Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אומדן אחזקת רכב חדש לעומת ליסינג, דעתכם?


talda
שימו לב! השרשור הזה בן 4846 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טסט היא בדיקת כשירות לתנועה שמתבצעת במכון מורשה ע"י משרד התחבורה.

 

כיוון שאתה גר במדינת ישראל אז יש המון סלנג .

 

כיוון שבשביל לבצע מבחן צריך לשלם אגרה למדינה אז קוראים לטופס הכחול של האגרה טסט.

 

אני מקווה שהסברתי את זה בצורה מספיק פשוטה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין פשוט מאוד:

כדי לקבל אישוי לרכב צריכים להתקיים שני תנאים:

1. תשלום אגרת רישוי שנתית (לרכב פרטי ממוצע מדובר בסדר גודל של 1000-1200 ש"ח לשנה).

2. לעבור בדיקת תקינות במכון רישוי - עלות של עוד כ-100 ש"ח, ובמקרה של מציאת ליקוי - תיקונו ותשלום נוסף, קטן יותר, למכון הרישוי תמורת בדיקה חוזרת.

בעגה המקובלת בארץ נהוג לקרוא לאגרת הרישוי "טסט" למרות ש"טסט" הוא בעצם בדיקת התקינות לצורך קבלת אישור כשירות לתנועה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משהו שלא הבנתי...

 

איך הכנסתם את הירידת ערך הצפוייה, ועוד הוספתם אותה על החשבון הכללי של ה-1400 שהוא ישלם על הרכב?

 

הרי בסופו של דבר, הוא קונה את הרכב ב-65 אלף, מוכר אותו אחרי 3 שנים ב-40 אלף, זאת אומרת שהוא הפסיד 25 אלף ב-3 שנים שהם בערך 700 שקל בחודש, ולא ה-1400+ירידת הערך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלות הרכב 65000, 15 אלף במזומן ו 50 אלף הלוואה ללא ריבית ל 36 חודשים: החזר חודשי: 1400 ש"ח לכל חודש במשך 3 שנים

...

 

אשמח לקבל פידבק!

 

פה הנקודה הבעייתית ביותר בחישובים שלך: אתה מתיחס ל1400 שקלים של החזר ההלוואה כאל דבר שלא יחזור אליך. זאת אומרת כאילו "איבדת" 50000 שקלים תוך שלוש שנים. במציאות בתום שלוש השנים יישאר בבעלותך רכב שווי שלו יהיה בערך 35000 שקלים (אני לא יודע בדיוק, הערכה גסה בלבד בהתחשב בנסועה גבוהה). כלומר תאבד רק 30000 שקלים, שזה 833 שקלים בחודש. כיוון שברכב פרטי מהר מאוד תתרגל לא לנסוע כל כך הרבה, כמו ברכב ליסינג (ואתה תתרגל אם אתה כבר עכשיו חושב על עלויות עתידיות), אז גם הרכב יעלה יותר בתום שלוש שנים, גם תוציא פחות כסף על אחזקה שוטפת (דלק וטיפולים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כאן בעיה של מראית עין: משך 3 השנים של החזר ההלוואה ירדו מחשבון הבנק 1400 ש"ח בחודש, כלומר סכום זה לא יהיה זמין למטרות אחרות. מאידך - בתום אותה תקופה יהיה בידך רכוש אשר תוכל לממש תמורת סכום כלשהו.

לכן עליך להבחין בין שני דברים:

מצב חשבון הבנק - ההלוואה תוציא ממנו 1400 ש"ח לחודש משך 3 שנים. בתום תקופה זו לא תראה יותר חיובים בחשבון.

מצב סך רכושך - כל חודש יאבד סכום המקביל לירידת ערך הרכב (היו כאן כמה אומדנים, כולם פחותים מ-1400 ש"ח). הרכב יוסיף לאבד מערכו גם לאחר 3 שנים, אם כי בקצב פחות. מאידך - הוצאות הטיפולים והתיקונים צפויות לגדול, מה שיקזז את הקטנת קצב ירידת הערך.

