Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רום כרמל טנדר - הגשמת חלום - יומן מסע ושיפוץ


און יעקבסון
שימו לב! השרשור הזה בן 1417 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נראה כי שלב ״ההרצה״ בשלבי הסיום שלו. הריג׳קטים מתמעטים ומתוקנים במהרה וגם שלל המטלות שהיו על הפרק - מתמעטות.

אפשר להגיד בלב שלם שאלו הם שלבי הסיום. אז מה על הפרק?

 

1. בדיקת איטום קיר אש. אמנם יש גומיות מעבר, אבל נראה שחלק מהן לא אוטמות כראוי.

2. הברגת אומים כפולים על מחברי המתלים התחתונים. אמצעי אבטחה נוסף לאומים הקיימים.

3. החלפה למצתי הצתה אלקטרונית. בעקבות השימוש במפלג הצתה אלקטרונית, ההחלפה מתבקשת.

4. הרכבת סמלים בדלת אחורית. אמנם במקור הטנדר הגיע בלי סמלים, אבל החלטתי שמגיע לו שידרוג...

5. החלפת מחזיר שמן ספידומטר? אחרי החלפת מחזיר השמן האחורי במנוע, שחייב הוצאת תיבת הילוכים, התגלתה נזילה קטנה מהמחזיר. לעת עתה הנזילה פסקה (וכן, יש עדיין שמן בתיבה... אולי כבל הספידומטר לא ״ישב״ כראוי), אז אני עוקב אחר ההתפתחויות.

6. שבכה חדשה. זו הנוכחית היא הישנה וגם נראית כזו. על הפרק: קניית רשת חדשה ושידרוג התשתית הקיימת.

7. רעש מיסב מדחס מזגן? כבר התחלנו לבדוק את הנושא. בטיפול...

8. מדידת שטח תא מטען. על מנת להתאים יריעת PVC או משהו דומה.

9. רפד. מעבר לברור מאליו, יש לקבל בשלב הזה מספר החלטות:

א. ריפוד לוח מחוונים או צביעה?

ב. צביעת משענות יד בדלתות?

ג. צביעת מכסה אחורי בתא נוסעים? 

ד. כשלוח המחוונים יפורק החוצה, ברצוני להחליף את ה-O רינג למתז.

 

 

רשימה לא קצרה, אבל לעת עתה - סופית. ומה שחשוב הוא, שלמעט פרק הרפד, הביצוע של המטלות יכול להיעשות בנחת וללא השבתה של האוטו מאונס.

 

אז... קדימה לעבודה!

 

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נאמן לרשימת המטלות, אתמול החלטתי לנסוע להתאים סוג של כיסוי לרצפת הארגז. היעד: חנות מפעל. ההנחה: הם לא יסגרו לפני ארבע, אז אהיה שם בשלוש. הנאיביות: לא בדקתי שעות פעילות באינטרנט לפני שיצאתי לדרך. הטעות: המדובר בחנות מפעל של עסק הנמצא ב... קיבוץ. המשמעות: הם סוגרים את החנות ב-14:30. התוצאה: נסעתי לשם לחינם...

 

לא נורא. ניצלתי את הזמן הפנוי לביקור אצל רענן, שזכה לראשונה בנהיגת מבחן בטינה, היישר להפתעת יום הולדת מאולתרת ומוקדמת שעשינו ליורי, שחוגג את יום הולדתו היום. כך שבכל זאת - הנסיעה לא הייתה מבוזבזת.

 

היום - יום חדש. המשך יבוא.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טינה חוגגת שני ציוני דרך בימים אלו. האחד: חגיגות אלפיים ק"מ ומחר: שלוש שנים מיום הגיעה אלי. אז את חגיגות השלוש שנים נשאיר למחר. בינתיים, נברתי בתמונות הישנות לרגל שינוי הקידומת במד המרחק.

 

1. ספטמבר 2010. מד המהירות מפורק מלוח המחוונים. לפני השליחה לאוו ספידומטרים לניקוי, איפוס ותיקון.

2. אוקטובר 2010. מד המהירות המתוקן, אחרי איפוס מונה הקילומטרים.

3. מרץ 2012. מד המהירות מורכב בלוח המחוונים, שלעצמו מורכב בחזרה בתא הנוסעים.

