Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חישוב מרחק האצה ובלימה


~TB~
שימו לב! השרשור הזה בן 5650 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בן דוד שלי נתפס על 140 קמ"ש (135 לאחר הפחתה) במרחק של 500 מטר מצומת.

 

כלומר, לפי השוטר, ב 500 מטר הללו הוא הספיק להאיץ מ 0 ל 135 ולעצור לחלוטין.

 

מכיוון שהדבר לטענתו לא היה ולא נברא, אנחנו רוצים לבדוק מבחינה מתמטית האם זה בכלל אפשרי.

 

הרכב שנתפס הוא אוודי A6 2001 TDI מנוע 2.5.

לחפש כמה זמן לוקח לרכב להאיץ עד 100 זה לא בעיה, השאלה היא המרחק ומרחק העצירה.

 

האם ניתן לחשב דבר שכזה?

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בוא נעשה את החיים יותר פשוטים.

 

לרגע הנח לתאוצה כי יקשה עליך להראות כי הרכב עמד בצומת ויצא ממנה ב0 ק"מ האיץ ואחרי כן בלם.

 

בדו"ח נרשם מהירות לפני ההפחתה וכן המרחק בו הייתה המכונית בעת קריאת המהירות.

 

האם כתוב בדו"ח היכן היא עצרה ביחס למיקום הממל"ז.

 

כאשר נתונים אלה יהיו לפנינו תוכל לקבל תשובה יותר חכמה ומבוססת

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רשום מה המרחק בעת קריאת המהירות.

רשום שהרכב היה בצומת בעת הסיבוב כשהוא נתפס.

הסיבוב הוא לכל היותר 500 מטר מהמקום בו תפסו אותו.

 

לא כתוב היכן הרכב עצר ביחס לממל"ז.

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי חישוב המתייחס ל-135 או 145 קמ"ש על-כן התשובה היא באומדן המתבסס על חישוב לפי נתוני מהירות נמוכים יותר.

בהתייחס למהירות 135 קמ"ש, התוצאה שקיבלתי היא כ-170 מטר. בגלל שמדובר באומדן, יתכן והתוצאה יכולה להיות בסטיה של עד כ-10 מטר +-.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או שתעלה את הדו"ח או תצטט אותו כי אני לא פחות לא מבין מה אתה כותב.

 

אם אין בדו"ח המרחק בזמן קריאת המהירות הדו"ח לא תקין. אם המרחק הוא מעל 300 מטר והממל"ז הוא ללא חצובה הדו"ח לא שווה את הנייר שעליו הוא נכתב.

 

אז כדי שנהיה כולנו בטוחים כי התשובות שאתה מקבל הם גם נכונות עשה לעצמך ולנו טובה וצטט במדוייק את הכתוב בדו"ח מקום האירוע והכל .

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי חישוב המתייחס ל-135 או 145 קמ"ש על-כן התשובה היא באומדן המתבסס על חישוב לפי נתוני מהירות נמוכים יותר.

בהתייחס למהירות 135 קמ"ש, התוצאה שקיבלתי היא כ-170 מטר. בגלל שמדובר באומדן, יתכן והתוצאה יכולה להיות בסטיה של עד כ-10 מטר +-.

.

 

לאחר הדוח, למען הבדיקה, הבחור האיץ מעמידה מוחלטת למהירות של 100 קמ"ש ולטענתו בוודאות מד המרחק עלה על 200 מטר.

 

אשמח לדעת כיצד הגעת לחישוב הנ"ל.

 

 

ישה - לפי מיטב זכרוני אתה טועה. בלילה מותר לתפוס עד 300 מטר. באור יום מותר עד 600 מטר (כל זה ללא חצובה).

 

 

עריכה:

מתברר שטעיתי. אכן מותר עד 300 מטר גם ביום.

לטענתו, בדוח בוודאות לא רשום המרחק על פי השוטר.

אם כך העניין אז יכול להיות שהוא נתפס ממרחק של 500 מטר ולכן כל העניין לא קביל בבית משפט.

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר, לפי השוטר, ב 500 מטר הללו הוא הספיק להאיץ מ 0 ל 135 ולעצור לחלוטין.

זה כתוב בדו"ח ? הרכב עמד בצומת המרוחקת 500 מטר מהשוטר ?

