Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6301 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכם,

הייתי מאד שמחה שתעזרו לי בהתלבטות בין סקודה אוקטביה 1.6 2005 (80K ק"מ) לפורד פוקוס 1.6 2005 (65K ק"מ).

 

1. האם שנתון 2005 הינו נחשב טוב ל-2 המכוניות הנ"ל?

2. מה צריכת הדלק של כל אחת מהן ומה עדיפה?

3. מה חווד דעתכם- איזו עדיפה או אחרת מאותה קטגוריה.

 

(מיועד לנסיעה בינעירונית ועירונית)

 

מאד אשמח לעזרתכם,

 

גל

פורסם

האוקטביה איכותית יותר ויש לה תא מטען עצום - היא פחות מרווחת, פחות נוחה ופחות מהנה לנהיגה מהפוקוס.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

מצתרף להמלצה על אוקטביה. רכב אמין, עם תא מטען ענק. מבחינת מרווח, אוקטביה שמבוססת על גולף 4 צפופה מאחור, לאומת אוקטביה שמבוססת על גולף 5 שהיא יותר מרווחת ומושבים נוחים בהרבה.

בדגם שמבוסס על גולף 4 גיר אטומטי 4 הילוכים ואילו בזאת שמבוססת על גולף 5 יש גיר 6 הילוכים.

 

בקשר לאוקטביה שמבוססת על גולף 4: הוא רועשת במהירות 100 ומעלה (3000סל"ד+), זה מעייף בנסיעות ארוכות. מנוע די חלש אבל עושה את עבודתו. בעליות עם מזגן קשה לרכב הזה. צריכת דלק במעורב כ10 ליטר ל-100ק"מ (רוב נסיעות בעיר) ואילו בכביש כ-7 ליטר ל-100ק"מ. סה"כ הרכב חסכוני בדלק ברמה סבירה למשפתומטית. מבחינת נוחות, קצת קשה לי לדבר, בומר סדרה 7 קילקל אותי, אבל אני יכול להגיד שסה"כ נוחות סבירה לרכב ברמה כזאת.

בגלל רעש, הרכב יותר מתאים לנסיעות בעיר ופרברים ולא נסיעות ארוכות במהירות גבוהה. כל מה שנאמר זה בקשר ל1.6 אוטומט.

בדיזל עבור נוסעים נוסעים מאחור, רעש מחריש אוזניים כמו לרכב עם אגזוז זרימה חופשית (מבחינה הזאת טולדו דיזל הרבה יותר טובה).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

הפוקוס מעולה, מאוד מרווחת ולמרות ההספק הנמוך יחסית(100 כ"ס) היא מהנה לנהיגה ולא מביישת אף 1.6.

בקשר לאוקטביה, ממה שאני יודע ה1.6 פחות מומלץ מהדיזל, מנוע חלש יותר. למרות שהאוקטביה נראית גדולה, אל תצפה למרווח בפנים. גם מקדימה וגם מאחורה רכב צפוף ולא מרווח. יש הבדלים גדולים בין הפוקוס לבין האוקטביה. משום מה הפוקוס מרגישה יותר גדולה בפנים, ויותר כיף לשהות בתוך הפוקוס מאשר באוקטביה.

פורסם

שתיהן חלשות מדי לטעמי בדגמי ה-1.6 אך לפוקוס יתרון משקל.

אם אוקטביה - אז שווה לחפש אחת חזקה יותר (גם הדיזל טוב יותר מן ה-1.6)

אם פוקוס - חפשי אחת שלא "קרעו" אותה וודא זאת בבדיקה לפני קניה.

 

קחי בחשבון: הראות לאחור באוקטביה מוגבלת מאוד ובחלק מן השנים בהן האוקטביה נמכרת בישראל היא שווקה ללא וישר אחורי (זה מאוד מעצבן בחורף - מנסיון), האוקטביה ארוכה יותר ותהיה קשה יותר לחניה בעיר.

עשי גם את שיקול הבטיחות (http://www.euroncap.com/).

פורסם

כבעל פוקוס לשעבר, מדובר ברכב עגלתי. אם חשוב לך תאוצה וסחיבה, לא מומלץ הפוקוס. ביחס למרווח מאחור, לדעתי פחות קריטי הואיל ורוב הזמן הרכב נוסע עם שני מבוגרים מלפנים.

נהג מנוסה
:roll:
פורסם
שתיהן חלשות מדי לטעמי בדגמי ה-1.6 אך לפוקוס יתרון משקל.

אם אוקטביה - אז שווה לחפש אחת חזקה יותר (גם הדיזל טוב יותר מן ה-1.6)

אוקטביה דיזל רבות שימשו מורי נהיגה וכמוניות. למצוא אחת עם קילומטרז' נורמאלי יהיה לא קל. דגם עם מנוע 2 ליטר די לא נפוץ.