שאלה קטנה לי אליך: אם אינך לוקח מימון לרכב - גם יהיה עליך לשלם 65,000 ש"ח או שמא מדובר בסכום קטן מזה? האם יש למימון עלויות נוספות (כגון עמלות הקמת הלואה, משכון, אגרת גביית תשלומים וכו'). אם יש הוצאות כאלה יש להוסיפן למחיר הרכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור:

800 שקל עלויות קנייה בחודש (מחיר הרכב פחות שוויו בעוד 3 שנים).

100 שקלים בחודש אגרת רישוי.

350 שקלים בחודש ביטוחים.

150 שקלים בחודש טיפולים (שניים בשנה, פלוס נניח החלפת צמיגים ובלמים באמצע).

1000-1200 שקלים בחודש דלק (15-17 ק"מ לליטר, שבעה שקלים לליטר, 30000 ק"מ בשנה).

 

סה"כ: 2500 שקלים בחודש בממוצע.

 

אם הליסינג עולה לך פחות (אחרי שיקלול הפרשות, תנאים סוציאליים וכדומה!!) - לך על ליסינג. לפי התיאור שלך אותו רכב (רק אוטומטי) יעלה לך 2700 שקלים לפני הפסדים בהפרשות (עשוי להיות כמה מאות שקלים!) ולכן במקרה שלך - קנה פרטי.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משהו שלא הבנתי...

 

איך הכנסתם את הירידת ערך הצפוייה, ועוד הוספתם אותה על החשבון הכללי של ה-1400 שהוא ישלם על הרכב?

 

הרי בסופו של דבר, הוא קונה את הרכב ב-65 אלף, מוכר אותו אחרי 3 שנים ב-40 אלף, זאת אומרת שהוא הפסיד 25 אלף ב-3 שנים שהם בערך 700 שקל בחודש, ולא ה-1400+ירידת הערך!

 

אני גם פיספסתי את זה בהתחלה והחבר'ה פה תיקנו אותי ובצדק.

להכניס את עלות ההלוואה של 1400 שח בחודש זה אכן טעות ולא צריך להכניס את זה למשוואה אלא את שווי אובדן

הערך של הרכב. אפשר להגיד בצורה גסה שהרכב אחרי 3 שנים איבד 20,500 ש"ח, חלק את זה ל 3 שנים וזה

יוצא משהו כמו 550 ש"ח שאת הסכום הזה כן יש להוסיף לעלות של הרכב בחישוב החודשי.

 

דבר נוסף שאמרו פה נכון מאוד זה שיש להפריד מהעובדה שאתה באמת כל חודש משלם 1400 ש"ח, אבל בסוף 3

השנים אתה מחזיק נכס/רכוש ששווה משהו אם תמכור אותו ולכן אתה בעצם "תחזיר" לעצמך חלק מה1400 ש"ח ששולמו כל חודש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כאן בעיה של מראית עין: משך 3 השנים של החזר ההלוואה ירדו מחשבון הבנק 1400 ש"ח בחודש, כלומר סכום זה לא יהיה זמין למטרות אחרות. מאידך - בתום אותה תקופה יהיה בידך רכוש אשר תוכל לממש תמורת סכום כלשהו.

לכן עליך להבחין בין שני דברים:

מצב חשבון הבנק - ההלוואה תוציא ממנו 1400 ש"ח לחודש משך 3 שנים. בתום תקופה זו לא תראה יותר חיובים בחשבון.

מצב סך רכושך - כל חודש יאבד סכום המקביל לירידת ערך הרכב (היו כאן כמה אומדנים, כולם פחותים מ-1400 ש"ח). הרכב יוסיף לאבד מערכו גם לאחר 3 שנים, אם כי בקצב פחות. מאידך - הוצאות הטיפולים והתיקונים צפויות לגדול, מה שיקזז את הקטנת קצב ירידת הערך.

שאלה קטנה לי אליך: אם אינך לוקח מימון לרכב - גם יהיה עליך לשלם 65,000 ש"ח או שמא מדובר בסכום קטן מזה? האם יש למימון עלויות נוספות (כגון עמלות הקמת הלואה, משכון, אגרת גביית תשלומים וכו'). אם יש הוצאות כאלה יש להוסיפן למחיר הרכב.

