Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8118 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אוקיי אז ככה יש לי פיאט אונו 89, בנסיעה האחרונה שלי הבחנתי שחום המנוע עולה יתר על המידה, בדקתי אולי יש נזילת מים או שמן ואין כלום פשוט אין נזילות, חום המנוע מתחיל לעלות כאשר אני עומד, ומתייצב פחות או יותר רק שאני מתחיל לנסוע, אני משאר שזה מהרוח הקרה שנכנסת למכסה מנוע...

 

בנוסף חשוב לציין שבטוח לא חסר כלום כי האוטו עבר טיפול סיכה לפני כשבועיים

 

מה יכולה להיות הסיבה???

האם זה בעיה רצינית???

האם אני יכול לפתור את הבעיה לבד???

 

---תודה מראש לכל המגיבים---

Honda hornet 600

 

פורסם
מאוורר עובד?

אם לא ,קצר את היוניט שלו (נמצא ברדיאטור) כך שיעבוד קבוע וסע למוסך בהקדם.

 

אוקיי תודה וכמו שאמרת המאוורר באמת לא עובד, עכשיו שאלתי מישהו והוא אמר לי שיכול להיות שנתפס לי משהו, שחכתי איך הוא קרה לזה אתה יודע אולי למה הוא בדיוק התכוון?

Honda hornet 600

 

פורסם

אני מאמין שהוא אמר לך שהתרמוסטט נתפס , אבל לא נראה לי שזו הסיבה.

תרמוסטט היה מונע מעבר מים למנוע וגורם להתחממות קבועה.

בגלל שאצלך הרכב מתקרר בנסיעה , והמאוורר לא עובד, סביר להניח שהתרמוסוויץ' חום , שהינו מפסק חשמלי המורכב ברדיאטור (התרמוסטט הינו מכני ונמצא בראש המנוע) , הפסיק לעבוד.

אפשרות שנייה היא שהמאוורר הלך , אבל אם תקצר את היוניט והמאוורר עובד - אז הוא תקין.

פורסם
אני מאמין שהוא אמר לך שהתרמוסטט נתפס , אבל לא נראה לי שזו הסיבה.

תרמוסטט היה מונע מעבר מים למנוע וגורם להתחממות קבועה.

בגלל שאצלך הרכב מתקרר בנסיעה , והמאוורר לא עובד, סביר להניח שהתרמוסוויץ' , שהינו מפסק חשמלי המורכב ברדיאטור (התרמוסטט הינו מכני ונמצא בראש המנוע) , הפסיק לעבוד.

אפשרות שנייה היא שהמאוורר הלך , אבל אם תקצר את היוניט והמאוורר עובד - אז הוא תקין.

 

אוקיי הבנתי אחי המון המון תודה...

 

אגב זאת פעולה מסובכת לסדר אז זה, או יותר נכון כוונתי אם אני יכול לסדר את זה בכוחות עצמי, או שזה כרוך בקניית חלקים חדשים והרכבתם שזה פעולה קצת יותר מורכבת...?

Honda hornet 600

 

פורסם

הפעולה עצמה , אם זה התרמוסוויץ' - פשוטה מאוד. מדובר בלנתק שני חוטים , לפתוח הברגה אחת , ולהכניס חדש במקום.

הבעייה שאתה מרוקן כאן נוזל קירור , ואז עלול להיכנס אוויר , ולגרום לרכב להתחמם.

גש בכל זאת למוסך - לא אמורים לקרוע אותך.

פורסם

"אלמנט" המפעיל את מאורר הרדיאטור נמצא בחלקו התחתון של הרדיאטור מצד שמאל (צד הנהג) למטה. נתק את המחבר (המקורי) או 2 החוטים שמתחברים אליו, בעזרת חוט חשמל או מהדק משרדי, צור קצר בין 2 החוטים המתחברים אל האלמנט - המאורר רדיאטור צריך לפעול ואם הוא פועל אז צריך להחליפו.

באם הוא אינו פועל, בבדיקה זאת, אז יתכן והנתיך נשרף (למה) או המחבר אל מנוע המאורר שרוף חלקית או מנוע המאורר עצמו מקולקל.

בדיקה ראשונית תוכל לבצע לבד אך אבחון נכון ותקון אצל חשמלאי או מוסך.

אני מקווה שבדקת, כמובן, שמצב נוזל הקרור/מיים בסדר ולא חסר כי חוסר יגרום בדיוק לתופעה שתארת.

