Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תת היגוי- עצות לצאת מהמצב הזה


A-H
שימו לב! השרשור הזה בן 7389 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רציתי לשתף אותכם במקרה שקרה לי לפני כמה ימים...

עכשיו אם המקרה הוא לא בדיוק תת היגוי אז סורי על הנאביות...

אז ככה.. אני מתקדם לכיכר מרפה מדוושת הגז (יוצר האטה כי אני בעלייה)... הגה קל ימינה... גז, הגה חזק שמאלה... וקורה לי הדבר הכי מפחיד שיכול להיות... כל האוטו נזרק לו ישר כאילו הגלגלים לא מופנים כלל... האוטו כולו מתקרב למפרדה (אי-תנועה בנוי) אני לוחץ על הבלם בחוזקה מערכת ה-ABS נכנסת לפעולה.. עד שהרכב מגיעה למהירות אפסית של כ 10 קמ"ש הוא נזכר להפנות את עצמו שמאלה... שנייה לפני שאני על השטח הבנוי....

עכשיו עד כמה שידוע לי המקרה המתואר דומה למצב שבוא כל הגלגלים ננעלים (בעת בלימה כאשר אין ABS) וככה האוטו נזרק קדימה ואין להיגוי אפקטיוביות.

אז זה מה שקרה זה תת היגוי? ואיך בדיוק הדרך המהירה והבטוחה שאני יכול לצאת מהמצב הזה בלי לראות את המדרכה מקרוב???

 

בתודה מראש A-H...!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

DISCLAIMER: נהיגה לא לומדים בהתכתבות.

 

ולעניין עצמו: נשמע שנתת יותר מדי גז=משקל עובר אחורה (ועוד בעלייה... אז עוד יותר)=סיכוי גבוה לתת-היגוי.

למה בכלל נתת מכת גז בתוך הכיכר?

באיזה רכב מדובר?

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפיתרון מאד פשוט.

אני מציע שתעיין פה שתי דקות,

זה ילמד אותך מה לעשות בכמעט כל מצב של איבוד שליטה :D

 

http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-1317,00.html

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה.. אני מתקדם לכיכר מרפה מדוושת הגז (יוצר האטה כי אני בעלייה)... הגה קל ימינה... גז, הגה חזק שמאלה...

 

בתודה מראש A-H...!

 

נורא פשוט.

קודם הגה.

המכונית פונה

אחרי זה גז עדין כל זמן שההגה מופנה.

ככה אין תתיגוי. אין בעיות. אין תאונותץ

 

את זה כל מורה לנהיגה מלמד, you know...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

נורא פשוט.

קודם הגה.

המכונית פונה

אחרי זה גז עדין כל זמן שההגה מופנה.

ככה אין תתיגוי. אין בעיות. אין תאונותץ

 

אין שפה בלה בלה בלה.

אבל אז לא יהיה כיף.

:?

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אין שפה בלה בלה בלה.

אבל אז לא יהיה כיף.

:?

 

רוצה נותנת גז לפני מסובבת הגה?

אז בא פיסיקה אומרת: "כמה פונה האוטו?"

אומר אוטו: "אוטו לא פונה"

כי רק נותנת גז לפני מסובבת הגה.

אין פונה

אין כיף

יש פחחות

 

קשה, קשה....

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אין שפה בלה בלה בלה.

אבל אז לא יהיה כיף.

:?

 

רוצה נותנת גז לפני מסובבת הגה?

אז בא פיסיקה אומרת: "כמה פונה האוטו?"

אומר אוטו: "אוטו לא פונה"

כי רק נותנת גז לפני מסובבת הגה.

אין פונה

אין כיף

יש פחחות

 

קשה, קשה....

 

:lol:

נותנת גז, מסובבת הגה, טוסיק של אוטו שלי יוצאת סיבובה,

חזה שלי בנתינת קונטרה נגדיה, ולא בא בעמוד יותר בחיים שלך... :wink:

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיקרון באוטו ללא abs צריך רק לעזוב תגז (העברת משקל קדימה)

וללטף טיפה תברקס

כדי שהגלגלים לא ישארו במצב נעילה חס וחלילה..

באוטו עם abs הבעיה יותר פשוטה כי הגלגלים לא ינעלו אז עשית תדבר הנכון..

 

ובאותו זמן להחזיר קצת הגה

כי כאמור כמה שהגלגלים יהיו יותר ישרים יהיה לאוטו יותר קל לחזור לאחיזה

 

 

 

דרך אגב רוב המכוניות המשפחתיות פונות לתת היגוי כי הפעולה האינסטגטיבית של הנהג

היא הפעולה הנכונה

 

 

נ.ב

תלכו לקורסי נהיגה באמת שזה מאוד חשוב ואין כמו ניסיון אמיתי, לדבר אפשר הרבה אבל הקורסים משנים לך אינסטינגטים במציבי לחץ

לא משנה כמה תדע מה הדבר הנכון לעשות אם לא תתנסה בזה במצב לחץ זה לא מה שתעשה

 

אני לאחרונה עשיתי 2 קורסים באלטרנטיבי ובאמת הנהיגה השתפרה פלאים

וזה מצדיק את עצמו בכל פעם שאני עולה על הכביש

לומדים את האוטו באמת..

