Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חדשות רכב: חדש בישראל - מאזדה 2 סדאן


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 4924 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למרות שבעיקרון אתה צודק, יש לזכור ש:

 

1. הקונה הפוטנציאלי של מזדה 2 לא כ"כ מהר ירוץ לרכוש רכב ידני.

2. הלאון היא במחיר מבצע ולכן ההשוואה לא עושה צדק עם המציאות בשטח.

 

 

תכלס בשטח, ברור לך וגם לי שעל כל לאון ידנית שתימכר, ימכרו 10 מזדות.

 

באמת נראה מוזר שמישהו יכול להעדיף את האוטו הזה על הלאון שנדמה לי שניתן להשיגה גם עם DSG במבצע הנוכחי ( למרות שכידוע ומסיבות השמורות עימם יבואני סיאט מחזיקים את הקלפים צמוד לחזה בכל הקשור למחיר. אפילו נתוני צריכת הדלק שבפרסומת שלהם מרחפים להם בלי להיות צמודים לדגם כל שהוא ). אשר לעובדה שמדובר במחיר מבצע, נראה לי שאפשר להגיע להסכמה שהיבואן ממילא מרגיל את לקוחותיו לקנות מכוניות ממנו רק במבצעים. אלא שלמרות הכל אתה כנראה צודק ועל כל סיאט ימכרו לא מעט מזדות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

טעות בידך: אותם 150-200 ליטר נוספים ושטח הרצפה המוגדל של תא המטען מוסיפים שימושיות בדיוק במקום שהזכרת - הסופר, או הציוד לילדים או המזוודה בטיול. וזה יותר חשוב לאנשים מאשר "יופי" שהוא עניין של טעם. בסופו של דבר - לרוב האנשים הרכב הוא כלי להעברת צמם, משפחתם ומטענם מנקודה א' לנקודה ב' ותו לא, וואם הרכב מסוכל לעשות זאת ביותר נוחות (במקרה זה - עם יותר מטען או בפחות צפיפות) מה טוב.

לגבי סטיישן - הסטיישנים הקטנים (כגון I30CW ותאומתה מבית קיה) הם בעלי נפח תא מטען די גדול אבל שטח הרצפה של אותו תא מטען קטן. זה בסדר כדי להוביל מזוודות, אבל כאשר אתה צריך להוביל ירקות ויוגורט מהסופר פתאום אתה בבעיה, כי ערימה של ירקות תמעך. לעומת זאת אם אותו נפח נמצא בישבנו של רכב אין קושי לפרוש את השקיות, וזה בדיוק מה שעקרת הבית רוצה שבעלה יעשה. הסטיישנים ה"אמיתיים" גם יותר יקרים וגם לא נוחים לתמרון בעיר, מה שמוריד משימושיותם בארץ צפופה כשלנו.

 

אין מה לעשות. כל החיים הם פשרה. אני מטייל פעמיים בשנה, אז בגלל זה אני צריך ג'יפ? הרי האוטו שלי לא יכול לנסוע בדרכי עפר.

 

לא יעזור איך תציג את זה - תצורת הסדאן היא תצורה טיפשית ומיותרת. תא המטען שלה הרבה פחות נוח (למשל לא ניתן להעמיס טלוויזיה 29" לבגאז' של מאזדה 3, מנסיון כואב שבוע שעבר) וגם לא ניתן להעביר בה מכונת כביסה, מה שהיאריס הפצפונת שלי עשתה בקלות.

ובנינו, מי צריך בגאז' בגודל הטיטאניק כשהוא הולך לסופר? מה רע בבגאז' סופר מיני או משפחתית האצ'בק? אם נגמר המקום בבגאז' שמים את הביצים העדינות על המושב האחורי, זה האישיו?

 

הישראלים הם עדר מקובע וטיפש (וסליחה ממי שנעלב) שהשתרשה בו תצורת הסדאן, כנראה בגלל הסטיגמה "הבטיחותית" שאם יש יותר פח יש יותר בטיחות או פשוט בגלל יבואני רכב משנות ה 70 וה 80 שהביאו לישראל "הפראית" רכבים שמתאימים למדינות עולם שלישי. היום אין שום סיבה ראציונלית לרכוש רכב בתצורה הזאת. כמו שאמרתי, מי שמחפש שימושיות שירכוש סטיישן. המימדים הם דומים עד זהים לתצורת הסדאן אך הרבה יותר שימושיים (ולדעתי 99% מרכבי הסטיישן גם בעלי עיצוב טוב יותר מאחיהם הסדאנים).