4. מאי 2012. אחרי חיבור כבל הספידומטר, הועלו הגלגלים האחוריים באוויר, המנוע הונע, ההילוכים שולבו והספידומטר נבדק (כולל, אל תספרו: עד מהירות של 150 קמ"ש...). אחרי אחד עשרה קילומטרים של נהיגה במקום, אפשר היה להמשיך הלאה...

5. יוני 2013, על המד 1,998 ק"מ.

6. דקותיים מאוחר יותר: חגיגות האלפיים (מצטער על איכות התמונה).

7. החגיגות לא נמשכו יותר מדי זמן והקילומטרים ממשיכים להתווסף...

27092010148.jpg

12102010168.jpg

02032012986.jpg

150520121109.jpg

יוני 1 042.jpg

יוני 1 043.jpg

יוני 1 044.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"בתאריך 9/6/10 זה קרה. סגרתי מעגל של 25 שנים ורכשתי רום כרמל טנדר"

אלו היו מילותי הראשונות בשרשור הזה, בדיוק לפני שלוש שנים. אני מניח שרבים מכם קראו את הסיפור במלואו. אם לא, אתם מוזמנים לעבור לעמוד הראשון ולהבין מה בדיוק אני עושה עם האוטו הזה... אני קורא שוב את המילים ההם, מלפני שלוש שנים ומבין גם שהשתנו כמה דברים בזמן שחלף:

 

"עוד במהלך השנים בהן סוסיתא זו (סטיישן 13/60) שירתה אותנו נאמנה, סיפר לי אבי כמה הוא מתחרט שלא קנה בשעתו את מחליפתה, רום כרמל סטיישן. "הייתי צריך לקנות אחת כזו, לשים אותה על בלוקים ועכשיו להתחיל להשתמש בה", הוא סיפר לי פעם. את החלום שלו הוא לא הגשים והמשיך הלאה למכוניות קצת יותר מתקדמות. החלום שלי היה ונשאר רום כרמל, אם אפשר בגרסת סטיישן... החלטתי שיבוא יום ואגשים את החלום, אבל במקום רום כרמל סטיישן, זה יהיה רום כרמל טנדר. למה ומדוע? כי לגרסת ארבע הדלתות הנפוצה בשעתו מעולם לא התחברתי, ועם השנים התחוור לי יותר ויותר כי איני אוהב את צורתה של גרסת הסטיישן. היא לא "התיישנה" יפה בעיני. לעומתה, טנדר זה טנדר. הקונספט לא השתנה עד היום ולפיכך החלטתי: אני רוצה רום כרמל טנדר!"

בסופו של דבר וכידוע - כך אכן היה. אז יש לי רום כרמל טנדר 1301. אלא שמאז השתנה מצבי האישי ופתאום יש גם ילדה בבית ואיתה ההבנה ש... אם ארצה לעשות טיול מכוניות אספנות משפחתי, אחת מהשתיים לא תגיע: האישה או הילדה... אז אם הייתי מתחיל את השיפוץ היום מחדש - איזו משתי הגרסאות האחרות של רום 1301 הייתי לוקח? כנראה שזו בכל זאת הייתה הסטיישן. למה? בואו ונראה מה המכוניות האחרות שלי בבית: סובארו פורסטר ו-וולוו 245. שתי מכוניות סטיישן... כנראה שבכל זאת יש לי חיבה לז'אנר הזה. האמת היא, שגם גדלתי לאהוב מחדש את גרסת הסטיישן, זאת בזכות ההיכרות הקרובה שלי עם סבטלנה של רענן.

 

 

"מסך 1,175 רום כרמל טנדר שנבנו במהלך שלושת שנות הייצור (1981-1977), כמעט לא נשארו דוגמאות. אלו שכן מצאתי לא היו למכירה, או היו במצב סופני בהחלט, או בעליהן ביקש עליהן סכום השווה לזהב, לא לפיברגלס"