הרכב הזה יכול להגיע למהירות הזאת בסביבות 400 מטר (זה נוח כי זה במקרה יושב די טוב על נתוני quarter mile 8)) וטכנית מאה מטר יכולים להספיק לבלימה (תסריט מאוד אופטימי של בלימה מקסימלית ומהירות תגובה מאוד גבוהה). זה אומר שהעסק מאוד גבולי בתסריט הזה (מי אמר שהמרחק בדיוק 500 ? האם מצויין שהוא עצר לפני הניידת ?). ברגע שגם משקללים את אלמנט המדידה והתגובה של השוטר זה כבר הופך ללא הגיוני במיוחד.

הקטע שבכלל לא הבנתי ממה שאתה אומר שהרכב בהכרח היה במהירות אפס בתחילת הקטע. חוץ מזה כפי שישה אמר, חייב להיות ציון של מרחק הלזירה.

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק כדי שאני אבין.

 

חבר שלך עמד בצומת. השוטר עמד במרחק 500 מטר מהצומת.

הוא כיוון על חבר שלך את הלייזר ומצא שהוא נהג במהירות של 135 קמ"ש בתוך ה- 500 מטרים האלו והספיק לעצור אותו.

 

אם לזה התכוונת, אם סיכוי בעולם שהשוטר היה מצליח לעצור את החבר שלך. שוטרים מודדים מהירות פעמיים, כדי לוודא שהמדידה נכונה. זמן בדיקה, אם זיכרוני אינו מטעני, הוא 3 שניות. מה שאומר, שזה כבר 6 שניות. להוריד את הממל"ז, לרוץ לאמצע הכביש (כן, שוטרים מתים על זה...), ולגרום לחבר שלך לעצור בתוך 500 המטרים האלו, נשמע לי מופרך לחלוטין!

 

לעומת זאת, אם השוטר לא היה במרחק 500 מטרים מהצומת אלא רחוק יותר, והוא תפס את חבר שלך לאחר מרחק של 500 מטרים מהצומת, אז זה כנראה שנכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרח שחור

 

מציע לך לקרוא את כלל 5 של חוקי הפורום.

 

לצערי הודעתך אינה עומדת בכלל זה מראשיתה ועד סופה. גם אם זה נשמע לך מופרך

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

NMP,

טבלאות מרחקי עצירה מצביעות על כך שמרחק עצירה במהירות 100 קמ"ש עומד על 103 מטר.

הנתונים מתייחסים למערכת בלמים תקינה, לצמיגים תקינים ולכביש יבש.

אני יכול להניח כמעט בוודאות שבמהירות 135 אין שום אפשרות שיעצור באזור ה-100 מטר.

 

blackice,

במהירות 135 קמ"ש, ב-6 שניות עוברים 225 מטר. תוסיף את ה-170 מטר מרחק בלימה = 395 מטר. עדיין יש לרכב שלנו עוד כ-3 שניות לנסוע כדי לנצל את ה-105 מטר האחרונים.

 

~TB~,

ציינתי שהחישוב מתבסס על אומדן בהתייחס לטבלאות נתונים לגבי מהירויות עד 100. העליה במרחק אינה לינארית,אם תשים לב, יש מהירויות שכשאתה מכפיל אותן, מרחק העצירה משולש. יש מהירויות שאתה מוסיף רק 10 קמ"ש ומרחק העצירה עולה בכ-50 אחוז, "שחק" עם המספרים והיחסים ותבין שההנחה שלי לא רחוקה מהמציאות.

 

20 קמ"ש > 7.5 מטר (מרחק עצירה).

30 קמ"ש > 13.5 מטר.

40 קמ"ש > 21 מטר.

50 קמ"ש > 30.5 מטר.

60 קמ"ש >42.5 מטר.

70 קמ"ש > 54.5 מטר

80 קמ"ש > 69.5 מטר

90 קמ"ש > 85.5 מטר.

100 קמ"ש >103 מטר.

 

זמן תגובה ב-135 קמ"ש = 28 מטר, כלומר כבר עברנו כ-30 מטר עוד לפני שבכלל הבלמים נכנסו לפעולה.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

NMP,

blackice,

במהירות 135 קמ"ש, ב-6 שניות עוברים 225 מטר. תוסיף את ה-170 מטר מרחק בלימה = 395 מטר. עדיין יש לרכב שלנו עוד כ-3 שניות לנסוע כדי לנצל את ה-105 מטר האחרונים.

 

וזמן האצה? אני מתאר לעצמי שזה קצת יותר מ- 6 שניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון של שני חברים, וקרוב משפחה , שופטים בדרך כלל נהנים מהוכחות יפות שמפריכות לגמרי אישום .