 

אחרי ההסבר הזה אפשר להבין למה למאזדה 2 תהיה כאן הצלחה מסחררת. הישראלי יקבל תוספת של 20 ס"מ לאורך של האגומוביל החדש שלו תמורת 1,000 שקלים בלבד!!! פראייר מי שלא קופץ על זה!!!

אנשים לא חושבים על החסרונות של הרכב הזה כדוגמת קושי במציאת חנייה, שדה ראייה מוגבל בנסיעה לאחור ובעיקר תא מטען גדול יותר אך מוגבל בשימושיות.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב האנשים לא מחפשים להעביר בתא המטען טלויזיות או מכונות כביסה, אלא דברים כמו קניות רבות, או עגלת תינוק. בינינו, כמה פעמים כבר יצא לך להעביר טלויזיה או מכונת כביסה? במקרה ה"גרוע" תשלם 100 ש"ח הובלה.

אתה מצדיק רכבי האצ'בק וסטיישן, אבל סדאן לא. למה? אם יש מישהו המחפש מכונית מיני קומפקטית, אך גם כזו המציעה תא מטען מכובד, הרכב הזה ומכוניות אחרות דוגמתו הן אידיאל. למה לקנות סטיישן? לא כולם צריכים את המסה העודפת מאחור - תא מטען מספיק. חוץ מזה, אל תציע לקנות סטיישן, ואז תגיד שיש קושי במציאת חניה ושדה ראיה מוגבל בסדאן, כי זה אפילו יותר רלוונטי כשמדובר על סטיישן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סדאן זה תצורה מטופשת ביותר שקיימת רק בשביל שיהיה כתוב בפרוספקט שזה 4 דלתות ולא 5, הרי אם במאזדה 2 "סדאן" הדלת האחורית היתה נפתחת עם החלון האחורי היא היתי פי 1000 יותר יעילה. אבל אז היה כתוב 5 ולא 4.. :lol:

במאזדה 3 הקודמת זה בכלל פסיכי, הפתח כל כך קטן שנראה שתיק גדול כזה של צבא/טיול ארוך לא יעבור בפתח.

 

אצלי במשפחה האוטו הכי גדול כרגע זה איביזה 3 דלתות, ואנחנו משפחה של 5 אנשים בבית ועושים הרבה קניות בהתאם. את האיביזה אבא שלי לא רוצה לקחת לסופר שלא ישרטו אותה, אז הולכים או עם הפונטו שלי שהיא מלאה בסאב וופר או עם פיאט פנדה שיש לה בגאז' ווירטואלי. ותנחשו מה, הכל נכנס, לא השארנו כלום בסופר. מקסימום שמים איזה 2 שקיות ברצפה של האחורה, אף אחד לא מת מזה.

 

גם נסענו 4 אנשים לארצות הברית לשבועיים ולשדה הגענו עם הפנדה עם כל התיקים. היה צפוף מאוד אבל בשביל פעם אחת בשנה במקרה הטוב זה משהו שאני מוכן "לסבול" בכיף.

 

בתמורה קל להחנות, אפשר להעמיס טלוויזיות, כסאות, שולחנות, האוטו יותר זול ובנוסף להכל הוא גם יותר יפה.

 

אני באמת שלא רואה צורך ב4 דלתות. אני אשמח לשמוע על שימוש אמיתי ב4 דלתות, שאי אפשר לעשות באוטו נורמלי.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היו משתתפים מאפיונרים בשרשור, הם היו נותנים לך יתרון טוב אחד בתא מטען גדול :)

 

בקשר לתא מטען, שכנעת אותי, בפונטו שלך (עם הסאב) תכנס אותה כמות של כבודה כמו ב-2 סדאן לצורך העניין.

