Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5610 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
חכה חכה....יש "לנו" הרבה עבודה עליו.....רן

 

 

יונה לא מפחידים ביין

יוני מ"יוני אופנועים" בירושלים 0505244105

  • תגובות 157
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אפרופו ר"ת, מישהו זוכר את המנהג הערסי מהאייטיז להדביק על הכנף הקדמית את ר"ת בעל הרכב באותיות לועזיות מסולסלות? זה הלך לא רע ליד הסוסים הדוהרים, כשעל הכנף האחורית הודבקה אחר כבוד מדבקת JPS הפוכה(או כמו שהערסים קראו לזה, ג'יי-אס-פי).

 

ראשי התיבות הודבקו בד"כ אם הרכב ניחן במינימום של "כבוד"(עוד ביטוי אהוב), כמו ב.מ.וו סדרה 3 או אודי 80. בעליהן של מכוניות ישנות וחבוטות או פיאט קטנות למיניהן קצת התפדחו מהטאץ' האישי :lol:

 

 

הלו, עד לסוסים!:twisted: אתה יודע איזה מאמץ עשיתי בשביל להשיג אותם כל פעם כשגנבו לי אותם מהאסקורט? (כן, כן- גנבו מדבקות!!!)! בת-ימי גאה, או לא?:wink::twisted::-P

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם

בימים האחרונים ישבתי קצת ללמוד לאיזה מים קפצתי בלי הכנה מוקדמת.

(על סיפור הקנייה והחוויות מההובלה אפתח שירשור אחר)

 

בנתיים כמה רשמים ועובדות שלמדתי על הדרך:

 

אופנועי BMW מיוחדים מהמון סיבות היסטוריות ופסיכולוגיות כאחד,

הקהל בארץ נחשף אליהם פחות מהקהל באירופה.

 

הבימירים היו ממותגים תמיד כאופנועים יקרים יותר מאחיהם ליבשת

ונחשבו לאמינים וככאלה שגומאים מרחקים ארוכים ללא מאמץ.

 

המחיר היקר יחסית והחרם שהטיל חלק מהציבור בארץ על תוצרת גרמניה

לאחר מלחמת העולם השניה, יצר נישה מאד קטנה בארץ לאופנועים הנ"ל.

 

ולכן החשיפה לה זוכה הבימר מצומצמת מאד, בכל העולם ישנה דרישה ושוק רחב

לאופנועים אלה, והמחירים להם זוכים האופנועים גבוהים ממחירהם של המתחרים.

 

לבימרים קהל אוהדים הדוק, שהולך אחריו באש ובמים, והם נחשבים לקהילה

מיוחדת באירופה ושאר העולם.

 

במיוחד באירופה בה יש הגנה על תוצרת השוק האירופאי המשותף קניית

אופנוע אירופאי היא מעשה נבון אם רוצים להתחמק מהמיסוי המוטל

על אופנועים מיובאים מהמזרח, ולכן האופנועים היחידים שנחשבים אמינים

ברמה יפנית הם אופנועי ה-BMW ומי שמצליח לעמוד בתג המחיר הגבוה זוכה!

 

וקצת על האופנוע הספציפי שלי:

אם נחזור לשנות השיבעים, אז החלה ההגמוניה והשליטה היפנית בתחום

הדו"ג בתחילה באופנועים קטני נפח, ולקראת סוף העשור גם בגדולים

דוגמת ההונדה 750 CB.

 

לאופנועים הארופאים המיושנים לא היתה תשובה אמיתית ולמען הצדק

ההסטורי אין להם גם היום.

 

מהנדסי BMW היו זקוקים לנשק "יום הדין" במלחמה ומהר ולכן פותח מנוע

הליטר (1000 סמ"ק) הראשון של החברה, זה היה בשנת 1976 לדגמי 1977

כך שהאופנוע שלי הוא הדור הראשון של אופנועי הליטר של BMW שעלו לכבישים!

 

בקשת דגמי ה-R ה-R100RS נחשב ל"מלך" והוא הגירסה המאובזרת הספורטיבית!

 

בעידן שנות השיבעים אופנועי הספורט זכו לכיסויי פיברגלאס לשיפור האווירודינמיות

וה-RS היה האופנוע הראשן שניבנה במינהרת רוח אמיתית!

 

זהו אופנוע בעל חמישה הילוכים שעבר את מהירות ה-200 קמ"ש הישג מכובד ביותר

לבהמה ששוקלת בסביבות 300 ק"ג. וכמובן שהנתון חריג לשנות ה-70.

