Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ בקניית רכב ראשון [ידני, קטן וחסכוני - ג'סטי/פרייד]


Idilia
שימו לב! השרשור הזה בן 4482 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תפסיק לקשקש שטויות. הקליאו B אחלה רכב, נוחות נסיעה מעולה, מנוע שלא נוטה לעשות בעיות אלא אם אתה מתעלל בו עם מי ברז ברדיאטור ושמנים בגרוש, והתיבה הידנית בסדר גמור.

הבעיה הרצינית היחידה בקליאו B היא בגרסה האוטומטית עם התיבה הארורה AL4.

אותו דבר לגבי פיג'ו 206.

בעיות חשמל בהחלט עלולות לצוץ פעם בכמה חודשים, אבל עדיף שתידלק נורה פעם בכמה חודשים ותעלה 100 שקל לסדר במקום תקלה אחת במנוע או בגיר אחרי שנתיים שתעלה 2000 שקל לסדר. לרכב גם אין בעיות חשמל קשות סדרתיות, אז אם קונים רכב במצב טוב, לא אמורים להיתקל בתקלות מיותרות.

תערוך חיפוש בפורום לגבי הקליאו B, לאנשים אין יותר מדי תלונות עליה, וכל מי שנסע עליה טורח לציין שיש לה אחלה מושבים.

 

נכון עדיף לשלם 100 שקל על נורה מאשר 2000 שקל אחרי שנתיים, אבל למיטב ידיעתי לפיז'ו 205,206 יש תיבות הילוכים קצת בעיתיות ונוטות לפורענות... כמו כן הקליאו B במודלים הישנים יותר.

לצערי הרב לרוב כשאתה קונה רכב יד שנייה אין לך באמת דרך לדעת על ההיסטוריה של הרכב כמו תאונות, תקלות מנוע,חשמל וכיוצ"ב.

אני אסביר לך משהו קצת מעולם הרכב שלי בשביל להמחיש יותר:

אני מכיר כמה בעלי סאאבים שקנו סאאב 9-5, לכאורה הרכב נוסע מצויין וחלק והמנוע תקין. קרה לא פעם שהרכב טופל במוסכי UMI שאין להם שמץ של מושג איך לטפל בסאאב ודווקא בגללם רבים מבעלי אותם סאאבים מגלים שהרכב מתפקד רק בחצי מהתפקוד האמיתי שלו... ואחרי כמה טיפולים ב-UMI חובה לעשות לרכב יישור קו אמיתי ונכון ואז הרכב עובד פיקס פיקס.

 

נכון שאין מה להשוות בין הרכבים אבל בכל זאת זה בדיוק אותם מקרים. אתה לא באמת יכול לדעת מה הרכב עבר עד שאתה נוסע איתו מספיק זמן, לכן אני בכל מקרה לא הייתי מתקרב לרכב שידוע כאחד שצריך תשומת לב רבה כמו הרנו והפיז'ו.

 

נ.ב

לא קונים רכב רק בגלל המושבים

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 210
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אופס טעות טועים טעינו

ושאני חושב על זה שהיא רק התחילה לנהוג אז אולי באמת טעיתי הפעם...

ובכל זאת לדייטסו שרייד לעשות ביטוח צד ג'? סתם בזבוז של כסף מבחינתי לפחות. אם היה לי פחון כזה אני לא הייתי חושב בכלל על צד ג'... פשוט לא משתלם אם אתה נוהג כמו שצריך

אני מכיר אנשים שאין להם צד ג' ומסתדרים עם הרכב שלהם טוב מאוד וחיים בשלווה.

 

לא נראה לי שאתה יודע מה זה צד ג'

 

לא משנה איזה אוטו יש לך, גם אם זה אוטו של אלף ש"ח, לא מזיזים את האוטו מילימטר בלי צד ג!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון עדיף לשלם 100 שקל על נורה מאשר 2000 שקל אחרי שנתיים, אבל למיטב ידיעתי לפיז'ו 205,206 יש תיבות הילוכים קצת בעיתיות ונוטות לפורענות... כמו כן הקליאו B במודלים הישנים יותר.

בגיר האוטומטי בלבד

שים לב שהיא מבקשת המלצות לרכב ידני. הקליאו B, פיג'ו 205 ו 206 ידניות לא נוטות לשום בעיות יקרות יתר על המידה ו/או יותר מכל רכב אחר.

מדובר ברכבים לא מסובכים מדי לתחזוקה, וגם נפוצים למדי ככה שיש זמינות חלפים טובה. גם יש לא מעט מוסכים שיודעים לטפל בהם, אז זה ממש לא אותו מקרה כמו עם הסאאב, שאני לא יודע מה קשורה פה בכלל, כי היא לא קשורה בכלל למקרה וגם לא מהווה דוגמה טובה לשום דבר....

