Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5868 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חן, תענוג לקרוא. תודה רבה.

ממתין בסבלנות לסקירה על הוולוו 240 (244GLE, אם לדייק).

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
מיפעלי הרכבה של פיאט נפתחו במדינות כמו יוגוסלביה, תורכיה, ברית המועצות (לא בדיוק פיאט), פולין, מצרים וספרד.

בכל המדינות האלו הורכבו דגמים מיושנים של פיאט שלרוב ייצורן היסתיים זה מכבר, וכך פיאט תפסה שתי ציפורים במכה אחת; קו הייצור של הדגמים לא נשלח לגריטה ומצד שני קיבלה פיאט תמלוגים בגין כל מכונית שיוצרה.

 

זה לא לגמרי מדוייק, ובחלק גדול מהמרקים יצור המכוניות במדינות אלו התחיל הרבה לפני שהסתיים יצור דגם המקור באיטליה.

 

דוגמאות :

פיאט 126 - באיטליה מ 1972, בפולין מ 1973 עד 2000. לא יודע בדיוק מתי הסתיים היצור באיטליה אבל זה היה בשנות ה 80, כך שתופה ארוכה היה יצור במקביל.

 

פיאט 124 באיטליה - 1968-1974. ברוסיה המפעל נפתח ב 1970

 

פיאט 125 - היצור התחיל באיטליה ופולין במקביל, ב 1967.

 

פיאט 128 - היצור החל ב 1969. ZASTAVA מבוסס על הדגם הזה הופיע ב 1971.

 

 

פורסם

סקירות מדהימות , ממש אנציקלופדיה,

 

אולי כדאי לרשום אותן גם באנציקלופדיה - ויקיפדיה ?

 

לדעתי כדאי

 

ירון

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם
זה לא לגמרי מדוייק, ובחלק גדול מהמרקים יצור המכוניות במדינות אלו התחיל הרבה לפני שהסתיים יצור דגם המקור באיטליה.

 

דוגמאות :

פיאט 126 - באיטליה מ 1972, בפולין מ 1973 עד 2000. לא יודע בדיוק מתי הסתיים היצור באיטליה אבל זה היה בשנות ה 80, כך שתופה ארוכה היה יצור במקביל.

 

פיאט 124 באיטליה - 1968-1974. ברוסיה המפעל נפתח ב 1970

 

פיאט 125 - היצור התחיל באיטליה ופולין במקביל, ב 1967.

 

פיאט 128 - היצור החל ב 1969. ZASTAVA מבוסס על הדגם הזה הופיע ב 1971.

בוקר טוב.

בעיקרון שתי ההנחות נכונות, והיו מקרים שדגמים של פיאט יוצרו גם במקביל, בשל הסיבה שפיאט היתה מעוניינת להגדיל את נפח השוק שלה, בעיקר במדינות מזרח אירופה הקומוניסטיות.

הפיאט 126 יוצרה באיטליה עד שנת 80' ואחר מכן בפולין, וממנה היא גם יוצאה.

הפיאט 124 יוצרה במקביל גם בספרד וטורקיה, ונשארה שם בייצור הרבה הרבה אחרי שפיאט באיטליה שכחו מהמכונית הזו..

הפיאט 125, שלא היתה הצלחה מסחררת, ירדה מפסי היצור באיטליה כבר ב 72', ואילו לגרסה הפולנית היה מנוע שונה, שהתבסס על מנועי הפיאט 1300\1500.

מפעל ZASTVA ייצר את הפיאט 600 משנת 65', 5 שנים במקביל לפיאט, ולאחר מכן עוד 15 שנה, עד 85'.

הפיאט 600 היוגוסלבית נקראה ZASTVA 750.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

4 שנים על פיורינו והייתי בטוח שאני נוסע על אונו עם ארגז...

נו מילא.

 

תודה על השיעור בהיסטוריה, חן

 

תומר

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

פורסם

אחח... פיאט דונה. העלת לי זכרונות.

 

זה היה הרכב הראשון שלי לפני כמה שנים (אחפש תמונות).

 

הנהיגה הייתה שונה לגמרי מהאונו, הרגיש זריז יותר אבל עם זוויות גלגול הרבה יותר מוחשיות.

 

נמכר אחרי חודשיים בערך עקב תקלה שלא מצאתי לה פתרון - ריח דלק וגזי פליטה נורא בתא הנוסעים שפשוט לא יצא.

פורסם

ואני הייתי בטוח עד עכשיו שמדובר על אונו עם באג'ז, תודה על הסקירה החכמתי!

כבר חודש בלי קיק דאונים - ככה מתמודדים עם מחירי הדלק:idea:

פורסם
ב22000 שקל הית מביא אוטו חדש.... איזה ימים..