 

יוצרו כ-34000 אופנועים מדגם ה-R100 על דגמיהם השונים וחלקם הגדול שרד.

 

המנוע שהיה הגדלת נפח של מנוע ה-R900 עד אז אופנוע המוצלח וספינת הדגל של BMW

תוכנן מראש לאורך חיים אין סופי, וידוע על מנועים שגמאו למעלה מחצי מליון ק"מ ויותר ללא

בעיות מיוחדות. בחו"ל הדגמים הראשונים מבוקשים מאד וזוכים למחירים גבוהים ואין הרבה אופנועים

שמחליפים ידיים!

 

האופנוע הזה מיוחד בשבילי כי איתו בניגוד לדו"גים שהיו לי בעבר אוכל לשלב שתי אהבות שלי

רכיבה וטיולים עם אישתי, וכך במקום רכיבת סולו למרחקים קצרים, נוכל לכסות בזוג מרחקים

גדולים.

 

אחרי השיפוץ, מתוכנן טיול עם האופנוע לאירופה, לפצות על הטיול שתוכנן לאחר השירות הצבאי

ובוטל בעקבות קפיצה מוקדמת ומדהימה לחיים. ולכן הוא מייצג עבורי יותר מסתם אופנוע.

 

כמי שידע לאהוב בעברו ג'אווה, ווספה, ושאר מציאות כאלה ואחרות שמורה אצלי פינה חמה ללוחם

קרבות מצולק זה, לקחתי על עצמי לרפא את הפצעים שלו ולהשיב לו את רוחו כקדם, על מנת

שביחד נוכל שנינו להזדקן בכבוד....

 

זהו זה היה האפילוג שלי וההסבר למה אני חושב שהאופנוע הזה מיוחד-אבל אף אחד לא חייב

להסכם איתי, זה בסדר - רן

 

* נכתב במקור כתשובה למישהו בפורום אחר, אבל מתאים היטב גם כאן.

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

תתחדש וסע בזהירות,

הנה 3 אופנועים של BMW שצילמתי בשוק בגרמניה,

אחד מהם כמו שלך.

DSCN3168.jpg

DSCN3170.jpg

DSCN3227.jpg

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

פורסם

על דבר אחד אני חייב למחות, האירופאים היום יודעים לתת תשובה מצויינת ליפנים אם זה דוקאטי ואפריליה שלא לדבר על BMW

אפילו האמריקאים (השם ישמור) עם ביואל העמידו אופנועים טובים מאוד, עם דגש על העמידו (החברה נסגרה).

דווקא היפנים לאורך השנים בגלל ההגמוניה המוחלטת לא שינו כל כך הרבה באופנועים, חיזקו עוד ועוד את המנועיםוהפחיתו את משקל השילדה, שום טכנולוגיה פורצת דרך או המצאה גאונית. יתרה מכך, אם נשווה את עולם האופנועים לעולם המכוניות שם האירופאים מובילים בחידושים ובטכנולוגיה, נראה הבדל עצום בכניסת טכנולוגיה לייצור המוני.

עד היום מרבית האופנועים היפנים משווקים ללא שום מערכות בטיחות כמו ABS מה שקיים כבר שנים רבות במכוניות.

שלא לדבר על בקרת החלקה ועוד.

הונדה שנחשבת למתקדמת ובעלת מומחיות בבניית מנועים שיווקה עד 2007 אופנועים עם קרבורטורים באופנועי הקצה שלה.

דווקא היום BMW מתחילה להיות הסמן הימני שאליו כולם מתיישרים בתחום האיבזור מכל סוגיו, כאשר יותר ויותר יפניים מתחילים לחקות את גל ההינע היחודי של BMW

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

פורסם

למה אתה לא בטוביה?

 

רק בקצרה כי עיצבנת אותי, ולא אשאיר אותך בלי תשובה, ואח"כ אני יוצא....

 

היפנים מצלחים כי הם עושים הכל פשוט זול ואמין הסינים שמשתפרים

עושים עוד יותר זול ולא אמין אבל הם יהיו בקרוב מעצמה טכנולוגית ענקית שיכו את כולם!

 

האלקטרוניקה היא שם דבר ביפניים, כשמבחינה טכנולוגית הנדסית הגרמניים טובים אבל

יקרים להחריד, מנגנון יפני יהיה פשוט ואמין, הגרמני יהיה מסובך מורכב מחומרים איכותיים מבודד

ואמין...הסיני יורכב משאריות שניראות אמינות עד שנוגעים בהם...