 

מקווה שעזרתי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב באמת שעדיף ללמוד את הכל מקצועי

כי ככה בשכונה ההוא אומר לך ככה וזה אומר לך ככה

ואין לך מושג למי להקשיב וכל אחד מזיין תשכל יותר מהשני

 

ואתה מוצא את עצמך בעמוד למרות שהיה לך תת היגוי ממש קל שהיית יכול לתקן בשניה

אבל במקום להעביר משקל קדימה אתה מעביר אחורה

כי ככה ההוא עם הפורש אמר לי.. וזה באמת חבל..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיקרון באוטו ללא abs צריך רק לעזוב תגז (העברת משקל קדימה)

וללטף טיפה תברקס

כדי שהגלגלים לא ישארו במצב נעילה חס וחלילה..

באוטו עם abs הבעיה יותר פשוטה כי הגלגלים לא ינעלו אז עשית תדבר הנכון..

מקווה שעזרתי..

 

אז כנראה שאתה לא לוקח את הסיבובים שלך מספיק מהר!

 

מה אתה נותן עצות כאלו?!?!

אם הבנאדם נכנס לסיבוב במהירות התאבדותית, אתה חושב שיספיק לו לעזוב תגז וללטף את הברקס?!

 

בחייך, אני לא יודע איך אתה נוהג, אבל מהשכונה שאני בא, כשנכנסים לסיבוב, מעבירים כמה שיותר משקל קדימה. אפילו אם זה אומר שאתה הולך לקשקש טיפה בישבן.

 

חוץ מזה, לא לומדים נהיגה בהתכתבות, צאו למגרש חניה ותתאמנו.

ואחרי זה תתאמנו עוד, כי זה לא מספיק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[נותנת גז, מסובבת הגה, טוסיק של אוטו שלי יוצאת סיבובה,

חזה שלי בנתינת קונטרה נגדיה, ולא בא בעמוד יותר בחיים שלך... :wink:

 

איך המ"פ שלי אמר למט"ק (כשעוד הייתי שיריונר): "1 ב', אתה ממציא לנו תו"ל חדש?"

 

בשום מקרה נתינת גז לפני סיבוב לא מוציאה טוסיק, אלא אם מדובר במכת גז מתוזמנת.

 

לגבי תיקון היגוי יתר במכונית הנעה קדמית ע"י שימוש בהיגוי הפוך - טעות נפוצה. זה יכול לעבוד, אבל זו לא הטכניקה הנכונה.

 

עכשיו לוקחת כסף שלך ועושה קורסית נוהגת מקדימה לפני בא שמאי...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיקרון באוטו ללא abs צריך רק לעזוב תגז (העברת משקל קדימה)

וללטף טיפה תברקס

כדי שהגלגלים לא ישארו במצב נעילה חס וחלילה..

באוטו עם abs הבעיה יותר פשוטה כי הגלגלים לא ינעלו אז עשית תדבר הנכון..

מקווה שעזרתי..

 

אז כנראה שאתה לא לוקח את הסיבובים שלך מספיק מהר!

 

מה אתה נותן עצות כאלו?!?!

אם הבנאדם נכנס לסיבוב במהירות התאבדותית, אתה חושב שיספיק לו לעזוב תגז וללטף את הברקס?!

 

בחייך, אני לא יודע איך אתה נוהג, אבל מהשכונה שאני בא, כשנכנסים לסיבוב, מעבירים כמה שיותר משקל קדימה. אפילו אם זה אומר שאתה הולך לקשקש טיפה בישבן.

 

חוץ מזה, לא לומדים נהיגה בהתכתבות, צאו למגרש חניה ותתאמנו.

ואחרי זה תתאמנו עוד, כי זה לא מספיק.

 

 

שמעתי על הנהיגה שלך ממקור אנונימי, משוגע :shock:

 

:wink:

 

לעזוב את הגז עושים בעקומה קלה בתת היגוי, וליטוף ברקס קליל מאד.

בסיבוב חד ומהיר זה כבר עניין אחר לגמרי.

לא תמיד יהיה זמן לחכות להתיצבות הרכב ע"י עזיבת גז,

כשהבטונדה מתקרבת במהירות אל העכוז/צד/פרונט שלך...

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

שמעתי על הנהיגה שלך ממקור אנונימי, משוגע :shock:

 

:wink:

 

לעזוב את הגז עושים בעקומה קלה בתת היגוי, וליטוף ברקס קליל מאד.

בסיבוב חד ומהיר זה כבר עניין אחר לגמרי.

לא תמיד יהיה זמן לחכות להתיצבות הרכב ע"י עזיבת גז,

כשהבטונדה מתקרבת במהירות אל העכוז/צד/פרונט שלך...

 

דבר ראשון, תגיד למקור שלך שישמור על המקור שלו, :lol: דבר שני, אם מדברים על פניות קלות בלבד זה דבר אחר, ופניות חדות יותר, לוקחים בכובד ראש. אם בן אדם בא וקורא את זה וחושב שהוא יכול לנקות פניה של 90 מעלות בכביש כלשהו, עם עזיבת הגז וליטוף קל של הברקס על מהירות תלת-ספרתית, בקרוב מאוד נקרא פה הודעות בסגנון "התהפכתי בגלל שחשתי קולין מקריי" או יותר גרוע, כמות ההודעות תתחיל לרדת... :mad::?:evil::roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7389 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...