Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ בקניית רכב ראשון [ידני, קטן וחסכוני - ג'סטי/פרייד]


Idilia
שימו לב! השרשור הזה בן 4520 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא מתעלמת משום דבר, בגלל זה אני שואלת.

כשהוא הגיע אתמול לנסיעה ראשונה אחרי קניית הרכב,

הוא לקח אותי למוסך בהרצליה שהוא מכיר וסומך עליו שיסתכל על הדף של המכונית ויגיד את דעתו

אחרי בדיקת הרכב.

 

אם אתם אומרים שחובה ללכת למוסך מורשה של פיאט, אני ייגש, אין שום בעיה.

 

הבעיה שלי, שאני לא מכירה אף אחד מהמוסך.. ובאמת יכולים סתם לסבן אותי בתיקונים והוצאות.

הבחור מהמוסך זה מישהו שהמורה שלי סומך עליו, והוא באמת אמר שהאוטו מעולה.

 

אין לי בעיה לגשת למוסך מורשה ברמת השרון קרוב לעבודה.

השאלה אם זה באמת נחוץ.

 

אני שואלת פה, כי אני מאמינה שלאנשים יש ניסיון רב עם רכב כמו שלי, שלמורה שלי אין את הניסיון הזה.

יש מישהו עם הרכב שהולך למוסך רגיל וזה בסדר?

או שממש חייבים מוסך מורשה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 210
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה שתיכנסתי למוסך מורשה לבד בלי בריון שיגן עלייך (:lol:) לא אומר

שאוטומאטית יכניסו לך את האלמנט, להיפך, סמל"ת ידועים באיכות השירות שלהם.

 

הבדיקה של הרכב הרכב שלך מלאה בריג'קטים, אולי היום במכונים קצת מקצינים

אבל מכאן ועד להגיד "האוטו בובה" ו "אין בשר בכלל בצמיגים הקדמיים, הם לא

יעברו שום טסט חוץ מבשטחים - אז בואי פשוט נעביר אותם אחורה" זה נשמע לך

הגיוני ?? (אם כן - המורה שלך השפיע עלייך ממש יותר מדי)

 

בקיצור;

למורשה עם טופס הבידקה, ושיבדקו את הקטע עם החלודה. לא נראה לי הגיוני.

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחיים אני לא אכנס עם הרכב שלי למוסך שאינו מורשה פיאט.

 

א. למוסכניק שעובד בפיאט יש ניסיון עם פיאט. הוא רואה כאלה כל היום.

ב. יש חלפים מקוריים במחסן, לא זבל סיני.

ג. יש אחריות של שנה על חלקים + עבודה.

ד. השירות טוב.

 

בכל מקרה - המורה שלך לא מבין כלום. גורנישט. שום דבר.

 

יש לך ריג'קטים אחושילינג, שהייתי מטפל בהם לפני הניקיון ברכב.

דחוף לטפל בציריות, דחוף להחליף צמיגים. דחוף להחליף צינורות נשם.

בהכל לשים מקורי, בצמיגים לשים צמיגי איכות - אפשר ורצוי להגדיל את המידה למידה 185 (נותן הרגשה יציבה יותר עם הרכב).

 

לגבי נוזל קירור - אין שום צורך לבדוק אותו ולא לגעת בו. שמים רק נוזל קירור מקורי והוא לא מאבד אפילו לא מיליליטר במהלך הזמן - אלא אם יש תקלה.

 

לגבי הגומיות בצידי הדלת - זה יהיה מאוד לא נעים בחורף כשייכנס אוויר קר ומאוד בזבזני בקיץ כשייכנס אוויר חם במקום מיזוג. אז כמובן לטפל בזה - כאן זה לא טיפול זול וזה עולה סביבות 100 ש"ח לגומיה מפירוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ודחוף לבדוק מתי עשו טיימינג והאם צריך לעשות! (ואם לא ידוע מתי עשו, זה אומר שצריך לעשות את זה אתמול).

