Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ בקניית רכב ראשון [ידני, קטן וחסכוני - ג'סטי/פרייד]


Idilia
שימו לב! השרשור הזה בן 4512 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני אעשה את ההשתדלות שלי, למצוא את הכי טוב שיהיה אפשר.

 

השאלה, איזה אופציות מדויקות יתאימו עבורי.

שאדע קודם כל כמה אופציות, מה בכלל להתחיל לחפש?

או פייט פונטו 2006. סבבה.

יש בודדים ביד 2 או בWINWIN.

 

 

איזה עוד דגמים יתאימו עבורי שכדאי לי לחפש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 210
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ד"ר, בחיי שאני לא מבין אותך.

 

אתה מציע לבחורה לקנות רכב 2007 מהשכרה ששווה 40 אלף שקל בידיעה שעוד 4 שנים היא הולכת למכור אותו ב-10 אלף????

 

יש מלא רכבים מקבילים פרטיים שאמנם ותיקים יותר, אבל לא היו *ונות השכרה, בעלי מוניטין יותר טוב, איכותיים יותר וגם ירדו פחות במחירון שלהם. (לאבד 75 אחוז מהמחיר שקנית את הרכב ב-4 שנים זה פסיכי לגמרי).

 

ולא, אם כול הכבוד לפיאט גרנדה, היא אמנם לא יונדאי גטס, אבל היא לא איכותית במיוחד.

 

 

1. מוניטין טוב יותר לא אומר שהרכב טוב יותר. לטויוטה יש מוניטין נהדר שהביא עשרות אלפים לקנות קורולה רובוטית. לא צריך להרחיב בעניין.

 

2. רכב 2007 מהשכרה שווה 40K, וכן, נמכר אחרי 4 שנים סביבות 15K. סה"כ 25K איבוד ערך. אתה חושב שאם תקנה רכב אחר תאבד פחות כסף? לא נראה לי.

סתם לשם השוואה, בדקתי את מלכת המכירות - מאזדה 3. אחת משנת 2008 עולה 76K, ואחת משנת 2004 עולה 48K. דגם אקטיב. סה"כ 28K איבוד ערך.

 

אז בעצם יוצא שהפיאט שומרת יותר על ערכה, לא?

 

3. זונות השכרה או לא, 90% משוק הקטנות והמשפחתיות בישראל הוא שוק מוסדי שנשלט ע"י חברות ליסינג והשכרה. בין אם אתה אוהב את זה או לא, זה מה שיש וזה מה שאנשים קונים.

 

4. איך החלטת שהגרנדה לא איכותית? יצא לי לראות כאלה בוגרות השכרה עם מעל 100 אלף ק"מ על השעון והן נראות טוב מאוד.

גם מבחינת האמינות הכל פיקס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מר סובארו - אתה מטעה בחישוב איבוד הערך.

 

איבוד ערך בודקים באחוזים ולא בסכומים. לפי שיטתך המזדה 3 איבדה למעשה באחוזים כמחצית ממה שאיבדה הפיאט שציינת.

 

חשוב לדייק.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ירון פ צודק.

אתה לא יכול לקחת רכב ששווה 70 אלף ולהשוות את ירידת הערך שלו לעומת רכב שעולה 40 אלף.

קח רכבים ששוים בערך 40 אלף שקל- פולקסווגן פולו 05, טויוטה יאריס 04, ואפילו פיז'ו 206(!) 06 ותיראה שהם כולם שוות לאחר 4 שנים יותר ממה שפיאט שווה. במקרה של היאריס ההבדל יכול להתבטא אפילו ב-10 אלף שקל במהלך 4 שנים לעומת פיאט.

 

דווקא ברכבי הסופרמיני אין שליטה מוחלטת של ההשכרה והליסנג. כול הרכבים שציינתי למעלה ויש עוד מספיק נוספים, הם אינם נחלתם של החברות הנ"ל.

 

אם כול הכבוד הגרנדה לא איכותית. אולי היא איכותית יחסית לפחנוע משנת 95 אבל יחסית להרבה רכבים אחרים משנים מתקדמות, היא מרגישה מאוד זולה, ובצדק. הרכב הנ"ל אינו מתיימר להיות רכב איכותי במיוחד, אלא רכב זול ושיעשה את העבודה, רק שבארץ המחירים חסרי פרופורציה לחלוטין. ולכן אין מה להשוות את השוק האירופאי לשוק שלנו מבחינת חוקי קנייה ומכירה.