רוצה לשמוע על שימוש אמיתי ב-4 דלתות - כשיהיו לך ילדים, תודיע לי ברגע שתצא מהסופר עם עגלת תינוק ומצרכים לשבוע, ואז אני אתן לך דוגמא לשימוש אמיתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר - כל אחד וצרכיו. האירופים אוהבים הצ'בקים, אבל הם הולכם לסופר כמעט כל יום לקניות קטנות. הישראלים מתנהגים אחרת - מקובלת קניה שבועית או דו שבועית של עגלות מלאות כל טוב. כשאני עורך קניה שבועית למשפחתי (והיא לא גדולה - זוג עם 3 ילדים גדולים) ביוניברס, הבגאז' (הזוועתי לכשעצמו) של המאזדה 3 מתמלא עד אפס מקום. איך אסתדר עם הצ'בק כמו יונדאי I30 (או אפילו CW). זו השימושיות של הבגאז', גם אם היא באה לידי ביטוי רק פעם-פעמיים בשבוע, שזה לא מעט.

 

אני לא צריך ג'יפ לטיולים, אבל כן צריך מקום להושיב במכונית 5 אנשים וכמה מזוודות או תיקים עם ציוד לטיול של 1-3 ימים. כאן הבגאז' של הליאנה פעל מצוין - גם נוח להטענה וגם מרווח מאוד. לא ניסיתי את זה של ה-3 (אבל יש לי תחושה לא טובה לגביו, פתח קטן ונפח קטן), סביר שדוקא סטיישן קצרה (כמו I30CW) תתאים. אבל כיון שטיולים מסוג זה לא נערכים כל יום וגם לא פעם בשבוע הם שיקול משני.

 

מבחינת תכנון רכב לניצול מדהים של הנפח אני חייב לומר שהנסיון המדהים ביותר שלי היה הפז'ו 5008. במכונית בעלת ממדים חיצוניים קטנים מאלה של המאזדה 3 (לפחות האורך) הצליחו המעצבים לייצר מרחב פנימי שמתחרה בזה של פורד מונדיאו סטיישן שארוכה ממנה בכ-30 ס"מ. שימושיות מדהימה - אבל במחיר כל כך יקר שאדם מן היישוב לא יכול להרשות לעצמו.

 

לגבי עניין הבטיחות: אתה מעלה שאלה ללא תשובה. ארגוני ה-NCAP למיניהם בודקים פגיעות חזית מרכזיות, פגיעות חזית אסימטריות ופגיעות צד. אין בדיקה של פגיעה מאחור. האם יש עדיפות לתצורת הצ'בק או סדאן בפגיעה מאחור? לא יודע, ולא מנסה לנחש. מישהו יצטרך לרסק כמה מכוניות כדי לתת תשובה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה בדיוק אתם מתלהבים? ממכונית שפותחה בראש ובראשונה עבור השוק הסיני?

 

התנשאות זו ממש לא מובנת ואף מצחיקה. הסינים יכולים ללמד אותנו שיעור או שניים בקשר לתרבות המוטורית ותחזוקת רכבים. כך לפחות בניגוד לאי-אלו ישראלים הם בד"כ יודעים להחנות מבלי לפגוע ברכבים הסמוכים. ובקשר למאזדה. אינני יכול להעיד שיצרן זה פופלרי בסין, ואם כבר יצא לי לראות איזו מאזדה 2, זו הייתה בתוצרת 5 דלתות. אגב, תוצרת הסדאן פופולרית בראש ובראשונה בצפון אמריקה ולאו דווקא בעולם השלישי. כך למשל אחד מהקולגות שלי בקנדה, שהוא איש אמיד מאוד ובעל חברה, נוהג ביאריס סדאן.

 

באותו המחיר ניתן לרכוש היום את הסיאט לאון 1.2TSI, ידנית, מהנה, מרווחת, עם תא מטען נגיש ומרווח. מכונית מליגה אחרת, גבוהה יותר.

 

ואומנם ניתן לרכוש באותו מחיר את הלאון, שהוא רכב גדול יותר ובחו"ל אף יקר הרבה יותר, אך ללא ספק גם הרפתקני יותר בנוגע לאמינות ושמירת ערך. כך שרוב אלו שדואגים לשקט נפשי עדיין יבחרו במאזדה ומבחינתם בצדק. וזאת עוד בטרם הדיון בנושא הגיר הרגיל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התנשאות זו ממש לא מובנת ואף מצחיקה. הסינים יכולים ללמד אותנו שיעור או שניים בקשר לתרבות המוטורית ותחזוקת רכבים.

 

אכן תרבות מוטורית מפוארת. בשנות השמונים, המצב שם היה זהה לאלבניה; מכוניות היו ספורות והיו רק של נציגי הממסד. ומהיכרות עם המכוניות הסיניות העכשוויות, הרשה לי לא להמשיך...