החלום לקנות רום כרמל טנדר קינן בי שנים. חיפשתי, חיפשתי ופשוט לא מצאתי... אז בסוף מצאתי ושלוש שנים יותר מאחור ותראו כמה מידע על טנדרים (שלא לדבר על סטיישנים וסדאן) יש לנו: ככה בשליפה אני יודע של שלושה במצב נסיעה (כולל שלי), עוד אחד שעוד מעט ייכנס לשיפוץ, ולפחות עוד תשעה או עשרה שנמצאים במקומות ידועים. שלושה עשר טנדרים ועוד היד נטויה. אגב, אנקדוטה מעניינת. מזיכרון ילדות שלי זכרתי שגם טנדר 1301 היה עם פנסים מלבניים, כמו גרסאות הסטיישן והסדאן ולהפתעתי, כל אלו שמצאנו היו עם פנסים עגולים. אז הלכתי אל הרב (יוחאי שנער), שאישר שאכן לקראת סוף היצור, בשנת מודל 1981, הייתה סדרת יצור של טנדרים עם פנסים מלבניים. המעניין הוא שטרם מצאנו אף לא אחת כזו. למעט אחת, כל המכוניות שנמצאו הן מודל 1980 (כולל השתיים שלי, כמובן).

 

 

"ברוב ייאושי נכנסתי לקארס-פורום והקשתי במילות החיפוש "רום כרמל" וכך הגעתי לשרשור הזה של דני יונגר:http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=305697

שלחתי לדני הודעה פרטית ושאלתי אותו אם הוא מכיר, אולי, עוד טנדר למכירה. להפתעתי חזר אלי דני והציע לי לרכוש ממנו את טינה טנדר שלו, כי הסתבר לו שלא יהיה זמן לשפץ את אותה כהלכה. אחרי עוד כמה החלפות מסרים ושיחות טלפון, שאלתי ג'י.אמ.סי ונגרר מחבר ויצאתי לדרך הארוכה צפונה לפגוש את דני והכלה."

לפני שלוש שנים, דני נאות למכור לי את החלום שלו, כי כאשר הוא פירק את המנוע וגילה בו תקלה, הוא לא הצליח למצוא חלקים ואלו שנאותו לנסות לעזור לו, התנו את העזרה בכך שהוא יביא את הטנדר אליהם... הוא גם לא הצליח למצוא תורמת חלקים. מסיבה זו, "באתי" לו בדיוק בזמן. אם דני היה משפץ את הטנדר הזה היום, הוא לא היה צריך למכור לי אותו, כי בזכות הידע הנרחב שצברנו עם השנים, עם מלאי החלקים שבמחסן פיברקלאב, עם הפיענוח הכמעט מושלם של מקורות החלקים שמהם מורכב האוטו הזה, הוא היה מחזיר את טינה לכביש בצ'יק. אז דני, אני עומד במילתי: כשתחזור לביקור בארץ, טינה מחכה לך לסיבוב.

 

 

"ראשית עלי לפתור את בעיית מנוע הילמן הלא במיוחד מוצלח הזה ואז להעריך ולהחליט על היקף השיפוץ והשחזור אותם אוכל לבצע בטנדר - שנע בין החזרה בסיסית לכביש ועד לשיפוץ הכולל פירוק עד היסוד, חידוש והרכבה מחדש, וכמובן, כל דבר באמצע."

אז בסופו של דבר, לא צריך לספר לכם באיזה נתיב בחרתי. כמעט שלוש שנים של עבודה מסגירים את התשובה...

 

אז כל שנותר לי עכשיו, הוא לחזור במנהרת הזמן, לרפרף על אלפי התמונות שליוו את השיפוץ ולבחור כמה שמייצגות את הדרך הארוכה שעברנו יחד.

 

אז בואו ונתחיל!

 

1. טינה טנדר. ביום בו פגשתי בה לראשונה, אצל המוסכניק של דני יונגר.

2. די מהר החלטתי שאני בוחר בשיפוץ מקיף. שיפוץ שמחייב פירוק של הבודי מהשלדה. כאן הבודי, דקות אחרי שהופרד מהשלדה.

3. והנה השלדה הערומה. "רולינג שאסי" פצועה וחבוטה...

4. כמובן שלא היה מנוס אלא גם לפרק את כל מרכיבי המתלים, על מנת לעשות עבודה יסודית ככל האפשר.

5. הסרת הבודי גילתה ריקבון בשלדה. ריקבון שהתפתח בין הבודי לבין השלדה (ולכן לא היה ניתן לגלותו ללא ההפרדה). בדיוק כמו בפחחות, נחתכו הרקבונות החוצה...

6. פיסות מתכת חדשות הותאמו, רותכו ושיופו... עד להתאמה מושלמת.