צמיגים- לא משנה אם תעבירי קדימה, אחורה, למטה או למעלה, אם בבדיקה הם יצאו לך כריג'קט, את לא תעברי טסט. וזה עוד במקרה הטוב שהרכב יגיע לטסט ולא תמצאי את עצמך כרוכה סביב עמוד חשמל כי החלקת על כביש רטוב או כי התפוצץ לך צמיג בסיבוב. אני גם אשים כסף על כך שגם הצמיגים האחוריים לא במצב טוב ו/או ישנים מאוד (4 שנים ומעלה).

כיוון פרונט- לא ברור לי מה ההתעקשות לא לעשות. אם לא צריך לעשות כיוון- יגידו לך וזה לא יעלה לך שקל. אבל אם צריך ולא תעשי, האוטו יאכל לך צמיגים בצורה מטורפת.

 

את נאחזת במוסך שאומר לך שהאוטו אחלה, המנוע אחלה, אבל את מחזיקה דף בדיקה מלא ריג'קטים שחלקם ברמה קריטית, ופורום שמלא באנשים עם קצת יותר נסיון ממך שאומרים לך כולם את אותו הדבר. אז למי את מקשיבה? למוסך שככל הנראה ממש לא רוצה להתעסק עם פיאט, או איתך (אחרת לא מובנת לי הנטייה להתחמק מכל תיקון של כל דבר שהוא)?

 

זה באמת נורא נורא מתסכל לייעץ לך, כשבסוף את הולכת עם המורה שלך ועושה הכל הפוך.

אני אאחל לך הנאה שלמה מהרכב ואפרוש. מקווה לא להיתקל בך הרבה בעתיד בפורום ייעוץ טכני ותקלות...

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם מה שנאמר פה, אבל גם רוצה להוסיף...

 

ראשית, אני מסכים אם מה שאמרו. יש לך דף מלא בריג'קטים. יש דברים שהם אכן הקצנה, ויש דברים שאיתם לא הייתי (וכך גם מי שהגיב) לא היו משחקים איתם.

אשאל אחרת - אם את לא מאמינה או לא האמנת לבדיקה, אז למה עשית אותה? עשית, קיבלת תשובה, קדימה, לתקן.

 

לגבי התיקונים במוסך מורשה פיאט. אני מסכים שאיכותי יותר לתקן שם, וגם יותר בטוח. החלפים של פיאט, מוסכניקים של פיאט, הכל מעולה.

 

אבל...

המחירים שם בשמיים, ולפעמים אתה יכול למצוא חלק זהה (רק חיקוי) במוסך אחר, וגם שם יש אחריות למספר חודשים (לא שנה). ובקשר לאחריות, לא לכל דבר נותנים שנה אחריות בפיאט.

העניין הוא שזה נתון לשיקול, כי לדעתי הכל תלוי במחיר הרכב שקנית. אם קנית רכב (לדוגמא) שעולה 10K או 20K אני לא חושב שכדאי להשיקע בטיפולים במורשה בעלות של 2000-3000 שקל (עבור טיימינג + שאר הדברים) כשאפשר לעשות את זה בזול יותר...

בסוף עלות הטיפולים יעלה יותר מהרכב.

 

אני כמובן מדבר על רכבים זולים ולא רכב חדש מהשנים האחרונות ששם אין בכלל שאלה וצריך במורשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם מה שנאמר פה, אבל גם רוצה להוסיף...

 

ראשית, אני מסכים אם מה שאמרו. יש לך דף מלא בריג'קטים. יש דברים שהם אכן הקצנה, ויש דברים שאיתם לא הייתי (וכך גם מי שהגיב) לא היו משחקים איתם.

אשאל אחרת - אם את לא מאמינה או לא האמנת לבדיקה, אז למה עשית אותה? עשית, קיבלת תשובה, קדימה, לתקן.

 

לגבי התיקונים במוסך מורשה פיאט. אני מסכים שאיכותי יותר לתקן שם, וגם יותר בטוח. החלפים של פיאט, מוסכניקים של פיאט, הכל מעולה.

 

אבל...

המחירים שם בשמיים, ולפעמים אתה יכול למצוא חלק זהה (רק חיקוי) במוסך אחר, וגם שם יש אחריות למספר חודשים (לא שנה). ובקשר לאחריות, לא לכל דבר נותנים שנה אחריות בפיאט.