בכל השנים ראיתי רק בודדות. אם דיזל, עדיף ידנית.

 

1.6 מספיק חזק כדי להשתלב בתנועה באותו קצב. במיוחד אם אתה גר באיזור לא הררי - אוקטביה מספקת יופי של סחורה. נכון המנוע חלש למדי, אבל הוא אמין וחיסכון דלק סביר מאוד. מירוצי רמזורים לעשות עליה אי אפשר, אבל יש לה תגובה די חדה לדוושת גז וזה נותן לה זריזות בהילוכים ראשונים (ללא מזגן בלבד). זה לא הופך אותה אומנם לזריזה באמת, אבל מאפשר להשתלב בתנועה מתי שצריך.

יתרון עדיר של אוקטבייה זה תא מיטען. כימעט לשום רכב אחר בקטגורייה הזאת (לא מדבר על סטיישינים), אין תא מטען כ"כ גדול. כיסאות אחוריים מתקפלים, דלתות אחוריות ניפתחות בזווית גדולה ומתי שצריך - אפשר להעמיס (זה מאוד עוזר למשפחה).

במילים אחרות, זה ה-רכב למשפחה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

שכחתי גם לציין שהפוקוס שלנו (2004) מבלה במוסך לפחות שלוש פעמים בחודש.

לדגם הזה יש כמה מחלות: ברקסים שנאכלים במהירות שיא, משאבות מים שפשוט מתחוררות אחרי 80,000 ק"מ, מי גשם שנכנסים דרך החלון הקדמי ומרימי חלונות אחוריים שנוטים להתקלקל.

לדברי בעל המוסך, המחלות האלה מאפיינות את רוב הפוקוסים מהשנים הללו.

PEUGEOT 205 XR 1992

חבר במועדון רנו 4 הישראלי

פורסם
שכחתי גם לציין שהפוקוס שלנו (2004) מבלה במוסך לפחות שלוש פעמים בחודש.

לדגם הזה יש כמה מחלות: ברקסים שנאכלים במהירות שיא, משאבות מים שפשוט מתחוררות אחרי 80,000 ק"מ, מי גשם שנכנסים דרך החלון הקדמי ומרימי חלונות אחוריים שנוטים להתקלקל.

לדברי בעל המוסך, המחלות האלה מאפיינות את רוב הפוקוסים מהשנים הללו.

 

 

 

לא יודע למה הפוקוס שלך במוסך 3 פעמים בחודש,זה לא אמור להיות ככה. :roll:

לי יש פוקוס 03 בערך מאמצע שנת 05...מעבר לטיפולים שגרתיים היא נכנסה למוסך פעם אחת כשהתקלקל חלון חשמל קדמי שמאלי ועוד פעם למשאבת מים.זהו.לדעתי זה סביר לתקופה של כ4 שנים.

V5

פורסם

בחודש ינואר ופברואר:

 

- חוט פלאג לא מתפקד

- חלון אחורי ימני לא מצליח להתרומם

- רעידות מזעזעות בעת שילוב הילוך אחורי

 

חודש מרץ: (עוד לא אבדה תקוותנו!)

 

- ניקוי ברקס (תוף, אחורי) עקב חריקות ורעידות בזמן בלימה (נו מילא, לא אחשיב את זה)

- חלון אחורי שמאלי שלא מצליח להתרומם

- טכומטר מקולקל (לא עולה מעל 1000 סל"ד)

- התחממות בלתי מוסברת, מחר הרכב יהיה במוסך ע"מ לאתר את התקלה.

 

יש לציין שהרכב טופל בזמן ועבר עד כה 90,000 ק"מ, כשראינו שהרכב נוטה להתקלקל יתר על המידה, החלפנו את המוסך המטפל.

(ממוסך מורשה של דלק מוטורס למורשה אחר) ועדיין כמו שניתן להבחין אין שינוי.

PEUGEOT 205 XR 1992

חבר במועדון רנו 4 הישראלי

פורסם

אני אתעלק קצת על השרשור הזה והייתי רוצה לקבל עוד מידע ממי שיודע על אמינותה של האוקטביה מהשנים האחרונות 2007/8 ובמיוחד מנועי הבנזין היות ואני שוקל לרכוש כזו. אחד השיקולים הוא גודל תא המטען או הסיכוי (הקלוש) למצוא סטיישן עם קלומטרז' נמוך.

 

מעבר למכניקה,איך מתנהגות מערכות החשמל,האלקטרוניקה,נעילות,חלונות וכיו"ב?

 

על מה כדאי לשים לב בבדיקת אוקטביה?

 

וכמובן,תודה..

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

×
×
  • תוכן חדש...