 

אמרת את זה נכון, תודה רבה.

 

לגבי שאלתך - הבנתי שעלות הקמת התיק והריבית היא אכן ללא עלויות נוספות מעבר לגובה ההלוואה אבל תודה רבה

שאת מסב את תשומת ליבי לנושא - אני אשאל באופן ברור ואחזיר לך תשובה, אתה צודק לחלוטין!

 

אם אינני לוקח מימון לרכב אכן העלות היא 65k. הרכב עצמו עולה 63,900 ואילו האגרה היא משהו כמו 1200.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור:

800 שקל עלויות קנייה בחודש (מחיר הרכב פחות שוויו בעוד 3 שנים).

100 שקלים בחודש אגרת רישוי.

350 שקלים בחודש ביטוחים.

150 שקלים בחודש טיפולים (שניים בשנה, פלוס נניח החלפת צמיגים ובלמים באמצע).

1000-1200 שקלים בחודש דלק (15-17 ק"מ לליטר, שבעה שקלים לליטר, 30000 ק"מ בשנה).

 

סה"כ: 2500 שקלים בחודש בממוצע.

 

אם הליסינג עולה לך פחות (אחרי שיקלול הפרשות, תנאים סוציאליים וכדומה!!) - לך על ליסינג. לפי התיאור שלך אותו רכב (רק אוטומטי) יעלה לך 2700 שקלים לפני הפסדים בהפרשות (עשוי להיות כמה מאות שקלים!) ולכן במקרה שלך - קנה פרטי.

 

רוני

 

800 ש"ח עבור אובדן שווי הרכב נראה לי מוגזם מידי, בטח אחרי 3 שנים בלבד. זה מגלם הפסד של כ 50% מערך הרכב

וזה לא נראה לי הגיוני בעליל. לדעתי משהו כמו 550 יותר הגיוני.

 

כל השאר נראה לי נכון מאוד, אם כי אני צופה שהמצב היותר ריאלי עומד סביב ה 20k ק"מ בשנה (שזה משהו כמו 650 ש"ח לדלק בחודש). בקיצור לדעתי אנחנו מדברים על עלות רכב של כ 2000 ש"ח בחודש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצורפת טבלה המסבירה את עלויות ליסינג מול פרטי.

כמובן שאם הנסיעה שלך מגיעה ל 30000 ק"מ בשנה הכדאיות של הליסינג הופכת להיות שווה יותר.

ליסינג או פרטי.doc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

800 ש"ח עבור אובדן שווי הרכב נראה לי מוגזם מידי, בטח אחרי 3 שנים בלבד. זה מגלם הפסד של כ 50% מערך הרכב

וזה לא נראה לי הגיוני בעליל. לדעתי משהו כמו 550 יותר הגיוני.

 

כל השאר נראה לי נכון מאוד, אם כי אני צופה שהמצב היותר ריאלי עומד סביב ה 20k ק"מ בשנה (שזה משהו כמו 650 ש"ח לדלק בחודש). בקיצור לדעתי אנחנו מדברים על עלות רכב של כ 2000 ש"ח בחודש.

 

רוב המכוניות מאבדות סביב 30-40 אחוז מערכן אחרי 3 שנים. מכוניות קטנות לרוב מאבדות פחות, אבל מצד שני מכוניות זולות מאוד עשויות לאבד יותר כי לקונים קל יותר לקפוץ שנתון כי ההפרש במחיר בשקלים לא מאוד גבוה. תוסיף על זה את הק"מ הגבוה של הרכב שלך (90-100 אלף ק"מ אחרי 3 שנים) ותקבל ירידה קרובה יותר ל-50%, לדעתי. בכל מקרה עדיף להחמיר, לא?

 

ואגב - אמרת 45 ק"מ לכל כיוון לעבודה - זה לבדו 2000 ק"מ בחודש. והרי תסע בוודאי לעוד מקומות, כך ש-2500 לחודש זה הגיוני, וזה 30000 בשנה, לא 20000.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אני יכול לבדוק את זה?