7. הריקבון התגלה מתחת לפלטת חיזוק מקורית של המפעל, אז פלטת חיזוק חדשה רותכה מחדש באותו המקום.

8. בתום שלב התיקונים, נשלחה השלדה לניקוי חול ולצביעה באבקה. היום בו היא חזרה בחזרה, מנויילנת ושחורה כחדשה - היה יום חג!

 

המשך יבוא. מבטיח...

09062010051.jpg

22082010113.jpg

22082010115.jpg

22082010120.jpg

DSCN4814.JPG

01092010121.jpg

01092010125.jpg

10102010160.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

און,אני חייב להגיד לך שאני מת על צורת הכתיבה שלך פשוט תענוג לקרוא.

גם כמות ההסברים והתמונות שאתה מעלה מאוד מרשימה ומעניינת ומוסיפה צבע לשרשור המדהים הזה.

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

און,אני חייב להגיד לך שאני מת על צורת הכתיבה שלך פשוט תענוג לקרוא.

גם כמות ההסברים והתמונות שאתה מעלה מאוד מרשימה ומעניינת ומוסיפה צבע לשרשור המדהים הזה.

 

תודה, יניב. התאמנתי כמה שנים, לפני שהתחלתי לכתוב כאן... :wink:

אני מעריך את התמיכה. נותן לי כוח להמשיך ולהשקיע בשרשור הזה.

 

אז... הנה זה בא!

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

3 שנים חלפו ?!

וואו, הזמן טס שנהנים..

מעבר לשרשור השיפוץ, שהוא ללא ספק מהמרתקים והמעניינים שהיו כאן, "הצלחת" להחיות את שארית הפליטה של תעשיית הרכב הישראלית, וסחפת אחריך רבים וטובים, ועל כך מגיע לך מלוא הקרדיט וההערכה.

מאחל לך הנאה רבה מטינה, שלא רק נראית נפלא, אלא נוסעת טוב בהרבה מהמקור, בעת שעזב את שערי המפעל לפני 33 שנה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שהתיקונים על השלדה הסתיימו והיא פונתה לניקוי חול ומשם לצביעה באבקה, הגיע זמנם של כל החלקים שפורקו ממנה - לחזור אליה. בזמן ההיעדרות של השלדה מהמוסך, הם חודשו והוכנו להרכבה מחדש.

 

בבקשה:

1. תיבת ההילוכים עברה ניקוי כללי, החלפת מיסב קדמי וכן מחזירי שמן.

2. המנוע פורק עד היסוד, עבר ניקוי יסודי ושיפוץ חלקי.

3. השלדה המחודשת, עם הסרן האחורי המחודש.

4. הרכבת מערכת המתלים הקדמים, מערכת הבלימה וההיגוי.

5. סתם בשביל להיזכר איך נראתה השלדה ביום פירוקה...

6. השלב הבא היה להרכיב בחזרה את יחידת הכוח.

7. גם הרדיאטור חזר למקומו, כמו גם מיכל הדלק, כך שניתן היה להניע את המנוע ולבדוק את כשירות המערכות.

8. כאן בתמונה, שצולמה כחצי שנה מאוחר יותר, ניתן לראות את מדחס המזגן שהותאם.

 

המשך יבוא.

DSCN4771a.JPG

DSCN4773a.JPG

DSCN4940.JPG

DSCN4955.JPG

22082010115.jpg

DSCN5024.JPG

08112010044.jpg

03052011826.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

3 שנים חלפו ?!

וואו, הזמן טס שנהנים..

מעבר לשרשור השיפוץ, שהוא ללא ספק מהמרתקים והמעניינים שהיו כאן, "הצלחת" להחיות את שארית הפליטה של תעשיית הרכב הישראלית, וסחפת אחריך רבים וטובים, ועל כך מגיע לך מלוא הקרדיט וההערכה.

מאחל לך הנאה רבה מטינה, שלא רק נראית נפלא, אלא נוסעת טוב בהרבה מהמקור, בעת שעזב את שערי המפעל לפני 33 שנה.

 

תודה חן! אתה נותן לי הרבה קרדיט ולא בטוח שכולו מגיע לי. יש עוד כמה שעוסקים במלאכה ובהעלאת המודעות. אבל אם חלקי הוא בכך שיצרתי איזה ניצוץ שעזר לקדם משהו - מתאים לי!