בברכה - רפי לין :idea:

פורסם

מאחר והתקלה התגלתה בלילה, החלטתי היום לפתוח מכסה מנוע לראות אם אני יכול למצוא משהו, בדקתי את כל החוטים והצינורות שמובילים להמאוורר ניתקתי וחיברתי שוב את החוטים שמובילים למאוורר ניקיתי אותם קצת שאולי הצבר איזה ליכלוך שמנע מהחשמל להגיע אליו.....

 

פתאום חשבתי על משהו שבכלל לא עלה במוחי במשך ה-12 שעות האלה......... הפיוזים!!!!

כן הפיוזים!!!! פיוז קטן ומסריח הצליח לשגע אותי במשך כל השישי :lol:

Honda hornet 600

 

פורסם

יש לי גם שאלה למומחי הפורום...

 

מדובר באונו 70 שנת 90 אז ככה:

 

נסעתי היום עם חבר שלי (האונו שלו), ופתאום ראינו שהאוטו התחיל להתחמם(100 מעלות), עצרנו בצד, וראינו שהמאורר לא פעל בכלל, קיצרתי את שתי חוטי המאורר, אבל גם אז המאורר לא פעל... אחרי קיצור החוטים עברתי לבדיקת פיוזים, והסתבר שהפיוז של המאורר היה גמור (חלק של הפיוז נשאר בבית פיוז עצמו). החלפתי את הפיוז, ועדיין המאורר לא פעל, קיצרתי בין החוטים ועדיין הוא לא פעל.. אחר כך בדקתי עם מד מתח וראיתי שלא מגיע מתח למאורר עצמו (יש שם מין דבר כזה שנכנס כמו תקע ויוצאים ממנו 2 החוטים שצריך לקצר ביניהם), כמו כן בדקתי עם המודד מתח את הסלוט של המאורר בבית פיוזים וגם שם ראיתי שלא היה מתח..

 

 

עכשיו ככה: במהלך הזמן שניסיתי לקצר בין החוטים לא עלו מהם ניצוצות, וגם מבדיקה שלי הבנתי שלא מגיע מתח למאורר, ואין מתח בסלוט של המאורר בבית פיוזים עצמו.

 

לאחר מכן ניסיתי לסובב את המאורר ידנית וראיתי שמאוד קשה לו להסתובב. השערה שלי זה שהמאורר הסתובב כל הזמן עד שכבר נמאס לו והוא לא יכל יותר לעמוד בלחץ, ואז הוא הפסיק לפעול וגרם לקצר בבית פיוזים, דבר שמסביר למה אין מתח בסלוט שלו, ולזה שאין מתח עליו עצמו.

 

השאלה שלי היא כזאת: האם ההשערה שלי נכונה? האם המאורר הלך? (הוא בן 10 שנים)

 

מה עושים במקרה כזה? וכמה עולה לתקן את המאורר ואת בית הפיוזים?

 

תודה רבה רבה לעונים.

פורסם
יש לי גם שאלה למומחי הפורום...

 

מדובר באונו 70 שנת 90 אז ככה:

 

נסעתי היום עם חבר שלי (האונו שלו), ופתאום ראינו שהאוטו התחיל להתחמם(100 מעלות), עצרנו בצד, וראינו שהמאורר לא פעל בכלל, קיצרתי את שתי חוטי המאורר, אבל גם אז המאורר לא פעל... אחרי קיצור החוטים עברתי לבדיקת פיוזים, והסתבר שהפיוז של המאורר היה גמור (חלק של הפיוז נשאר בבית פיוז עצמו). החלפתי את הפיוז, ועדיין המאורר לא פעל, קיצרתי בין החוטים ועדיין הוא לא פעל.. אחר כך בדקתי עם מד מתח וראיתי שלא מגיע מתח למאורר עצמו (יש שם מין דבר כזה שנכנס כמו תקע ויוצאים ממנו 2 החוטים שצריך לקצר ביניהם), כמו כן בדקתי עם המודד מתח את הסלוט של המאורר בבית פיוזים וגם שם ראיתי שלא היה מתח..

 

 

עכשיו ככה: במהלך הזמן שניסיתי לקצר בין החוטים לא עלו מהם ניצוצות, וגם מבדיקה שלי הבנתי שלא מגיע מתח למאורר, ואין מתח בסלוט של המאורר בבית פיוזים עצמו.