ואולי אין דרך לדעת היסטוריה מפורטת של הרכב, אבל בשביל זה יש בדיקה לפני קניה ונסיעת מבחן.

אפשר לראות אם כל מערכות החשמל עובדות, ובבדיקה אפשר לראות אם יש בעיה מתקרבת (למרות שרק חלק מהבעיות מראות סימנים מקדימים)

 

נ.ב- נוחות הנסיעה היא בהחלט שיקול מכריע לחלק מהאנשים ברכישת הרכב.

אני למשל גר בישוב שאין מה לעשות, הכבישים בו לא משהו (וזה דבר נפוץ מאוד בארץ)

אני לא אשקול אפילו בצחוק רכישת רכב לא חדש שהוא לא אירופאי, אין לי חשק לשבור את הגב כל פעם בדרך הביתה, ולא בא לי לצאת עם כאב גב כל פעם שאני עושה נסיעה של מעל שעה. לכן גם המתלים ויכולת ספיגת המהמורות מהכביש חשובים, וגם המושבים.

הסוויפט, השרייד והסטארלט שהמלצת עליהם הם שוברי גב שכאלו, ובנוסף פחנועים לא בטיחותיים בעליל. שבעוד 2000-3000 שקל ניתן לקבל רכב פי 5 יותר בטיחותי ופי 20 יותר נוח, אני לא ממש רואה סיבה לפזול לעברם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופס טעות טועים טעינו

ושאני חושב על זה שהיא רק התחילה לנהוג אז אולי באמת טעיתי הפעם...

ובכל זאת לדייטסו שרייד לעשות ביטוח צד ג'? סתם בזבוז של כסף מבחינתי לפחות. אם היה לי פחון כזה אני לא הייתי חושב בכלל על צד ג'... פשוט לא משתלם אם אתה נוהג כמו שצריך

אני מכיר אנשים שאין להם צד ג' ומסתדרים עם הרכב שלהם טוב מאוד וחיים בשלווה.

 

אני הכרתי אנשים שהיו נוסעים בלי רשיון ובלי ביטוח בכלל וחיו עם זה בשלווה, זה אומר שזה משהו חכם לעשות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לה ביד 40K ואתם ממליצים ללכת על גרוטאה בת עשור. לא יאמן.



 

רוצה באמת לקנות רכב טוב? תלכי לסוכנות שברולט/קיה/יונדאי/פיאט ותשלמי 20K מקדמה על רכב על רכב מיני חדש ומודרני. תשלמי עוד 20K בתשלומים נוחים וקבועים במשך שלוש שנים ואחרי שלוש שנים תשלמי את היתרה או תעשי טרייד. פשוט מאוד. אל תתעסקי בכלל עם שוק המשומשות. לא שווה את הזמן, כאב ראש ועצבים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט החלטה קשה.

קיה ופייט, הם אמינים מספיק?

הרכבים שלהם מספיק איכותיים כמו הפולסווגן, יונדאי ודייהטסו?

אני מאמינה שהם חסכוניים בדלק, אבל אמינות?

 

חישני רווס, כמובן שאשים.

ביטח צד ג' לפחות בהתחלה-חשוב בהחלט!

האם כדאי לקנות מכונית חדשה זולה

כמו הסוזוקי.. או כל המכוניות שמפורסמות בסביבות ה50

אלף...

עם לקחת הלוואה קטנה מהבנק או משהו?

אבל זה כדאי בתור מכונית ראשונה?

כנ"ל מבחינת עלות הביטוח.

?

יש כ"כ הרבה חברות ודגמים..

ההחלטה מאוד מאוד קשה.

ב03.10.11 ניגמר לי המלווה.

ואז סוף סוף אתחיל לנהוג!

עד אז... צריך להיות החלטה וקניה =)

היונדאי גטס בסופו של דבר זולה בדלק?

כל אחד אומר משהו שונה.

האם שווה ללכת עליה?

זולה אמינה ובטיחותית?

סוזוקי מהחדשות.. או אולי הסיריון.

מהי צריכת הדלק שלהם? אמינות? נוחות, בטיחות?

שווה להשקיע על מכונית ראשונה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקחת הלוואה ו/או לקנות רכב חדש לחלוטין כרכב ראשון ישר אחרי המלווה זה לדעתי טמטום. רכב זו לא השקעה, והערך שלו יורד עם הזמן. עדיף לקנות רכב זול כרגע, לעבור קצת השתפשפות על הכביש, למכור אותו אחרי תקופה מסוימת בלי הרבה הפסד, ושמתחילים עבודה קבועה ו/או לימודים- לעשות את ההשקעה על רכב שישרת לתקופה ארוכה.