 

בנושא אחר: תן להשלים עוד כמה דברים במכונית וזמן נהיגת המבחן שלך בוא יגיע!

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע לפני שנמשיך - עוד אנקדוטה: סקירה של שלושת השנים האחרונות ובחינת משך הזמן בו לקח כל דבר מלמדת דבר מעניין.

1. האוטו הגיע לרשותי ב-9/6. שלושה שבועות לקח לי למצוא תורמת חלקים (עוד טנדר זהה) ועוד שלושה שבועות לסיים ולהסדיר את נושא הרישיונות והעברת הבעלות של טינה.

2. עוד שלושה שבועות לסיים את השיפוץ החלקי שביצעתי למנוע (אנחנו כבר בתאריך 12/8 - חודשיים בלבד מתחילת התהליך).

3. עשרה ימים מאוחר יותר, ואנחנו אחרי השלמת תיקון תיבת ההילוכים, פירוק ושיפוץ מערכת הבלמים.

4. בתאריך 23/8/10, נפלה ההחלטה: מפרקים בין הבודי ולבין השלדה! סיפור המעשה כבר סופר, אז עכשיו רק אוסיף שהעבודות על השלדה ארכו קצת יותר משבוע ימים. ממש כלום בשיפוץ שנמשך כשלוש שנים.

5. מאחר וזו הייתה תקופת חגים, הקדשתי את הימים הפנויים לניקוי וצביעה של חלקים, שחלקם חיכה אח"כ חודשים ארוכים בתוך קופסאות, עד להרכבה מחדש.

6. רק בתאריך 10/10/10 (תאריך מיוחד, אין ספק...), חזרה השלדה מניקוי החול והצביעה. עד אז הושלמה הכנת כל החלקים המיכניים האחרים, ויתרת הימים הוקדשה לפירוק של כל האביזרים והחלקים שנשארו על הבודי, לקראת העברתו למשכנו החדש במוסך "דרך השטח". מקום שיהפוך לביתי השני בשנתיים וחצי שיגיעו...

7. ממועד זה ועד 10/11/10 - בדיוק חודש ימים - ארכו ההרכבות ועד להשלמת הרולינג שאסי, מניע ובתיאוריה גם נוסע.

8. החלק המסויט של השיפוץ, זה שעד היום מעלה על פני עווית של כאב - היה השיוף של הבודי מכל הצבע. בחלק הזה נעשו גם תיקוני הפיבר הנחוצים ושאר ההכנות (על כך - בהמשך). משך הזמן בו נמשך התהליך: עד ה-30-12/10. קרוב לחודשיים.

 

מאחר ואנו נמצאים ברצף הזמן בנקודה זו, נעשה הפסקה (לא פשוט לעבור על כל כך הרבה עמודים...) ונסקור את השלב הנוכחי.

 

הנה התמונות:

1. חלק מתיקוני הפיבר היו בחלקו התחתון של המרכב. מאחר וקשה לעבוד על פיברגלס כלפי מעלה, השכבנו בעדינות את הבודי על צידו. הוא לא ממש כבד.

2. והנה החלק התחתון של המרכב לפני תחילת התיקונים.

3. ואותה הזווית, בתום שלב התיקונים וכן התזת זפת.

4. מי אמר שפיבר לא מחליד? פסי מתכת שהושתלו בפיבר (כאן לצורך עיגון הארגז) החלידו, התפוררו ובסופו של דבר הוצאו מתוך הפיבר והוחלפו במלואם.

5. הבודי לפני הפירוקים ולפני תחילת השיופים.

6. וכמובן שלא שוכחים מאמצעי ההגנה...

7. שלב השיופים, כאמור, היה החלק הכי קשה של הסיוט. סליחה, של השיפוץ...

8. אבל כמו כל דבר - גם הוא הסתיים בסופו של דבר...

 

המשך יבוא.

30112010168.jpg

30112010169.jpg

07122010222.jpg

28112010149.jpg

10112010048.jpg

21112010128.jpg

08122010228.jpg

19122010245.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע לפני שנמשיך - עוד אנקדוטה: סקירה של שלושת השנים האחרונות ובחינת משך הזמן בו לקח כל דבר מלמדת דבר מעניין.

1. האוטו הגיע לרשותי ב-9/6. שלושה שבועות לקח לי למצוא תורמת חלקים (עוד טנדר זהה) ועוד שלושה שבועות לסיים ולהסדיר את נושא הרישיונות והעברת הבעלות של טינה.