 

מנוע ה-R הגרמני בנוי באותה מתכונת ותיכנון המון שנים, ואין לו קשר לאופנועים המודרניים

האופנועים האיטלקיים ירדו מדרגה מתחרים בשוק המקומי ובקבוצות מצומצמות, היחידים שמצלחים

לשמור על האף מעל המים ללא שום עזרה הם האמרקאים שהצליחו להמציא מחדש את מושג האופנוע...

 

עצם זה שאני מתאמץ לחשוב על חברת אופנועים ארופאית במשך דקה ולא מצליח אומר הכל

תבקש מכל אדם לתת לך חמש שמות של אופנועים ארבע מהם יהיו יפנים...זה אומר הכל!

עכשיו לך תביא שכפ"צ ובוא לטוביה-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

מאז ומתמיד היפנים פחות מאבזרים את מה שהם מוכרים,

גם במכוניות וגם באופנועים.

זה לא אומר שהם לא מייצרים כלים טובים.

חשוב לזכור שכלי הרכב שאנו קונים מיועדים לשיווק ולא לשוק היפני, שם לא חסרים כלי רכב מאובזרים בצורה שאנחנו רק יכולים לדמיין.

 

לרוב הארופאים משתוללים עם טכנולוגיה ומפנקים יותר, בחלק מהם כל הטכנולוגיה לא ממש עובדת, ולמעשה קונים בעצם כלי עם המון בעיות שעל הנייר הוא היה יכול להיות מושלם.

 

בעבר אחרי מלח"ע ה2 היפנים והגרמנים נהיו חלוצים בעיבוד שבבי, בעקבות הצורך וההשקפה בעניין הטכנולוגי שבנושא.

ולכן לעומת הבריטים החלו לייצר מנגנונים שיוצרו בעיבוד שבבי בצורה טובה יותר.

אני יכול להגיד שאחרי שפרקתי מנוע של GS שנת 79 הייתי מופתע לראות את איכות הרכיבים במנוע, הם נראים דיי דומה לאותם הרכיבים של מנוע בן ימינו.

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

פורסם
על דבר אחד אני חייב למחות, האירופאים היום יודעים לתת תשובה מצויינת ליפנים אם זה דוקאטי ואפריליה שלא לדבר על BMW

אפילו האמריקאים (השם ישמור) עם ביואל העמידו אופנועים טובים מאוד, עם דגש על העמידו (החברה נסגרה).

דווקא היפנים לאורך השנים בגלל ההגמוניה המוחלטת לא שינו כל כך הרבה באופנועים, חיזקו עוד ועוד את המנועיםוהפחיתו את משקל השילדה, שום טכנולוגיה פורצת דרך או המצאה גאונית. יתרה מכך, אם נשווה את עולם האופנועים לעולם המכוניות שם האירופאים מובילים בחידושים ובטכנולוגיה, נראה הבדל עצום בכניסת טכנולוגיה לייצור המוני.

עד היום מרבית האופנועים היפנים משווקים ללא שום מערכות בטיחות כמו ABS מה שקיים כבר שנים רבות במכוניות.

שלא לדבר על בקרת החלקה ועוד.

הונדה שנחשבת למתקדמת ובעלת מומחיות בבניית מנועים שיווקה עד 2007 אופנועים עם קרבורטורים באופנועי הקצה שלה.

דווקא היום BMW מתחילה להיות הסמן הימני שאליו כולם מתיישרים בתחום האיבזור מכל סוגיו, כאשר יותר ויותר יפניים מתחילים לחקות את גל ההינע היחודי של BMW

דוקאטי ואפריליה נחשבים כיום ליצרנים די שוליים, שמייצרים בעיקר אופנועי ספורט קיצוניים, כשלפחות דוקאטי ייחודים בנושא המנוע הדזמודרמי.

היפנים לא שינו הרבה באופנוע מהסיבה הפשוטה - אין הרבה מה לחדש בתחום, למעט אבולוצייה טיבעית.

בניגוד למכונית, לאופנוע אין אזורי קריסה, תא נוסעים ומקדם גרר, ולכן קשה יותר לבצע מהפכות בתחום.

דווקא לאופנוע קרבורטורים מתאימים מצויין, וללא תקנות זיהום האוויר המחמירות, ללא ספק היינו רואים עוד שנים רבות אופנועים שמצויידים במאיידים - הם נעימים יותר לשימוש ומעניקים תגובה עדיפה (מה שנכון אגב גם למכוניות).