ביטוח צד ג' זה לא "לפחות בהתחלה", זה דבר שרק דביל יעז להתגלגל על הכבישים בלעדיו. במקרה של תאונה באשמתו של נהג בלי ביטוח צד ג', אם הוא גרם לצד השני פגיעה בגוף ו/או אם היה מדובר ברכב יקר- שיגיד להתראות לחיים שלו בשנים הקרובות, כי הנה הוא נכנס לחוב שבקלות חוצה את ה 100 אלף שקלים וצפונה. משלמים 1400 שקל לשנה (המחיר הממוצע לביטוח צד ג' לנהג חדש) ולא לוקחים סיכון שיכול לגזול לך 5-10 שנים מהחיים כמו כלום.

 

בחזרה לנושא הרכב עצמו- הרכבים הקטנים החדשים מתחילים מ 60 אלף ש"ח, לא "בסביבות ה 50". הרכב הכי זול הוא הסוזוקי אלטו, ב 62 אלף ש"ח על הכביש. לדעתי- לא שווה לקחת הלוואה, גם מהסיבה שפירטתי למעלה, וגם כי סביר להניח שיהיו טעויות, שפשופים ומכות קטנות. עדיף שההתנסות תיעשה על רכב לא יקר.

ועם זאת- לא צריך ללכת לקיצוניות השניה ולקנות פחנוע משנות ה 90 ב 5000 שקל עם נוחות נסיעה נוראית ואפס אבזור בטיחות.

אז קונים ב 12-14 אלף רכב כלשהו מתחילת שנות ה 2000 (את ההמלצות שלי כבר נתתי- פונטו ספייס וקליאו B) שגם יתנו נוחות נסיעה סבירה פלוס, גם נראים נחמד, גם מציעים אבזור בטיחות סביר, גם חסכוניים, וגם מבצעים את העבודה כמו שצריך.

את הרכבים של קיה מלפני הריו אני פשוט לא מכיר אז לא אגיב בנוגע לאמינות שלהם, אבל לגבי פיאט אני בהחלט יכול להגיב שהפונטו דור 2, כל עוד מטפלים בהן כמו שצריך, מפגינות אמינות מעולה, וגם זולות לתחזוקה. זו אחת הסיבות שמדובר ברכב שכ"כ נפוץ אצל סטודנטים בארץ. המצב דומה גם עם הקליאו B.

 

ועוד עצה קטנה- תקופת מלווה היא לא בשביל לשבת בבית ולחכות שתיגמר. תנהגי כמה שיותר בתקופת המלווה, בשיעורי הנהיגה כל מה שלמדת זה איך לעבור טסט, תקופת המלווה נועדה בשביל ללמוד להתמודד עם מצבים של היומיום על הכביש, ואין דבר חשוב מזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון.

הבעיה שאין מי שילווה אותי.

בנוסף, אף אדם זר לא יתן לי מכונית לנהוג בה.

אדם זר הכוונה לא לבן משפחה.

וקל וחומר שאין לאף אחד ביטוח לנהג צעיר+חדש.

 

אם ביטוח ג יעלה 1400 ש"ח לשנה לנהג צעיר+חדש.

בוודאי שאין על זה שום שאלות.

 

את שיעורי הנהיגה שלי בהתחלה מרחתי מאוד מאוד..

בגלל אותה סיבה שאני יודעת שלא יהיה לי מלווה.

ואני צריכה להיות מוכנה לצאת לכביש.

למדתי כשנה וחצי שיעורי נהיגה!!!

 

בסופו של דבר.. בשיעורים האחרונים לפני הטסט.

הרגשתי כ"כ כיף בנהיגה...

בלי לחץ.. בכיף.. הכל זורם כ"כ טוב.

ממש נהנתי ונהגתי נכון.

הגעתי לאיזשהו שלב שזהו זה.

אני מוכנה ב200% אחוז לכביש ולמכונית משלי.

זה לא היה רק שיעורים כדי לעבור את הטסט..

אלא ממש שיעורים לחיים ולמצבים היום יומיים.

 

אני מקווה שעם 3 חודשי ההמתנה הזו..

הביטחון שלי לא ירד שוב.. לחששות.

אבל אני בטוחה שתהיה לי המכונית שלי...

אני כבר אנהג בה מצויין!!

להתחלה אני אקח עוד שיעור או שתיים עם המורהעל המכונית החדשה..

להתרגלות..

וזהו זה.

