לבדוק מרווח בין גלגל השיניים (ואח"כ הגלגל עם השרשרת) לבין הבלוק.

 

attachment.php?attachmentid=100259&d=1438539515&thumb=1

 

תוצאות המדידה היו רחוקות מהרצוי ולכן נשלפה המשחזת והבלוק עבר השחזה גם כאן

 

attachment.php?attachmentid=100260&d=1438539515&thumb=1

 

הכלים למשימה:

 

attachment.php?attachmentid=100261&d=1438539515&thumb=1

 

וכך זה נראה אחרי ההרכבה

 

attachment.php?attachmentid=100262&d=1438539515&thumb=1

 

ולבסוף נוסף גלגל עם סימון מעלות גל הארכובה ומתבצע איפוס של נקודה מתה עליונה

כל זאת כהכנה להרכבת הראשיים ובדיקה לאחר הרכבת הראשים שהקמשאפט מתוזמן נכון לפי הכרטיס איתו הוא הגיע

 

attachment.php?attachmentid=100263&d=1438539515&thumb=1

 

כדברי הרב יהודה ברקן - "אנחנו עוד נחזור אליו..."

SBC350_025.jpg

SBC350_026.jpg

SBC350_027.jpg

SBC350_028.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין VERNEIR על הגג"ש של הקאמשאפט? אז כמה אתה כבר יכול לדייק בתזמון? השרשת מגבילה אותך. או שמא התפספס לי כאן משהו?

 

מעבר לכך, כל הכבוד על העבודה שאתה עושה, אתה מתייחס במקצועיות לדברים שאתה עושה, ראוי להערכה.

 

משעשעת במיוחד הייתה אמירה בספר פורש 911 שנכתב באמריקה בו הסופר מתרה בקורא לא לטעות ולחשוב שמנוע של 911 ניתן לסגור באחה''צ כמו שניתן לעשות לסמול בלוק של שבי. (אלפי הבדלות בין מה שהסופר התכוון אליו ומה שאתה בפועל עושה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגלגל השיניים שיושב על גל הארכובה ישנם שלושה חריצים עבור שגמים.

ניתן להזיז אותו 4 מעלות קדימה או אחורה

SBC350_030.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1294 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...