Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6261 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

צר לי לאכזב אותך, הגדישה לא תעלה באינבוקס, אפילו לא אם תיסע בלי פילטר בלבד.

 

לגבי שיפור, השיפור היחיד המורגש יהיה חיסכון כספי בהחלפות פילטרים רגילים, גם אני נוסע עם 20VT שגדש 10PSI ועכשיו גודש 16PSI (1.1 באר) ואני עם אינבוקס של K&N כבר 3 שנים, השיפור בצריכת הדלק היה פחות מ 2% (על מדידות של 20 מכלי דלק) כך שגם השיפור בביצועים די זניח.

 

לגבי מי שכתב על שיפור במעבר לפילטר פתוח (לא אינבוקס), מומלץ שתקרא את הת'רד על מדידות הטמפ' שעשיתי בתא המנוע של 20VT, המעבר לפילטר פתוח מלא, ללא תיעול אוויר מקצועי, של יצרן מוכר, מוריד בהספק בערך 7% !!!

 

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

פורסם

ליאור,הכל טוב ויפה ,איך אתה מסביר שעד אתמול גדשתי 16.5PSI ועכשיו אני גודש 18PSI?

וכל זה קרה אחרי שהיום החלפתי לאינבוקס .יש עובדה בשטח,למה זה עוד יכול להיות קשור? סתם הרכב החליט היום לגדוש 18PSI?

אם כבר חודשיים הוא ברשותי וגדש 16.5PSI?

מה ההסבר האחר שלך לתופעה אם כמו שאתה אומר זה לא האינבוקס העלה גדישה?

כי שורה תחתונה הטורבו גודש עוד 1.5PSI

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

פורסם
צר לי לאכזב אותך, הגדישה לא תעלה באינבוקס, אפילו לא אם תיסע בלי פילטר בלבד.

 

לגבי שיפור, השיפור היחיד המורגש יהיה חיסכון כספי בהחלפות פילטרים רגילים, גם אני נוסע עם 20VT שגדש 10PSI ועכשיו גודש 16PSI (1.1 באר) ואני עם אינבוקס של K&N כבר 3 שנים, השיפור בצריכת הדלק היה פחות מ 2% (על מדידות של 20 מכלי דלק) כך שגם השיפור בביצועים די זניח.

 

לגבי מי שכתב על שיפור במעבר לפילטר פתוח (לא אינבוקס), מומלץ שתקרא את הת'רד על מדידות הטמפ' שעשיתי בתא המנוע של 20VT, המעבר לפילטר פתוח מלא, ללא תיעול אוויר מקצועי, של יצרן מוכר, מוריד בהספק בערך 7% !!!

 

ליאור

 

 

 

מסכים איתך שצריך תיעול מקצועי אין פה שום ויכוח, אבל אני מדבר גם מהשטח, מחבר עם סקודה VRS שנסעה עם פילטר אינבוקס והחליט לעבור לפילטר פתוח הוא הרגיש הבדל משמעותי. כנ"ל חבר עם לאון 20VT.

ברור שאם תיעול כמו שצריך זה רק יוסיף.

 

נא לרשום בגופן ובצבע רגיל. תודה, יאשה.

Flash Red VW Corrado 16V

פורסם
חבר עם סקודה VRS שנסעה עם פילטר אינבוקס והחליט לעבור לפילטר פתוח הוא הרגיש הבדל משמעותי

 

כי שורה תחתונה הטורבו גודש עוד 1.5PSI

 

תגידו, מה אתם חושבים שהחברים שלכם המציאו פטנט, שאלפי מהנדסי רכב לא הצליחו למצוא ?

מאות מיליונים של דולרים לפיתוח מנועים מצליחים פחות מ"חבר" שמשפר פילטר ב 200 שקל ?

 

עזבו אתכם מאגדות ו"תחושות", הפילטר הפתוח או האינבוקס עושים רעש יניקה יפה, וזה אחלה, אבל אם תמדדו מדעית הספק מנוע, או אפילו לא מדעית, ע"י השוואה עם רכב אחר לפני ואחרי ה"שיפור", תתאכזבו לגלות שבמקרה הטוב שום דבר לא קרה, במיקרה של פילטר פתוח בתא מנוע חם, הפסדתם הספק והעליתם צריכת דלק ...

 

קחו, תקראו מה כתבתי בזמנו, ואז תגיבו שוב ...

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=161742&highlight=%D7%A0%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A5

 

הנה התוצאות של הניסוי למי שאין לו כח לקרוא את כל השירשור

=========================================================

 

 

טוב, הניסוי תם, מצורפת תמונה של נסיעה ארוכה מאד, במזג אוויר חביב של 27 מעלות היום.

