Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ בקניית רכב ראשון [ידני, קטן וחסכוני - ג'סטי/פרייד]


Idilia
שימו לב! השרשור הזה בן 4503 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כעיקרון אני חושבת על 3 דגמים (אוטומט):

*יונדאי אטוס עדיף שנת 2003 אבל כניראה שמה שיש זה רק שנת 2001

*דייהטסו טריוס שנת 2006

*דייהטסו סיריון.

 

השאלה הגדולה בין הרכבים: עלות התחזוקה של כל אחד מהם?

טסט שנתי, ביטוח חובה ועלות הדלק ואולי הוצאות נוספות.

כמה יוצא להשקיע חודשי בכל מכונית?

אם ההבדל פעוט, אלך על הטריוס שניראת לי הכי בטוחה, נוחה, טובה ויפה!

אם לא, צריך לחשוב על משהו יותר זול לתחזוקה.

 

יש למישהו מידע עליהן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 210
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כעיקרון אני חושבת על 3 דגמים (אוטומט):

*יונדאי אטוס עדיף שנת 2003 אבל כניראה שמה שיש זה רק שנת 2001

*דייהטסו טריוס שנת 2006

*דייהטסו סיריון.

 

השאלה הגדולה בין הרכבים: עלות התחזוקה של כל אחד מהם?

טסט שנתי, ביטוח חובה ועלות הדלק ואולי הוצאות נוספות.

כמה יוצא להשקיע חודשי בכל מכונית?

אם ההבדל פעוט, אלך על הטריוס שניראת לי הכי בטוחה, נוחה, טובה ויפה!

אם לא, צריך לחשוב על משהו יותר זול לתחזוקה.

 

יש למישהו מידע עליהן?

לא תוכלי לקבל תשובה מהסיבות הבאות:

1. עלות ביטוח הינה אישית, בהתאם למאפייני הנהגים (גיל, וותק, היסטורית תביעות).

2. צריכת דלק תלויה בנסועה ובמאפייניה (שטח בנוי או פתוח, שטח מישורי או הררי וכו') ובמשא שהרכב נושא (נהג בלבד או מספר נוסעים).

3. עלויות טיפולים ותיקונים נגזרות ממצב הרכב וקשה מאוד לחזות אותן ברכב ישן, בודאי ברכב שטרם ראית.

4. הזכרת ביטוח חובה, לא לוותר על ביטוח מקיף, או לפחות, על ביטוח צד ג'.

 

לכן, כדי לקבל תשובות, נסי להגדיר את הצרכים שלך, ואז אולי יהיה אפשר לסייע לך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אני בת 22 נהגת חדשה. עדיין לא נהגתי מעבר לשיעורי נהיגה.

2.צריכת הרכב.. יש מאפיין של צריכה מסויימת לכל רכב,

ומאוד היה עוזר לי לדעת.

זה יהיה בעיקר נסיעה עירונית שלי בלבד לעבודה וחזור.

4.מדוע לא לוותר על ביטוח נוסף?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אין לותר על ביטוח צד ג' - כיון שאם תגרמי נזק לרכב אחר בעליוט יתבע אותך, ואם לא יהיה לך ביטח צד ג' יהיה עלייך לשלם מכיסך את נזקיו. תארי לך שהרסת למישהו רכב לא חריג, נניח מאזדה 3 בת שנה-שנתיים: האם יהיו לך 100,000 ש"ח כדי לשלם לבעליו? לצורך זה קיים ביטוח צד ג'. מעבר לכך - אם את רוצה לבטח את עצמך נגד נזקים לרכבך יהיה עלייך לרכוש ביטוח מקיף - אשר מכסה גם נזקי צד ג' ובנוסף נזק לרכבך כתוצאה מתאונות, גניבה וכו'. כדאיות רכישת ביטוח זה נגזרת מעלות הביטוח ועך הרכב. כנהגת חדשה וצעירה עלייך להביא בחשבון כי העלות השנתית לביטוח תנוע בין 5000-10000 ש"ח לשנה, בהתאם לסוג הרכב וסוג הכיסוי (חובה +צד ג' או חובה+ מקיף).

2. יש צריכת דלק המפורמת על ידי היצרנים והיבואנים. מדובר בצריכה תאורטית בתנאי מעבדה. מעשית צריכת הדלק תהיה תמיד יותר גבוהה - הן לנהיגה עירונית, הן לבין-עירונית והן למעורבת.

3. עלויות אחזקה כוללות הרבה יתר מרישוי, ביטוח ודלק. יש להביא בחשבון עלות טיפולים תקופתיים, החלפת רכיבים נשחקים (כגון צמיגים, דיסקיות בלימה, שמנים וכו') וכמובן תקלות לא צפויות, במיוחד אם מדוב ברכב בן 5 שנים ויותר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו!

נישמע שממש ממש יקר להחזיק אותו!

אז האם זה בכלל משתלם?

 

אם הביטוח צד ג הוא עבור נזקים של רכב אחר,

אז מהו הביטוח חובה?

 

הוצאות חד פעמיות של שחיקת גלגלים וכ"ד..

זה פחות בעיה.

השאלה היא מהם ההוצאות הקבועות.