זה מכניס להם עיניין ליום האפור שלהם .

אבל הם שונאים שמבלבלים להם את המוח עם כלום.

 

נראה שיש לך קייס , תכין מפה של האזור סמן לנו איפה כל אחד עמד ואיפה כל אחד עצר .

לך למקום תמדוד את המרחקים (תאפס שעון ותמדוד עם הרכב ) .

תן את כל המשתנים , האם השוטר הממל"ז הוא זה שקפץ לכביש ? תוספת של כמה שניות , אם יש עץ שמסתיר קטע מהנסיעה , בכלל תענוג .

 

תדאג לנתון רשמי מהיצרן כמה זמן לוקח לרכב להגיע למהירות הזו , וכמה זמן לעצור ממנה.

ואם אפשר גם תאוצה ממוצעת בין מהירויות שונות בכלל יהיה קל לחשב.

תביא אישור ממוסך מורשה שהרכב סטנדרטי ללא שיפורים כדי שהנתונים יהיו קבילים.

תצלם את המקום בוידאו , ותביא למשפט מפה רישמית עם קנה מידה שמראה את המרחקים בין הנקודות המדוברות .

עדיף להגיע עם יותר מידי נתונים (כל עוד כולם נכונים) כי יש לך רק נסיון אחד.

אם הנתונים באמת יראו שאתם צודקים , אתה תעשה להם בית ספר , והשופט יאהב את זה .

 

אני הואשמתי בתאונת טרקטור חקלאי ( בגיל 17 לפני כמעט עשור) שבה נפצעתי , הייתי אשם ועדיין השופט אהב לראות איך העורך דין שלי מתעלל בשוטר שלא ידע בכלל על מה מדובר בתיק . ( אל תדאגו שילמתי את חובי לחברה )

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

~TB~,

ציינתי שהחישוב מתבסס על אומדן בהתייחס לטבלאות נתונים לגבי מהירויות עד 100. העליה במרחק אינה לינארית,אם תשים לב, יש מהירויות שכשאתה מכפיל אותן, מרחק העצירה משולש. יש מהירויות שאתה מוסיף רק 10 קמ"ש ומרחק העצירה עולה בכ-50 אחוז, "שחק" עם המספרים והיחסים ותבין שההנחה שלי לא רחוקה מהמציאות.

 

20 קמ"ש > 7.5 מטר (מרחק עצירה).

30 קמ"ש > 13.5 מטר.

40 קמ"ש > 21 מטר.

50 קמ"ש > 30.5 מטר.

60 קמ"ש >42.5 מטר.

70 קמ"ש > 54.5 מטר

80 קמ"ש > 69.5 מטר

90 קמ"ש > 85.5 מטר.

100 קמ"ש >103 מטר.

 

זמן תגובה ב-135 קמ"ש = 28 מטר, כלומר כבר עברנו כ-30 מטר עוד לפני שבכלל הבלמים נכנסו לפעולה.

.

 

בהודעה הקודמת שלך חשבתי שאתה מתכוון למרחק האצה.

 

בנוגע לבלימה, אני מבין מאיפה אתה לוקח את נתוניך אבל הנתונים שאני רואה בחלק מהאתרים באינטרנט שונים מהותית.

הנתונים שציינת מתאימים פחות או יותר לנתונים המצויינים בספר התאוריה (ולראייה: http://topspeed.co.il/forum/forum_posts.asp?TID=22371&PN=35).

לעומת זאת, באתרי האינטרנט שבהם מפורסמים מרחקי בלימה של מכוניות סטנדרטיות מפורסמים נתונים שונים לחלוטין (למשל: http://www.claimspages.com/documents/docs/1008D.pdf , http://www.modernracer.com/audia627t.html).

 

מאיפה נובע השוני?

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי הנתונים בקישור שהביא TB (כ-38 מ' מ-60 מ"ש, הם 96 קמ"ש), מרחק הבלימה ממהירות של 135 קמ"ש צריך להיות 75~ מ'. בהתחשב בכך שאני לא מאמין שהבן דוד שנתפס בלם בלימה כה חריפה שאפילו תתקרב ל-75 מ' האלה, אני יכול להמר גם על מרחק כפול בפועל, כשצריך גם להוסיף לזה מרחק תגובה, קצת פחות מ-30 מ' על פי אותה טבלה.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5650 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...