האם פעם נסעת עם מערכת "עצור סע" של הגרנדה פונטו? ועם אותה מערכת בהונדה ג'אז? אם כן, ההבדלים הם שמיים וארץ מבחינת איכות המערכות. אין מה לעשות.

 

לי אישית קשה להמליץ על פיאט לעומת הרכבים הנ"ל כי אין שום דבר שבהם היא עדיפה על פניהם. לא בשמירת ערך, לא באיכות, ובהרבה פעמים גם לא בקילומטראג', אולי רק בבטיחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ככה, על מה אתם כן ממליצים?

 

אני אחזור לעניין התמורה מול המחיר. את צריכה למצוא רכב ספיציפי ולאו דווקא דגם או חברה מסוימת אשר יהיה במצב טוב מאוד ויתן תמורה טובה.

 

לדעתי אפשר למצוא פונטו ספייס כאלה. יש גם דגמים אחרים שמעלים כאן בפורום.

תחפשי כאלה עם יד נמוכה וקילומטרג' נמוך ותרשמי כאן מה את מוצאת וכבר ננסה לעזור לך להחליט ביניהם.

 

אם את רוצה קווים כליים אז שיהיה עם גיר רגיל, מנוע בנזין בין 1.0 לבין 1.4. בין השנים 2000-2005. עד יד 3 ועד 150 אלף קילומטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך ג'אסטי קשור לרכבים בשנתונים האלה?

בכל מקרה מי שמחפש אמינות בזול ופשטות מכנית ומיבנית...

סוזוקי סוויפט זו התשובה המוחצת.

 

4 שנים 0 תקלות ברוך השם! (חוץ ממשאבת דלק שהלכה עקב בלאי מן הסתם מסרקי הגה ועוד חלקי בלאי שטיבעי שיצטרכו החלפה בתדירות)

בס"ד

זה אחד החלומות שלי מאזדה 6, כי הוא גם אמין, יפה ממש (על גבול הפוזה אם לא עבר אותו) וגם יש לו כוח לא חסר..
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מר סובארו - אתה מטעה בחישוב איבוד הערך.

 

איבוד ערך בודקים באחוזים ולא בסכומים. לפי שיטתך המזדה 3 איבדה למעשה באחוזים כמחצית ממה שאיבדה הפיאט שציינת.

 

חשוב לדייק.

 

אתה משלם באחוזים או בשקלים?

 

הבחורה לא קונה רכב חדש, אלא משומש. לכן, רצוי לדעת כמה כסף היא עתידה לאבד - וכנראה שאם קונים מאזדה ב-70 אלף ש"ח או גרנדה פונטו ב-40 אלף ש"ח, מפסידים בערך אותו כסף בסוף היום.

 

אגב - גם אם תחשב קנייה של הרכב כחדש - הוא מראש עולה לך פחות כסף. גרנדה חדשה עולה סביבות 85K ומאזדה חדשה סביבות 115K. זה עוד 30K בשביל סיפתח לרכישת הרכב.

 

אז אחרי 3 שנים המחירון של הגרנדה הוא סביבות 55K (אני מדבר על פרטיות) והמחירון של המאזדה הוא 76K.

 

אז מה היה לנו? הגרנדה איבדה 30K ב-3 שנים, והמאזדה איבדה 39K. גם אם נכניס לתוך המשוואה את המכירה הכביכול קשה יותר של הגרנדה, ונוריד את המחיר ל-50K, עדיין לא תקבל את איבוד הערך של המאזדה.

 

כמובן שלא הכנסתי לפה את שיקולי הדלק (שבו הפיאט מנצחת) ואת מחיר הביטוח (שהוא תלוי בנהג).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הבנתי, אם הייתי קונה היום רכב חדש של השנים האחרונות

בתוך כמה שנים הוא מאבד המון מערכו.

אבל, אם אני קונה רכב ישן יותר, שכבר איבד ערך רב ממחירו הראשוני

בשנים שאח"כ הוא ירד באחוזים מסויימים מהמחיר העכשיו, ולא ההתחלתי.

ככל שהמחיר נמוך יותר, ערכו יורד במעט ולא בהרבה.

 

אם נגיד אקנה פונטו ב25K כשאמכור אותו בעוד 3 שנים נגיד,

הוא יהיה שווה 18K-22K.

זתומרת נגיד הוא ירד בערכו ב20%.

 

רכב חדש, ערכו יורד מאוד בכל שנה או מצב.