 

והשאלה הכי גדולה שלי:

הבדלי צריכת הדלק בין המכוניות?

מה מבין המכונית הכי זול להחזיק?

והאם ההבדלים משמעותים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שמחזיק רכב לא מאוד חדש, ההוצאות ה"חד פעמיות" הגיעו אצלי לעלות של יותר מחצי מהמחיר ששילמתי על הרכב.

 

ביטוח חובה הוא חובה לפי חוק (בגלל זה השם), הוא מכסה הוצאות רפואיות שלך, של מי שנוהג ברכב שלך ושל הנוסעים בו במקרה של חס וחלילה תאונה.

 

ביטוח צד ג' הוא על רכוש של נפגע אחר בתאונה, ללא קשר למי אשם בתאונה.

ביטוח מקיף - על הרכוש שלך, שוב ללא קשר למי אשם וגם במקרה שהרכב נגנב.

Seat Leon 1.4TSI, Manual

--

Will Vag-Com For Food

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם שאלת תם -

מה הקשר בין הטריוס 2006 שהוא ג'יפ לבין האטוס הישן והקטן (2001)?

 

יש לך תקציב אינסופי וסתם הלכת על רכבים שנראים כמו קוביה?

 

נראה לי שבמחיר של טריוס 2006 (אם את יכולה לשלם על דבר כזה) עדיף לך לקנות סיריון 2008 מאחת מחברות הליסינג וזהו.

 

צריכת דלק?

1:13 בסיריון ובאטוס. 1:9 בטריוס.

 

זה כמובן, אופטימי מאוד - האטוס ענתיקה וצריכת הדלק תלויה בתחזוקה שלו ב-10 השנים האחרונות, סיריון לא יודע איזה שנה תקני אבל כנ"ל והטריוס הוא ג'יפ כך שאם את נוסעת בעיקר בעיר יש סיכוי שתקבלי גם 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטריוס בעל הנעה כפולה קבועה = צריכת דלק גבוהה יותר משמעותית משני הרכבים האחרים שהזכרת. מדובר ב1:10 בנהיגה ממוצעת, בעיר הצריכה עולה ,כמובן.

כמו כן אל לנו לשכוח את הבלאי של מערכת ההנעה הכפולה, בקיצור אם רוצה לחסוך בהוצאות אחזקה, טריוס אינה הכתובת.

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי תקציב אין סופי.. אני עוד לא מיליונרית.. :-D

אני חוסכת כבר שנתיים וחצי שקל לשקל..

עובדת ב2 עבודות..

ומנסה לחסוך למכונית טובה.

כמה כסף שידרש.. אעבוד ואשיג אותו בסופו של דבר!

 

טריוס להבנתי הכי בטוחה.

אטוס ישנה יחסית, אבל חסכונית וטובה לאלו שלא מתפרעים.

וסיריון זהו מן רכב אמצע.

 

השאלה על מה משלושתם הכי כדאי ללכת?

כמובן שהטריוס הכי קורצת לי.

אבל אם העלות החודשית שלה תעלה לי כפול מסריון או אטוס..

אז אתפשר ואלך על רכב זול יותר לאחזקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין עניין של כדאיות. יש עניין של התאמה לצרכים.

כיון שאת בחורה יחידה, אני מניח שתוכלי להסתפק ברכב קטן להסעת עצמך ובעת הצורך עוד חבר\ה או 2. השאלה היא כמה תסעי ובאיזה תנאים. אם עיקר הנסיעות שלך יהיו בעיר אין ספק שעדיף לך רכב קטן אשר יצרוך פחות דלק ויהיה יותר נוח לחניה.

מבחינת אחזקה: לדעתי התחשיב צריך להיות כזה:

רישוי - כ-100 ש"ח לחודש.

ביטוח - כ-400-500 ש"ח לחודש אם את מסתפקת בחובה + צד ג'. הרחבה למקיף יכולה להגדיל את ההוצאה בעוד כ-300-350 ש"ח לחודש (כמובן תלוי ברכב ובחברה המבטחת). כיון שברור לי שאת חוסכת פרוטה לפרוטה הרי שאם אינך רוכשת רכב זול ביותר כדאי לך לשלם תמורת המקיף, ולא לסכן את הרכוש שרכשת בעמל כה רב.

דלק - תלוי מאוד במאפייני הנסועה שלך ובסוג הרכב, אבל אומדן גס ביותר של 400-800 ש"ח לחודש יהיה די מציאותי. סכום זה יכול לגדול אם תרכשי רכב גדול ו\או תרבי בנסיעות.

תיקונים ואחזקה - שוב, מדובר ברכיב משתנה שקשה מאוד לאמוד, יהיו חודשים שלא יהיו לך כל הוצאות בסעיפים אלה, אבל טיפולים תקופתיים עולים בין 400-3000 ש"ח לטיפול (תלוי בדגם, גיל ומצב הרכב - יש טיפולים "קטנים" בהם רק מוחלף שמן המנוע ויש "גדולים" שבהם מוחלפים הרבה רכיבים) ותקלות לא צפויות מביאות להוצאות לא צפויות.

 

ד"א - את המשתנה החשוב ביותר לא ציינת - מה התקציב העומד לרשותך לרכישה, ומה התקציב לאחזקה?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4503 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...