 

 

אני פעם בדקתי את הנושא, כלומר מצאתי באינטרנט, מה היה השכר הממוצע בארץ באיזור שנת 1990, וכמה עלתה אז מכונית משפחתית ממוצעת, והשוואתי את זה למצב של היום.

 

לא זוכר את התוצאה המדוייקת, אבל בשורה תחתונה בשנת 1990 היה צריך פי 1.5 משכורות ממוצעות בשביל לקנות רכב משפחתי סטנדרטי.

 

 

4 שנים על פיורינו והייתי בטוח שאני נוסע על אונו עם ארגז...

נו מילא.

 

אני חושב, שפיורינו מהשנים 1995-1996 כן הייתה מבוססת על אונו, בניגוד לישנות יותר.

 

היא עברה סוג של מתיחת פנים בשנת 1995 בערך, הפכה לטיפה יותר גדולה וארוכה, ונוסף מנוע 1600, שלא היה קודם לכן.

שוב, לא סגור על זה ב 100%, אשמח לקבל תיקון, אם נדרש.

 

 

פורסם
1990,

אני חושב, שפיורינו מהשנים 1995-1996 כן הייתה מבוססת על אונו, בניגוד לישנות יותר.

היא עברה סוג של מתיחת פנים בשנת 1995 בערך, הפכה לטיפה יותר גדולה וארוכה, ונוסף מנוע 1600, שלא היה קודם לכן.

שוב, לא סגור על זה ב 100%, אשמח לקבל תיקון, אם נדרש.

קבל תיקון.

הפיורינו עברה מתיחת פנים בשנת 95' שכללה הוספת מנוע 1.6 שנלקח מהטמפרה וצוייד בהזרקת דלק חד נקודתית, הארכת המרכב, עיצוב חזית חדש, לוח מחוונים זהה לזה של האונו II ואופצייה להגה כוח בדגם ה 1.6.

מנוע ה 1.3 נמכר עדיין ב 95', וב 96' מנוע ה 1.6 בלבד.

בנוסף, שונה המיתלה האחורי, ובדגם המחודש הוא כלל קורת רוחב וזוג קפיצי עלים אורכיים.

למרות השיפור הניכר, שוק המיסחריות הקטנות נשלט ברובו ע"י הרנו אקספרס, ובאותה תקופה החל יבוא הסיטרואן C15 דיזל ולאחר מכן הרנו אקספרס 1.9, ולפיורינו לא נותר פלח שוק, ובסוף 96' ייבואו הופסק.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

חן, תודה על המידע, ממנו אני מסיק, שצדקתי חלקית, והפיורינו המחודש לא ממש מתבסס על פיאט דונה.

 

אני זוכר, שבאותה תקופה הלקוח העיקרי של פיורינו הייתה רשות הדואר, הם המתינו להגעת גירסת דיזל, שבסוף לא הגיעה, ובשנת 1998 או 1999 רכשו כמות גדולה של רנו קנגו בגירסה מסחרית סגורה, ללא חלונות ומושבים מאחורה.

 

 

פורסם

ואני גם זוכר שהייתה בישראל פיאט פיורינו שנת 1979/1980 שיוצרה באיטליה והמראה שלה (חזית ותא נהג) היה של פיאט אונו דור 2 ופיורינו זאת היתה עם מנוע 903 סמ"ק של פיאט 127.

זאת הייתה הפיורינו היחידה שנתקלתי בה בתצורה זאת.

בברכה - רפי לין

פורסם

רפי, קבל תיקון קטן - אין מצב שבשנת 1979 הייתה לרכב כלשהו חזית של אונו דור 2, שהופיע ב 1990.

 

 

נזכרתי גם, שראיתי בארץ פיאט פיוריונו משנות ה 90 בתצורת טנדר, כלומר עם ארגז פתוח.

 

 

  • אחראי פורום
פורסם

קודם כל, מהיום - "פרחיפדיה".

 

אני חושב שרפי התכוון לדגם הזה של הפיורינו, נראה שדומה יותר לגרסה ברזילאית של האונו דור 2:

458247_1_3_bnu.jpg

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם
ואני גם זוכר שהייתה בישראל פיאט פיורינו שנת 1979/1980 שיוצרה באיטליה והמראה שלה (חזית ותא נהג) היה של פיאט אונו דור 2 ופיורינו זאת היתה עם מנוע 903 סמ"ק של פיאט 127.

זאת הייתה הפיורינו היחידה שנתקלתי בה בתצורה זאת.

בברכה - רפי לין

 

הכוונה לדגם הזה :

914902.jpg

120px-1983_Fiat_Fiorino_Furg%C3%A3o.jpg

fiat127.jpg

Fiorino.jpg

800.jpg

עדי גולדנברג 13399


×
×
  • תוכן חדש...