 

אבל, אני מאמינה שכשאקנה רכב חדיש יותר בעוד תקופה.

נגיד אם הרכב ילך בעוד שנתיים שלוש והתיקונים יעלו המון,

וכבר אהיה מנוסה בכביש ובנסיעה... במקום להשקיע המון כסף בתיקונים,

אקנה רכב חדיש יותר.

ואז, לא אמכור אותו בעוד כמה שנים.. אלא הוא יהיה לתקופה ארוכת טווח.

 

זה כמו שתקנה חפץ, זה לא למכירה אלא בשבילך עד שהוא ילד וקונים חדש.

ולא דווקא לקניה, מכירה, קניה מכירה...

רווחים והפסדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם את רוצה לקנות רכב לתקופה מסויימת,ורוצה מינימום עלויות,את צריכה למצוא את הפשרה בין ירידת ערך נמוכה יחסית אך עם זאת בשנתון מספיק גבוה על מנת להמנע מבעיות בלאי שונות. אני הייתי ממליץ על רכב משנת 05-06 ורצוי ללא מחלות ילדות מוזרות או ירידת ערך עצבנית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול באה לבקר אותי חברת ילדות שלא ראיתי המון זמן.

היא הוציאה רישיון לפני כ5 שנים.

היה לה עד לפני 5 שנים רכב ידני ישן יחסית..

ובדיוק לפני 3 חודשיים היא קנתה סיריון שחורה, יד ראשונה עם 60 אלף קילומטר.

יפיפה.. ממש חדשה... שמורה..

 

ממש עושה חשק באמת למשהו חדיש יותר ולא אלטזאכן.

חדיש, יפה, שמור.

 

ולרגע, אני לא בטוחה שאעשה טעויות ופשלות..

אלא שהכל יזרום יפה, חלק..

בכל זאת, עשיתי שיעורי נהיגה במשך שנה וחצי!

בגלל, שידעתי שאחרי 3 חודשיים אצא לכביש לבדי.

 

אבל הסיריון החדשות, לפי חיפוש באינטרנט זה רק אוטומט...

ואני רוצה להטמיע היטב את הידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב שמור וחדש יחסית יעלה לך 40 אלף + מזומן על השולחן וסביר להניח שיזדקק לתיקונים פה ושם. לא עדיף כבר לקחת רכב חדש בעסקת מימון? בטווח ארוך תוציאי כמעט את אותם סכומים. ההבדל הוא שתקבלי רכב חדש מהחברה ואם תשמרי עליו יפה ישרת אותך בנאמנות הרבה שנים.



שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב שמור וחדש יחסית יעלה לך 40 אלף + מזומן על השולחן וסביר להניח שיזדקק לתיקונים פה ושם. לא עדיף כבר לקחת רכב חדש בעסקת מימון? בטווח ארוך תוציאי כמעט את אותם סכומים. ההבדל הוא שתקבלי רכב חדש מהחברה ואם תשמרי עליו יפה ישרת אותך בנאמנות הרבה שנים.

 

 

זה הבאלגן בכל ההחלטה.

יש המון חברות, רכבים, שנתונים, חדש, ישן, ליסינג..

ואחת אין לה שום מושג במכוניות..

קשה לה להחליט מה מתאים לה.

 

חדש? ישן? חסכוני? נוח? הוצאות?

 

אבל בכל מצב רכב חדש עולה את ה60K לפחות.

וזה דגמי הסוזוקי.

היד שניה, מושקעים יותר מבחינת ההשקעה של הבעלים.

השקיעו במכונית כל מיני אביזרים תיקונים..

והמחיר שלהם מופחת מאוד מרכב חדש.

 

כך שבכל מצב, גם אם הייתי לוקחת רכב חדיש יותר,

הייתי לוקחת יד שניה במצב מעולה ומשקע ולא חדש לגמרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הרכב במצב מעולה למה מוכרים אותו?

 

אצל חברה שלי, האישה קיבלה מאזדה חדשה מתנה מבעלה.

ויש אנשים מקבלים רכב על חשבון העבודה ולא רוצים להחזיק 2 מכוניות

או יותר.

ויש תמיד את העשירים שכל שנה שנתיים קונים רכב חדש יותר, יפה יותר

משוכלל יותר.

יש אנשים מליארדרים..

טוב, אני בכל אופן עובדת ברמת השרון.. שם אנשים טחונים לגמרי.

יש מצבים שרוצים להתחדש, ומוכרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4512 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...