העניין הוא שזה נתון לשיקול, כי לדעתי הכל תלוי במחיר הרכב שקנית. אם קנית רכב (לדוגמא) שעולה 10K או 20K אני לא חושב שכדאי להשיקע בטיפולים במורשה בעלות של 2000-3000 שקל (עבור טיימינג + שאר הדברים) כשאפשר לעשות את זה בזול יותר...

בסוף עלות הטיפולים יעלה יותר מהרכב.

 

אני כמובן מדבר על רכבים זולים ולא רכב חדש מהשנים האחרונות ששם אין בכלל שאלה וצריך במורשה.

 

אם קנית רכב ב-20K, זו גזירת גורל שהוא יהיה מחורבן? לא נראה לי.

תשים תושבת גיר או מנוע תוצרת סין, וכל האוטו יהיה ויברציות. אם זה שווה לך חיסכון של 300 ש"ח, לבריאות.

אני מעדיף להוסיף את הכסף, וליהנות מנסיעה ברכב שזהה לנסיעה שהייתה בו ביום שיצא מהמפעל, עד כמה שאפשר.

 

לא מתפשר על חלקי חילוף דפוקים. נקודה. ושנה אחריות זה הרבה זמן וזה בהחלט שווה את זה.

 

לגבי המחיר - אין ספק שהוא לא זול, אבל הוא גם לא בשמיים. סה"כ סביבות 220 ש"ח לשעת עבודה. במוסך אבו חאפר ובניו משלמים 150 ש"ח לשעת עבודה, ככה שזה לא רחוק כבר - ואין מה להשוות את רמת המקצוענות של עובד שמתמקצע ברכבים מסוג מסויים אל מול עובד כללי שלומד איך לעבוד מול כל אוטו מחדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם קנית רכב ב-20K, זו גזירת גורל שהוא יהיה מחורבן? לא נראה לי.

תשים תושבת גיר או מנוע תוצרת סין, וכל האוטו יהיה ויברציות. אם זה שווה לך חיסכון של 300 ש"ח, לבריאות.

אני מעדיף להוסיף את הכסף, וליהנות מנסיעה ברכב שזהה לנסיעה שהייתה בו ביום שיצא מהמפעל, עד כמה שאפשר.

 

לא מתפשר על חלקי חילוף דפוקים. נקודה. ושנה אחריות זה הרבה זמן וזה בהחלט שווה את זה.

 

לגבי המחיר - אין ספק שהוא לא זול, אבל הוא גם לא בשמיים. סה"כ סביבות 220 ש"ח לשעת עבודה. במוסך אבו חאפר ובניו משלמים 150 ש"ח לשעת עבודה, ככה שזה לא רחוק כבר - ואין מה להשוות את רמת המקצוענות של עובד שמתמקצע ברכבים מסוג מסויים אל מול עובד כללי שלומד איך לעבוד מול כל אוטו מחדש.

 

 

ממש לא גזירה.

אבל אם אתה עושה טיימניג ועוד כמה דברים במורשה, אתה יכול להגיע לסכום שהוא רבע מהרכב. הנקודה היא שיש גם מוסכים שהם לא "אבו חאפר ובניו" שיכולים לעשות עבודה טובה, רק לא עם חלקים מקוריים.

 

ושאלת תם (באמת) - למישהו באמת יצא לבדוק הבדל בין חלק מקורי לחלק שאינו מקורי? האם ההבדלים גדולים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדלים משמעותיים.

 

לכל חלק יש "פג תוקף" מסויים. זה מורגש מאוד במיסבים, למשל.

 

מיסב מקורי יכול לעלות פי 3 או פי 4 ממיסב תחליפי - אבל אורך החיים של התחליפי הוא בהתאם. הוא נשחק מהר.

 

אז אתה משלם עבור עבודה פעמיים - כשאתה מגיע להחליף את המיסב אחרי 10-15 אלף ק"מ בלבד, במקום 70-80 אלף ק"מ.