 

לאחר מכן ניסיתי לסובב את המאורר ידנית וראיתי שמאוד קשה לו להסתובב. השערה שלי זה שהמאורר הסתובב כל הזמן עד שכבר נמאס לו והוא לא יכל יותר לעמוד בלחץ, ואז הוא הפסיק לפעול וגרם לקצר בבית פיוזים, דבר שמסביר למה אין מתח בסלוט שלו, ולזה שאין מתח עליו עצמו.

 

השאלה שלי היא כזאת: האם ההשערה שלי נכונה? האם המאורר הלך? (הוא בן 10 שנים)

 

מה עושים במקרה כזה? וכמה עולה לתקן את המאורר ואת בית הפיוזים?

 

תודה רבה רבה לעונים.

 

לפי מה שאתה מספר אחי אני כמעט בטוח שהלך לך המאוורר, לגבי עלות ותיקונים לא ממש יודע, כי לא יצא לי להחליף טפו טפו טפו בלי עין הרע, אבל אם תצטרך להחליף לא נראה לי שהנזק הוא גבוה, עדיין הייתרון שיש לנו בפיאט שהחלקים של הפיאט זולים.

Honda hornet 600

 

פורסם

הבעייה זה שאני רוצה לדעת אם הוא צריך להחליף רק את המאורר או גם את כל החוטים שמחוברים אליו (אולי גם צמת החוטים נשרפה מהקצר...), וגם אם להחליף את החיבור לבית הפיוזים...

 

תודה לעונים.

פורסם

לא כדאי לבצע בדיקות חשמל לבד אלא אצל חשמלאי מבין.

בעקרון, ניתן לחבר 2 חוטים, לנסיון, עם פלוס ומינוס ישירות

מהמצבר אל מנוע המאורר ולראות אם הוא פועל כשורה.

לפי תאורך, יתכן ומנוע המאורר רדיאטור נתפס ולכן גרם לקצר

או לשריפת תיבת הנתיכים.

במקרה כזה יש להחליף את מאורר הרדיאטור ואת תיבת הנתיכים.

יש לבדוק את המחבר היוצא עם מתח מתיבת הנתיכים (אל המאורר)

כי יתכן ורק המגע שרוף בתוך המחבר.

בדגמי אונו שנת 90 יש הצורה הישנה והצורה החדשה

ותיבת הנתיכים שונה בין הדגמים.

אם תרצה הכוונה למוסך/חשמלאי מומחי פיאט, נא ציין ואכוונך.

בברכה - רפי לין :idea:

פורסם

רפי תודה על התשובה... (מסתבר שההשערה שלי הייתה נכונה)

 

 

השאלה שלי היא כזאת האם בשביל להחליף את הסלוט של המאורר בתיבת הפיוזים, צריך להחליף את כל התיבה, או שאפשר פשוט לקחת את החוטים של המאורר ולהעביר אותם לסלוט אחר (להערכתי בכל תיבת פיוזים יש כמה סלוטים ריקים, ואז ניתן לחבר את החוטים לסלוט אחר)?

וכמה כל זה אמור לעלות בערך? (מאוורר, צמת חוטים, והחלפת תיבת הפיוזים)

 

תודה רבה ממש עזרתם לי.

פורסם

בתיבת הנתיכים יש רק חוט אחד המוציא מתח, מתיבת הנתיכים, אל מאורר הרדיאטור

וצבעו תכלת עם לבן, הוא קצת יותר עבה מרוב חוטי תיבת הנתיכים ונמצא במחבר העליון בן 6מקומות. חתוך חוט זה מהתיבה וחבר אותו, דרך בית נתיך עם נתיך 25 אמפר, אל חוט המתח הראשי האדום עבה, המגיע מהמצבר ומחובר לתיבת הנתיכים בתקע בודד.

הלחם את החבורים ובודדם.

כך לא תצטרך להחליף תיבת נתיכים ויהיה לך נתיך עצמאי בודד למאורר הרדיאטור.

בברכה - רפי לין :idea:

פורסם

רפי שוב תודה על התגובה, אבל מכאן אני כבר אתן לחבר שלי ללכת לחשמלאי, כיוון שאני לא מבין כל כך באלקטרוניקה ולא רוצה לעשות נזק יותר ממה שכבר יש.

×
×
  • תוכן חדש...