לגל הינע באופנוע יש יתרונות, בעיקר בתחום התחזוקה, אך החיסרון הגדול שלו נובע מהתגובה הקיצונית יחסית לסגירת מיצערת, מה שיכול בתנאים מסויימים להביא להחלקה.

ב.מ.וו שרדה שנים ארוכות כי האופנועים שלה היו ייחודים, ובניגוד לאופנועים הבריטיים הם הציעו איכות גבוהה ודאגו לשפר את תוצרתם במהלך השנים.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

אני מפחד להגיד את זה כי שניכם נחשבים אצלי כסוג של גורואים אבל בתחום האופנועים אתם תקועים קצת בעבר.

דוקאטי ממש אבל ממש לא שוליים כיום, והם רלוונטיים גם בשוק אופנועי הספורט תיור, כנ"ל אפריליה

אההה ושחכתי בכלל את אופנועי השטח, מישהו אמר KTM? אופנועי דו"ש שם מוביל ה GS של BMW.

 

מש שאמרתם נכון לשנות ה 90 ומחצית העשור האחרון, בשנים האחרונות האירופאים חזק בתמונה, ולפי התחזיות יכבשו את הפסגה.

BMW עשו זאת, באופנועי הספורט).

וזה ממש לא נכון שאין מה לחדש, עובדה, שוב BMW (מה לעשות הם הצהירו שהם הולכים לכבוש את הפסגה כאן ) הכנניסו חידושים שלא היו ולא הוזכרו בכלל בתחום האופנועים.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

פורסם

מברוק על הרכישה, תהנה וסע בזהירות. זה אופנוע אספני וקלאסי במלוא מובן המילה. כיף גדול לרכיבה ואני מדבר מנסיון - בעברי היו ב.מ.וו. R75/5 לשוק האמריקני מודל 72' ו R100/S מודל 79' עם גלגלים יצוקים ופיירינג חרטום קטן.

 

ההשוואה שעשו כאן בין היצרנים השונים לא כל כך במקום. דוקאטי היא חברה קטנה יחסית שהתמקדה תמיד בכלים אקזוטיים ויקרים, נכון שכיום היא מצליחה הרבה יותר מבעבר אבל זו תוצאה של קריאת שוק, שיפור באמינות והיותר היצע דגמים. אפריליה כיום היא חלק של קונצרן פיאג'יו ובעצם מהווה זרוע שלו לתחרות מול היצרנים היפנים. אני עוד מחכה להתייצבות של מוטו-גוצי שאולי תהווה (סוף סוף?) נישה אקזוטית מצומצמת בפני עצמה, עם קשת הדגמים הקטנה שלה כיום שכולם בנפחים גדולים. ביואל? סדנה עצמאית שנבלעה ע"י הרלי-דייוידסון והיווותה סוג של פורטל לאופנועי ספורט יחודיים בכמות קטנה זה לא ממש יצרן אמיתי (no disrespect). אף אחד לא הזכיר את טריומף - שחקן חשוב מאד במגרש של "הגדולים" שמוציא שורה של דגמי יוקרה סופר-חדשניים (לפחות מבחינת מכלולים פנימיים).

שלושת היצרנים היפניים הגדולים - אני בכוונה משאיר את קוואסאקי כרגע בצד - הם יצרני-ענק שמחזיקים מפעלים בכמה מדינות וחלק גדול של הרווח שלהם נשען על תוצרת מקומית פשוטה ובסיסית, כלי תחבורה עממיים לארצות מתפתחות, מהסוג שמציף את המזרח הרחוק. בד בבד הם מייצרים כמות מסחררת של דגמים בכל נפח, לכל צורך או רצון. הצרכן המערבי מכיר בעיקר את חוד החנית היפני, האופנועים שמוצגים בתערוכות ובהחלט משופעים בחדשנות. נכון, ב.מ.וו. תמיד היו חלוצים בטכנולוגיה, אבל בעיקר היקפית, כזו ש"מסביב" למנוע, בעיקר עד להצגת מנוע K. כיצרן/עסק הוא נחשב בינוני, ללא כלים קטני נפח (ה C1 הוא קוריוז, אפיזודה חולפת) ואו עממיים ובהחלט מכוון לפלחי השוק הגבוהים יותר, אבל לא בלעדית - דגמי F למשל.

פורסם

יפה רן תתחדשששששששששש

נדמה לי שאני יודע של מי האופנוע היה איש טלויזיה לשעבר אם איני טועה

תהנה ממנו הוא מתאים עבורך

עופר בן צבי


×
×
  • תוכן חדש...