איזה כיףףףף!! אני פשוט לא מאמינה שסוף סוף החלום מתגשם.

 

הקליאו B והפונטו ספייס בהחלט באות בחשבון אם אמצא מכונית שניראת לי טוב

שמורה, טובה, יפה.

וכמובן שאקח אותה לבדיקה לפני קניה!

 

אגב, מה דעתכם על הסיטרואן C3? פולקסווגאן? או סוזוקי אלטו יד שניה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

C3- יקרה יותר מן הסתם, אבל רכב לא רע. הבעיה שעד כמה שידוע לי לא קיימת כזו ידנית בארץ, והאוטומט לא חסכונית במיוחד.

פולקסווגן- איזו? בכלליות, הן יקרות יותר לתחזוקה מרוב האירופאיות המתחרות.

אלטו יד שניה- לא ממליץ בכלל. זה רכב קטן מאוד עם מנוע 3 צילינדרים שבזמן עמידה עם הרכב מעביר לא מעט רעידות לתא הנוסעים, אפילו ביחס לרכבים האחרים עם מנוע דומה (בקיה פיקנטו והפיג'ו 107, שגם להן 3 צילינדרים, הבעיה פחות מורגשת, אבל עדיין קיימת)

הבגאז' פצפון עד לא קיים, וזה פשוט לא רכב שנחמד להיות בו. הפלוס היחיד והבודד שלו הוא צריכת דלק מעולה, אבל מתלווה לזה ההרגשה שחסכו עלייך בכל פינה אפשרית.

 

אני מציע לעשות נסיעת מבחן על אחת מהחדשות הקטנטנות ועל רכב כלשהו בשוק היד"ש, אולי זה יפתח אצלך כמה תובנות בקשר לכדאיות של כל אופציה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסיעת מבחן נישמעת מצויין.

כנ"ל לראות את הרכבים המוצעים בעיינים.

לשבת, לנסות.

זה יתן לי יותר משמעות לנאמר.

איפה אפשר לעשות ממש נסיעת מבחן?

אבל מישהו באמת יתן לי בתור נהגת צעירה וחדשה??

חשבתי גם ללכת לאחת מהחברות שמוכרות מכוניות, לראות אותם בעיינים.

לנסות.

אבל עדין, בתור אחת שאין לה כ"כ מושג בעולם הזה.

כל מה שיגידו לי אני אקבל, ויש להם סיבה טובה שאקנה.

 

המורה שלי אם יבוא איתי, או כל אדם אחר.

אני לא חושבת שבאמת אכפת לו מהכסף שלי.

ואני רוצה את הכי טוב עבורי.

שהכי מתאים לצרכים שלי, ולא שרק ניראה טוב למישהו אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחשבה ראשונה על מכונית היתה הגטס, מחשבה שניה-אטוס.

האם עדיין כדאי לחשוב עליהן, או ללכת לכיון שונה לגמרי.

האטוס היא כעיקרון מנוע 1000 האם זה בסדר.

או שלא כדאי ללכת על פחות מ1.3?

יש גם את האופציה של הסיריון הצורה קודמת.

שנת נגיד 2003 נידמה לי שיצאה האחרונה.

שווה לבדוק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האטוס קטנה ודי ספרטנית, וגם יקרה מאוד ביחס למה שהיא נותנת. לא שווה.

הגטס לא חסכונית במיוחד (ובדגמים הראשונים מדובר במטחנת דלק) ולא נוחה במיוחד. (למרות שהיא אמינה מאוד)

הסיריון צורה קודמת מיושנת מאוד, לא הייתי ממליץ עליה לאף אחד חוץ ממי שמחפש גיר אוטומטי אמין ומוגבל לרכב מסוף שנות ה 90-תחילת ה 2000 על רכב שלא ישתה יותר מדי דלק.

 

נסיעת מבחן- ברגע שתוכיחי שיש בידייך את הכסף למקדמה על הרכב (ולעתים גם זה לא דרוש) אפשר לעשות נסיעת מבחן על כל רכב בסוכנות. רוצה נסיעת מבחן על סוזוקי אלטו? הולכים לסוכנות של סוזוקי.

בכלליות הרבה יותר קל לקבל נסיעות מבחן על רכבים קטנים וזולים מעל רכבים גדולים ויקרים.

על רכבי יד שניה- פשוט, מחפשים מכר או חבר שיש לו את הרכב, או שואלים את המכרים אם הם מכירים מישהו שיש לו את הרכב.

הדרישה ל "רכב אמין חסכוני ולא יקר" גדולה היום, ובהתאם, גם מספר הרכבים על הכביש.