2. עוד שלושה שבועות לסיים את השיפוץ החלקי שביצעתי למנוע (אנחנו כבר בתאריך 12/8 - חודשיים בלבד מתחילת התהליך).

3. עשרה ימים מאוחר יותר, ואנחנו אחרי השלמת תיקון תיבת ההילוכים, פירוק ושיפוץ מערכת הבלמים.

4. בתאריך 23/8/10, נפלה ההחלטה: מפרקים בין הבודי ולבין השלדה! סיפור המעשה כבר סופר, אז עכשיו רק אוסיף שהעבודות על השלדה ארכו קצת יותר משבוע ימים. ממש כלום בשיפוץ שנמשך כשלוש שנים.

5. מאחר וזו הייתה תקופת חגים, הקדשתי את הימים הפנויים לניקוי וצביעה של חלקים, שחלקם חיכה אח"כ חודשים ארוכים בתוך קופסאות, עד להרכבה מחדש.

6. רק בתאריך 10/10/10 (תאריך מיוחד, אין ספק...), חזרה השלדה מניקוי החול והצביעה. עד אז הושלמה הכנת כל החלקים המיכניים האחרים, ויתרת הימים הוקדשה לפירוק של כל האביזרים והחלקים שנשארו על הבודי, לקראת העברתו למשכנו החדש במוסך "דרך השטח". מקום שיהפוך לביתי השני בשנתיים וחצי שיגיעו...

7. ממועד זה ועד 10/11/10 - בדיוק חודש ימים - ארכו ההרכבות ועד להשלמת הרולינג שאסי, מניע ובתיאוריה גם נוסע.

8. החלק המסויט של השיפוץ, זה שעד היום מעלה על פני עווית של כאב - היה השיוף של הבודי מכל הצבע. בחלק הזה נעשו גם תיקוני הפיבר הנחוצים ושאר ההכנות (על כך - בהמשך). משך הזמן בו נמשך התהליך: עד ה-30-12/10. קרוב לחודשיים.

 

 

 

ועכשיו נמשיך מהנקודה בה עצרנו:

9. אלא שהסיוט לא נגמר... אחרי שתמו ההכנות על הבודי, נשארו השיופים על הדלתות ומכסה המנוע, עניין שנמשך עד ל-11/2...



10. במקביל, בתאריך 10/1/11 החל שעיה הפחח להכין את הבודי לצביעה. סיפור שארך (כמובן לא באופן רצוף) כשלושה שבועות.

11. בתחילת פברואר החל ראסם הצבעי להכין את האוטו לצביעה. מאחר ועבודת ההכנה של שעיה הייתה טובה, ב-3/2 נכנס הבודי לתנור הצבע, על מנת לעבור שכבה ראשונה של פוליאסטר. ולאחריה - שיופים, ביקורת ותיקונים נוספים. תמונות משלב זה - בהמשך.

12. בתאריך 14/2/11, עבר הבודי שכבה שניה של פוליאסטר. ולמחרת היום - צביעה בגוון (שהיה אמור להיות) הסופי של תא המנוע.

13. מכאן והילך, העסק היה צריך להתגלגל במהרה: צבע יסוד, הרכבת הבודי על השלדה, הרכבה של שאר חלקי הבודי, צביעה וכדומה. בקצב בו התקדם השיפוץ בעת ההיא, נראה לי שאפשר היה לסיים את השיפוץ תוך חודשים ספורים. אלא שבאותו השבוע בו נצבע תא המנוע, קיבל השיפוץ טוויס בעלילה... החלטנו להרכיב על טינה מזגן...

14. התעסקות עם המזגן - זה אומר לבנות את התשתית מאפס. ומאחר שהתעקשתי על יחידת המיזוג המקורית של דייהטסו טריוס על כל חלקיה, זה לקח המון זמן! כמה זמן? ביחד עם העבודה על צמת החשמל, הכנות נוספות ושינוי צבע תא המנוע, עברו להם עוד חודשיים וחצי...

15. בתאריך 3/5/11 הגיע היום בו שודכו מחדש הבודי והשלדה. אבל על כך בפעם הבאה...

 

והפעם, התמונות של סעיף 11:

 

1. עבודות המילוי, היישור והתיקון היו היקפיות למדי.