למשל על ידי אתר יד2 - לחפש את סוג הרכב הזה בשנת 2008 ולבדוק כמה רוצים עליו?

אבל זה לא בדיוק משקף כי הרכבים של 2011 עם ה facelift נגיד, שזה מודל חדש, אבזור אחר וכו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לנסות ביד2 ולבצע איזה חישוב (הפייסליפט משפיע מעט מאוד), אבל מה זה משנה? הרי זה לא ישפיע משמעותית על החישוב הכללי, שכבר הוסבר לך שהוא לטובת קניית רכב פרטי - גם אם הירידה תהיה 50%.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף יש עוד כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם:

 

1. בחלק גדול מקומות העבודה יש הגבלת קילומטרים, בדרך כלל כ 25K בשנה.

2. בעסקת ליסינג מתחייבים בד"כ ל3 שנים, ומעבר עבודה גם מחייב קנס לא קטן בשל שבירת עסקת הליסינג.

3. כשמחזירים רכב ליסינג, בודקים אותו ומחייבים אותך בתשלום על מכות חנייה קטנות שספק אם היית מתקן ברכבך הפרטי.

4. המס על רכב עולה כל שנה וגם צמוד למדד.

 

לכן החלטתי לקנות רכב משלי ואני מחזיק בו כבר שנתיים ואז שמתי לב:

 

1. הדלק כל הזמן עולה.

2. התיקונים נהיים יותר יקרים.

3. הרכב כל הזמן מאבד מערכו ובכלל נמאס לי ממנו ואני רוצה דגם אחר יותר חדיש.

 

בקיצור מכל הכיוונים אנחנו נדפקים, להחזיק רכב זה תענוג יקר, וליסינג זה גם יקר (קצת יותר אבל לא בהרבה) ואין פתרון לבעייה העצובה הזו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Sronis ו-FixTrics - התחשיב שהובא כאן מראה שההפרש בין רכישת רכב פרטי לבין שכירת רכב ליסינג-תפעולי הא זעיר, לפי התחשיב של רוני הוא כ-2400 ש"ח לשנה. לדעתי זה מחיר זול מאוד תמורת הנוחיות של טיפול ברכב על ידי המעסיק וחברת הליסינג - לא צריך לדאוג לרכישת רכב, לא צריך לדאוג לטיפולים השוטפים ובעיקר לא צריך לדאוג למכירה - אחרי 3 שנים החברה מחליפה לך את הרכב בחדש.

לגבי "קנס יציאה" - עד כמה שאני יודע הדבר נכון במקרה של התפטרות, לא במקרה של פיטורין. אם הרכב עובר למחליף בתפקיד אני מניח שאפשר להמנע מה"קנס" אפילו במקרה התפטרות אבל צריך לבדוק פרטנית בחוזה החכירה שלך.

לגבי השריטות השונות - אכן מדובר בעניין מרגיז, אבל הנסיון האישי הקטן שלי הוא שמדובר בסכומים די סמליים. אשתי החזירה לאחרונה רכב עם כמה שריטות ומכה קטנה בכנף (כנראה נגיעה של רכב כבישטח גדול בחניה בצפיפות של ליל הסדר) והחיוב הסתכם ב-400 ש"ח. כמבון שבעניין זה צריך קצת מזל. גם עם הרכב הקודם שלה, שזכה לטיפול פחות נעים (היה יום של ונדליזם בעכו שבמסגרתו, בין השאר, שרטו את הרכב במפתח לכל ארכו) הסכום לא היה הרבה יותר גדול.

בתחשיב המשפחתי שלי נכנס גורם נוסף - חוזה הליסינג מאפשר נהיגה על ידי כל בני המשפחה מדרגה ראשונה, מבחינתי מדובר בהטבה גדולה מאוד, שכן יש לי בבית שני נהגים צעירים (שאחד מהם גם חדש). אם פותח השרשור נחשב נהג צעיר מדובר בהפרש עצום בעלות הביטוח, לטובת הליסינג.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4846 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...