אני מתערב שאם תשאלי תגלי שיש לך לפחות מכר אחד עם גטס, לפחות אחד עם פונטו, ולפחות אחד עם קליאו או 206. כל הרכבים האלו נפוצים אצל צעירים, ונפוצים על הכביש בכלליות (הגטס והפונטו יותר, ה 2 האחרות קצת פחות)

לא מצאת? פרסמי מודעה בפורום, אני בטוח שיש פה הרבה אנשים נחמדים שגרים לא רחוק ממך שלא תהיה להם בעיה להראות לך את הרכב בעיניים בהזדמנות, בעיקר אנשים שיש להם רכב כזה למכירה, עוד קונה פוטנציאלי זה דבר שהם ממש לא יתנגדו לו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פונטו, רנו ופיג'ו לא מפגינות אמינות בשום מקום בעולם. מדובר במכוניות שלא הפגינו אמינות גם בתור חדשות. לדעתי לקנות מכונית ישנה ב-20K ולהוציא עוד 20K על תיקונים במשך שלוש שנים זה פשוט מפגר, סלח לי. לבחורה כבר יש 40K במזומן כלומר היא מכסה את המקדמה + 3 שנים תשלומים. היא תשלם רק על דלק וביטוח. זהו.



 

3 שנים בלי דאגות, 3 שנים בלי כאב ראש, 3 שנים בלי מוסכים, 3 שנים בלי ליתקע בצד הדרך עם מכסה מנוע מורם, בלי להתרוצץ חודשים (הפסד ימי עבודה) ולחרוש על יד 2 בניסיון למצוא מכונית בת עשור "שמורה", בלי להתמודד עם סוחרים נוכלים, קומפיוטסט, מוסכניקים. בלי להפסיד עבודה, בלי לשבור את הראש איך להשאיר את הרכב במוסך ולחזור הביתה.

 

אז היא תעשה שפשוף פה, שפשוף שם. אפשר לחשוב. ראית פעם מכונית במרכז בלי שפשופים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש נביא זעם הפכת להיות.

20K על תיקונים במשך 3 שנים? לפי מה שאתה אומר, בפרק זמן של 3 שנים ילכו:

מנוע קומפלט

פעמיים ראש מנוע

2 קלאצ'ים

רדיאטור

מנוע הגה פעמיים

גיר קומפלט

 

והאמת? אני כבר לא מצליח לחשוב על עוד דברים, ועדיין עוד לא ממש הגעתי ל 20 אלף. מה שגם הרכבים שהוזכרו פה בכלל לא יעלו לה 20 אלף, יותר לכיוון ה 12.

אין שום סיבה שרכב כלשהו שטופל באופן סביר יתקלקל כ"כ הרבה או אפילו קרוב לזה, נסעתי שנה וחצי עם דייהו מתפרקת שנת 98, וחוץ מהעובדה שהיא טחנה דלק והפלסטיקים קרקשו בלי סוף, תקלות מכניות: 0.

חוץ מזה, מי בדיוק אומר לה לשמור את הרכב 3 שנים? מה הבעיה למכור אחרי שנתיים? או אפילו שנה? הנקודה היא למזער הפסדים, ואם אתה קונה רכב ב 12,000 ש"ח, אחרי שנה אתה בקושי מפסיד על מחיר הרכב.

 

אני מבין שחטפת איזושהי טראומה משוק היד שניה, אבל זה לא אומר שכל עם ישראל צריך לנטוש אותו לחלוטין. כן, זה דורש השקעה של זמן, אבל מי שמשקיע זמן בסוף מרוויח.

הדבר שבאמת מפגר הוא בגיל צעיר כבר לקחת הלוואה או לשקוע בתשלומים לטווח ארוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פונטו, רנו ופיג'ו לא מפגינות אמינות בשום מקום בעולם.



 

 

לא רוצה לבאס אותך, אבל אני מחזיק פונטו יד שנייה, מודל 2006, ליסינג לשעבר - כבר שנה וקצת. נסעתי עליה כמעט 30K.

 

0 תקלות.

 

שומע?

 

0 תקלות

 

 

 

ולא שילמתי 62K על מנוע 1000, אלא 33K על מנוע 1200, מזגן מקפיא ומרחב מחייה שלא מבייש יפאניות משפחתיות.

 

כמובן, צריכת דלק מעולה של 1:15 עירוני וכמעט 1:20 בבין עירוני, זה משהו שקיבלתי בנוסף לאמינות המופתית.

 

אז לא כולם צריכים לקנות רכב חדש מהקופסא במיליון תשלומים רק כי לך יש איזו דעה קדומה על מכונית כזו או אחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4482 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...