טמפ' האוויר בתא המנוע הסתובבה סביב 55 מעלות, מעט יותר בעמידה, מעט פחות במהירות גבוהה ולאורך זמן, מצורפת תמונה.

 

עד כאן הוכחנו שטמפ' האוויר ביום הנתון הייתה גבוהה ב 27 מעלות מאשר טמפ' הסביבה (54 מעלות בתמונה המצורפת)

ז"א שפילטר INBOX (מקורי או פתוח) מקבל אוויר בטמ' של 27 מעלות, בעוד פילטר אוויר אוניברסלי "פתוח" יונק אוויר בטמ"פ של 54 מעלות.

 

במאמר שמצוטט מטה באדום ניתן לראות שעל כל עליה ב 10 מעלות, המנוע מאבד 2.5% הספק

ז"א שהיום, ההבדל בין פילטר INBOX או הפילטר ה"פתוח" הוא 7% בהספק (לרעת הפילטר ה"פתוח")

  • לדוגמא במנוע שלי: המנוע מייצר 210 כ"ס כמו שהוא, אם הייתי "משפר" אותו ע"י פילטר "פתוח" אוניברסלי היו לי 195 כ"ס !!!
    מסקנה - פילטר "פתוח" בתא המנוע מזיק !!!
  • כמו כן, ניתן לראות מהנוסחה, שקיט RAM AIR ישפר הספק אם הוא בנוי נכון ומעלה את לחץ האוויר
  • מהנוסחה גם ניתן לראות איך טורבו מעלה הספק (לחץ האוויר) והאינטרקולר תורם את שלו בהורדת טמפ' הכניסה למנוע.

תם ונשלם, נגמרו הויכוחים, כל אחד שיעשה מכאן והלאה מה שהוא חושב, Its A Free Country

 

ליאור

 

-------------------------------------

הנה מאמר מפורום IROC:

 

צפיפות האוויר משתנה ביחס לטמפרטורה ולחץ האוויר. הנוסחא לצפיפות היא:

 

am3.GIF

 

עכשיו בואו נבדוק, נאמר שהלחץ נשאר זהה, ויש לנו רק שינוי של עשר מעלות צלסיוס מעשרים מעלות לשלושים (שינוי רגיל מבוקר לצהריים). כמה תשתנה הצפיפות? 2.5%. לא הרבה נכון? עכשיו בואו נראה כמה זה בפועל. מנוע בנפח של 2 ליטר העובד במהירות של 5,000 סל"ד שואב 10,000 ליטר אוויר בדקה. במהירות כזו, נפח האוויר גדול/קטן יותר ב-250 ליטר.

תמונות מוקטנות שצורפוattachment.php?attachmentid=87841&stc=1&thumb=1&d=1181416131

 

__________________

my 2 cents

 

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

פורסם

ליאור,אני לא מזלזל במה שבדקת.

 

אצלי אני לא מסתמך רק על תחושות,אלא על השעון גדישה שלי,עד היום הראה 16.5PSI ,לאחר החלפת הפילטר 18PSI.

נקודה,סוף פסוק!

 

נ.ב: מדיונים עם אנשי וואג ,הם טוענים שהפילטר המקורי ברכב הזה הוא ממש פקק ביניקה.

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

פורסם

דווקא אני יחפש סרטונים שממחישים ברכב שלו השוואה שלו עם רכב לפני ואחרי הפילטר, מן הסתם אנחנו לא מסתמכים על פי תחושה או רעש מהמנוע.

 

לגבי הכתבה שלך, אני יקרא בהמשך היום, כיוון שאני בעבודה כרגע.

אבל, לפי מה שאני מבין שאתה מודד פה את הטמפרטורה שמאד משפיעה, אבל למה שלא תנסה למדוד את כמות האויר שנכנס עם פילטר פתוח לעומת הINBOX

כי אולי האויר חם יותר בפילטר פתוח אבל השאיבת אויר הרבה יותר קלה, והרבה יותר אויר נכנס. לעומת הINBOX

 

ואני עוד פעם אומר, אין פה שום עניין של זילזול, אלא ההפך, עניין לימודי.

Flash Red VW Corrado 16V

  • ספונסר פורום
פורסם

שלום לכולם.

אני אתייחס בעיקר לדברים של ליאור כי הוויכוח נע סביבים

 

ליאור אתה צודק ב100% לגבי מעבר מתיבת אוויר סגורה לפילטר פתוח שיושב בתא המנוע יונק אויר חם ופחות רווי בחמצן.