 

כך לפחות בניגוד לאי-אלו ישראלים הם בד"כ יודעים להחנות מבלי לפגוע ברכבים הסמוכים. ובקשר למאזדה. אינני יכול להעיד שיצרן זה פופלרי בסין, ואם כבר יצא לי לראות איזו מאזדה 2, זו הייתה בתוצרת 5 דלתות. אגב, תוצרת הסדאן פופולרית בראש ובראשונה בצפון אמריקה ולאו דווקא בעולם השלישי. כך למשל אחד מהקולגות שלי בקנדה, שהוא איש אמיד מאוד ובעל חברה, נוהג ביאריס סדאן.

 

אם יאריס סדאן מספקת אותו, אשריו. ישנם רבים שלחם אחיד עם קוטג' מספק אותם ואינם טורחים מפעם לפעם לקנות באגט או ג'בטה טריים - ולמרוח עליהם איזו גבינת שמנת משובחת.

 

אני מכיר לא מעט אנשים אמידים שנעדרי כל אנינות שהיא, מוטורית או אחרת. הכסף אינו מהווה פקטור כאן.

 

 

ואומנם ניתן לרכוש באותו מחיר את הלאון, שהוא רכב גדול יותר ובחו"ל אף יקר הרבה יותר, אך ללא ספק גם הרפתקני יותר בנוגע לאמינות ושמירת ערך. כך שרוב אלו שדואגים לשקט נפשי עדיין יבחרו במאזדה ומבחינתם בצדק. וזאת עוד בטרם הדיון בנושא הגיר הרגיל.

 

ומה כבודו יודע על אמינות המאזדה 2 סדאן המיוצרת בתאילנד? או על סחירותה העתידית? העובדה שלמכונית יש גנים יפניים אינה ערובה מוצקת לכלום.

 

ולעניין הגיר הרגיל, כבר ראינו שבמוצר המתאים ובתמחור המתאים, הישראלי מוכן לחזור ולאמץ את שרירי רגל שמאל.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה כבודו יודע על אמינות המאזדה 2 סדאן המיוצרת בתאילנד? או על סחירותה העתידית? העובדה שלמכונית יש גנים יפניים אינה ערובה מוצקת לכלום.

 

ולעניין הגיר הרגיל, כבר ראינו שבמוצר המתאים ובתמחור המתאים, הישראלי מוכן לחזור ולאמץ את שרירי רגל שמאל.

 

ככל הנראה שעד שלא יהיה איזה recall גדול המאזדה תמשיך להחשב לאמינה, וראינו איך אפילו ה-reacall הגדול של טויוטה גרם רק לפגיעה קטנה במוניטין שלה, לא רק בישראל, אלא גם בארה"ב. מעבר לכך - לא מעט כלי רכב הממותגים על ידי חברות יפאניות מיוצרים באירופה, כלי רכב של מותגים מערב אירופיים מיוצרים במזרח אירופה כאשר את הרכיבים אוספים בכל העולם, ומה שקובע את האמינות הוא כנראה התכנון ובקרת האיכות, ולא ארץ ההרכבה.

ולגבי ה"תמחור הנכון" צריך להדגיש שמדובר לא רק במחיר הרכישה של הרכב, אלא גם במחיר האחזקה. אחת הסיבות שבגללן פסלתי לפני חודשיים את הפולו\סקודה היא קריאת ביקורות על עלויות אחזקה בלתי סבירות של תיבת ה-DSG, דווקא בארה"ב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סדאן זה תצורה מטופשת ביותר שקיימת

אני חושב שאתה טועה. סדאן זו התצורה שיש לך את ההפרדה הכי גדולה מהמטען ברכב פרטי - עיניין של אסטטיקה ויש אנשים שחשוב להם. לא כל אחד מעביר את הדירה שלו, מקרר, טלויזיה או מכונת כביסה ברכבו הפרטי. בשביל אנשים כאלה התצורה אינה מתאימה, אלא יותר סטיישן או הצ'בק בסגנון אוקטביה.

 

מבחינת בטיחות, אם מישהו נכנס ברכב שלך מאחור, יש לך יותר איזור ספיגה שהוא הבגז', לאומת רכבי ההצ'בק שאתה נכנס ישר לתא הנוסעים (קורות וכד', כלוב - הדברים האלו לא ממש עוזרים, מעבר לזה שNCAP לא מבצע קראש טסט מאחור).