2. במיוחד בחלק האחורי של הכנפיים, שם שכן בשעתו ארגז מתכת כבד.

3. ראסם הצבעי מכין את הבודי וממלא חורים זעירים.

4. בתום השלב הזה, מוכנס הבודי לתא הצביעה.

5. וסוף-סוף, שכבת הפוליאסטר הראשונה מותזת על הבודי.

6. כאן, בתא המנוע.

7. בתום ההתזה.

8. ועכשיו צריך לשייף את הכל, ולהתחיל מהתחלה...

30012011380.jpg

30012011396.jpg

03022011422.jpg

03022011427.jpg

03022011431.jpg

03022011445.jpg

03022011438.jpg

06022011448.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי מספר ימים עסוקים - חוזרים לסיקור!

 

והפעם...

 

1. אחרי עוד שלב של ביקורת ופוליאסטר, נצבע הבודי בצבע יסוד ולאחריו, תא המנוע נצבע בצבע הכחול הנבחר.

2. אחרי שהוחלט כי נושא בידוד הרעשים ישודרג וקיר האש כוסה בחומר בידוד, הגיע מועד החתונה השניה בין הבודי המחודש לשלדה המחודשת.

3. והנה השניים חוזרים לחיות ביחד, אחרי פרדה של תשעה חודשים.

4. עכשיו עוברים לחזק את הברגים האוחזים את השניים יחדיו ושלב ההרכבות הארוך מתחיל.

5. קופצים קדימה בזמן. כמעט שנה קדימה. מתחת למכסה המנוע העבודות הסתיימו, כמו גם בתוך תא הנוסעים. ספי הדלתות כבר נצבעו ומכסה המנוע והדלתות עצמן מורכבות מחדש, לקראת הצביעה.

6. והנה, סוף-סוף, המכונית אחרי הצביעה.

 

אנחנו כבר בשלהי סיכום שלוש השנים, המשך וסיכום יבואו בקרוב.

18042011736.jpg

03052011833.jpg

03052011835.jpg

08052011853.jpg

תמונה 107.jpg

דצמבר 061.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתום שלב הצביעה, החל השלב האחרון של השיפוץ. או ליתר דיוק: החל השלב הראשון של השלמת המכונית על מנת להעבירה טסט. כמובן שהיו שפע של מטלות קטנות שלקחו לא מעט זמן, אבל ניגע רק בכמה דברים גדולים.

 

בבקשה:

1. חלק ניכר מהעבודה החיצונית בתום שלב הצבע הייתה הרכבה של מערכת התאורה.

2. ומה חסר עכשיו בטנדר?

3. שמשות! אז גם הן הורכבו...

4. לא בנמצא דלת אחורית? אז נייצר אחת כזו. כלומר, יורי מהסדנא של ינאי עשה אחת כזו.

5. וכאן היא בתום העבודות והצביעה.

6. בתא הנוסעים הורכו דופנות הדלתות המקוריות ושטיחי גומי זמניים, עד שיגיע שלב הרפדות (שעדיין לא נעשה).

7. וזהו המראה המושלם של המכונית בתום העבודות.

8. והמדבקה המיוחלת, זו שחיכיתי לה כמעט שלוש שנים: מדבקת הטסט.

 

זהו! תמה לה הסקירה ההיסטורית של שלוש השנים הראשונות. כעת, נחזור לשלב בשיפוץ לו אני קורא: Phase 2. שהוא בעצם המשך השיפוץ "המתגלגל", הנעשה במכונית שהיא במצב נסיעה, על מנת להביא אותה לסוף האמיתי של השיפוץ. שלב שמתחיל להתקרב יותר ויותר...

 

המשך יבוא.

ינואר 2 028.jpg

מרץ 7 041.jpg

מרץ 7 047.jpg

מרץ 5 014.jpg

מאי 3 023.jpg

מרץ 8 028.jpg

מרץ 8 030.jpg

מרץ 8 041.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התאמנתי כמה שנים, לפני שהתחלתי לכתוב כאן... :wink:

אני מעריך את התמיכה. נותן לי כוח להמשיך ולהשקיע בשרשור הזה.

 

הא, אתה גם כותב במקומות אחרים? משהו מעניין? תן איזה קישור :wink::wink::wink::wink:

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1417 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...