אבל אתה טועה בעיניין המעבר לפילטר INBOX

 

ברכבים מוגדשים שבהם ספיקת האוויר שהפילטר צריך להעביר גדולה הפילטר מהנייר יוצר חסימה ולא מסוגל להעביר את כמות ההאוויר שהטורבו מנסה לינוק,בזמנו התקנתי ברכב מוגדש שעון וואקום בצינור המחבר בין הטורבו למסנן האוויר(INLET)

עם מסנן נייר רגיל השעון הראה קריאה של 0.4 באר תת לחץ וכמעט לחץ אטמוספרי עם פילטר INBOX של K&N

 

והוציא בדיינו תוספת הספק של 9% בכל טווח הסל"ד שלמעלה מ4500

 

ובכלל מסנן אוויר קטן מידי יפגע בביצועים ללא ספק,אתמול היית במוסך של חבר,שהחליף מסנן אוויר פתוח קטן יחסית למסנן פתוח גדול יותר בSRT8 וההבדל היה משמעותי מאוד.

 

כדי לסכם,ברכבים שבהם ספיקת האויר גדולה(עתירי נפח,סופרצ'רג'ר,טורבו) מסנן הנייר מגביל את ההספק ומעבר למסנן פתוח יוציא יותר סוסים מהמנוע,וכמובן שזו הסיבה לעליית הגדישה באיביזה.

בברכה,אורן

פורסם

הסיבות שאני טוען שפילטר אויר פתוח הרבה יותר טוב מהINBOX או מהמקורי הן מכמה סיבות:

 

1. כמות האויר שהפילטר אויר הפתוח מספק הרבה יותר גדולה מה2 האחרים.

2. אומנם האויר שמגיע מהINBOX קר יותר, אך הוא עובר דרך המנוע, ודרך הטורבו וגם ככה מתחמם, ובגלל זה שמים את האינטרקולר שבסופו של דבר יקרר אותו.

3. הבדיקה הנכונה לעשות היא לשים את המדיד של החום לא לטמפרטורה שנכנס לפילטר, אלא לטמפרטורה שיוצאת מהאינטרקולר, ואז לראות את ההפרשים.

4. דבר מאד חשוב שהוא שכח בניסוי, הטמפרטורה שהייתה במדיד ממש לא נכונה, כיוון שהמיקום שלו גם לא נכון, הוא שם אותו בין הפילטר אויר למצבר, שזהו מקום קטן, וגם הוא שכח את העובדה שכאשר מותקן פילטר פתוח הפתח איורור (שבניסוי מחובר לקופסת הפילטר המקורית) מוציא אויר בטמפרטורה חיצונית על הפילטר הפתוח!

 

בקצרה, אני בעד לערוך ניסוי נוסף, ולקחת בחישובים את כמות האויר שהפילטר אויר מספק.

Flash Red VW Corrado 16V

פורסם

סוף סוף תגובה מקצועית ,שמסבירה למה האינבוקס תרם לאיביזה שלי לגדוש יותר,ולמה אני לא ממציא או מדמיין.

אורן,תודה .8)

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

פורסם

 

בקצרה, אני בעד לערוך ניסוי נוסף, ולקחת בחישובים את כמות האויר שהפילטר אויר מספק.

 

היי פסיכו - נייט ...

 

אתה יותר ממוזמן לערוך ניסוי בעצמך, הן של טמפ', הן של לחצי גדישה, והן של טמפ' אחרי האינטרקולר, אני אשמח לסייע לך באביזרים אם תצטרך.

 

בנוסף, בהמשך לה"פ שלך, שלחתי לך תשובה מפורטת, אנחנו אכן לא מסכימים על הכל, וזה בסדר ... רק בוא ונסכים על דבר אחד - שכל דבר צריך הוכחה, אני את שלי עשיתי, וכן גם פורומים מקצועיים וספרות מקצועית אותה ציטטתי...

 

 

בנוסף, חישוב ההספק שעשיתי הוא ע"פ נוסחאות מסודרות, מוכחות ומוכרות בתעשיה, אתה יכול גם לעשות ניסוי הכי פשוט ואמיתי - בדוק שני רכבים בעלי ביצועים דומים, ואז שים פילטר פתוח רגיל, בדוק שוב, ולדעתי אתה תראה ... כמה מוזר ... שהרכב ה"משופר" נהיה פתאום חלש יותר.

 

יש לא מעט "שיפורים" שהדבר היחיד שהם משפרים, הוא את הכיס של מי שמכר אותם, פילטרים פתוחים הם אחד מהם...