 

בנוסף יש את האלמנט של קשיחות המרכב. לאומת סטיישן או הצ'בק קשיחות המרכב של הסדאן טובה יותר, כלומר התנהגות כביש תהיה עדיפה (מבקש לא לתת בתור דוגמא פרארי או למבורגיני, שם השיגו קשיחות ע"י אמצעים אחרים).

 

אלה רק מעטים מהיתרונות של הסדאן. מעבר לזה שמכוניות פאר לרוב קונים בתצורת סדאן (רולס רויס, בנטלי, מרצדס S קלאס, BMW סדרה 7). יש כל מיני מוטציות כמו פורשה פנורמה, אודי A7 וכד', אבל אלה רכבי נישה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככל הנראה שעד שלא יהיה איזה recall גדול המאזדה תמשיך להחשב לאמינה, וראינו איך אפילו ה-reacall הגדול של טויוטה גרם רק לפגיעה קטנה במוניטין שלה, לא רק בישראל, אלא גם בארה"ב. מעבר לכך - לא מעט כלי רכב הממותגים על ידי חברות יפאניות מיוצרים באירופה, כלי רכב של מותגים מערב אירופיים מיוצרים במזרח אירופה כאשר את הרכיבים אוספים בכל העולם, ומה שקובע את האמינות הוא כנראה התכנון ובקרת האיכות, ולא ארץ ההרכבה.

ולגבי ה"תמחור הנכון" צריך להדגיש שמדובר לא רק במחיר הרכישה של הרכב, אלא גם במחיר האחזקה. אחת הסיבות שבגללן פסלתי לפני חודשיים את הפולו\סקודה היא קריאת ביקורות על עלויות אחזקה בלתי סבירות של תיבת ה-DSG, דווקא בארה"ב.

 

 

אשמח לדעת, ממתי ריקול הוא מדד לחוסר אמינות? חוץ מזה, כבר היו ריקולים למאזדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לדעת, ממתי ריקול הוא מדד לחוסר אמינות? חוץ מזה, כבר היו ריקולים למאזדה.

לא כתבתי ש-recall הוא מדד לאמינות, כתבתי שלמרות ה-recall לא נפגעה תדמית האמינות. ומה שמוכר את המוצר (או פוגע במכירות) הוא לא האמינות האבסולוטית אלא התדמית בציבור.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב האנשים לא מחפשים להעביר בתא המטען טלויזיות או מכונות כביסה, אלא דברים כמו קניות רבות, או עגלת תינוק. בינינו, כמה פעמים כבר יצא לך להעביר טלויזיה או מכונת כביסה? במקרה ה"גרוע" תשלם 100 ש"ח הובלה.

אתה מצדיק רכבי האצ'בק וסטיישן, אבל סדאן לא. למה? אם יש מישהו המחפש מכונית מיני קומפקטית, אך גם כזו המציעה תא מטען מכובד, הרכב הזה ומכוניות אחרות דוגמתו הן אידיאל. למה לקנות סטיישן? לא כולם צריכים את המסה העודפת מאחור - תא מטען מספיק. חוץ מזה, אל תציע לקנות סטיישן, ואז תגיד שיש קושי במציאת חניה ושדה ראיה מוגבל בסדאן, כי זה אפילו יותר רלוונטי כשמדובר על סטיישן.

 

האמת אני מוביל אופני הרים בתא המטען של פיאט טיפו. ניתן בקלות להעמיס רהיט או מוצר חשמל גדול. השימושיות של מרכב הצ'בק מדהימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כתבתי ש-recall הוא מדד לאמינות, כתבתי שלמרות ה-recall לא נפגעה תדמית האמינות. ומה שמוכר את המוצר (או פוגע במכירות) הוא לא האמינות האבסולוטית אלא התדמית בציבור.

 

"ככל הנראה שעד שלא יהיה איזה recall גדול המאזדה תמשיך להחשב לאמינה". אני מבין מזה שאם יהיה ריקול, מאזדה תפסיק להחשב אמינה.

 

chemguy85, לא אמרתי שאין שימושיות למרכב האצ'בק, פשוט השימושיות הזו באה על חשבון מושב אחורי לעיתים, או בקיצור - שימושיות מוגבלת. גם השימושיות של מרכב סדאן מוגבלת ביחס לשימושיות של סטיישן למשל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4924 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...