Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חדש בישראל: אכיפת מהירות ע"י שעון עצר


shlomub
שימו לב! השרשור הזה בן 5693 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

.....

 

 

קרא כאן, כיצד המשטרה מתעלמת מפסיקת שופט,מהבטחות של התובע הראשי בחיפה, ועוד מקרים - זאת בנוסף לעובדה שראש אגף התנועה משקר בפני וועדת הכלכלה של הכנסת (המשטרה מעולם לא קיבלה אישור כלשהו ממכון התקנים), המשטרה מביאה עד "מומחה" לבתי המשפט שמעיד על עצמו כבעל השכלה של שנה א' באוניברסיטה בתחום. אותו "עד מומחה" אומר (באותו דיון וועדת הכלכלה שהזכרנו):

 

תיאודור הופמן:

 

אין תקן שחל על המכשירים בהם אנחנו דנים כרגע. התקן הקיים בארץ, שעובר כרגע רביזיה, הוא תקן המתייחס למכשירים נייחים שעדיין לא נרכשו על ידי משטרת ישראל. לגבי המכשירים שקיימים היום - אין תקן של מדינת ישראל.

 

היו"ר אמנון כהן:

אם כך, על פי איזה תקן עובדים?

 

תיאודור הופמן:

 

לא עובדים על פי תקן. עובדים לפי עקרונות איכות ולפי דברים אחרים – לא קיים תקן. לא בכל תחום קיים תקן.

 

כלומר, המשטרה, שהיא הגוף המאשים - פיתחה לעצמה שיטת בדיקה. טוב שלא עושים בדיקת "פו-פו" למכשיר...

 

שים לב מה אומר עו"ד אשר ארבל, שופט תעבורה לשעבר , על הידע של אנשי המעבדה, בדיון נוסף של וועדת הכלכלה:

 

אשר ארבל:

 

לפני כן, הייתי רוצה להוסיף. אני היום בכובע של נציג לשכת עורכי הדין, כיהנתי בעבר כשופט תעבורה. בתי המשפט לכל דרגותיהם קונים את מה שאומר שוטר. יוצאים מהנחה שלשוטר אין אינטרס לשקר, ואני מסכים שאין. מכשיר אכיפה, לא משנה איזה הממל"ז או כל מכשיר אחר, חייב לעבור תקינה, בדיקה. שמחתי לראות שיש נציגה של הרשות הלאומית להסמכת מעבדות. בעשרות אם לא מאות תיקים, הן כשופט והן כעורך דין, חקרתי את אנשי המעבדה. המושג כיול לא קיים. מה שהם עושים זה את אותן בדיקות שעושה השוטר. מה שהם עושים זה לא הבדיקות האופטיות, ולאף אחד במעבדה אין השכלה אלקטרו-אופטית, ואנשים שם נפלאים ועובדים נהדר. שאלתי למשל, מה קורה אם יש תופעה של התבגרות הקרן? עדשה אופטית, אחרי מיליון הפעלות לפתע קולטת לא רק אותי אלא גם את הרכב שלידי, והוא נסע מהר אבל אותי עצרו. איך תוכיחו את זה? לא הייתה להם תשובה.

 

עם חפירה נוספת באינטרנט, אפשר להוציא עוד הרבה דוגמאות של העיוות. לדעתך עמיקם לוין אינו סמכות בתחום. האם גם השכלתו של דורון טל במערכות אופטיקה ולייזר לא מספיקה בעיניך?

 

משטרת ישראל ומשרד המשפטים יכולים לעבוד בענף הבניין, בתור טייחים מומחים. אכיפת המהירות מכניסה הררי כסף למדינה, ומספקת תעסוקה נוחה למאות שוטרים. היא גם מהווה עלה תאנה מעולה לאוזלת היד של המשטרה - הם יעשו כל שביכולתם, גם אם זה בניגוד לטובת האזרח - כדי להנציח את המצב. ממש לא איכפת להם שחיי אדם נפגעים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

איציק,

 

אפשר לקרוא לזה גחמות, אפשר לקרוא לזה הצעות יעול - כל אחד מסתכל על זה מזוית אחרת.

 

אני יכול לומר לך שבזמן שירותי בצה"ל היו לי יותר מידי "גחמות" שונות ממפרטים טכניים/הוראות ,הנחיות וישומים. כשביקשתי להכשירן, נענייתי בשלילי מוחלט.

את חלקן הכנסתי בדלת האחורית ויצרתי מצב של פתרונות יש מאין, אח"כ הן אומצו באופן רשמי בכלל החיל.

לשאלה מה היה קורא אם חלילה שגיתי - לא הייתי מעלה על דעתי להכניס שינוי/יוזמה או פתרון בתהליך/רכיב/חלק/איבזור כשיש אפילו סיכוי של אלפית האחוז שתתרחש תקלה.

אחד הדברים היותר משעשעים שהיו לי באחת הגחמות האלה היתה הצעה מסויימת שנדחתה. בכל זאת הגשתי הצעת יעול רשמית וגם היא נדחתה כיוון שהלכתי "לשבור" מפרט/הוראה/ישום של שנים רבות. לא ויתרתי וניסיתי לדחוף את הרעיון פעמים רבות. בסופו של דבר גיליתי במקרה שבצבא ארה"ב משתמשים בדיוק בהצעה שהמלצתי - כשפניתי לועדת היעול מחדש וציינתי זאת, מיהרו לתת לי כמובן את פרס היעול ולשנות את המפרט/הוראה/ישום כך שיתאים להצעתי.

 

לדידי אני חושב שדוקא לאנשים כאלה ראוי לתת את הצוהר להכניס שינוי, כמובן שלא כל מתנדב יכול ליטול יוזמה שכזאת לעצמו.

אילו אני ראש את"ן, הייתי מבקש לזמן את דן ולהבין מה המניע והיוזמה לחדשנות ולאן זה אמור להוביל עוד בטרם יבוטל הדו"ח.

 

אנחנו דנים כאן בענין מהירות שאפשר לטעון שחריגה כזאת או אחרת בנסיבות אלה, אינה מהותית ואינה הדבר החיוני לאכיפה, אבל אני לא מדבר על מהירות בלבד, אלא על כלל הנושאים. חדשנות אפשר להכניס בתחומים רבים. בכל חדשנות שאין ודאות מוחלטת, מישהו אמור להיות שפן הניסיונות ברמה כזאת או אחרת.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5693 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...