 

כנ"ל לגבי פילטרים - פילטר אוויר סיני יכול להיות נמוך במילימטר או שתיים מהגובה המתאים. מבחינתך זה אומר שנכנס מלא אבק פנימה, נוצות, לכלוך...ממש לא משהו שווה.

 

בפילטר שמן מקורי יש מגנטים, בתחליפי בד"כ אין. בפילטר דלק מקורי ובפילטר אוויר מקורי יש מניפות בצורה מסויימת ועובי קרטון מסויים - וכל אלה מתוכננים בצורה חכמה וטובה ע"י מהנדסים טובים, לא סינים חאפרים שמעתיקים בלי אבחנה ורק מנסים להוזיל עלויות.

 

זה תקף לכל חלק וחלק ברכב.

 

 

כמובן שלפעמים יש חלקים תחליפיים משובחים יותר מהמקור - כמו למשל בולמ"ז, שם יש שוק תחליפי מפותח הכולל גם מוצרים איכותיים יותר מהמקור. אבל אני מניח שאתה לא בדיוק מחפש אותם כשאתה יוצא מהמוסך המורשה והולך למוסך רגיל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי את כוונתכם עכשיו.

במידה שאני הולכת למוסך מורשה של פיאט, יש להם חלקים של פיאט.

במוסכים אחרים יש חלקים, אבל לא מקורי לרכב אלא עלול להיות שם משהו זול שיכול אולי גם לדפוק את הרכב

ואת האיכות שלו.

אגב, כמה אמור לעלות לי טיפול טיימינג ומה הוא כולל?

כמה אמורה לעלות בדיקה כללית של הרכב?

בשביל להחליף מצבר לדוגמא, אני צריכה ללכת למוסך מורשה של פיאט?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

טוב, הלכתי למוסך מורשה ברמת השרון.

רק שלישי האחרון... לא הספקתי קודם.

היו שם אנשים מאוד נחמדים. (טוב חייבים להיות נחמדים בשביל להרוויח)

הוא הסתכל על הבדיקה ואמר כך:

בקשר לגלגלים ומערכת הפליטה, הוא צריך להרים את הרכב כדי לבדוק הכל.

על הדרך הוא מנקה.

זה עולה 210 שח רק לבדיקה עצמה.

פנסים, הוא עושה שיוף עם מכונה מיוחדת, 150 שח לכל פנס!

גלגלים, בשביל לבדוק אם הם שחוקים הוא צריך להרים את הרכב.

(זה קצת נישמע לי תמוהה.. אבל נגיד)

ואם כן, יש לו להמליץ לי על מקומות טובים של החלפת גלגלים.

ואח"כ כמובן לעשות יישור קו.

 

טיפולים הוא ממליץ לי פעם בשנה לפני הטסט.

 

הוא הסתכל במחשב על ההיסטוריה של הטיפולים של הרכב.

הוא באמת היה במוסך 25 הוא אמר שזה פ"ת.

הרכב באמת מטופל כמו שהבחור אמר.

וממש לפני כמה חודשים היא עשתה טיפול לרכב.

 

אישה אחת שעובדת איתי, שהיא שמעה 150 שקל על כל פנס, היא אמרה לי שזה גנבה.

היא לא עברה טסט בגלל פנסים. עשו לה את זה שם ב70 לכל פנס!!

ובראש העין יש מקום שעושים שיוף ב50 שח לפנס.

 

בכל מצב כבר קניתי את הערכה.

 

האיש מהמורשה אמר שמי שלא יודע להשתמש בערכה יכול לשרוט את הפנסים ולהרוס לגמרי.

כבר הגיעו לו מכוניות במצב כזה.

וחבל שאם אני לא יודעת לעשות לבד, שאני יהרוס את הפנסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי ניקוי פנסים עם הערכה יום שישי...

יצא מהממם!!

הטעות היחידה שחזרתי עם הלקה כמה פעמים...

(כבר עמדה להיכנס שבת.. ומיהרתי בזמן)

חוץ מזה, יצא מהמם..

וגם את זה אני מאמינה שאפשר לתקן =)

 

עיקר 300 שקל ניקוי פנסים במוסך מורשה...! :shock:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4520 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...