 

my 2 cents

 

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

פורסם

ליאור, כרגיל אתה מקובע.

 

בכל מקרה, עם זה כבר השלמתי. עם מה שלא השלמתי זה עם בזבוז הנקודות שלך בהודעה.

 

אנא השאר לנו מעט נקודות במחסן של עמוס השרת, לפחות למקרי חירום. תודה.

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

פורסם

2. אומנם האויר שמגיע מהINBOX קר יותר, אך הוא עובר דרך המנוע, ודרך הטורבו וגם ככה מתחמם, ובגלל זה שמים את האינטרקולר שבסופו של דבר יקרר אותו.

3. הבדיקה הנכונה לעשות היא לשים את המדיד של החום לא לטמפרטורה שנכנס לפילטר, אלא לטמפרטורה שיוצאת מהאינטרקולר, ואז לראות את ההפרשים.

 

נקודתית להבדל בין פילטר מקורי לפילטר פתוח אצלי - בערב מסויים כשהיה 20 מעלות בחוץ הטמפ':

לפי המחשב של האויר בכניסה החיישן הראה 18 מעלות. תוך כדי נסיעה אף ירד ל-17 מעלות.

החלפתי לפתוח שיושב מעל לטורבו באיזור מהחמים יותר שמתחת למכסה. לפי אותו חיישן הטמפ' תוך כדי נסיעה נעה בין 21 ל-23 מעלות, אבל(!) כשעומדים ברמזור החום המצטבר מתחת למכסה בא לידי ביטוי ופחות או יותר כמה שניות מההאצה הראשונית אחרי זה אפשר היה לראות טמפ' בין 35 ל-45 ואף 50 מעלות, אבל זה די מהר חזר לאיזור 21-23.

 

אם כך, ורק רגעית יש 30 מעלות יותר (פלוס מינוס כמובן). לא קריטי אבל גם לא זניח. אבל יותר חשוב - רגעי לעמידה.. ברגע שהרכב בתנועה הפתוח יונק אויר חם במעלות בודדות יותר מהקיץ החם ממילא בישראל.

היכן שבטוח, כדאי, וסביר לנהוג מהר - הזהר!

שם השוטר מחכה...

פורסם
נקודתית להבדל בין פילטר מקורי לפילטר פתוח אצלי - בערב מסויים כשהיה 20 מעלות בחוץ הטמפ':

לפי המחשב של האויר בכניסה החיישן הראה 18 מעלות. תוך כדי נסיעה אף ירד ל-17 מעלות.

החלפתי לפתוח שיושב מעל לטורבו באיזור מהחמים יותר שמתחת למכסה. לפי אותו חיישן הטמפ' תוך כדי נסיעה נעה בין 21 ל-23 מעלות, אבל(!) כשעומדים ברמזור החום המצטבר מתחת למכסה בא לידי ביטוי ופחות או יותר כמה שניות מההאצה הראשונית אחרי זה אפשר היה לראות טמפ' בין 35 ל-45 ואף 50 מעלות, אבל זה די מהר חזר לאיזור 21-23.

 

אם כך, ורק רגעית יש 30 מעלות יותר (פלוס מינוס כמובן). לא קריטי אבל גם לא זניח. אבל יותר חשוב - רגעי לעמידה.. ברגע שהרכב בתנועה הפתוח יונק אויר חם במעלות בודדות יותר מהקיץ החם ממילא בישראל.

 

 

סבבה אבל ברכב המדובר VAG המיקום של הפילטר אויר בכללי לא משנה איזה הוא יחסית רחוק מהמנוע, והוא ממש צמוד לפתח איוורור שמזרים אויר עליו הישר מהכנף. ככה שהאויר שמצתבר בצורה חמה לא מגיע כל כך גבוה.

אבל שוב, צריך לבדוק את הטמפרטורה של האויר שיוצא מהקולר, רק ככה אפשר לדעת מה עדיף.

 

ושוב פעם אני אומר שמנסיון והשוואה של שני חברים אחד עם אוקטבייה RS והשני עם לאון 4, שעברו מאינבוקס לפתוח שניהם ראו שנוצר הבדל מורגש, ואף ניראה לעין בלחיצה מול אותו רכב כאשר כל פעם פילטר אחר. (שזה הניסוי שרצית שאני יבדוק לא? אז בבקשה העניין נבדק עוד הרבה לפני, ב2 רכבים שונים לגמרי אך בעלי מנוע זהה)

Flash Red VW Corrado 16V

×
×
  • תוכן חדש...